האלמנט האנושי והעולם האמיתי

הגרסה הניידת של Human Element תשתמש בנתונים של פורסקוור וגוגל מפות על מנת להשפיע על עולם המשחק. הרעיון מעניין, אבל האם הוא יבוצע בצורה נכונה?

תמונה: יח”צ

בדרך כלל כשמזכירים את יוצאי Infinity Ward מתכוונים לווסט וזאמפלה, צמד המנהלים והעזיבה המתוקשרת, אלא שבאולפן היו חברים נוספים, ומלבד אלו שנשארו ואלו שעברו לאולפן החדש: Respawn, יש גם אחרים. למשל – רוברט באולינג, שנשאר באולפן ועזב במפתיע במרץ השנה – כותבים חשדנים במיוחד טוענים שהוא פוטר (או אולץ להתפטר) מכיוון שהתבטא כנגד מכירה של מפות ישנות עבור משחקים חדשים – לדעתו מפות כאלה צריכות להיות מחולקות בחינם, אבל אין שום הוכחות בנושא.

הכירו את Human Element

רוברט באולינג הקים אולפן חדש בשום רובוטוקי, והודיע שהמשחק הראשון של האולפן יוכרז בקרוב. עוד לפני ההכרזה על המשחק והרבה לפני יציאתו הוא כבר התחיל לזכות ליחס שלילי מצד הגיימרים – באולינג לא היה מתכנת, מעצב, גרפיקאי, כותב או בעל כל תפקיד אחר שמשפיע באופן כלשהו על תוכן המשחקים – הוא היה איש יחסי ציבור באולפן.

בנוסף, בהודעה הראשונית על הקמת האולפן הוא אמר שהמטרה היא קודם כל ליצור עולם משחק מעניין, אחר כך ליצור חוויה ורק אז, בעדיפות אחרונה, נמצאת המשחקיות עצמה. המשחק עצמו הוכרז לא הרבה אחר כך. שמו Human Element, והוא משחק הישרדות זומבים. הוא יצא לקונסולות הדור הבא ול-PC בשנת 2015. דובר גם על גרסאות למכשירים ניידים, אבל נראה שהסיפור איתן מעט שונה.

המשחק עצמו יתרחש בערך 30 שנה אחרי אירוע גדול כלשהו, אבל לפני יציאת המשחק החברה הייתה רוצה לאפשר לשחקנים לחוות אירועים שקרו מוקדם יותר – שבועות, חודשים או לכל היותר שנים ספורות לאחר אותו אירוע גדול. למטרה זו יצאו משחקים שונים, אולי בפלטפורמות כמו רשתות האקסבוקס לייב ו-PSN, אולי משחקים ניידים, אולי משחקי דפדפן – הדברים הללו עדיין לא הוחלטו, אבל סביר להניח שמשחקים כאלה יגיעו מהאולפן עוד לפני 2015. בכל מקרה, הגישה של החברה היא שהמשחקים הניידים, שהוכרזו ביחד עם משחק הקונסולות וה-PC, לא צריכים להיות עוד גרסה של אותו משחק או איזו תוספת קטנה עבורו אלא חוויה משלימה.

פורסקוור וגוגל מפות

לפני כמה ימים סיפר באולינג על אחת הדרכים שבהן תתמשק הגרסה הניידת של המשחק עם הגרסה הביתית. אחד האלמנטים החשובים במשחקי הישרדות הוא ניהול המשאבים – להשתמש בריפוי רק כשבאמת צריך, לחסוך בתחמושת ואוכל וכו’. לפעמים תגיעו למצב במשחק שבו לא תרצו להוציא אנשים החוצה לחפש משאבים חדשים, או שפשוט לא תצליחו למצוא שום דבר. כאן תעזור לכם הגרסה הניידת – באמצעות חיבור לפורסקוור ולשירות המפות של גוגל תוכלו להשתמש במשחק כשאתם נמצאים במקומות שבאמת יוכלו לעזור לניצולים בעולם מוכה זומבים – למשל בית המרקחת הקרוב, כדי לחדש את המלאי. מצד אחד זה נשמע די מגניב. מצד שני, זה לא באמת קשור – למה ההליכה שלי לבית מרקחת היום אמורה לעזור לניצול אחרי שואת זומבים בעוד כמה עשרות שנים? חוץ מזה, נראה כאילו הדבר יעניק יתרון לא הוגן לבעלי מכשירים ניידים שגם מוכנים לשלם עבור האפליקציה הנכונה. נשאלת גם השאלה – עד כמה העניין ישפיע על המשחק? אם ההשפעה קטנה מאוד, זה לא ממש הוגן כלפי מי ששילמו על האפליקציה במטרה להקל על עצמם במשחק המלא.

בסך הכל, מדובר כאן בחיבור של מספר רעיונות שכבר ראינו בעבר – כבר ישנם משחקים ואפליקציות שמושפעים ממיקומכם בעולם האמיתי, כבר ישנם משחקים ניידים שמשפיעים על המשחק הביתי אליו הם מחוברים. האם השילוב הזה יבוצע בצורה טובה ומעניינת? עוד לפני שעונים על השאלה הזאת, צריך לחכות לתשובה לשאלה חשובה עוד יותר – האם המשחק בכלל יהיה שווה משהו?

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: