האיש שאחראי על ”הנטפליקס של המשחקים” במיקרוסופט מדבר על גיימינג בענן

ג’יימס גוורצמן התחיל כמו רבים כילד גיימר, אבל לקנאת רבים, הוא ממשיך להתעסק עם גיימינג גם עכשיו, ואחראי על פלטפורמת הענן של מיקרוסופט עבור מפתחי משחקים. גוורצמן מספר על הטכנולוגיה שהפכה את הגיימינג לתעשייה המטורפת כיום בפרק החדש של הפודקאסט ”Future of Tech”

ליצור משחקים חינמיים זה קשה יותר ממה שנראה (צילום: Dreamstime)

עולם המשחקים עבר דרך ארוכה מימי הפונג, והיום גיימינג עוסק יותר בבניית קהילה ויצירת תוכן. גיימרים יכולים להתחבר לגיימרים אחרים באמצעות פלטפורמות סטרימינג, לבנות משחקים משלהם או לבנות היבטים שונים בתוך משחקים.

משחקים חינמיים הפכו לדבר החם בשוק והם הביאו לדמוקרטיזציה של תעשיית המשחקים. אבל יצירתם קשה יותר ממה שנראה: ככל שתעשיית המשחקים התפתחה כך גדלו הציפיות מהמשחקים, מה שאומר שלכל המשחקים – חינמיים או אחרים – נדרש אקוסיסטם שלם וסיפור מעניין מאחוריהם. זה דורש מערכת עורפית מתוחכמת ותשתית מתוכננת היטב. עם זאת, טכנולוגיות חדשות מבוססות ענן מקלות על כך.

ואיך זה ייראה בעתיד? הודות ל-5G, המשחקים בנייד יהפכו ככל הנראה למורכבים ומחוברים יותר, ממש כמו משחקי מחשב. פונקציונליות מרובת שחקנים תשתפר וחוויות חדשניות ומקושרות יתחילו להיכנס למיינסטרים.

הטכנולוגיה שהפכה את תעשיית הגיימינג למה שהיא היום

עבור ג’יימס גוורצמן, התעניינות מוקדמת בטכנולוגיה שמאחורי משחקים וסרטים הובילה אותו לקריירה בהייטק ומעמד שלא העז לחלום עליו: גוורצמן הוא General Manager של משחקי ענן במיקרוסופט, שם הוא בונה את פלטפורמת הענן הטובה ביותר עבור מפתחי משחקים, שמאפשרת להם להמשיך לייצר את אותם עולמות דמיוניים שהקסימו אותו כילד.

בפרק זה של “Future of Tech”, גוורצמן מספר כיצד הגיע לעבודת החלומות הזו וכיצד הטכנולוגיה מאפשרת ליותר ילדים לפתח משחקים בפשטות – מה שכנראה היה מקל עליו כשהיה ילד. בנוסף, הוא לוקח אותנו אל אחורי הקלעים של הטכנולוגיה שהפכה את המשחקים לתעשייה המאסיבית שהיא היום, כולל יצירת פתרונות מבוססי ענן המאפשרים ליוצרים להתמקד יותר בהיבטים היצירתיים של בניית משחקים ולדאוג פחות לתשתית הבקאנד.

האזינו לפרק המלא:

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

5 תגובות על "האיש שאחראי על ”הנטפליקס של המשחקים” במיקרוסופט מדבר על גיימינג בענן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אל תקראו את התגובה שלי היא ארוכה מידי
Guest
אל תקראו את התגובה שלי היא ארוכה מידי
אני אתן דוגמא קטנה מהפוליטיקה כשלא נמצאים בממשלה אז קל לכתוב ספר איך מנצחים מגפה ולבקר ממשלה, וכשנכנסים לממשלה מגלים שקורונה זה לא זבנג וגמרנו, מגלים שדברים שרואים מכאן לא רואים משם ומתחילים להתנהג כמו הקודמים. ועכשין בלי קשר לפוליטיקה ולדעות הפוליטיות הלא מעניינות שלכם טוקבקיסטים יקרים, ברור שקל יותר לדבר מאשר לעשות. אז ככה, רוצים להביא כתבות נפלאות על “הפלאים” שעוד מצפים לנו בענן? אז תדברו עם אנבידיה או גוגל הכושלים רוצים לדבר עם מייקרוסופט על גיימינג? יש להם הפאס הזה של האקסבוקס וכל האקסבוקס הזה שלהם שאין לי מושג אם זה בכלל תופס אצל אנשים, נגיד זה מה… Read more »
ריאלי
Guest

מה יש לך, גוגל גלאס זה הדבר הבא וקינקט וWII הולכים לכבוש את הגיימינג.

מצחיק
Guest

אהבתי שבחרתם תמונה של סוני לראיון עם מיקרוסופט ;)

א.ב.
Guest

גיימינג בענן זה יהיה המוות של התחביב.. לא של התעשייה, היא תשגשג, פשוט לא יהיו יותר משחקים טובים רק loopback cycles ומסחטות כסף חלולות וריקות מתוכן. הדבר האחרון, אחרון (!!!) שיהיה משוקלל בפיתוח משחקים בעתיד הוא פקטור הכיף.

א.ב.
Guest

התכוונתי כמובן ל feedback cycles חח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: