בניית קישורים: השגת קישורים לאתר – טקטיקות [המדריך המלא, פרק ד׳]

התחום של בניית קישורים עבר טלטלות לא מעטות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח ההחלטה של גוגל להילחם בשיטות SEO פסולות. המדריך הבא שמגיע בשבעה חלקים, הוא התרגום המלא לאחד המדריכים המקיפים ביותר שנכתבו בתחום עד היום

link-building-tactics

לפניכם מדריך שנכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ”ל משותף במשרד הפרסום Exactive.

<<< לפרק הקודם: בניית קישורים: איך להתחיל קמפיין בניית קישורים [המדריך המלא, פרק ג׳]

ישנן דרכים רבות להשיג קישורים. הדרך הנכונה עבורכם תלויה במשאבים שיש ברשותכם, כמו גם התחום בו אתם פועלים. תחומים מבוססים ותחרותיים דורשים, ברוב המקרים, אגרסיביות רבה יותר בבניית הקישורים ואתם עלולים לגלות שהשגת הקישורים קשה יותר. לעומת זאת תחומים חדשים יחסית ושצומחים במהירות מלאים באפשרויות יצירת קשר עם בלוגרים ויצירת קהילה. פרק זה יחשוף אתכם לטקטיקות שאפשר להחיל על רוב סוגי האתרים.

small_spot_16

בניית קישורים מבוססי תוכן

בניית קישורים מבוססי תוכן הופכת לפופולארית בקרב אנשי SEO בגלל מספר סיבות, למרות שזו יכולה להיות אחת הגישות המסובכות להוצאה לפועל באופן מוצלח. התהליך הבסיסי נראה בערך כך:

small_spot_21

חלק מאלה כבר למדתם בפרק על הקמת קמפיין בניית קישורים כך שנשתדל לא לחזור על עצמנו כאן. הנחת היסוד הבסיסית היא שאתם יוצרים נכס ואיתו אתם מנסים להשיג קישורים. הנכס הזה הוא תוכן, שעשוי לכלול דברים כמו:

  • אינפוגרפיקה
  • ויזואליזציה של מידע
  • דף לבן
  • מדריך
  • וידאו
  • גלריית תמונות

אתם יכולים ליצור את הנכסים האלה בציפייה להשיג קישורים אליהם מאנשים שחושבים שהם רלוונטיים, מעניינים, מצחיקים, אינפורמטיביים וכו’. לאחר מכן, אתם יכולים לפנות לאנשים האלה בניסיון ליצור את הקישורים האלה.

ככל שהזמן יחלוף נסו להגיע למצב שבו אתם לא צריכים לבקש מהם כל פעם קישור, אלא לשתול את התוכן אצל מספר אנשי מפתח משפיעים בקהילה שלכם, והם יעזרו להפיץ את המידע עבורכם. ייתכן שלהגיע למצב זה יחייב אתכם להשקיע זמן וליצור תכנים יוצאי דופן, אבל זו בהחלט משימה אפשרית.

small_spot_31

דוגמאות לקמפייני בניית קישורים מבוססי תוכן

בחלק זה נבחן מספר דוגמאות לקמפייני בנית קישורים מוצלחים וננתח מה הפך אותם לכאלה. שימו לב שהמטרה העיקרית של דוגמאות אלה לא הייתה בהכרח השגת קישורים, אבל מאחר שהם עשו זאת בהצלחה כדאי ללמוד מהן.

זוהי פיסת מידע קטנה ואינטראקטיבית שלא רק מעוצבת היטב, אלא גם בהחלט שימושית – היא עוזרת למשתמשים להבין את הציפיות השונות במקומות שונים בעולם בכל הקשור לתרבות ולנימוסים.

מפת האתיקה

לעמוד הזה יש נכון לכתיבת המדריך (בגרסה האנגלית) 68 דומיינים שמקשרים אליו ו-63 ב-Page Authority.

מה גרם להצלחה?

  • הוא עובד היטב וקל לשימוש – פשוט בוחרים את המדינה והתוכן משתנה מיידית
  • העיצוב נקי מאוד, כך שאתם יכולים להבין בקלות מה האתר עושה
  • הוא רלוונטי לסוגי האנשים שיבקרו באתר להזמנת חדרי מלון
  • התוכן שימושי עבור אנשים מכיוון שפערים תרבותיים והבדלי נימוסים הם בעיה נפוצה

100 שנים מומחזות של מוזיקת רוק

באתר הבא, מדובר בתוכן אינטראקטיבי, המציג את הסוגים השונים של מוזיקת הרוק שהתפתחו במאה השנים האחרונות.

לעמוד הזה יש כרגע (נכון לכתיבת המדריך באנגלית) 198 דומיינים שמקשרים אליו ו- 53 ב-Page Authority. ננסה להבין למה הוא מושך קישורים:

  • האינטראקטיביות תורמת רבות, מושכת את המשתמשים וגורמת להם להישאר בעמוד
  • יש אינטראקציה עם התוכן ואפשר להאזין לדוגמאות של קטעי מוזיקה
  • הוא מכוון לקהל גדול של אנשים (חובבי מוזיקת רוק)
  • הוא מותאם לאנשים שהשתמשו באתר להזמנת חדרי מלון המתמחה בהופעות מוזיקליות

אתם נגד ג’ון פולסון

באתר הבא תמצאו רעיון חכם שנוצר על ידי איש SEO בריטי. מדובר באתר אינטראקטיבי שמאפשר לכם להשוות את המשכורת השנתית שלכם עם זו של ג’ון פולסון, סוחר פורקס מאוד מצליח.

בעבר זה היה מוצג בעמוד הבית, והיווה טכניקת בניית קישורים כדי להשיג קישורים לעמוד הבית לפני שהשירות עלה לאוויר. לפני שהזיזו אותו היו לתוכן יותר מ-200 דומיינים מקשרים. מה הפך אותו למוצלח כל כך?

  • הוא אינטראקטיבי, אבל קל לשימוש ומבקש מכם רק נתון אחד (המשכורת השנתית שלכם)
  • הוא מושך את הגולשים על ידי כך שהוא גורם להם לגלול את העמוד מטה כדי לגלות מידע נוסף
  • לרובנו קשה לתפוס את הסכומים שג’ון פולסון מרוויח
  • מאוד קל לשתף אותו לכמעט כל אחד ולא רק אנשים שסוחרים במניות פורקס

18 מייסדי חברות סטארטאפ משתפים ברגעי השפל שלהם

דף זה שונה מהתכנים הקודמים ומכיל בעיקר טקסט כתוב ולא תוכן ויזואלי. זו סדרת סיפורים של מקימי חברות סטארטאפ שמשתפים את רגעי השפל שלהם לפני שהפכו להצלחה גדולה.

לאתר הזה יש נכון לכתיבת המדריך (בגרסה האנגלית) 21 דומיינים מקשרים ו-36 ב-Page Authority. בואו נבחן מה גרם לתוכן זה להצליח:

  • הוא שונה: רוב הראיונות מתמקדים בדרך כלל בנקודות ההצלחה ואילו כאן מדובר בהיפך המוחלט, ועל כן זה מושך את תשומת הלב של הגולשים.
  • המרואיינים והחברות שלהם מפורסמים בתחומם, כך שסביר להניח שיש להם עוקבים רבים ברשתות החברתיות.
  • התוכן מעניין אנשים רבים הפעילים ברשת, ולכן מגדיל את הסיכויים לקבלת קישורים ושיתופים ברשתות חברתיות.

small_spot_41

פוסטים אורחים בבלוגים חיצוניים

זהו חלק מתהליך שבו ניגשים לאתרים אחרים ובודקים אם הם מוכנים לפרסם בבלוג שלהם תוכן שכתבתם. במקרים רבים זוהי דרך יעילה לזכות בקישורים תוך שימוש בתוכן מאיכות גבוהה, אבל כדאי לקחת בחשבון שגוגל הזהירה לגבי שימוש בטקטיקה הזו עם תוכן מאיכות נמוכה וטקסט עוגן שעבר אופטימיזציית יתר.

ככל שטקטיקה זו של בלוגרים אורחים נעשתה שכיחה יותר, היא גם הפכה לכמעט אוטומטית ואיכות הפוסטים ירדה משמעותית. גוגל שמה לב, ומאט קאטס, ראש צוות ה- Webspam לשעבר של החברה, כתב פוסט שהכריז ש”אפשר לשכוח משיטה זו. בלוגים אורחים סיימו את הקריירה שלהם”. אם אתם יכולים ליצור תוכן באיכות גבוהה, אתרים רבים בעלי שם (Moz הוא אחד מהם) עדיין יקבלו אותו בברכה. עם זאת, טקטיקה זו לא צריכה להיות הדרך היחידה בה אתם בונים קישורים, שכן גוגל טובה מאוד בלמצוא ולהוריד את הערך של קישורים שנבנים בדרך זו.

small_spot_51

פיתיונות אגו

“פיתיון אגו” הוא פיסת תוכן שמלטפת את האגו של אנשים מסוימים, המופיעים בתוכן, וזאת מתוך תקווה כי הם ישמחו לקרוא את התוכן כמו גם לשתף אותו על ידי קישור. סביר להניח שכבר ראיתם מספר דוגמאות לכך בעבר, והנה עוד כמה:

http://www.thelovelyplants.com/10-gardening-blogs-to-follow/

רשימה של בלוגים בתוספת פירוט קצר אודות כל אחד מהם.

http://go.brandshank.com/top-10-electronic-music-blogs-2011/

רשימה של עשרת הבלוגים הטובים ביותר בתחום המוזיקה האלקטרונית, המבוססת על מספר גורמים הכוללים ציוצים, גישה בפייסבוק ו- MozRank.

http://www.webdesigndev.com/roundups/30-most-influential-people-in-web-design

רשימה של האנשים הכי משפיעים בעיצוב אתרים, הכוללת את תמונותיהם האישיות כמו גם את האתרים שלהם והערוצים החברתיים שלהם.

כל אלה ימשכו את תשומת הלב של האנשים או האתרים שמפורסמים בהם. זו יכולה להיות דרך טובה להשיג קישורים בעלי איכות גבוהה ותנועה לאתר שלכם, אם כי לא סביר שתקבלו כמויות גדולות של קישורים – מכיוון שהתוכן בדרך כלל ממוקד במספר מצומצם של אנשים או אתרים בעלי נוכחות בולטת.

בניית קישורים המבוססת על פיתיונות אגו נראית בערך כך:

קונספט וחקירת מטרות > כתיבת תוכן > יצירת שיתוף פעולה > מעקב המשך

שלב 1: קונספט וחקירת מטרות

ראשית, עליכם לחשוב על קונספט לתוכן שלכם, והוא צריך להיות קשור איכשהו לנושא של האתר שלכם. לדוגמה, אם אתם מפעילים אתר המוכר צריפי גינה, ככל הנראה תרצו לבחור אחד מהרעיונות הבאים:

  • עשרת הבלוגים הטובים בגננות לשנת 2014
  • 15 עיצובי גינה מעוררי השראה
  • הבלוגרים הטובים ביותר בתחום הגננות שכדאי לעקוב אחריהם בטוויטר

אלו רעיונות מאוד פשוטים, אבל הרעיון הוא לא לסבך דברים יתר על המידה.

ברגע שבחרתם רעיון, עליכם לבצע מחקר כדי לבחור את מי תכללו ברשימה שלכם. ישנם מספר דברים אותם אתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם מנסים למצוא את האנשים הנכונים:

  • חפשו בלוגים פעילים שפרסמו לאחרונה
  • חפשו בלוגים שיש להם הרבה עוקבים ברשתות חברתיות
  • ודאו שיש לכם את פרטי ההתקשרות של הבלוגרים.

בנוסף, וזה צריך להיות ברור מאליו, כשאתם יוצרים רשימה בנוסח “עשרת הטובים ביותר”, ודאו שכל אדם או אתר שנמצאים ברשימה באמת מתאימים לה. אם המוטיבציה שלכם היא רק למצוא אנשים שמוכנים לשתף, הדבר יהיה ברור לעין, הן לאנשים אליהם אתם פונים והן לגולשים.

שלב 2: כתיבת תוכן

החלק הזה פשוט גם כן, אבל כדאי שתנסו להוסיף כמה שיותר פרטים על כל אדם או אתר שאתם מציגים בכתבה. זכרו שאתם מנסים ללכוד את תשומת הלב של הבלוגרים, ואתם רוצים שהם ישתפו את הפוסט ויקשרו אליו. אם אתם יכולים, כללו את הדברים הבאים:

  • תמונה של הבלוגר או תצלום מסך של האתר
  • קישור לאתר שלהם ולפרופיל הטוויטר שלהם
  • הסבר למה הם כלולים ברשימה, כלומר מה הופך את הבלוג או האדם ליוצאי דופן.

שלב 3: יצירת שיתוף פעולה

ברגע שהפוסט מפורסם, הצעד הבא הוא לשלוח הודעת דואר אלקטרוני לבלוגרים או אתרים שכלולים בפוסט וליידע אותם. זכרו להשאיר את המייל פשוט. תמיד ניתן להוסיף עוד מידע, אם תרצו, אבל רוב הסיכויים שהאנשים עימם אתם יוצרים קשר עסוקים, ולכן תרצו להעביר את המסר שלכם במהירות.

הנה דוגמה להודעת דואר אלקטרוני שתוכלו לשלוח:

הי ג’ון,

רק רציתי ליידע אותך שהופעת ברשימת עשרת הבלוגרים לגננות הטובים ביותר לשנת 2014- קישור לאתר.

הוספנו אותך בגלל איכות הפוסטים אותם אתה מפרסם, כמו גם העצות המדהימות שאתה נותן לקוראים, ולכן אנחנו מוקירים אותך.

תרגיש חופשי לבדוק ולוודא שכל הפרטים אודותיך נכונים. כמו כן, מאוד נשמח לקבל ממך משוב. אם תרצה לשתף את הרשימה בפייסבוק או טוויטר, זה יהיה נהדר.

תודה!

פאדי.

small_spot_61

בניית קישורים שבורים

האינטרנט מלא בקישורים שבורים, כולל בעמודים איכותיים ובעלי ערך. בניית קישורים שבורים היא דרך מאוד פופולארית, שמבוססת על כך שאתם עוזרים למנהלי האתרים לתקן את הקישורים השבורים שלהם, וזאת על ידי אספקת חלופה טובה יותר, אליה ירצו לקשר.

למרות שהפרטים עלולים להשתנות, התהליך הבסיסי נראה כך:

  1. חקרו קישורים שבורים ומצאו מטרות טובות
  2. צרו תוכן
  3. צרו שיתוף פעולה

הנה דוגמה: אתם מנהלים חברה שבודקת מחלבות ואתם רוצים לבנות קישורים לעמוד המשאבים המדעיים שלכם. לאוניברסיטה באזורכם יש עמוד ישן על משאבי מחלבות, אבל קישורים רבים שבורים. אתם יוצרים קשר עם מנהל האתר ומפנים את תשומת ליבו לקישורים השבורים, ומציעים לו את המקורות החדשים והעדכניים שלכם כאלטרנטיבה. מנהל אתר האוניברסיטה יקשר לאתר שלכם. אפשר לחזור על התהליך הזה שוב ושוב. לפעמים תשתמשו בתוכן הקיים שלכם כהצעה לחלופה לקישורים השבורים, במקרים אחרים תיצרו תוכן במיוחד עבור מטרה זו.

הנה כמה מקורות נוספים שמסבירים איך ליצור בניית קישורים שבורים:

small_spot_71

דרישה מחדש של קישורים היסטוריים

מעט שונה מבניית קישורים שבורים אך דומה: השבחת קישורים הוא תהליך בו אתם מתקנים או תובעים בחזרה קישורים שפעם הפנו לאתר שלכם, או מפנים לאתר שלכם אבל חסרי ערך מבחינת SEO.

ישנם סוגים רבים של אסטרטגיות לדרישה מחדש של קישורים כאלו:

עמודי 404

אלו קישורים שמפנים לעמודים שאינם קיימים יותר באתר שלכם. Open Site Explorer הוא כלי טוב למציאת קישורים אלו (בצעו חיפוש “top pages” ומיינו כדי למצוא את עמודי ה-404). אתם יכולים לכוון מחדש או לתקן את הקישורים האלה בצד שלכם, או לבקש ממנהל האתר לשנות את הקישור.

אזכורי מותג ללא קישור

לא קשה למצוא אנשים המזכירים את האתר שלכם מבלי לקשר אליו, והדבר נפוץ למדי. בדרך כלל, הודעת דואר אלקטרוני פשוטה לאותם אנשים מספיקה כדי לוודא שתקבלו קישור. כלים מעולים למציאת אזכורים שכאלה הם: Mention.net, Google Alerts, ו-Fresh Web Explorer.

תמונות ללא קישור

אופציה נפוצה אחרת היא מציאת אתרים שהעלו תמונות שלכם ללא קרדיט. במקום להגיש תלונה על הפרת זכויות יוצרים או לשלוח הודעת דרישה על הסרת תוכן בעל זכויות יוצרים, נצלו את ההזדמנות ובקשו קישור.

השתמשו בכלים כמו TinEye ו-Google’s Image Search כדי למצוא מנהלי אתרים המפרסמים את התמונות שלכם, ובקשו מהם בצורה מנומסת את הקרדיט המגיע לכם. נדבר על כך עוד בפרק 7.

small_spot_81

עולם שלם של טקטיקות בניית קישורים

פרק זה מתאר רק אחדות ממאות הטקטיקות השונות הקיימות לבניית קישורים (אתם יכולים להמציא עוד בעצמכם!). הטקטיקות המסוימות שאתם תבחרו תלויות במשאבים שלכם, ביצירתיות שלכם, בנישה בה אתם נמצאים, בקהל היעד שלכם ובזמן הפנוי שברשותכם.

המדריך נכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ”ל משותף במשרד הפרסום Exactive.

<<< לפרק הקודם: בניית קישורים: איך להתחיל קמפיין בניית קישורים [המדריך המלא, פרק ג׳]

למדריך המקורי באנגלית

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: