המלחמה הקרה של עולם הטכנולוגיה [דעה]

בזמן שאתם מפתחים אפליקציות ושירותי רשת, ענקיות הטכנולוגיה כבר ערוכות לעתיד של עוד שנתיים וחמש שנים. אם תחלו לפתח כבר עכשיו טכנולוגיות שמכוונות לשם, אתם תקדימו את כולם

shutterstock future

הפוסט נכתב על ידי תום ברונפלד שותף מנהל ב-ELEVATOR.

נראה שהשימוש במשפט המפורסם של שחקן הבייסבול יוגי בארה, “the future is not what it used to be” תמיד מהדהד אפילו כמעט כקלישאה בתעשיית הטכנולוגיה שמאיצה ודוחפת בחזון העתיד להגיע ומהר. הייתה לי את הזכות לקחת חלק השבוע בדיונים ובשיחות מרתקות עם כמה מאלה שקרובים לאוזנם וחזונם של הקברניטים שכרגע בונים את השכבה הבאה של הטכנולוגיה שכנראה כבר תתחיל לאתגר את השאלה האם אנחנו כבני אדם עדיין נשאר בני אדם.

אנחנו חוזים היום במעבר מאוד מעניין בפוקוס של ענקיות הטכנולוגיה ממש סוג של מלחמה קרה שמאופיינת במירוץ חימוש על הבנייה והשליטה ב-next computing platform מה שיהווה את התשתית של עתיד העולם הטכנלוגי. מתחילת שנות ה-90 עד התפצצות בועת הדוט קום התאפיין עולם הטכנולוגיה בבניית התשתיות שהפכו אותנו באמצעות הרשת לזמינים ומחוברים זה אל זה יותר מתמיד ובעצם נתנו לאחר מכן לחברות כמו פייסבוק גוגל ומיקרוספוט לפתח את שכבת הפלטפורמות והתוכן שנבנו על התשתיות הללו.

ואז הגיע הענן

העשור האחרון התאפיין בבניית תשתיות המובייל והענן (AWS אמאזון) מה שהביא לפריצה חסרת תקדים בחדשנות בעולם הסטארטפים. תשתיות הענן יצרו למעשה את האפשרות להמציא דברים חדשים בעלויות שפעם אי אפשר היה לחלום עליהם.
ההיסטוריה הוכיחה שהימור נכון על פלטפורמת התשתית היא מפתח כמעט ודאי להצלחה ולשליטה במה שאח”כ יהיה עולם התוכן, החברה הידועה ביותר שהימרה כמעט תמיד נכון על הפלטפורמה היא אפל ואנו רואים את התוצאה בשליטה עוצמתית של מספר חסר תקדים של עולמות תוכן ,זאת לעומת מיקרוספוט שמאז תחילת שנות האלפיים הגיעה באיחור פעם אחר פעם לזהות את המגמות בעיקר בתחום של המובייל והענן.

נראה שאנחנו מגיעים כרגע למיצוי לפחות בפוקוס המרכזי של ענקיות הטכנולוגיה בבניית שכבת האפליקציות והתוכן וחוזרים חזרה לתשתיות. ע”פ הרכישות והפעילויות האחרונות אנו מתחילים להבין קצת איך יראה העתיד.

בחודש מרץ הודיעה פייסבוק על רכישת Oculus, חברת מציאות וירטואלית, תמורת 2 מיליארד דולר, בפרסום הרשמי של פייסבוק הסביר צוקרברג את חזון החברה ואיך Oculus מתחברת אליה, “המטרה שלנו היא להפוך את העולם ליותר פתוח ויותר מחובר. ב-4 שנים האחרונות זה אמר לפתח אפליקציות למובייל שעוזרות לך לחלוק דברים עם אנשים שאתה אוהב, בשלב הזה אנחנו אנחנו מרגישים שהגיע הזמן להתחיל להתפקס גם על איך יראה העתיד כדי לאפשר לאנשים להיות מחוברים בצורה עמוקה מבדרת ושימושית יותר״.

באמירה הזו נראה שצוקרברג הניח כאן ז’יטון יקר של 2 מיליארד דולר ש-VR היא אחת מה-next computing platforms. במפגש שעשינו השבוע למשקיעים ויזמים עם סגן נשיא בכיר בפייסבוק למיזוגים ורכישות, אמין זוהנפן, דיבר אמין על החזון של פייסבוק לגבי Oculus ״אנחנו רוצים לתת למשתמשים שלנו את האפשרות לצאת מהווב ולהתחבר במקומות אחרים. לדוגמה תוכל לפגוש חבר שלך ב-1929 בפריז ולשתות כוס יין״. אמירה כזו יכולה להניע את גלגלי הדמיון ולהבין איזו טכנלוגיה סטארטאפים יצטרכו לפתח בכדי לאפשר חוויה עמוקה כזו ואיזה תוכן ואפליקציות יצטרכו לייצר כדי להעשיר את העולמות של המציאות היורטואלית שיהיו חלק כל כך מושרש בחיינו.

פייסבוק סימנה יעד

אם רוצים להסיק מסקנות מהאמירות הללו נראה שפייסבוק שולחת מסר ברור ליזמים שסנסורים, טכנולוגיות תלת מימד וכל דבר שיקח את Oculus לשלב הבא מבחינת עומק החוויה נמצא על הכוונת של פנקס הצ’קים שלה.

בהתאם לפייסבוק גם לארי פי’ג מגוגל מתחמש ב-Google Glass וכרגע מביט על השנתיים הקרובות ולא לעבר 5 השנים הבאות כמו צוקרברג, כמותו הוא ירצה לחזק ולהעצים את החוויה של הפלטפורמה שלו ולמעשה להפוך אותה לחוויה כמעט טבעית – לכן למי שמחפש את פנקס הצ’קים של לארי, כדי שיתחבר טוב עם מהנדסים של עיבוד תמונה, אלגוריתמיתאים של AI וכל מה שקשור בטכנולוגיות של זיהוי קול.

יזמים נמצאים תמיד במשחק של לדמיין את העתיד ולנסות להבין מה חסר, לכן חשוב מאוד להבין לאן נוטים כוחות השוק ומה הקצב שלהם וכיצד יזמים יכולים להערך למירוץ החימוש של הרוכשות הגדולות.

פייסבוק הפכה לחברת מובייל לאחר כמעט עשור של פוקוס כחברת ווב מצליחה אך ללא הכנסות, המובייל בנה למעשה את פייסבוק לראשונה גם כעסק רווחי ולא רק מוצר והעניק לה צמיחה אדירה בהכנסות ולמעשה את השווי הנוכחי שלה. כל זה קרה רק לפני 18 חודשים בערך. חשוב לציין כי פייסבוק הגיעה למובייל כמעט באיחור ועל כן היא חסרה מערכת הפעלה למובייל בניגוד למתחרתה הגדולה גוגל שכבר הימרה על האנדרואיד בהצלחה לפני מספר שנים.

חשוב להבין את הדבר הזה כי גוגל למעשה מחזיקה שליטה מסוימת על ההכנסות העתידיות של פייסבוק אם תרצה לפעול יותר באגרסיביות בתוך מערכת ההפעלה שלה ולדרוש חלק מהכנסות הפרסום במובייל של פייסבוק.

מי שכבר היה יזם בשנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 והבין את המגמות הללו יושב או על איזה אי טרופי או בונה את החברה השנייה והשלישית שלו. ענקיות הטכנולוגיה כבר התחילו לחשוף את הקלפים שלהן עכשיו נשאר לכם להתחיל להמר.

קרדיט תמונה: future via shutterstock

 

הכתבה בחסות ELEVATOR

Elevator הינו גוף השקעות לחברות הזנק בשלבים מוקדמים בתחומי הסייבר סקיוריטי, הטכנולוגיות הפיננסיות והאינטרנט. חברות הפורטפוליו של Elevator נהנות מהשקעה ישירה בגובה של עד 200,000 דולרים ותוכנית האצה בת 5 חודשים אשר חלקה הראשון בישראל (תל אביב) וחלקה השני בארצות הברית (ניו יורק). במסגרת התוכנית, עובדות חברות הפורטפוליו בצמוד עם שותפים אסטרטגיים, מעצבי מוצר,ומומחים שמותאמים לכל חברה וחברה. התוכנית שמה דגש מיוחד על חדירה מהירה לשוק הצפון אמריקאי והאירופאי.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "המלחמה הקרה של עולם הטכנולוגיה [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נתי
Guest

לא קרחא בעליל, פעסוק היה ממש עוזר. לפחות בנייד.

מישהו
Guest

הכתבה הכי יפה שקראתי בחיי.

גיא
Guest

“המטרה שלנו היא להפוך את העולם ליותר פתוח ויותר מחובר”.
ברצינות? ואתה באמת מאמין לצוקרברג שהוא רוצה “עולם יותר פתוח”?? אז אתה תמים יותר ממני.

צוקי רוצה דבר אחד בלבד: עולם סגור שבו הוא וחבריו מעמק הסיליקון שולטים בכל מה שנראה, נרגיש, נרכוש – ולמעשה נחייה לפיו. צוקי רוצה להיות אחד משכבת האליטות הבאה שתשלוט בעולם.

אדם שמעוניין בעולם יותר פתוח, לא קונה את כל הבתים סביב הבית שלו בשביל יותר פרטיות (משהו שהוא מסרב להכיר בו כשזה נוגע למשתמשים שלו).

דנה
Guest

בלוג מעולה. דווקא הרעיון שמוצג פה מבליט את הצורך המשמעותי בספקי תוכן מצויינים. כל התשתיות החדשות האלו הן מסגרות שאליהן כדאי ליצוק את אותו תוכן. תוכן הוא המטבע של העתיד ברשת.

קובי בלסון
Guest
זו תוצאה של תלות הדדית : דו”ח הסיכונים הגלובליים האחרון של הפורום הכלכלי העולמי מציג מפה מדהימה של קשרים הדדיים בין הסיכונים השונים. היא מראה בבירור כיצד כל הסיכונים הגלובליים קשורים אחד בשני ותלויים אחד בשני כך שסיכונים כלכליים, סביבתיים, גיאופוליטיים, חברתיים וטכנולוגיים, תלויים מאוד אחד בשני. משבר בתחום אחד יוביל מהר מאוד למשבר בתחומים אחרים. קשר הדדי והתלות של המפה הזו ביחס להפתעה בנוגע לעצמה ולמהירות של המשבר הכלכלי האחרון, מדגים את הדיסוננס שבין כל המערכות שבינינו ומראה עד כמה הפכנו מנותקים אחד מהשני. הניסיונות שלנו לנהל את המערכות הללו הם חלקיים ופשטניים ולא תואמים לאתגרים הניצבים בפנינו כיום.… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: