בניית קישורים: סוגי קישורים – טובים ורעים [המדריך המלא, פרק ב׳]

התחום של בניית קישורים עבר טלטלות לא מעטות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח ההחלטה של גוגל להילחם בשיטות SEO פסולות. המדריך הבא שמגיע בשבעה חלקים, הוא התרגום המלא לאחד המדריכים המקיפים ביותר שנכתבו בתחום עד היום

types-of-links

לפניכם מדריך שנכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ”ל משותף במשרד הפרסום Exactive.

בין אם אתם חדשים בתחום בניית הקישורים או שאתם עוסקים בזה זמן מה, אנחנו בטוחים שהמדריך הזה יהיה שימושי עבורכם, שכן תחום ה-SEO ובניית קישורים משתנה כל הזמן, וכיום ישנה חשיבות רבה במיוחד לבניית קישורים באיכות גבוהה. הצורך להבין ולהטמיע קמפיינים איכותיים הינו חיוני אם ברצונכם להצליח בתחום וליהנות מנוכחות של ממש ברשת, וזו עובדה שאינה עתידה להשתנות בזמן הקרוב.
מדריך זה תוכנן כדי שתוכלו להתחיל במהרה ולפעול בדרכים הנכונות ביותר. חומר הלימוד רב ונרחב, ועל כן חילקנו את כל המידע לפרקים וכן הוספנו דוגמאות רבות לאורך הדרך – כך שגם הנושאים שנראים מסובכים במבט ראשון יובנו בקלות.

מקווים שתיהנו מהמדריך למתחילים בבניית קישורים.

<<< בניית קישורים – מה זה ולמה זה חשוב? (חלק א׳)

סוגי קישורים (טובים ורעים)

כפי שהזכרנו בפרק הראשון, כיום האיכות חשובה יותר מאי פעם, וזאת מכיוון שגוגל החלה להעניש אתרים שבונים קישורים לא איכותיים או ספאמיים.

בעבר אנשי SEO יכלו להעריך את מידת הסיכון הטמונה בכל שיטה של קידום אתרים, ובהתאם להציב לעצמם גבולות. שיטות כגון כתיבת מאמרים וכניסה למאגרי אתרים היו מקובלות ואף מומלצות, שכן הן עבדו היטב וכל עוד בוצעו בצורה נכונה היה כרוך בהן סיכון נמוך.

המצב השתנה מאז שגוגל הכניסה לתמונה את עדכון פינגווין, עדכון שפוגע באופן אגרסיבי באתרים שמשתמשים בטכניקות בניית קישורים מאיכות נמוכה. בפרק זה ניתן לכם טעימה מסוגי הקישורים בהם כדאי לכם להתמקד ואילו שמהם כדאי להימנע.

small_spot_1-1-300x218

קישורי עורך “טבעיים”

סוג זה של קישורים הוא הגביע הקדוש עבור אנשי SEO, וזאת מכיוון שכלל אין צורך לבקש אותם אלא הם ניתנים באופן טבעי על ידי בעלי אתרים אחרים.

כמובן שהרבה יותר יעיל לקבל קישורים שכאלה מאשר ליצור קשר עם בעלי אתרים ולבקש מהם לקשר לאתר שלכם, אבל כדי שהדבר יתרחש אתם צריכים לתת להם סיבה טובה לעשות כן, ובפרט עליכם למצוא דרך להניע קבוצה גדולה של בלוגרים להוסיף מיוזמתם קישורים אל האתר שלכם.

דוגמה לסיבה טובה יכולה להיות תוכן מצוין שיצרתם והפצתם לכמה בלוגרים משפיעים, ודרכם בלוגרים אחרים התוודעו אליו. קשה מאוד להגיע לכך, והדבר אורך זמן רב, וזו עוד סיבה לכך שקישורים מסוג זה הם בעלי ערך כל כך גבוה. זהו גם סוג הקישורים שגוגל מציגה כדוגמה לבנייה טובה, ולכן אפשר להניח שהוא יעמוד במבחן הזמן.

small_spot_2-1-259x300

בניית קישורים על ידי “שיתוף פעולה” ידני

זוהי, סביר להניח, אחת מהשיטות היותר נפוצות לבניית קישורים שתבצעו כאנשי SEO, ובמיוחד אם העסק שלכם עושה את צעדיו הראשונים בתחום והוא עדיין קטן ולא מוכר.

שיטה זו מחייבת פנייה אישית לבעלי אתרים ובלוגרים בבקשה כי יקשרו אליכם. גם בדרך זו עליכם לתת להם סיבה טובה לקשר אליכם, ובנוסף כדי להצליח יש ליצור קשר עם אנשים רלוונטיים – יצירת קשר עם אנשים שאינם מקושרים בתחום פעילותכם תגרום להם לחוש מבולבלים ולא להבין מדוע אתם מבקשים מהם להוסיף קישורים לאתר שלכם.

small_spot_3-1-300x231

בנייה עצמית, של קישורים שאינם עריכתיים

בעבר קישורים אלה היו שימושיים עבור אנשי SEO שעבדו על אתרים מסוימים, אבל כיום צריך לנהוג במשנה זהירות כשמטמיעים אותם.

הסיבה לכך היא שבאופן כללי סוג זה של קישורים לא מתקבל על ידי מנועי החיפוש בעין יפה בימים אלו, וזאת מכיוון שהוא נתפש כאחת מהפעולות הזדוניות שמטרתן לעבוד עליהם ולגרום להם להאמין כי תוכן כזה או אחר הינו רלוונטי וחשוב, כשבפועל הוא לא (עוד על פעולות זדוניות – בפרק 6). מאחר שמדובר בקישורים שאינם ניתנים על ידי עורכים, הם מיסודם בעלי חשיבות נמוכה יותר ביחס לקישורים אחרים.
כמה דוגמאות לכך הן:

  • תגובות בבלוגים שאינם מנוהלים
  • הטמעות אינפוגרפיקה
  • הודעות לעיתונות עם טקסט עוגן שעבר אופטימיזציה
  • עמודי פרופיל של משתמשים
  • מדריכי מאמרים
  • ספרי אורחים
  • חתימות בספרי אורחים
  • חתימות בפורומים
  • מידע פרסומי המוצג ככתבה
  • מדריכים שאינם מנוהלים
  • ווידג’טים שניתנים להטמעה

סוגי הקישורים בהם אתם בוחרים להשתמש כחלק מהאסטרטגיה שלכם צריכים להתבסס על פרופיל הקישורים הקיימים, אבל באופן כללי כדאי להימנע מקישורים שאינם עריכתיים. במקום זאת עליכם להתמקד בטקטיקות שיובילו אל קישורים עריכתיים שיעניקו ערך מוסף לאתר ולעסק שלכם.

>>> לפרק הבא: בניית קישורים: איך להתחיל קמפיין בניית קישורים [המדריך המלא, פרק ג׳]

המדריך נכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ”ל משותף במשרד הפרסום Exactive.

למדריך המקורי באנגלית

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

1 תגובה על "בניית קישורים: סוגי קישורים – טובים ורעים [המדריך המלא, פרק ב׳]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בלצ
Guest

אני ראשון. ……
הפרק הקודם ניה מעולה את זה תכף אקרא..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: