מותן של ה-App Keywords – מה עושים עכשיו?

מילות המפתח להן ייחסו חשיבות רבה כל כך בחשיפה שקיבלו אפליקציות בחנויות האפסטור וגוגל פליי איבדו מכוחן. מה עושים עכשיו?

apps

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה.

אמנם ההיסטוריה של חנויות היישומים, ה-Appstore ו-Google Play, קצרות יחסית, אך הניסיון שנצבר למפתחי האפליקציות לא מועט. היכולת לקדם אפליקציות חדשות באמצעים אורגניים ולא ע”י פרסום השתנתה עם השנים ובעיקר הצטמצמה רבות. מפעם לפעם תמצאו אפליקציה של מפתח אלמוני שעלתה לגדולה וזכתה להצלחה מסחררת, אך עם יותר מ-1.5 מיליון אפליקציות בכל חנות, ברור שהתחרות עצומה וקשה, לפעמים כמעט בלתי אפשרי, להתבלט.

אחת מן היכולות האורגניות המרכזית שמיוחסות להצלחה של אפליקציות שונות קשורה למיליות המפתח. הרשת מלאה בסיפורים על אפליקציות שהגיעו לכמות הורדות עצומה בעזרת שימוש נכון בתיוג מילות המפתח של האפליקציה. חשיבות ה-Keywords ממשיכה לקבל חיזוק בעזרת שירותי ASO דוגמת Sensor Tower. רק שלמרבה הצער, מה שהיה נכון ל-2012 כבר לא רלוונטי כיום.

המציאות בחנות האפליקציות כיום היא כזו שהתחרות בה כל כך קשה עד כי ברוב מילות מפתח הרלוונטיות לאפליקציה שמנסה להגיע לקהל משתמשים רחב נעשה שימוש ע”י אלפי אפליקציות נוספות, ולכן השימוש בהן מאבד במידה רבה את תכליתו. שימוש במילות מפתח נישתיות יותר ועם פחות תחרות עדין יכול להוות יתרון כלשהו, אך מכיוון שמשתמשים לא יחפשו אותן בתדירות גבוהה, הדרך ל-Mass Market עדין ארוכה.

אז מה עושים?

ראשית, ברמה האסטרטגית, יש להבין שהמיקוד עובר מכמות לאיכות. אחוזי המרה גבוהים של משתמש שהגיע לעמוד הורדת האפליקציה – יכולים במקרים רבים לפצות על היעדר תנועה מספקת כתוצאה מתחרות עזה על Keywords. גם אסטרטגיית ה-Keywords צריכה לעבור התאמה לתקופה נוכחית. הנה כמה פעולות שיעזרו לכם:

אייקון, תיאור, צילומי מסך, וידאו

כל המרכיבים הללו הם חלק בלתי נפרד מעמוד האפליקציה שלכם ובעלי משקל עצום בהחלטה של המשתמשים להתקין אותה על מכשירם. הפוקוס שלכם צריך להתמקד בהמרה טובה יותר של אילו שכבר הגיעו לשם, על מנת לשכנע אותם לעשות את הצעד הנוסף ולהתקין את האפליקציה שלכם.

Ratings/Reviews

השתמשו בכלים שמשכנעים את המשתמשים שלכם לדרג ולחוות דעה על האפליקציה שלכם. לדירוגים ולחוות הדעת של המשתמשים יש משקל גבוה ביותר בדירוג האפליקציה שלכם בחנות. רוב המשתמשים צריכים ‘דחיפה’ שלכם על מנת לבצע פעולה כזאת. הראו להם את הדרך לעשות זאת.

ויראליות

אין משתמש טוב יותר מכזה שהגיע כתוצאה מהמלצה של איש קרוב. דאגו שיש למשתמשים שלכם את היכולת להמליץ על האפליקציה שלכם בטוויטר ובפייסבוק בקלות. גם התחברות ל-Game Center (אם מדובר במשחק iOS) או לפייסבוק יכולה בהחלט לעזור.

הימנעות מפעולות פסולות

פרסום ע”י תמרוץ משתמשים להוריד את האפליקציה (Incentivized Traffic) שימוש בלוגואים או סימנים מסחריים מוגנים יכולים לפגוע קשות בהצלחת האפליקציה שלכם ברגע שיתגלו, ויורידו את כל המאמצים והעבודה הקשה שלכם לטמיון ברגע אחד. חבל על המאמץ.

נסו להופיע כ-Featured App

אחד מן המפתחות להצלחה מהירה טמונים כאן. צוותי התוכן של חנויות היישומים מחפשים בלי הרף אחר אפליקציות מעניינות. הופעה של האפליקציה שלכם כ-Featured App תביא לכם אלפי, לעתים עשרות אלפי הורדות בתוך יממה. למרות שאפל וגוגל שומרות על עמימות בנוגע לדרך בה מתקבלת אפליקציה להופיע כ-Featured App, עדיין ישנן מספר פעולות ידועות שיש לבצע:

iOS – אל תחכו לרגע האחרון. חפשו נציגים של אפל המטפלים במפתחים (Apple Developer Relations manager) שילחו להם מייל והציגו אב טיפוס (מתקדם) של האפליקציה שלכם. ברגע שהאפליקציה מוכנה לצאת לאוויר העולם, עדכנו אותם. ניתן גם לשלוח מייל ישירות לאפל ואם יש לכם חומרים שיווקיים שהייתם רוצים לקבל עליהם חוות דעת (דף נחיתה, באנרים וכן הלאה) היישר מהאח הגדול – שילחו אותם לכתובת המייל הבאה. אל תשכחו לציין כל פרט רלוונטי על האפליקציה שלכם (שם, תיאור, קטגוריה, שם המפתח, חומרים פרסומיים, צילומי מסך וכן הלאה).

Android – הקפידו לעמוד בכל ההמלצות של גוגל לגבי איך אמורה להיות חווית משתמש באפליקציית אנדרואיד (Best Practices). בנוסף, הקפידו על לוקליזציה של כל אפליקציה – הפלטפורמה של אנדרואיד פופולרית בהרבה מ-iOS ברוב מדינות העולם מחוץ לארה”ב. גוגל מייחסת משמעות עצומה ללוקליזציה של אפליקציות מבחינת שפה ותוכן).

גם כל הפעולות הללו לא מבטיחות שגוגל או אפל ימליצו עליכם לקהל המשתמשים שלהן, אך הן ישפרו את הסיכויים שלכם משמעותית.

Keywords

נכון, חשיבותן של מילות המפתח ירדו עם השנים, אך זה ממש לא אומר שצריך להתעלם מהן. שימוש נכון ב-Keywords עדיין יכול להביא לכם תנועה מכובדת למדי, גם אם לא הגעתם למקומות הראשונים במצעדי ההורדות. יחד עם זאת, מירב המאמצים שלכם צריכים להתרכז סביב רלוונטיות. מעבר לשימוש במילות מפתח פופולריות, חישבו היטב על המשתמש הממוצע ו/או האידיאלי שלכם, ואילו מלים או ביטויים הוא יחפש על מנת למצוא אפליקציות דומות לזו שאתם בניתם. לא תמיד תהיה זו הילה הפופולרית ביותר, ולא תמיד הנישתית ביותר. המילים הרלוונטיות ביותר יבטיחו לכם, בטווח הארוך, משתמש עם סיכויים גבוהים יותר להוריד את האפליקציה שלכם ולעשות בה שימוש לאורך טווח.

הצעדים המפורטים כאן לא מבטיחים הצלחה, בוודאי שלא מיידית, אך הם בהחלט מהווים בסיס טוב להצלחה. מעל הכל, אפליקציה איכותית בעלת עיצוב מנצח, ממשק נוח לתפעול ואשר מספקת צורך אמיתי אצל משתמשים תקצר את הדרך שלכם להצלחה יותר מכל אסטרטגיה משמעותית אחרת.

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Partnerships בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "מותן של ה-App Keywords – מה עושים עכשיו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ערן
Guest

יש עוד הרבה טיפים שקשורים ל-ASO שלא מוזכרים כאן, אבל מה שכן כתוב – לא רע. מועיל.

Elad
Guest

היי, כתבה מעניינת ומועילה.

אשמח לדעת כיצד עליי לעודד משתמשים לדרג אותי? זה ״חוקי״ מבחינת אפל/גוגל?
אני בקלות יכול להבין איך לעודד משתמשים כאשר מדובר במשחק, אבל כיצד יש לגשת לנושא באפליקציות מקצועיות/אפליקציות של עסקים.

תודה.

אלון ג
Guest

מעולה! כמפתח מתחיל, כל הזיפור עם מילות המפתח לא הסתדר לי כל כך. עכשיו אני מבין למה. מעניין.

Daniel
Guest

אחלה. בעיקר הקטע של ה-featured app.
חבל שאין התייחסות לפרסום, זה חסר.

Zeev
Guest

משתמשי קצה צריכים דחיפה? האמת, יש לי גם מכשירי אנדרואיד וגם ios, וגם כשרציתי בשניהם לתת ביקורת על אפליקציה מסויימת, לא מצאתי בשום אופן (בחנות) לתת ביקורת. רק דרך האפליקציה עצמה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: