קמפיין הפרסום היקר בטוויטר: הציוץ שלכם עשוי להיות שווה 1.5 מיליון דולר

חברת ביטוח אמריקאית החליטה לחסוך על הפרסומת שלה לסופרבול תמורת קמפיין בטוויטר שיזכה צייצן אחד ב-1.5 מיליון דולר.

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

רוב המפרסמים יודעים שעל מנת לחדור לתודעת הצרכנים, אחת מנקודות הפרסום המשמעותיות ביותר היא במסגרת הפסקת הפרסומות בסופרבול. עם זאת, חברת ביטוח אחת החליטה להשיק קמפיין מיד לאחר סיום משחק הסופרבול, שהפך לויראלי בזכות התמורה שהוצעה למשתמשים: מיליון וחצי דולרים על שימוש בהאשטאג של החברה.

תקציב פרסום בידי המשתמשים

חברת הביטוח לרכב שהשיקה את הקמפיין המדובר, Esurance, החליטה לעלות עם הקמפיין במסגרת פרסומת טלוויזיונית ששודרה מיד עם תום משחק הסופרבול. כך למעשה, הצליחה החברה לחסוך כ-30 אחוזים על מחיר הפרסומת, השווים לכמיליון וחצי דולרים, אותם מעוניינת להעביר ללקוחותיה.

בפרסומת השיקה החברה את קמפיין הטוויטר שלה, במסגרתו הכריזה כי מתכננת לשלם את הסכום הענק לאחד מהמשתמשים שיצייץ כל ציוץ שרק ירצה, בתנאי שיצרף אליו את ההאשטאג #EsuranceSave30. המשתמשים צריכים לעשות זאת לפני ה-4 בפברואר בשעה 1 בצהריים בשעון ארצות הברית, 11 בלילה שעון ישראל.

באתר החברה הבהירה האחרונה כי אין הגבלה על מספר הציוצים שהמשתמשים יכולים לפרסם, כאשר כל ציוץ בו נעשה שימוש בהאשתאג עומד בפני עצמו וזכאי להשתתף בתחרות. כצפוי, כעבור שעות בודדות ההאשטאג של החברה הופיע בראש ה-Trending, שכן עודד מאות אלפי משתמשים לפרסם ציוצים שונים ומגוונים בנסיון לזכות בכסף.

לא הכל זוהר

במהלך השנים האחרונות חברות רבות ניסו לקדם את עצמן באמצעות שימוש במדיות חברתיות בכלל, והאשטאגים ייעודיים בטוויטר בפרט. ברוב המקרים, החברות לא היו מוכנות לציוצים השליליים שהגיעו כתוצאה מהפרסום הרב, שלעיתים אף גרם להן להפסיק את הקמפיין לחלוטין – כמו במקרה הידוע של מקדונלדס.

בעוד שהפעם הקמפיין לא לקח תפנית לכיוון כל כך גרוע, עדיין ניתן למצוא מספר משתמשים שהחליטו לפרוק את זעמם הכללי על חברות הביטוח. בין הציוצים הללו ניתן למצוא משתמשים שבחרו להזכיר שהנאצים ייסדו את חברות הביטוח וכמובן להתלונן על כך שהחברה מבצעת קמפיין מעט “מלוכלך” – הבטחה לסכום כסף אדיר תמורת פרסום חינם והצפת הפיד לשאר המשתמשים.

רגע לפני שאתם מתחילים להציף את העוקבים שלכם בטוויטר עם ההאשטאג המדובר, חשוב להבהיר כי חוקי התחרות מציינים שהיא פתוחה רק לתושבים מ-48 המדינות בארצות הברית (כן יש 50 בפועל, אבל אלסקה והוואי יצאו מהרשימה), או ממחוז קולומביה, בגילאי 18 ומעלה.

כך שאמנם הציוץ שלכם אינו רלוונטי לתחרות הנוכחית, אך אין ספק שחברת הביטוח מציגה כאן מגמה מעניינת מאוד ואולי אפילו מהווה פתיח מעניין לקראת קמפיינים עולמיים, שישמחו לקדם את עצמם בצורה ויראלית. מי יודע, אולי בקרוב אחת מהחברות הישראליות הגדולות והמוכרות תחליט לקפוץ על ההזדמנות ולפתוח בקמפיין דומה משלה. בינתיים, נשמח שפיד הטוויטר שלנו נשאר ענייני ולא פרסומי, לפחות לעת עתה.

וידאו: Esurance is giving away 1.5 million dollars

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: