סצינת הסטארטאפים באירופה מתחממת ב-The Next Web Conference [סיקור אירוע]

שלחנו את שירה אייבל לכנס The Next Web באמסטרדם כדי לראות מה באמת קורה בסצינת הסטארטאפים האירופאית ועד כמה היא שונה משלנו.

PlayerDual על הבמה ב-TNW2012. צילום: שירה אייבל

פוסט זה נכתב על-ידי שירה אייבל, מומחית לשיווק דיגיטלי ומנכ”ל חברת Hunter & Bard. שירה מסקרת את כנס The Next Web הנערך בימים אלה באמסטרדם עבור ניוזגיק.

נטוורקינג סטייל אירופה

עוד לפני שהתחיל הכנס של The Next Web עצמו, יום לפני, נערכו אירועי ההאקאת’ון וכנס ה-CxO.

הסרטון המצורף מראה כיצד גיקים אירופאיים עושים נטוורקינג. הם לא. כולם מדברים עם החברים שלהם או מסתכלים על המחשבים שלהם. חבר’ה, אם אתם רוצים לייצר סביבה מפרה, אתם חייבים לנהל דיאלוג. אחד עם השני. דיברתי עם סטפני קרוזטיר (Stephane Crozatier), מי שמחזיקה בתפקיד “Partner Engineering Europe” בפייסבוק אירופה, ודנו בהבדלים בין ישראל לאירופה – ומדוע ישראל מצליחה לייצר כל כך הרבה יותר סטארטאפים מבוססי תוכנה. הסכמנו שהגורמים לכך הם הסביבה והאנשים. הוידאו המצורף כאן הוא דוגמא טובה להבדלים הללו. נטוורקינג בישראל הוא נטוורקינג. הקבוצה האירופאית הזאת פשוט לא מבינה את זה. עובדה זו אינה מבשרת טובות אם מטרתם לפתח סצנת טכנולוגיה.

וידאו: ניוזגיק ב-The Next Web Conference

היום הראשון

ביליתי את היום הזה ב’חדר הירוק’ של ה-The Next Web Conference, הצטרפתי לרובין ווטרס, העורך הראשי של דסק אירופה ב-TNW כשהוא הסתובב ועשה שטויות (אבל לא מספיק שטויות כדי שיעיפו אותנו – אז הכל בסדר), וצפה בהדגמות של הסטארטאפים שהגיעו להציג את האירוע. היו הרבה מאוד הצגות של חברות, אז ישר נצלול אל לב העניין:

TokBox

טוקבוקס הוא API לוידאו עבור חברות המאפשר להן לשלב פונקציונליות של Google+ Hangout בתוך הפלטפורמה שלהם. למה זה צריך לעניין חברות ישראליות? ובכן, חברת סטארטאפ ישראלית חמה אחת משלבת את טוקבוקס כבר עכשיו לתוך הפלטפורמה שלהם (אבל הבטחתי ל-Jonathan Mumm, Developer Evangelist שלא אספר מי זאת, לאחר שהבין שהוא לא אמור לחשוף אותה). לצידה יש את אמירקן איידול, יוניברסל, מותג ה’קוקה קולה דיאט’, EBuddy ו-Slideshare, המשתמשים כולם בפלטפורמה כבר היום.

Joyent

שירות אחסון בענן ללא לייטנסי (latency). שקיפות מלאה ושליטה מוחלטת על האפליקציה שלכם ועל האחסון הוובי. משחקים ירגישו בבית עם פלטפורמה שכזאת, אבל הם בנוסף מציעים את עצמם כ-PaaS. למה כדאי לחברות ישראליות לשים לב? מדובר בשירות אחסון חכם, יעיל, מהיר וחסכוני.

Tawkon

לפי טוקון, הקרינה הסלולרית מתגברת בצורה משמעותית כאשר אנחנו באמצע שיחה. למרות שבמשך 90% מהזמן אנחנו נמצאים בחשיפה לקרינה נמוכה, הבעיה היא ה-10% מהזמן, בהם אנחנו חשופים לקרינה חזקה – כגון במעלית, במנהרה (ובכל זמן שאתם רחוקים ממגדל קליטה).

דקת חשיפה לקרינה חזקה = 5 שעות חשיפה לקרינה נמוכה.

טוקון פותרת את זה על-ידי כך שהיא מעדכנת את המשתמש כאשר הקרינה מתחזקת ומציעה פתרונות כיצד לפתור את הסוגיה. הבעיה היחידה שיש לי עם טוקון אינה קשורה למעשה לטוקון עצמה, אלא לחברת אפל. אפל מסרבת לאשר את האפליקציה של טוקון להכנס לחנות האפליקציות שלה, וכתוצאה מכך אני לא יכולה להתקין אותה על האייפון שלי אלא אם כן אעשה לו jailbreak, דבר שאני לא מעוניינת לעשות.

המודל העסקי שלהם כולל מכירת האפליקציה ומכירת מידע לספקיות הסלולר. המידע נאסף בצורה אנונימית במהלך השיחה והוא נאגר בשרת backend. כך יוצא שהם מנתרים את הרשת הסלולרית של הספקית, בזמן אמת. מדוע הם לא חוברים לספקיות הסלולר?

אחד השופטים אמר ש”ישנם דיווחים שהקרינה אינה עושה לך שום דבר. האם זו רמאות?”. לשאלה זו ענה אמיר , כי “מחקרים שנעשו על-ידי ארגון הבריאות העולמי מצביעים על כך שהקרינה של טלפונים סלולריים עשויה להיות מסרטנת”. זהו, עכשיו גם אתם יודעים.

Snowciety על הבמה ב-TNW2012. צילום: שירה אייבל

Snowciety על הבמה ב-TNW2012. צילום: שירה אייבל

Snowciety

אפליקציית הסקי החברתי הראשונה המיועדת לחובבי סקי ומוסיפה שכבה חברתית ל-Snowciety.

היא מראה היכן החברים שלכם גולשים, היכן הם במדרון, והחברה מסוגלת לייצר תמונה תלת-ממדית של כל הר. התמונה כוללת את הרכבלים והכל. המתחרים הגדולים שלהם הם Runkeeper (המוביל את השוק היום) ו-Ski Tracks.

מי שעושה סקי יאהב את זה. אני לא אחת כזאת. זוהי אפליקציה בתשלום עם אפשרות ל-B2B. הם גם יכולים להציע אותה בצורה גנרית למותגים.

שוק הגולשים מוערך בכ-45 מיליון בני אדם. לחצי מהם יש סמארטפונים (ירדנו ל-22 מיליון). יש היום כבר שתי אפליקציות אחרות שעושות דברים דומים, ואחת מהן נחשבת למובילת השוק. כדי להצליח, Snowciety תצטרך לשכנע אנשים המשתמשים היום באפליקציה אחרת לשנות את ההרגל שלהם. זה לא דבר בלתי-אפשרי, אבל גם לא נשמע כמו משהו פשוט לעשות.

למרות זאת – עם כל המאפיינים הללו, הם זכו בתחרות ה-morning pitch וזכו לקבל זמן-במה בבמה המרכזית. אני לא ממש הצלחתי להבין את זה, אבל מצד שני אני גם לא עושה סקי.

Zapstreak

סטפן מזאפסטריק מדבר בקול מונוטוני. אני עייפה משינה על ספה בלילות האחרונים וקשה לי מאוד להתרכז. אבל זה בסדר כי הצלחתי לתפוס אותו לאחר מכן ולקבל ממנו מידע על מה בדיוק עושה זאפסטריק.

זאפסטריק עוזרת לאפליקציות המשתמשות בסטרימינג לעשות הכל. ספציפית, יש להם SDK למפתחי מובייל שיש להם אפליקצית מדיה (הכוללת סרטונים, תמונות, או מוזיקה). לוקח כ-3 שעות לשלב את ה-SDK בתוך אפליקציה קיימת. לאחר מכן, המשתמשים יכולים להזרים את כל המידע שלהם לתוך טלוויזיה ללא הגבלה. צריך לזכור שצריך לתאם את ה-Wi-Fi בטלוויזיה לזה של המכשיר הסלולרי.

המודל שבחרה החברה הוא באסטרטגיית סוחר הסמים – מודל ה-Freemium.

לזכותי יאמר, שלמרות שלי היה קשה להתרכז, 2 הבחורים שישבו לצידי לא היה מושג. כולנו לא הצלחנו להבין למי מיועד ה-SDK ואין לנו מושג מה כתובת האתר שלו, כי הוא לא שם את זה במצגת שהוקרנה.

PlayerDuel

לבנות משחק חברתי מרובה-משתתפים הוא אתגר טכני לא פשוט – הטכנולוגיה של פליירדיול באה לפתור את זה. היא יכולה לקחת כל משחק למשתתף יחיד ולהפוך אותו למשחק מרובה משתתפים בו תוכלו לשחק עם חברים – הם יכולים לשחק אחד-אחד, כל אחד בתורו, או לשחק בזמן אמת אחד נגד השני. המשתמשים יכולים לאסוף מטבעות ווירטואליים ולקנות כניסה לטורנירים אקסקלוסיביים.

אחד היתרונות – פליירדיול הוא חינמי לחלוטין והשילוב שלו בתוך אפליקציה קיימת לוקח פחות מעשר דקות.

היום הם משיקים פלטפורמה למפתחי משחקים לאייפון. דבר אחד לשים לב – הלוגו שלהם נשאר במיקום מסוים במסך, מעט כמו הלוגו של ה-“Intel Inside”. אני חושבת שחברות רבות המתייחסות למשחקים-רבי משתתפים ברצינות (כגון DrawSomething) לא יבחרו בפתרון כזה בשום פנים ואופן. אם הם יסכימו להפוך לגנריים, בלי הלוגו, יש להם יותר סיכוי.

המודל העסקי שבחרו נשמע כמו שיתוף-רווחים. הצוות עלה על הרעיון דרך טבלאות דירוג. בזמן שהמייסד היה עסוק בלהתחרות על מקום גבוה בטבלאות הדירוג של Angry Birds, הוא החליט שהוא מעדיף במקום זאת לנצח את החברים שלו במשחק (כי הוא לא הצליח להשיג מיקום גבוה בדירוג של אנגרי בירדס) – וכך הגיע הרעיון לפליירדיול.

AppMotion by Appvetica

זוהי החברה שהכי אהבתי הבוקר (אני משתדלת לא לתת העדפה מראש לחברות ישראליות כי זה לא יהיה הוגן). אפליקציית Appmotion מאפשרת לשני אייפונים להפוך לג’ויסטיקים למשחק שרץ על אייפד. למה זו האהובה עלי? במלך הקיץ הקודם ביליתי שבועיים בחופשה בפריז עם הבנים שלי, שהיו בני 5 ו-7 באותה העת. זה היה יכול להיות נהדר אם היה לי את זה בקיץ שעבר. הבנו את האייפד ואת האייפון לכל מקום (טוב, ביו םהראשון לא הבנו אותם, אבל שינינו את דעתנו מהר מאוד אחרי שהילד בן ה-5 התפרע ב-Champs-Elysees).

עם משחקים המופעלים על-ידי Appmotion היינו יכולים לאפשר לילדים לשחק אחד עם השני במקום לריב מי יחזיק באייפד או באייפון. זה אמנם אומר שנצטרך לרכוז עוד אייפון, אבל אני חושבת שבעלי יסכים לזה.

יש להם SDK, אז תבדקו מה יש להם להציע.

זהו החלק של ההצגות ב-5 דקות

Bella Dati – פתרון ניתוח מידע לאנטרפרייז. זוהי פלטפורמת אנאליטיקס לעסקים המאפשרת להם לנצל את המידע שלהם. אני לא בטוחה איך זה שונה מ-Tracx או Radian 6. החברה מציעה פתרון שלה – שירותי מידע לעסקים לצד אנאליטיקס. אנאליטיקס נטו. שיתוף המידע עם המנהלה. הטמעה של האנאליטיקס בתוך האפליקציות שלכם. רשתות חברתיות עבור ניתוחי מידע. הוא נועל נעליים ממש יפות.

Tripl – רשת חברתית לנסיעות. דואגת לשלהב את המשתמשים בנסיעות ב-3 דרכים שונים: 1) לתכנן את הנסיעה הבאה. 2) לעקוב אחרי חברים. 3) אנשים המבקרים את העיר. כמה עובדות: תיירות ונסיעות מהווים 9% מכל ההכנסות בארצות הברית. הם פותחים API לסוכני נסיעות ומפתחים. יש להם כמה משקיעים ממש טובים והם לאחרונה יצאו מתוך DreamIT.

WayTag – הופכים את המיקומים לעסק פשוט. פתחו רשת DNS למיקום. הכתובת היא קואורדינטות GPS ומכונה “waytag!”. לא הבנתי אותם לגמרי, למען האמת. זה נראה כמו תיוגים עם Google Places, רק שבמקום קואורדינטות של GPS אתם מקבלים תגית (כמו hashtag, אבל שונה).

Babelverse – הם מקווים לשנות את העולם. טיפ לסטארטאפים – אל תגידו שאתם “מקווים” לשנות את העולם. תגידו שאתם תשנו את העולם. אנשים שמים לב להבדל הזה. החבר’ה גם לא עמדו זקוף. המיזם הזה סובב סביב שפה – ב-Babelverse ניתרו את הלייבסטרים מכנס ה-TNW במספר שפות, ספרדית ופורטוגזית. תרגום קולי המופעל על-ידי בני-אדם – גורם לי לחשוב על קנה המידה והעלויות הנדרשות. איך אפשר לעשות scaling למשהו שמופעל על-ידי בני-אדם? הם ציינו שהם הציגו את החברה במספר פורומים וכרגע מחפשים השקעות. זה עונה על שאלת ה-scaling שלי – הניחוש שלי הוא שאי אפשר. מצטערת חבר’ה.

Shelby.TV – הדרך הטובה ביותר לגלות ולשתף וידאו. בוגרי TechStars. מושכים וידאו ממספר שירותים שונים (Vimeo, YouTube, MetaCafe וכולי). המשתמשים יכולים לארגן בעצמם רצפי סרטונים או ליצור ערוץ המבוסס על מדיה. הדוגמא שהוצגה היא של וידאו על רובוטים, והמציג הסביר שלכל סרט יכולות להיות משמעויות שונות. שלבי-טיוי לוקחים את כל קטעי הוידאו שבחרתם ומסננת את הלא-מוצלחים. מדובר בבידור אינסופי בלחיצת ככפתור אחת. המציג הוא יזם סדרתי. החברה הקודמת שלו התעסקה גם כן בוידאו, התפתחה ועדיין פועלת. השירות של Shelby.TV עדיין נמצא בבטא, אבל הצלנו להשיג 100 הזמנות לבטא הסגורה עבור קוראי ניוזגיק. כדי לנצל את ההזמנות, גלשו לאתר Shelby.TV ובעת ההרשמה הקישו את הקוד geektime (באותיות קטנות). 

פוסט זה נכתב על-ידי שירה אייבל, מומחית לשיווק דיגיטלי ומנכ”ל חברת Hunter & Bard. שירה מסקרת את כנס The Next Web הנערך בימים אלה באמסטרדם עבור ניוזגיק.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל