עתיד האינטרנט של הדברים: ׳׳בעוד 5 שנים המקרר שלכם יהיה חכם יותר מכם׳׳ [כנס גיקטיים]

אחד התחומים הבולטים בעולם הטכנולוגי בשנים האחרונות הוא ללא ספק ׳׳האינטרנט של הדברים׳׳, איפה מצוי הפוטנציאל שם עבור סטארטאפים?

צילום: נמרוד סונדרס

צילום: נמרוד סונדרס

בפאנל שנערך לפני זמן קצר במסגרת 2015 Geektime Conference ניסו להשיב המשתתפים היכן נמצאת ההזדמנות הגדולה בתחום האינטרנט של הדברים, תחום שהפך פופולארי במיוחד בשנים האחרונות. את הפאנל הנחה אורי ויינהבר, מנכ״ל ושותף, The Time והשתתפו דודי קליין, מייסד ומנכ״ל ביו-גיימינג, ג׳קי אביטבול שותף ב-Iris Capital ו-VP ב-Orange start up eco system, ואורנית שנער, מנהלת חדשנות בלנובו.

העתיד כבר כאן

כנס גיקטיים נערך השנה בתאריך די סימבולי – ה-21.10.15, העתיד אליו נסעו גיבורי הסרט ׳בחזרה לעתיד׳, שם הוצגו לא מעט פיתוחים טכנולוגיים שנראו עתידניים לאותה התקופה, אך בתקופה בה אנו נמצאים הרוב כבר נראה די הגיוני. ויינהבר פתח את הכנס בכך שסיפר כי לפני כמה שנים בודדות ממש לא חשבנו שנחיה בבית חכם הממוקם בעיר חכמה. עד שנת 2020 צפויים להקיף אותנו למעלה מ-50 מיליארד מוצרים חכמים, מוצרים בשווי שוק של 1.7 טריליון דולר.

״לא מדובר רק במכשירים חכמים, גם הבריאות שלנו הפכה למחוברת. 80 מיליון איש צפויים לעשות שימוש במכשירים חכמים עד שנת 2020. 32% מהאמריקאים עושים שימוש באפליקציות כדי לעקוב אחר הבריאות, הדיאטה והכושר הגופני שלהם״ הוסיף ויינהבר.

מה שעומד מאחורי ׳האינטרנט של הדברים׳ הוא הצבת הצרכן במרכז. זו המהות של חיים דיגיטלים. נשאלת השאלה למה כל ההתפתחות הזו מתרחשת דווקא עכשיו? הסיבות לכך רבות וכוללות את העובדה שיש לנו מכונות חזקות וחכמות יותר שיודעות ללמוד, שרתים חזקים וגמישים יותר, יכולת לנתח ביג דאטה ומצלמות זולות ויעילות. הכל טוב ויפה, אבל לאן אנחנו הולכים? מה המשמעות של כל המהפכה הזו?

בתגובה לשאלה: ״מה הקשר בין לנובו לאינטרנט של הדברים?״ ענתה אורנית שנער כי ״לנובו מתמקדת במשתמש חכם, בחיים חכמים. אני חושבת שאם מסתכלים על זה במובן הזה, מה שעומד מאחורי האינטרנט של הדברים זה להפוך את חיי המשתמש לנוחים וטובים יותר. כשאני הייתי בבית ספר יסודי, אמא שלי הכינה לי אוכל בתנור ושמה טיימר כדי שיהיה חם עד שאגיע הביתה מבית הספר. מה שנחשב פעם לחכם הוא לגמרי Over rated. טכנולוגיה חכמה היא כזו שלא תצטרך להתאים את עצמך אליה, אלא הכל מרוכז במשתמש״.

צילום: נמרוד סונדרס

צילום: נמרוד סונדרס

ומה הקשר של אורנג׳, חברת הסלולר לתחום הזה אתם שואלים? מסתבר, שההתמקדות של החברה היא ״לאפשר ללקוחות חוויה דיגיטלית, כלומר שיגיעו לחנויות שלנו ולא רק ירכשו סמארטפונים, אלא גם יהנו מכל מיני שירותים דיגטליים חכמים״. למשל, חברה אחת בה השקיעו הציגה מוצר של תחנת מזג אוויר פרטית שניתן למקם מחוץ או בתוך הבית, כדי לנטר ולשלוט במיזוג האוויר בבית, או לדעת כמה שכבות ללבוש למשרד.

יש מקום לכולם

הבשורות הטובות הן שהשוק הזה עדיין פתוח, התחרות בשוק רק התחילה ולכן יש מקום לכל יזם שרוצה להשתלב. לפני כמה ימים למשקיעים לא הייתה את הקטגוריה הזו בכלל, נפתח עולם חדש לגמרי, ואפשר לחזור ולדבר עם משקיעים גם על חומרה, ולאו דווקא על תוכנה ועוד אפליקציה.

אז בתכלס, מה מעניין את אותם משקיעים? איזה מוצרים הם בדיוק מחפשים? בגדול – ״האסטרטגיה שלנו היא שאם יש לכם מוצר שעולה פחות מ-100 יורו, יש על מה לדבר״, אמר אביטבול. לנובו לעומת זאת קצת יותר בררנים, ולטענת שנער, ״יש הרבה מוצרים שהם ׳כיפיים׳, הרבה אפליקציות או מכשירים שנחמד להשתמש בהם אולי, אבל הם לא באמת שימושיים, וזה מתקשר לבשלות של השוק״. מה כן מעניין? מכונת קפה חכמה למשל שתדע שהתעורתתם ותדאג להכין את הקפה של הבוקר מבלי שהייתם צריכים לעשות שום דבר אקטיבי.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: