תקשיבו: הפודקאסטים הכי מעניינים של חברות הטכנולוגיה בישראל

טרנד הפודקאסטים לא פסח על חברות הטכנולוגיה, שרתמו את הנכס הכי יקר שלהן – הידע והניסיון – וארזו אותו בפרקים מעשירים ומסקרנים. הנה כמה ששווה להקשיב להם

תמונה: Pexels

השנה האחרונה עשתה לפודקאסטים מה שחבילת מנטוס עושה לקולה – התפרצות שאי אפשר להתעלם ממנה. אמנם כבר לפני שנים הם הוכתרו כטרנד הלוהט, אבל עכשיו אחרי חובבי המיקרופון ואנשי התקשורת, גם חברות הטכנולוגיה גילו את התחום, וההזדמנות לדבר על כל נושא שבעולם – ומהצד השני לצרוך מידע על כל נושא שבעולם – לא חמקה גם מעיניהן של חברות הטכנולוגיה, שמיהרו לאמץ את הבמה הפתוחה ולהפיץ את תורתן ברבים, תוך שהן מספקות ערך מוסף למאזינים.

ליאור בן נעים ורונן גרינברג, מגישי הפודקאסט “מדברים טכנולוגיה” של אלביט

דוגמה טובה לכך היא “The Full Cart” (“העגלה המלאה”), הפודקאסט של ריסקיפייד. הוא עוסק בעולם המסחר המקוון (איקומרס), בחדשנות דיגיטלית ובסכנות הכרוכות בה, כמו הונאות אשראי ברשת ומניעתן. את הפודקאסט מגיש אלון ליבנה, יוצר תוכן בריסקיפייד, שמארח מומחים מתוך החברה ומחוץ לה, המדברים על האתגרים שאתרי המסחר הגדולים בעולם מתמודדים איתם: מחוויית משתמש, דרך ניהול מערכות תשלום משוכללות ועד למניעת הונאות.

הפודקאסט נולד, איך לא, בתחילת משבר הקורונה. בתור חברה העוסקת במניעת הונאות באתרי מסחר, החברים בריסקיפייד היו עדים ממקור ראשון לזינוק האדיר בקניות אונליין ולשינוי בהרגלי הצריכה, וקפצו על ההזדמנות לחלוק את התובנות מבוססות הניסיון שלהם עם הקהל הרחב.

אחד הפרקים הכי מעניינים לדעתנו הוא הפרק השישי בעונה הראשונה, שבו – בלי ספויילרים – ארבעה אנליסטים ותיקים סיפרו על ניסיון ההונאה השערורייתי ביותר שהם הצליחו למנוע (חכו שתגיעו לחלק על מכתבי האהבה המזויפים).

תנו לנו לספר לכם

כמובן שבמרכז הפודקאסטים האלה עומדות הטכנולוגיות שהחברות עצמן מפתחות או משתמשות בהן, אבל כשהתוצאה טובה זה באמת לא צריך להפריע לאף אחד. נגיד “RedisPod‪s‬” של רדיס לאבס, העוסק בקשת רחבה של נושאים טכנולוגיים הקשורים ל-Redis. צוות ה-Product marketing בסייט האמריקאי מוביל אותו ומארח קשת רחבה של עובדי החברה, והפודקאסט רלוונטי לכל אחת או אחד שמכורים לטכנולוגיה, עובדים עם Redis או Redis Enterprise ומתעניינים בעולם של מערכות מבוזרות, cloud computing וכדומה.

עוד חברה שעושה שימוש בנכס הכי יקר שלה היא אלביט, עם הפודקאסט “מדברים טכנולוגיה”. הוא עוסק בווקטורים הטכנולוגיים שבליבת העשייה של אלביט מערכות, חטיבת תקשוב וסייבר, והנושאים שנבחרים מדי פרק נבנים בצורה כזאת שיהיו גם מתקדמים מבחינה טכנולוגית וגם יעניינו אנשים מחוץ לחברה.

את הפודקאסט מגיש האיש עם הטייטל הכי ארוך בחברה (ואולי בעולם) – ליאור בן נעים, ראש צוות פיתוח יישומים באגף הנדסת רדיו, חטיבת תקשוב וסייבר של אלביט מערכות. הפרק הכי מעניין הוא ללא ספק זה שעסק בבינה מלאכותית ואירח את רונן גרינברג, ראש צוות בינה מלאכותית ברדיו, שדיבר על שילוב של בינה מלאכותית במכשירי הרדיו של אלביט.

אנחנו באותו עמוד?

ומה עם קצת Soft Skills? בבקשה. “כגודל הציפייה” של Flywire שם במרכזו את נושא תיאום הציפיות ככלי המאפשר התקדמות והצלחה כדרך חיים אבל גם בקריירה, בדגש על עולמות הניהול. כל פרק מציג דוגמאות לסיטואציות שונות שחוו המגישים, סיון פרנקו ומיכאל מבורך, שגם מנתחים אותם ומפיקים מהם כלים מעשיים.

הפודקאסט נולד אחרי שסיון ומיכאל שמו לב שהנושא הזה עולה שוב ושוב במשרד, עם סיטואציות שונות שאפשר לדון בהן ולנתחן. כמנהלים בארגון הם מצאו את עצמם מנהלים את אותה השיחה עם אנשים אחרים וזה עם זה – וכאן קרה דבר חמוד: מיכאל דיבר מעולמו האישי, סיון הציגה נקודת מבט נוספת והשניים הרגישו שהם משלימים אחד את השנייה והגיע הזמן לקחת את זה לחדר ההקלטות.

אחד הדברים האהובים עליהם יצא מסדרת הקלטות עם ד”ר דוד ברקוביץ, פסיכולוג ויועץ ארגוני: פרק שעסק באמפתיה – תכונה שהרבה מנהלים לוקים בחסרונה או חושבים שאין בה צורך – והוא גרר הרבה תגובות ממנהלים שהרגישו שהפרק עזר להם.

לעובדים בלבד

לצד פודקאסטים המיועדים לקהל הרחב, חלק מהחברות מקליטות פרקים קצרים שמיועדים לעובדים שלהן. אחת מהן היא Just Eat Takeaway, שמפעילה אתר פנימי הנקרא The Kitchen. הוא מתפקד כאתר חדשות פנימי עם סטוריז חדשים שעולים מדי יום ומכסים נושאים שונים – עדכונים, מידע עסקי, פרופילים של עובדים ועוד. זאת למעשה אחת הדרכים המרכזיות בהן מפיצה החברה תוכן ל-10 אלף עובדיה ב-23 מדינות שונות.

הפודקאסט הפנימי נקרא “Kitchen Cast Up”, והוא נולד מתוך ההבנה שלכל עובד יש את הדרך המועדפת עליו להתעדכן – חלק מעדיפים לקרוא באתר וחלק מעדיפים להאזין. בהתחלה הוא התמקד בחדשות מהארגון אך לאט לאט האנשים הפכו לעיקר וכיום אפשר למצוא בו אינטרו לעובדים חדשים, סיפורי הצלחה ואפילו כמה משחקים, בהם מרוץ נגד הזמן כדי להגיע לכמה שיותר פתרונות בנושאים שונים. בכל שישי יוצא פרק חדש בן 15 דקות שמסכם את השבוע ומתחיל את הסופ”ש, ומעביר אותו מנהל התקשורת הפנימית בחברה, מארק טייטל, שמארח עובדים מרחבי הארגון.

Geektime Insider

קבלו הצצה מבפנים לחברות המובילות בהיי-טק הישראלי. רוצים גם אתם להופיע בגיקטיים אינסיידר? שלחו לנו מייל ונשתף איתכם פרטים נוספים

הגב

5 תגובות על "תקשיבו: הפודקאסטים הכי מעניינים של חברות הטכנולוגיה בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איתמר
Guest

גם הפודקאסט של סלברייט ממש מעניין

שארל אזנבור
Guest

זה אני או שלפודקאסט של אלביט יש רק פרק אחד ?

צור
Guest

מה עם
מונדיי? הייתי בטוח שיזכירו אותם בכתבה

רן שלום
Guest

לBright Data יש פודקאסט ממש מעניין. ממליץ גם למי שלא מגיע מהתחום

אלכס
Guest

מה עם פייסבוק?
הם ליטרלי מפיצים את הפודקסטים דרך האתר שלכם…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: