Volt המכונית החשמלית של שברולט בדרך לישראל

בועידת ההיי-טק הישראלית שנערכה השבוע פגשנו את גיל גולן, מנכ”ל ג’נרל מוטורס ישראל שהצליח לשכנע אותנו שחזון המכונית החשמלית לא כל-כך רחוק מאיתנו ויש סיכוי טוב שנראה אותה גם בארץ כבר ב-2012.

צילום: יניב פלדמן

לפני שנעבור לסקירת המכונית החשמלית החדשה של שברולט, כדאי להבהיר משהו שאנשי GM מנסים להסביר לקהל הישראלי כבר הרבה זמן : מכונית חשמלית היא לא מכונית היברידית.

מכונית היברידית משתמשת בדרך כלל בשני מקורות אנרגיה – בנזין וחשמל, כשמנוע הבנזין הוא מקור האנרגיה העיקרי מביניהם ומספק את מרבית האנרגיה. וולט אינה מכונית היברידית משום שמנוע הבנזין אינו משמש ברוב המקרים להנעת הגלגלים. הסוללה היא מקור האנרגיה העיקרי של הרכב, ומנוע הבנזין משמש כאמצעי להארכת טווח הנסיעה.

הכירו את שברולט וולט

שברולט וולט היא מכונית חשמלית בעלת ארבעה מושבים. מקור האנרגיה העיקרי שלה הוא חשמל המסופק מסוללה של 16 קילוואט-שעה ומקור אנרגיה משני הוא מנוע בנזין. הוולט יכולה לנסוע 40-80 ק”מ בעזרת האנרגיה שבסוללה שלה – תלוי בתנאי הדרך, אופן הנסיעה והטמפרטורה. מדובר במרחק נסיעה יומי אופטימלי: מחקרים בארה”ב מצאו ש-79 אחוז מהנהגים נוסעים פחות מ-60 ק”מ ביום.

בשימוש רגיל, הסוללה היא שמניעה את יחידת ההנעה החשמלית של הרכב. כאשר יש מספיק אנרגיה בסוללה או בנסיעות קצרות, המכונית נסמכת רק על האנרגיה שבסוללה ומנוע הבנזין לא פועל. מנוע הבנזין מתחיל לתפקד באופן אוטומטי רק בנסיעות ארוכות או כאשר הסוללה חלשה, כדי להאריך את טווח הנסיעה. מנוע הבנזין אינו מחובר לגלגלים באופן ישיר, ומתפקד כגנרטור המספק חשמל בעיקר ליחידת ההנעה החשמלית, במקום הסוללה, וכך ניתן להאריך את טווח הנסיעה ללא הגבלה.

הוולט מאפשרת לנסוע 40-80 ק”מ רק בזכות האנרגיה שבסוללה לפני שנדרשת טעינה מחדש. כשרוצים לנסוע רחוק יותר או כשתנאי הנסיעה גורמים להתרוקנות מהירה יותר של הסוללה, ניתן להאריך את טווח הנסיעה באופן בלתי מוגבל בעזרת מנוע הבנזין. בנוסף, כבל הטעינה של הרכב נייד, וניתן להתקין שקע טעינה בבית וגם במקום העבודה למשל, כדי להבטיח סוללה מלאה בכל עת.

וידאו: ראיון עם גיל גולן – מנכ”ל ג’נרל מוטורס ישראל בנושא ה-Volt, המכונית החשמלית של שברולט

האם שילוב של חשמל ודלק הוא היעיל ביותר?

מכוניות חשמליות אחרות זקוקות לטעינה חשמלית כשהסוללה מתרוקנת. הדבר יוצר מצב הקרוי “Range Anxiety” – חשש של הנהג שמא הסוללה לא תספיק כדי להגיע לייעדו או לעמדת טעינה. בוולט מצב זה אינו קיים משום שמנוע הבנזין מאפשר להאריך את טווח הנסיעה באופן בלתי מוגבל.

המהנדסים של GM התאימו לוולט סוללה מתקדמת תוך התחשבות בגודלה, משקלה ובהשלכות של מאפיינים אלה על ההספק וביצועי הרכב וטווח הנסיעה. הטעינה נעשית בשקע חשמלי (מוד 2) ואורכת 4 שעות ב-240 וולט ו-10 שעות ב-120 וולט. מבחינת צריכת החשמל, טעינת סוללה במלואה שקולה להוספת מקרר למשק החשמל הביתי. יתרה מזאת: טעינת הסוללה נעשית לרוב בשעות הלילה, שאינן שעות העומס מבחינת משק החשמל הארצי. כאמור, אפשר לנסוע בוולט מדי יום בלי להזדקק אפילו לטיפה של דלק. בנסיעות למרחקים ארוכים יותר מנוע הבנזין מאפשר את הארכת הטווח.

Avatar

מורן בר ויניב פלדמן

מורן בר היא מנכ"ל Geektime ויניב פלדמן הוא העורך הראשי של האתר. שניהם הקימו יחד את Geektime (לשעבר Newsgeek) בשנת 2009.

הגב

4 תגובות על "Volt המכונית החשמלית של שברולט בדרך לישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מקס
Guest

רק שבאדיבות האחים עופר ואגסי אתם תעברו על החוק אם תטעינו את הסוללה לא דרכם.

אלכס
Guest

הדבר היחיד שחלא מספרים הוא שמחיר המכונית יהיה קרוב ל-200 אלף שקל אם לשפוט לפי המחיר בארה”ב+רווח ישראלי.

יוסי
Guest

רגע…
אם “מכונית היברידית משתמשת בדרך כלל בשני מקורות אנרגיה – בנזין וחשמל”, ובוולט “הסוללה היא מקור האנרגיה העיקרי של הרכב, ומנוע הבנזין משמש כאמצעי להארכת טווח הנסיעה”, אז אני לא מבין מאיפה מגיעה הטענה כי הוולט אינה היברידית.
חברים, זה ששברולט ויבואניהם בארץ החליטו למתג את הוולט כ”חשמלית” בניגוד ל”היברידית” כדי לבדל אותה מהפריוס, לא אומר שאתם צריכים לאכול את הטיעון. אם יש לה מנוע חשמלי וגם מנוע בערה פנימית – הרי שהיא היברידית.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
משפט ראשון – The Chevrolet Volt is a plug-in hybrid electric vehicle manufactured by the Chevrolet division of General Motors.

אבי
Guest

לא רק שהוולט היא הברידית, היא נחותה ביחס לפריוס, אינסייט והברידיות אחרות, כי מנוע הבנזין, לא מחובר ישירות לגלגלים, אלה יכול רק לטעון את הסוללה. זה מפשט את המערכת המכנית, אבל זה בזבוז של אנרגיה בגלל הפסדי הטעינה, הפריקה ונצילות המנוע החשמלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: