בגלל באג: "האפל של האודיו" מילאה ללקוחות את הבית במכשירים שלה

בעקבות באג מסתורי קיבלו צרכנים של חברת סונוס הזמנות מוצרים כפולות או משולשות, וחויבו בגין כל המוצרים. אחד מהם חויב על 30 מוצרים כאלה – אבל שינוי במדיניות יהפוך אותם לקצת יותר מרוצים

צילום: גיקטיים

אנחנו רגילים שהכניסה של מחשוב ודיגיטציה לעולמות הלוגיסטיקה הופכת את כל התהליך לפשוט ומהיר יותר. אבל באג מסתורי במערכת הזמנות של סונוס, ה"אפל של האודיו" אם תרצו, גרמה בשלב מסויים ללא מעט צרכנים להתחרט על ההזמנות שעשו… ואז לקבל פיצוי נאה.

התקלה שהפכה את סונוס לאופרה ווינפרי

בשבוע האחרון החלו עוד ועוד לקוחות של חברת סונוס האמריקאית להתלונן שמבקום לקבל רמקול אחד שהזמינו, הם קיבלו שניים. החברה האמריקאית נזכיר מייצרת מוצרי אודיו פרימיום, שמתבססים על קישוריות ביניהם ו-WiFi באקוסיסטם סגור. "נו, קיבלתם שניים ושילמתם על אחד, תיהנו ותשתקו" אתם בטח חושבים לעצמכם, אבל המציאות היתה מורכבת יותר, מפני שסונוס חייבה מייד את הלקוחות על 2 המכשירים, והודיעה להם שאם הם רוצים לקבל זיכוי, שיואילו להחזיר את המוצרים הכפולים. הלקוחות דיווחו כי התבקשו להדפיס בעצמם את תווית השילוח החוזר וללכת בעצמם לסניף UPS עם המשלוחים העודפים ולשלוח אותם לחברה.

אבל התקלות לא פסקו ואף החמירו: אחד הלקוחות ציין ברדיט כי רכש רמקול Move אחד – רק כדי לגלות שסונוס שלחה אליו שלושה רמקולים הביתה; לקוח אחר קיבל הביתה לא פחות משבעה רמקולים בעלות כוללת של יותר מ-2,000 דולר כשהזמין רק רמקול אחד בלבד.

כשגילתה סונוס שמדובר בבעיה רוחבית היא טענה כי האשם הוא עדכון שעשתה למערכות שלה, ששולחת כעת כמה רמקולים למשתמשים וגובה מהם את הכסף עבור אותם מוצרים שכלל לא רצו. "אני רוצה להתנצל באופן אישי עבור אי הנוחות שנגרמה. תקבלו החזר מלא עבור כל הזמנות עודפות (שהגיעו אליכם ושבגינם חויבתם)", כתבה רות' סליטר – מנהלת מערכות המידע של סונוס, והודיעה כי החברה תהיה אחראית על האיסוף.

אבל מתברר שסעיף נסתר שגילו המשתמשים באתר רשות הסחר האמריקאית (FTC) קובע שבמקרה של שילוחים כפולים סונוס צריכה לזכות את הלקוחות – וכל מוצר עודף שהגיע אליהם נחשב "מתנה". וכך קרה, אחרי שבוע של סאגת משלוחים כפולים, דרישת שילוח חוזר ולקוחות עצבניים – סונוס הודיעה אתמול כי תזכה את כל לקוחותיה וכי הם לא נדרשים להחזיר את המוצרים. "סונוס לא תחייב את ההחזרה של הציוד העודף ותכבד את החלטתו של כל לקוח שנפגע (מהתקלה)", אמרה הדוברת ל-The Verge.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

והזוכה הגדול

מכל מקרי הלקוחות שקיבלו משלוחים כפולים, בלט לקוח אחד – שממש רצה לקנות מוצרי סונוס וסיים במצב שבו הדירה שלו הפכה למעין מחסן לוגיסטי. הלקוח, שהמקרה שלו פורסם לראשונה ב-The Verge, הזמין חמישה מוצרים של סונוס: סט פטיפון, סאונדר, תושבת לקיר עבור הסאונדבר, ושני רמקולים: נייח ונייד.

אבל בניגוד לשאר הלקוחות שקיבלו כמויות כפולות של מכשירים, במקרה שלו המערכת התקולה שלחה לו פי 6 מכשירים, כך שבמקום 5 מוצרים של סונוס, שמוצריה אינם זולים גם ביומיום – הוא מצא את עצמו עם 30 מוצרים בעלות של 15 אלף דולר. אותו לקוח ציין כי הדירה שלו כמעט לא שמישה עם כמות המוצרים שמילאה אותו – והדבר אף שם אותו במצב לא נוח מול בעלי הבית שבו הוא גר, מכיוון שהוא נאלץ לשים חלק מהחבילות בלובי הבניין כדי לחיות בצורה נורמלית בדירה שלו. אבל כאמור החדשות הטובות מבחינתו הן שהוא זכה למתנה בשווי 15 אלף דולר, מה שכנראה יספיק לכמה חודשי שכירות או לפחות לפייס את בעלי הנכס עם איזה סאונדבר טוב.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

1 תגובה על "בגלל באג: "האפל של האודיו" מילאה ללקוחות את הבית במכשירים שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פסיכולוג בשקל-90
Guest
פסיכולוג בשקל-90

למה לי זה לא קורה?…
רק אני מזמין מאמאזון, מקבל דגם לא נכון, ונדרש לשלוח בחזרה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: