סיירת ניהול המדיה – מאחורי הקלעים של ניהול מותגים ברשת

מאחורי ניהול המדיה החברתית, השיווק והפרסום של כל מותג ברשת נמצאים לא מעט בעלי תפקידים שעבודת הצוות שלהם קריטית על מנת שזה יעבוד כמו שצריך. הצצה אל מאחורי הקלעים.

shutterstock team work

עבודת צוות היא שם המשחק

מגיע גיל שבו כמות החברים החדשים שנכנסת לחיים שלנו מצטמצמת פלאים. פעם, היינו מחליפים מסגרות כל כמה שנים, ורוכשים בכל מעבר כזה עוד כמה חברים חדשים. במבט ממרומי גיל 31 יש סביבי היום חברים שהיו איתי עוד מהגן, מהיסודי, מהתיכון, מהצבא ומהאוניברסיטה. אבל הרבה זמן לא רכשתי חברים חדשים.

רק שבעצם אם חושבים על זה לעומק – אולי דווקא כן רכשתי. לפני שש שנים, כשרק הגעתי למקאן, החברים שלי בעבודה היו הפלנר שלי, מנהלת הקריאייטיב שלי, ואיש המדיה אופליין שלי. זהו. כבר אמרתי לעצמי: “עבודה זאת המסגרת האחרונה בחיים, תתרגל לחברים האלה, כי זה מה שהולך להיות מעתה ואילך”. ואז הגיע הדיגיטל.

היום כמנהל הלקוחות של אסם-נסטלה יש לי המון חברים חדשים – חברים מהעולם הדיגיטלי והם ממש לא וירטואלים. חבריי הישנים מהפלנינג, מהקריאייטיב ומהמדיה עדיין חברים טובים שלי, אבל אליהם הצטרפו כל כך הרבה חברים חדשים, ואני חושש מהיום שבו חבריי הישנים יבואו אליי בתלונות על כך שאני לא רואה אותם מספיק ופחות משקיע בהם, לעומת הזמן המוקדש לחבריי החדשים, ולצערי, מכיוון שכולנו נמצאים באותו הבניין, קצת קשה לי להסתיר עובדה (נכונה) זו.

מאחורי המותג נמצאים אנשים

אני לא הראשון לדבר על מידת האינטראקטיביות של המדיה הדיגיטלית, ועל הכוח אותו היא נותנת לצרכן לשחרור חרצובות לשונו – לטוב ולרע. רואים את זה בנקל בפייסבוק, כאשר על המותגים, אשר אין להם פנים מוגדרות, קל לנו מאוד לכתוב פוסט נוקב, ובקלות רבה להוסיף האשטאג רלוונטי עם שם המותג שעצבן אותנו. ממש לא בצורה אישית ושקטה, אולי אפילו להיפך – בכדי שכולם ייראו שהתעצבנתי. לא חושב שמישהו היה עושה את זה לחבר שלו על ה-WALL. וכאן נכנסת לתמונה חברה חדשה ראשונה וסופר חשובה שלי – מנהלת התוכן בפייסבוק של עמודי המותגים השונים.

היא נכנסה אל חיי בסערה, ותפסה חיש מהר מקום של כבוד אצלי ואצל לקוחותיי. היא מעורבת בכל קמפיין וקמפיין, החל משלב החשיבה האסטרטגית וכמובן בביצוע. היא זו שמרגישה את הדופק של הצרכנים ושל העמוד עצמו, הראשונה לספר לנו על בעיות שעולות במהלך קמפיין או בשוטף, וכמובן גם על פרגונים שעולים, והיא היא אותם הפנים המסתוריות שמגיבות לכל פנייה בעמודים. חברה שאני לא יכול לזוז מטר בלעדיה.

חברים חדשים נוספים שהצטרפו הם אנשי ה-SEO/SEM/קידום בפייסבוק/יו טיוב ואנליטיקס. לפני 3-4 שנים לא ידעתי בכלל שיש אנשים כאלה בעולם, אבל היום – גם הם מלווים אותי ברמה היומית. הם יודעים לספר לי כמה הקמפיינים שלנו מעוררים רעש ברשת, מי מחפש אותם ואיך הוא מגיע אלינו, ואם כבר הוא הגיע, מה הוא עושה באתר, כמה זמן הוא שם ועל מה לחץ או לא לחץ.

במדיום שבו הכל דינמי כל הזמן, ובניגוד מוחלט לאופליין, שבו אם שלחתי לזכיינים סרט, או מודעה לאחד העיתונים, פה נגמרה עבודתי, בדיגיטל, קמפיין שעולה לאוויר הוא רק המיילסטון הראשון, ומעכשיו אני צריך להיות עוד יותר קשוב וערני לכל המתרחש בו – וכמות השינויים שנעשים בכל קמפיין לאור המידע המגיע מחבריי האלה יכולה להיות גדולה מאוד. והכל, תמיד, יצטרך לקרות מעכשיו לעכשיו. מסתבר שהם חברים מאוד דורשניים החברים האלה…

צי ניהול המדיה

אני לא ארחיב על כולם, אבל יש כמובן את אנשי המדיה הדיגיטלית, שמכירים כל פינה ופינה ברשת, ויודעים להכווין את הקמפיין בדיוק לקהל היעד, ממש כמו טייס אפאצ’י שמשגר טיל הל-פייר בדיוק לחלון הבית המבוקש, או את אנשי ההפקה הדיגיטלית – שפעם אחרי פעם ממציאים מחדש את גבולות היכולת והופכים כל גחמה של הקריאייטיב הדיגיטלי למציאות – כאשר האחרונים רוצים כל פעם דברים שנשמעים בהתחלה כמו הזיות לא אפשריות. מדובר ממש בעשרות חברים חדשים.

אבל כמו תמיד, היופי עם חברים הוא להצליח להפוך אותם לחבורה מלוכדת אחת. כשיש לך חבורה שרצה איתך הרבה זמן, יש לך כוח מאחוריך. יש לך אנשים שמכירים זה את זה, יש להם היסטוריה משותפת, תובנות, דרכי התנהלות מוכרות, וגם הפתעות, כמו תמיד. ותפקידי המטאפורי בין כל החברים החדשים שרכשתי, הוא לוודא שכולם מגיעים ליציאה בשישי בערב. שאף אחד לא יישאר בבית. וברמה הפרקטית – לפני, במהלך ובסיום כל קמפיין דיגיטלי, אני והצוות שלי צריכים לוודא שכולם, כולל כולם, בחבורה השמחה הזו, מסונכרנים על כל הפרטים של כל קמפיין: עיצוב האתר יותאם לפי הערות היוזר אינטר פייס, הקודים לאורך הפעילות יוטמעו על כל כפתור וכפתור, הבאנרים יפנו למקום הנכון ויתקשרו בדיוק ובקצרה את המסרים, מנהלת העמוד תכיר בדיוק את המבצע ופרטיו על מנת לענות לגולשים, המדיה תעקוב ותדווח על ה-CTR באתרים השונים ושאר המדדים הרלוונטיים, מילות החיפוש בגוגל יתאימו לכל אפשרות הזנה של גולש – ויכולתי לתאר פה עוד מאות משימות שונות ומשונות. וכשכבר הכל באוויר – לוודא ברמה השעתית, וזו כבר ממש לא מטאפורה, שהכל קורה, מתנהל ומתפקד – ואם לא, לכנס מייד את כולם על מנת למצוא פתרונות.

כל אחד יודע שלא קל לתחזק כמות גדולה של חברים. לא קל, אבל זה כיף. ואכן נוצרה חבורה מכל נושאי התפקידים השונים, ואני חושב שגם החברים הישנים שלי התרגלו כבר לחברים הדיגיטליים החדשים, והצטרפו גם הם לחבורה אחת גדולה ומלוכדת, שיודעת לתת ביחד מוצר קריאיטייבי מצוין, רלוונטי, קוהרנטי ומסונכרן ללקוחות שלנו.

קרדיט תמונה: team work via shutterstock

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

יוני פרידמן, מקאן דיגיטל

מנהל לקוחות במקאן אריקסון

הגב

1 תגובה על "סיירת ניהול המדיה – מאחורי הקלעים של ניהול מותגים ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי
Guest

אחלה פוסט! בא לי להיות לקוח שלכם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: