אלפי שקלים על שטיפת רכב ומעקב אחרי ספינות בלב ים: אלה מעריצי טסלה הכבדים ביותר בישראל

אין הרבה מותגים בעולם שנהנים מהערצה כזו, בטח לא בעולמות הרכב. טסלה – כן. והמעריצים הישראליים מראים הרבה אהבה לחברה

צילום: גיקטיים

רגע לפני שראש השנה נכנס, משלוח בלתי צפוי הגיע למרכז השירות של טסלה בפתח תקווה. המשלוח, שיועד לתומר, מנהל התפעול של המוסך ושאר העובדים שם, כלל מספר מארזים מפנקים של לחמים, עוגיות, חלות ושאר פחמימות. אתם יודעים, מסוג המשלוחים שאתם מצפים לקבל מהחברה שבה אתם עובדים. אבל אתם יכולים לדמיין את ההפתעה שציפתה לתומר ולשאר העובדים, כשגילו את הברכה שצורפה למשלוח.

הברכה היתה חתומה על ידי קבוצה של משתמשי טסלה ישראלים, שפשוט רצו להוקיר תודה לצוותים הטכניים של טסלה בישראל.

תומר טען, כך על פי הנוכחים במקום, כי במהלך 20 השנים שבהן הוא עובד בתעשיית רכב, הוא מעולם לא קיבל מתנות מלקוחות. ואכן, היה מדובר באירוע חריג בעולמות הרכב בישראל, כשקבוצה של מעריצים אספה כסף בפלטפורמת מימון המונים, כדי לממן מתנות חג לעובדים המקומיים של יצרנית הרכב שלהם.

אבל המקרה החריג הזה הוא רק קצה הקרחון של תופעה מעניינת, שהחלה מאז שטסלה נחתה בישראל. נהגים ישראלים של טסלה לא מתייחסים אליה בתור עוד רכב – מתקדם ככל שיהיה. הם לא נוהגים בטסלה. הם מעריצים את טסלה. וכמו כל מעריצים, הם יעשו הכל בשבילה, גם אם זה כולל השקעה מטורפת של זמן וכסף. הכירו את הטסלהוליקס.

סבונים באלפי שקלים

מאז ההשקה של טסלה בישראל, נחשפנו ללא מעט סיפורים על מעריצי טסלה, שלא הסתפקו בהזמנה של הרכב הנחשק, ופיתחו סביבו הרגלים ותחביבים של ממש. קחו למשל את סהר כחלון. ביום הוא מנהל גלובלי של חברת מדיה, אבל מאז שקיבל את הרכב שלו בחודש אוגוסט הוא גילה סוג של חיבה חדשה: ״זה התחיל מאביזרים כמו שטיחים, ונטילים. דברים פשוטים מעלי (אקספרס) ואמזון…התחלתי להבין שאני צריך לתחזק ולנקות את האוטו״ מספר כחלון.

אם אתם לא מחזיקים בטסלה, אתם אולי לא יודעים שבאופן כללי לא מומלץ להכניס את הרכב הנחשק לתוך מנהרות שטיפה קלאסיות (וטסלה אפילו הוסיפה מצב מיוחד לשטיפת רכב), מה שגורם לרבים לעסוק בשאלה הפשוטה: אז איך שומרים על הרכב הזה נקי? כחלון צלל לתוך פורומים של חובבי טסלה וניקיון, וגילה חברה אמריקאית שמייצרת מוצרי טיפוח לרכב, ובין היתר גם מייצרת שמפו לטסלות בעשרות ריחות וצבעים. אבל מה שהתחיל בסבון לרכב, עבר לרכישת כפפות מיוחדות לטסלה, מגבות מיקרופייבר, מגוון שמפואים, חומרי ווקס, חומרים לניקוי של מושבים ועוד שלל מוצרים. ״אני מתנסה על הרכב שלי באיך לעשות פוליש ואיך לעשות ננו וכל מה שקשור לתחזוקה״.

כחלון מודע לכך שהוא ממש לא הלקוח הממוצע שקופץ לחנות אביזרי הרכב הקרובה וקונה את מה שעושה את העבודה או מה שבמבצע: ״מספר ההזמנות שעשיתי היא לא סטנדרטית. אני מאמין שאני לא דומה להרבה אנשים בקטע הזה. זה ג׳וק שנכנס בי והלהיב אותי״. סהר מתאר את פעולת הניקוי כמעין פעולה מדיטטיבית שמרגיעה אותו, וטוען שגם אם הרכב שלו נקי, הוא יקדיש לניקיון שלו כ-4 שעות בכל פעם. כחלון אף החל לכתוב מדריכים לניקוי הטסלה, והוא מסייע ללא מעט משתמשים, שתוהים גם הם מהן הדרכים הכי טובות לשמור על הנכס.

לא הג'ילדה שזרוקה לכם בבגאז'. האוסף של כחלון.

כחלון מעריך את שווי אביזרי הניקיון שרכש לטסלה שלו בכ-1,000 דולר, ומשתף איתנו תמונה של קולקציית האביזרים שלו. כמו שתוכלו לראות בתמונה, היא נראית פחות כמו מה שתמצאו במחסן שלכם – ויותר כמו ספירת מלאי במחסן הראשי של אוטודיפו. ״הרבה אנשים נגנבים מזה ושואלים אותי למה אני לא עובד בזה״, ואכן כחלון מעיד על כך שהוא בצומת דרכים בקריירה שלו, ואחרי שכל חייו עבד במשרד ב״עבודה מאוד מתגמלת״, הוא בהחלט חושב על אפשרות של שינוי קריירה.

״זה התחיל כתחביב, אבל אני מודע לשריטה״, הוא מעיד. כחלון טוען שאותו ג׳וק ניקיון כבר היה קיים בעבר, אך טסלה היא רכב ש״כל כך כיף לנקות אותו״. אולי זו העובדה שזה הרכב הראשון שהוא בבעלתו, ולא דרך ליסינג. אולי זה המחיר הלא כל כך זול שלו, ״ואולי זה משבר גיל ה-42 שלי״, מסכם כחלון.

יש אנשים שמטפסים על הרים, ויש אנשים שעוקבים אחרי סוורים

אבל כחלון הוא לא היחיד. משתמשים רבים חולקים בפורומים, קבוצות וערוצים השונים את מיטב האביזרים והשדרוגים שהם רוכשים לרכב שלהם. מערכות הגבהה לקדמת הרכב, ציפויים יוקרתיים מיוחדים, ג׳ילדות ייעודיות, כיסויי מושבים חדשים, ספויילרים, טסות חדשות ועוד שלל חידושים. אבל במקרה הזה מדובר במשתמשים שכבר עושים Pimp My Tesla, בזמן שיש עוד לא מעט שהזמינו את הרכב, ומחכים חודשים ארוכים להגעתו בארץ. גם לאלו יש סוג של אובססיה חדשה: מעקב אחרי ספינות.

קבוצות הפייסבוק, הוואטסאפ ובעיקר הטלגרם השונות שקיימות לטסלה הופכות אחת לכמה שבועות למה שנראה כמו הקבוצה הפנימית של נמל אשדוד. עשרות משתמשים דנים במיקומי ספינות, הקיבולת שלהן, מספרי שלדות, עגינות ומסלולים. חלקם מקבלים הדלפות, מפרסמים תמונות וטיפים ישירות מהנמל הישראלי ומדווחים עליהם באנונימיות. הכל בשביל לנסות להבין – מתי לעזאזל הרכב שלי עומד להגיע?

מיכאל לוגסי הוא אחד מהם. בשיחה עם גיקטיים הוא מכה על חטא על כך שהתלבט במשך כמה ימים על הזמנת הרכב שלו, מה שהוביל לכך שהוא פספס את גל המסירות הראשון של חודש מרץ. ״קיבלתי את הרכב רק ביוני. עד אז חרשתי את האינטרנט, יוטיוב וכל מה שאפשר להבין ממנו מה אני עומד לקבל. אני מזמין הרבה באתרים, אבל לא כל יום אני מזמין ב-190 אלף שקלים״.

מעקב אחרי הספינה שעתידה לפרוק טסלות בישראל. מתוך: Vesselfinder

לוגסי הצטרף ליותר ויותר קבוצות ישראליות בנושא טסלה, עד שקיבל הצעה להפוך למנהל בקבוצת ״אוהדי טסלה בישראל״, שכיום חברים בה יותר מ-2,000 משתמשים. ״אמרתי בכיף, ומאז אני מנהל פעיל ומנסה לתרום על הדרך מהידע שלי״. הקבוצה הזו היא ככל הנראה הקבוצה הפעילה ביותר בטלגרם שלי, ואם במקרה לא הסתכלתי עליה במשך כמה שעות, יכולות בקלות להצטבר מאות הודעות של משתמשים ששואלים שאלות, נותנים טיפים, מתייעצים, פותרים בעיות ברכב ולא מעט כועסים על אופי הסיקור של טסלה בישראל על ידי כלי התקשורת.

לדברי לוגסי, כחצי מהחברים בקבוצה הם בעלי טסלה, וחצי הם בעלים עתידיים, שמחכים לרכב שלהם או מתלבטים לגבי רכישה של רכב חדש.

אבל ביחד, הוא יוצר סוג של מאגר מידע המבוסס על חוכמת ההמונים. ״יש לנו הרבה אנשים בשטח, והרבה אנשים שקוראים הרבה מקורות. חלק יושבים בנמל (אשדוד, היכן שמתבצעות המסירות. ע.ב). כל הפיסות מידע האלה מגיעות לקבוצה… ואנחנו מניחים הנחות על בסיסן״. כך למשל הקבוצה מפענחת ביחד אילו ספינות נשלחו לישראל, ומצליחים גם לשער כמה רכבים יימסרו ומתי.

החברים בקבוצה מספרים אפילו שהם מחטטים בקוד המקור של אתרים שונים, כדי לגלות את מספרי השילדה של הרכבים שנמצאים באוניה, והכל בשביל להבין האם הרכב שלהם עומד להגיע. לוגסי מספר כי ישנם גם צייצנים שמנטרים ספינות. לפני מספר שבועות הוא פנה לאחד מ"רודפי הספינות" האלו ושילם לו בפטריאון, כדי להיכנס למאגר שלו וללמוד כיצד הוא עושה את זה. אט אט הוא הבין שהגל-נועים (אותן ספינות משא) שמובילים מכוניות של טסלה יוצאים מנמלים מאוד מסוימים, ומגיעים לנמלים מסוימים. עוד הוא גילה כי לפני העגינה, ניתן למצוא את תוכנית הפריקה של הנמל ולגלות את הכמות שתימסר.

חובב טסלה אחר, משה קורמן, שאמור לקבל את רכבו ממש בימים אלו החליט להשתעשע מעט ושלח מסר בקשר (באמצעות רדיו) לספינה שבימים אלו מובילה את משלוח המכוניות הבא לישראל: ״Greetings from Israel Tesla Owners. Take care and come ASAP". לא נראה לנו שתיתקלו בצרכנים כל כך נלהבים ואקטיביים אצל סקודה או סובארו.

"אני מרגיש את הכאב שלהם"

לא יכולתי שלא לתהות למה לוגסי, בן 41 עם אישה ו-3 ילדות, מקדיש כל כך הרבה זמן מחייו לחקר של ספינות בלב ים שמובילות רכבים של אנשים אחרים. לוגסי השיב: ״אני מרגיש את הכאב שלהם. אני הייתי שם. חיכיתי למשלוחי יוני שחיכו הכי הרבה זמן… חיכינו 4 חודשים. אני מבין את הכאב וזה משהו להתפס בו״. עם זאת, הוא גם מעיד שזה הפך לסוג של כיף עבורו, והידיעות שהוא מעלה בקבוצת הטלגרם הופכת אנשים למאושרים.

לוגסי, אגב – הוא זה שהביא במו ידיו את מתנת החג למוסך של טסלה, לאחר שאסף את הכסף מחברי קבוצה אחרים. ולמרות שאולי בראש שלכם הוא מצטייר כסוג של מעריץ ללא חוש ביקורת, יש לו גם לא מעט ביקורת על ההתנהלות של טסלה ישראל, שלטענתו לא משתפת פעולה ולא מדברת עם אף גורם כמדיניות – ולא מעסיקה אף משרדי יחסי ציבור בעולם. נראה שלוגסי היה שמח למעט יותר שיתוף פעולה ותקשורת יותר טובה אל מולו ושאר חברי הקבוצה.

כך התחילה המתנה לחג. מקור: אוהדי טסלה בישראל

בנוסף לניהול של הקבוצה, לוגסי מקדיש לא מעט זמן לכתיבת מדריכים לשאלות הנפוצות והקבועות שעולות בקבוצה, אבל הוא לא עוצר כאן. בזמנו החופשי לוגסי הוא מתכנת ויזם, והוא החליט לרתום את התשוקה החדשה לרכב שלו למיזמים הבאים שלו. בין היתר הוא פיתח גם מודול מבוסס  Raspberry Pi שמתחבר אל מערכת הצילום של הרכב. במקור הוא רצה לייעד אותה לתיעוד אוטומטי של עבירות תנועה באמצעות מצלמות הרכב, ושליחה של הסרטון אל משטרת ישראל לצורך הנפקת דו״ח – אך טוען כי ״לא הלך״. כיום הוא שוקד על הסבה של המודול הזה לאיתור ודיווח על מקומות חניה בערים – מה שגורם לי לתהות איפה היה המוצר הזה בכל שנות מגורי בתל אביב.

יותר מסתם מעריצים

מתוך טיול הטסלות הראשון בישראל. מקור: אוהדי טסלה בישראל

יש משתמשים של טסלה שהחליטו ללמד עליה נהיגה, יש משתמשים שמארגנים ימי מסלולי מירוצים, ישנם כאלו שמארגנים טיולים ומפגשים של נהגי טסלה (שנועדו בין היתר להדגים את הרכב למוגלגים שעדיין נוהגים על בנזין), כאלו שמנתחים את הגירסאות השונות, שעוקבים אחרי העמודים של טסלה ישראל כדי להיות הראשונים שיתפסו את ה-Model Y הנחשק ועוד רבים ומעניינים. נתקלתי בחיי בלא מעט Fandomים בתחומים רבים. מהארי פוטר, לפוקימון, Marvel ו-DC – ויש גם לא מעט משתמשים iOS ואנדרואיד או פלייסטיישן ואקסבוקס נלהבים שיהיו מוכנים ליפול על החרב כדי להוכיח שהמחנה שלהם הוא המחנה הצודק. אבל יש משהו בהתלהבות של מעריצי טסלה שהוא שונה לגמרי.

יכולות להיות לא מעט סיבות להתלהבות היחסית קיצונית הזאת. אולי זה המחיר הגבוה שהחברים שילמו על הרכב. אולי זו באמת החדשנות וה-Early Adoption שמראש מגיעים עם מטען של אהבה עודפת למותג האהוב עליהם, ואולי זו באמת התחושה שטסלה היא סוג של מביאת הבשורה של הרכב החשמלי לשוק הישראלי, ותוצאה של הזנחת השוק במשך שנים ארוכות מדי. אבל התלהבות כמו ההתלהבות של משתמשי טסלה בישראל – כזו עוד לא ראיתי.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

23 תגובות על "אלפי שקלים על שטיפת רכב ומעקב אחרי ספינות בלב ים: אלה מעריצי טסלה הכבדים ביותר בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רון
Guest

בתור אחד שמתעסק בדיטיילינג עוד לפני שטלסה בכלל התחילה להימכר בעולם אני יכול להגיד לכם שסהר כחלון הזה לא הכי חכם וסתם קונה דברים.
יש לו שם מוצרים שבכלל לא צריך למשתמש הרגיל וגם כמעט כל המוצרים שם חוזרים על אותם פעולות
אין כזה דבר שמפו מיוחד לטסלה או מגבת מיוחד, תחום הדיטיילינג היה לפני טסלה ויהיה גם אחרי

רועי
Guest

מה זה דיטיילינג?

רון
Guest

תחום שעוסק בטיפוח הרכב ברמה יותר מקצועית, הבחור שקנה את כל המוצרים שהאלה רואים עליו שהוא לא מבין בזה כלום

סרוסי
Guest

שתהיה בריא, אף אחד לא יקח לך את העבודה, הם אנשים שבסך הכל שוטפים בעצמם

לא מהתחום
Guest

כמה מירמור :)

רון
Guest

מה קשור מירמור, הבחור שקנה את המוצרים האלה לא מבין כלום בתחום הזה, העיקר לקנות ולחשוב שהוא יודע משהו בגלל שקרא 2 מדריכים באינטרנט, הבנאדם הזה מביך

גם הכתבה הזאת מביכה, כמה טעויות וחוסר ידע

לא מהתחום
Guest

אם יש הבנת הנקרא, וכנראה שאין, הבחור בכלל לא מהתחום, והוא לא דיטיילר מקצועי! אני לדמרי מסכים איתך שיש בתמונה המון מוצרים לא קשורים אבל להגיד שהוא מכתיב התורה, אתה ממש רחוק וממש מביך! תקרא שוב ותביי שמדובר בחובבן שגילה את העולם ועם זה נראה למד תיך כדי.
בנימה אופטימית, הייתי מעיף את כל ה Chemical Guys ומהר!!!
שבוע טוב!

אריק
Guest

מה רע בהם? לא מוצרים טובים? לפוליש גס+ עדין

דקל
Guest

ובמרץ כשיגיעו 4000 ג'יליי לארץ יבינו ששילמו עוד 80 אש"ח בשביל השופוני

אבי
Guest

דקל, אתה משווה את הפח ג'ילי לטסלה? הצלקת ממש

יוסי
Guest

אכן , אצלינו במשפחה הזמנו כבר 3 ג'ילי , ואם היה לכולם תלת פאזי בבית היינו מזמינים יותר
עכשיו רק מחכה לרכבים חשמליים קצת יותר מפנקים בסגנון רכבי מנהלים אבל במחיר שפוי

מי שנוהג בטסלה
Guest
מי שנוהג בטסלה

בוא תספר שגם הזמנת 3 רילמי במחיר של אייפון. מה אתה משווה בין חיקוי סיני למקור. ניסית פעם לראות יכולות אוטופיילוט בג'ילי? אתה סומך על הייצור הסיני? על כל הריגול ששתלו לך?

סתם חובב
Guest

אני אגלה לך משהו בסוד, טסלה אוספת מידע ברמה הכי מפחידה שיש והכל נשלח ונשמר בחברה. גם לא נשכח שיש מצלמה שמצלמת את הנהג בתוך הרכב ואם חוסמים אותה לא מאפשר שום פעילות אוטונומטית . טסלה מפחידה עם כמות המחשבי על שיש לה שמפרקים לכל שימוש אפשרי את כל המידע שהם אוספים . וכן הסינים מגיעים כולל ניאו , מה שאני בא להגיד גם אלה מפחידים וגם טסלה , לא הייתי מתקרב לרכבים האלה בכלל ולא משנה כמה זה חיסכון בסוף יהיה דגמים גם שלא מצריכים ריגול שלם על הנהג, בשביל לקבל חשמלית.

סמי
Guest

כרגיל, הייטקיסטים בטוחים שהם המציאו את הגלגל. כי הם הרי הראשונים שגילו את עולם הדיטיילינג, והם הראשונים שמחכים לאונייה של הרכב שלהם. כל כך פתטי.

אחד העם
Guest

שיחיו ויסבלו הקנאים בתגובות חסרי הפרגון והראיה לעתיד

דרומי
Guest

פשוט חסרי חיים, כל כך מביך…

מי שנוהג בטסלה
Guest
מי שנוהג בטסלה

מה חסרי חיים? זה התחביב שלהם. יש כאלו שמשקיעים ברחפנים, יש כאלו שבמצלמות, בטרקטורונים … כל אחד שיעשה מה שבא לו

איתמר
Guest

היכולות של טסלה מדהימות ובא לי גם. אבל היכולות האלו מורכבות על רכב ברמת ייצור של מזדה 3 בתכלס, ובאסה שעולה איזה 230 אלף לקנות רכב כזה

איש ערכים
Guest

רמת ייצור של מאזדה – הגזמת, בקושי רמת ייצור של דאצ'יה, נראה מה יקרה לרכבים האלו עוד 5-10 שנים

פאתט
Guest

קצת מביך כל הסיפור.
שולחים מתנה לצוותים הטכניים? אני שמעתי שיש מחסור בחלקים ולפעמים יכולים לחכות לשרות מעל חודש.

סרוסי
Guest

זר לא יבין זאת, אבל שאל את עצמך מתי המוסך שלך נתן לך קישוריות אינטרנט בחינם, דלק (חשמל) בחינם ודחף לך גירסאות תוכנה שמשפרות את הרכב, בין היתר מוסיפות עברית, כמובן בלי תשלום.

טסלאי ותיק
Guest

ומה עם ה SENTRY MODE ?
למה טסלה לא עושה כלום בנדון

אלי
Guest

כחלון, בא לך לשיטוף את הטסלה שלנו? עד עכשיו הזלפנו קצת מים בצינור, חצי שנה בלי שטיפה הרכב נראה ממש ג׳יפה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: