הקמפיין הישראלי שנלחם בסטריאוטיפים, הכירו את ׳The KnowItAlls׳

ארגון The KnowItAlls מעוניין להנגיש את תחום המדעים גם לבנות. קמפיין הקיקסטארטר שלו מציע משחק ייעודי לבנות, שייקרב אותן למקצועות המדע השונים

מקור: The Knowitalls

מקור: The Knowitalls

למרות שנשים מהוות 48% מכוח העבודה הכללי, רק 24% מהמשרות בתחומי המדע השונים מוחזקות על ידי נשים. ארגון KnowItAlls הישראלי לוקח חלק מתנועה עולמית לעידוד בנות להיכנס לתחום ה-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), ומתמקד בבנות בגילאי 8-12, גיל אידיאלי להתחיל ולהתעניין בתחום. לאחרונה השיק הארגון בראשה של ד״ר יעל שוסטר, קמפיין בפלטפורמת קיקסטארטר, לצורך פיתוח צעצוע חינוכי שמטרתו לעודד בנות להיכנס לעולם הכימיה.

הצעצוע מורכב מספר הרפתקאות, ערכת ניסויים כימית וחברות בקהילה בינלאומית בה הילדות יוכלו לשתף בתוצאות, ניסויים ׳ושאר ירקות מדעיים׳. הספר בערכה עוסק בארבע נערות שהקניטו אותן בשל כך שהן ״Know-it-alls״ (׳יודעות כל דבר׳). אותן נערות דווקא מאמצות לחיקן את התואר הידוע לשמצה, ובונות מכונית סיליקון כימית מרהיבה, שמראה לכולם כי להיות ׳יודע הכל׳ זה דווקא די מגניב.

׳הבנים לכדורגל הבנות לפח הזבל׳

ד״ר יעל שוסטר, מייסדת KnowItAlls, גדלה בוירג׳יניה הכפרית במשפחה לא מאוד מסורתית. שוסטר מספרת כי ״תמיד שיחקנו עם מיקרוסקופים, מודלים של רקטות וביצענו ניסויים בכימיה. אף פעם לא עלה בדעתי שבנים ובנות עשויים לשחק עם צעצועים שונים״. ככל שהתבגרה והתקדמה בחייה המקצועיים, שמה לב למבנה מאוד קבוע; ״איפה שעשיתי את הדוקטורט שלי, כל הפרופסורים היו גברים וכל המזכירות היו נשים״. בעודה עומדת בראש קבוצת מדעניות במכון וייצמן, מצאה ד״ר שוסטר כי קיימים מכשולים משמעותיים בפני נשים המעוניינות להיכנס לעולם הזה, והחליטה לפעול בכדי לשנות את המדגם אם לא בזמנה, לפחות עבור הדורות הבאים.

לפי דו״ח עדכני של ה-OECD העוסק בפערי השכר בין המינים, פחות מאחת מתוך 20 נערות רואה את עצמה פוצחת בקריירה בתחום ה-STEM, זאת לעומת אחד מתוך 5 נערים. סקרים מעידים כי בנות חסרות את אותו הביטחון העצמי בו מחזיקים גברים, בכל הקשור לתחום המדע, מה שיוחס להשפעה של ההורים על כך. במילים אחרות, החברה אומרת לנו שבנות פשוט לא שייכות לעולם המדע, ולהורים חסרים הכלים החינוכיים שיסייעו להם לגשר על הפער הזה.

מקור: The knowitalls

ד״ר יעל שוסטר והבנות. מקור: The knowitalls

׳לא רק צביעה בורוד או פיזור נצנצים׳

כתוצאה מהמצב העגום, ד״ר שוסטר החלה לעבוד על פיתוח כלים שיעודדו נערות צעירות להיכנס לתחום המדע, ולהעניק להם את אותו הבטחון שחסרות בו. מטרת הקמפיין בקיקסטארטר היא להציג מוצר שיראה שגם בנות יכולות להיות מדעניות, ולהפוך את התחום לכייפי, מרגש ומעורר השראה.

״כמייסדת, כאמא וכדוקטור לכימיה אני רואה שהמחסור בנשים במדע מתחיל מוקדם, במיוחד בצעצועים שאנחנו נותנים לילדינו. אנחנו רוצים להילחם בסטריאוטיפים ש״מדע זה לבנים״ על ידי יצירת עולם שבו בנות יקבלו השראה מילדות-מדעניות ויוכלו לחלוק עם ילדות אחרות בקהילה מבוססת מדע. הרעיון הוא ליצור קשר אמיתי עם הבנות ולא על ידי צביעה בורוד או פיזור נצנצים״.

הקמפיין עלה לאוויר בתחילת חודש אוגוסט במטרה לגייס כ-25 אלף דולר. כעת, 3 ימים לסיום הקמפיין, הסכום שגויס בעזרת יותר מ-150 תומכים עומד על כ-21 אלף דולר (נכון לרגע זה), כך שהפרויקט זקוק לעוד קצת מאמץ, כדי להגיע ליעדו. מחיר הערכה בשלמותה עומד על כ-50 דולר, לא כולל 10 דולר נוספים עבור משלוח לישראל, שצפוי להתקיים בפברואר 2016. ערכת ׳הסופרסטאר׳ הכוללת גם סיכה וחלוק מדען, עולה כ-85 דולר.

לעמוד הקמפיין

וידאו – The KnowItAlls are on Kickstarter

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "הקמפיין הישראלי שנלחם בסטריאוטיפים, הכירו את ׳The KnowItAlls׳"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רוני
Guest

אני שונא שנותנים העדפות לבנות.
מי שצריך לעבוד בהייטק יעבוד, בין אם זה בן או בת.
לא צריך לדחוף את הבנות אם גם ככה אין בהייטק הרבה מקומות עבודה
עדיף להשכיר גבר טוב מאשר בחורה רק בגלל שהיא בחורה.
מספיק עם השטויות האלו!!!

דן
Guest
אני מסכים איתך אבל הסרטון הזה נועד לעודד מודעות כי בפועל מה שקורה זה שהמעסיק מעדיף גבר בגלל סטראוטיפ שגבר יותר יעיל מאישה, אם היה קיים איזון לא היה קידום נשים בחברה ובמקומות עבודה בפרט. מצב דומה אתה יכול למצוא בהרבה מקומות בהם הייתה אפליה כלפי מה ששונה מהנורמה החברתית האזורית (בין עם זה נשים ועד לאנשים עם גוון עור שונה, דת שונה, מגדר שונה ובעלי דעה שונה. וגם עם זה לא נראה לעין בהרבה מקומות זה בגלל שלא חושפים אותך למצב הקיים, למרות זאת המצב הזה השתפר לעומת כמה שנים אחורה ואולי באמת בקרוב נוכל לחיות בחברה פתוחה שתוכל… Read more »
שלמה שוורץ
Guest

נראה לי שאתם מפספסים את העניין. המוצר נועד לעודד בנות בגיל צעיר לפנות למקצוע וזה לא ממש קשור לאפליה במקומות עבודה. מבטיח לכם שאין שום אפליה בקבלה לתואר ראשון באוניברסיטה ובכל זאת במקצועות המדעיים ובמיוחד במדוייקים יש רוב מוחץ של בנים. כנ”ל לגבי מגמות פיזיקה בתיכון, 5 יח’ מתמטיקה וכו’. כשבטכניון יהיה יחס של 50-50 בנים בנות תראו הרבה יותר נשים במקצועות טכנולוגיים.

דן
Guest

אתה צודק וטועה, העידוד הזה נוצר מאפליה, זה שהמצב באוניברסיתאות השתפר לעומת העבר הלא רחוק לא אומר שהוא תקף על שוק העבודה.
תראה כמה נשים משתלבות בעבודות במקצועות ריאלים בשוק העבודה לעומת גברים בעולם, ולא רק בארץ, אחרי הכל זה פרסום בינלאומי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: