בניית קישורים: גרסה למתקדמים – טיפים וטריקים [המדריך המלא, פרק ז׳]

התחום של בניית קישורים עבר טלטלות לא מעטות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח ההחלטה של גוגל להילחם בשיטות SEO פסולות. המדריך הבא שמגיע בשבעה חלקים, הוא התרגום המלא לאחד המדריכים המקיפים ביותר שנכתבו בתחום עד היום

advanced-link-building

לפניכם מדריך שנכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ”ל משותף במשרד הפרסום Exactive.

<<< לפרק הקודם: בניית קישורים: הטוב הרע והמכוער של בניית קישורים [המדריך המלא, פרק ו׳]

הערה: פרק אחרון בסדרה.

פרק זה ייתן לכם כמה טיפים וטריקים לבניית קישורים שאספנו במרוצת השנים. חלקם הוזכרו בקצרה במקומות אחרים לאורך המדריך, אבל כאן תוכלו לקרוא עליהם בפירוט רב יותר ולהיעזר בהם – הם יעילים ותורמים לבניית קישורים בלי קשר לתחום שבו אתם פועלים.

קצרו את תהליך החיפוש עם רשימות

נניח שאנחנו עובדים בתחום הגינון ורוצים למצוא בלוגים שמתמחים בגינות כדי ליצור שיתופי פעולה. האינסטינקט הראשוני שלנו יהיה לחפש “בלוגים שמתמחים בגינה” או משהו דומה. חיפוש מעין זה בהחלט ייתן לנו תוצאות טובות, אבל נצטרך לברור בין הרבה מאוד תוצאות חיפוש כדי לקבל כמות מספקת של בלוגים. כדי לזרז תהליכים, נסו לחפש במקום “רשימת בלוגים שמתמחים בגינה”, חיפוש שיוביל לתוצאות כאלה:

small_spot_19

 

links

 

כפי שאתם יכולים לראות, בין התוצאות הראשונות ישנן רשימות רבות של בלוגים המתמחים בגינה שכבר נאספו על ידי אנשים אחרים. בדרך זו לא רק שתוכלו למצוא בלוגים במהירות, אלא שתגיעו לבלוגים באיכות גבוהה, וזאת מכיוון שמי שהכין את הרשימות כבר ביצע סינון וברר את הבלוגים הטובים ביותר.

מצאו בלוגים תוך שימוש ב-Followerwonk

Followerwonk הוא כלי מצוין שמאפשר לכם לנתח חשבונות טוויטר, והוא עכשיו חלק מ-Moz, כך שהוא חינמי אם יש לכם מנוי Pro.

small_spot_24-2

אחד מהכלים של Followerwonk מאפשר למצוא בלוגרים משפיעים בצורה מהירה ויעילה. האופציה נמצאת באפשרות “חיפוש בביוגרפיה”, שבה ניתן לחפש מילות מפתח כמו אלו:

הפעולה הנ”ל מספקת רשימה של אנשים שהמילים “בלוגר שמתמחה באופנה” מופיעות בביוגרפיה שלהם.

small_spot_34
לאחר החיפוש תוכלו לייצא את התוצאות לתוך CSV שיציג לכם למי מהאנשים האלה יש אתרים שמופיעים ליד הביוגרפיה שלהם. אם יש להם אתר, תוכלו להיכנס אליו ולראות אם הם מתאימים לשיתוף פעולה ובסופו של דבר לעזור לכם לקדם את האתר שלכם.

small_spot_45

השיגו יותר קישורים מהאינפוגרפיקה שלכם

בדומה לטקטיקה של בלוגרים אורחים, גם שימוש באינפוגרפיקה לבניית קישורים הפך למקובל מאוד בשנים האחרונות. התהליך של השגת קישורים בדרך זו זהה לתהליך של השגת קישורים מבוססי תוכן אותו תיארנו קודם, אבל יש דבר אחד נוסף שאתם יכולים לעשות כדי להשיג עוד כמה קישורים.

התועלת בטכניקה הזו מבוססת על העובדה שיש אנשים שמטמיעים את האינפוגרפיקה שלכם אבל לא מעניקים לכם קישור. למעשה מדובר במצב נפוץ למדי, כך שיש לכם אפשרות לפנות לאתרים אלה ולבקש מהם קישור.

כדי לעשות זאת, אנחנו צריכים קודם כל להשיג עותק של שם הקובץ בו ממוקמת האינפוגרפיקה שלכם. שימו לב, אנחנו מחפשים את שם קובץ ה-Jpeg או ה-png ולא את הכתובת עצמה. ניתן להשיג זאת על ידי לחיצה המקש הימיני על האינפוגרפיקה, ולבחור באפשרות “copy image URL”:

small_spot_53

ואז אנחנו צריכים לפנות לגוגל תמונות ולחפש את הסימן הבא:

small_spot_63

לחצו עליה והדביקו את הכתובת שהעתקנו הרגע:

small_spot_72

לחצו על “חפש לפי תמונה” והתוצאות שתקבלו ייראו כך:

small_spot_34

בשלב הזה כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לכתובות אלה ולוודא שישנו קישור שמפנה חזרה לאתר שלכם. אם אין, אתם יכולים לכתוב הודעת דואר אלקטרוני קצרה ולבקש מבעלי האתרים להוסיף קישור למקור.

למדו עוד על בניית קישורים

המדריך למתחילים שזה עתה סיימתם לקרוא נותן לכם את הבסיס שלו אתם זקוקים כדי להתחיל ליצור קמפיין בניית קישורים, אבל בניית קישורים היא תחום גדול ונרחב ויש בו אסכולות רבות ומבחר דרכי פעולה. כדי ללמוד עוד ולהתפתח בתחום, אנחנו ממליצים על המקורות האלו:

Buzzstream Blog
Growing Popularity and Links
Ultimate Guide to Link Building מאת אריק וורד וגארט פרנץ’
The Link Building Book מאת פאדי מוגן
Link Building מאת אונטולו
Link Building Strategies מאת ג’ון קופר
Link Building בבלוג של Moz

לסיכום

עד כאן לעת עתה! אנחנו מקווים שנהניתם מהמדריך למתחילים בבניית קישורים! כפי שכבר הזכרנו בתחילת המדריך, הנוף משתנה כל הזמן ואנחנו משקיעים את מירב המאמצים לשמור על המדריך מעודכן, ובכל מקרה זכרו שיש דבר אחד שלא סביר כי ישתנה בקרוב – התמקדות באיכות צריכה תמיד להיות בראש סדר העדיפויות שלכם אם אתם רוצים להצליח ברשת לאורך זמן. בהצלחה!

הערה נוספת: אנחנו לא יכולים להודות מספיק לפאדי מוגן שכתב את המדריך הזה. המומחיות שלו והחוכמה שלו הפכו את הפרויקט הזה לאפשרי. אנחנו רוצים להודות גם לאשלי טייט שסייעה בתחילת הפרויקט, לטרוור קליין שעזר לסיים אותו, לסיירוס שפרד על הביקורת המקצועית שלו ומספר תוספות חשובות, לדרק וויז ודיוויד או’הרה שהחיו את הפרויקט עם האמנות שלהם ולאנדרו פאלמר שתרגם הכל לרשת.

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

1 תגובה על "בניית קישורים: גרסה למתקדמים – טיפים וטריקים [המדריך המלא, פרק ז׳]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
dsd
Guest

איזה כיף שהלכתי ללמוד הנדסה בטכניוון ולא תכנות קקיוני של אינטרנט

wpDiscuz

תגיות לכתבה: