השירות הטוב מול הגרוע ביותר בקרב ספקיות הסלולר והאינטרנט בישראל

משרד התקשורת מפרסם את דו”ח פניות הציבור המסכם לשנת 2012 וחושף אילו חברות סלולר ואינטרנט זוכות למירב התלונות ואיפה הצרכנים דווקא מרוצים

תמונה: flickr, cc-by, sjdunphy

תמונה: flickr, cc-by, sjdunphy

אגף הפיקוח במשרד התקשורת פירסם אתמול (ג’) את דו”ח פניות הציבור המסכם לשנת 2012.

במהלך 2012 התקבלו במשרד התקשורת 14,760 תלונות – עליה של 2.4% לעומת 2011 – והסתיים הטיפול ב-14,474 מהן. נתונים אלה מלמדים על גידול משמעותי ביעילות הטיפול בתלונות ועל הדגש הניתן במשרד על שירות לצרכן הסופי.

הדו”ח סוקר ארבעה תחומי פעילות: חברות סלולר, ספקי גישה לאינטרנט, ספקי תשתית לאינטרנט וספקי טלפוניה קווית, ומדרג את כל אחת מהחברות הפועלות בתחום בשלושה קריטריונים.

בקריטריון הראשון – מספר התלונות לכל 10,000 לקוחות, מציין הדו”ח את החברות הבאות (מספר התלונות ל-10,000 לקוחות מופיע בסוגריים)

Screen Shot 2013-04-10 at 2.42.47 PM
השיווין בין בזק והוט באספקת תשתית אינטרנט נובע משיפור משמעותי שביצעה הוט, שירדה מ-5 תלונות לכל 10,000 לקוחות בשנת 2011 ל-3 בלבד בשנת 2012.

בקריטריון השני – שיעור התלונות המוצדקות מסך התלונות נמצא כי בזק בינלאומי הגיעה לתוצאה הטובה ביותר בתחום הגישה לאינטרנט. חברת סלקום הגיעה לתוצאה הטובה ביותר בתחום הסלולר. הוט הגיעה לתוצאות הטובות ביותר הן בתחום תשתית האינטרנט והן בתחום הטלפוניה.

הטבלה להלן מפרטת את הדירוג של כל אחת מן החברות כאשר בסוגריים מצויין אחוז התלונות המוצדקות:

Screen Shot 2013-04-10 at 2.43.29 PM

בקריטריון השלישי – היחס בין חלקה של החברה בתלונות המוצדקות לבין חלקה בשוק נמצא כי בתחום הסלולר סלקום היא הטובה ביותר. בתחום הגישה לאינטרנט נמצא כי בזק בין לאומי היא הטובה ביותר. בתחום הטלפוניה ובתחום תשתית האינטרנט נמצא כי בזק היא הטובה ביותר.

בקריטריון זה מעניק משרד התקשורת לכל אחת המחברות ציון בסולם של 6 ערכים – “טוב במיוחד”, “טוב”, “תקין”, “טעון שיפור”, “טעון שיפור ניכר” ו-“לקוי” – כאשר המשמעות של שלושת הציונים הנמוכים היא שחלקן של התלונות המוצדקות נגד החברה גבוה ממשקלה בשוק.

בטבלה להלן ניתן למצוא את הציון שקיבלה כל אחת מהחברות בתחום פעילותה:

Screen Shot 2013-04-10 at 2.44.24 PM

מן הדירוג והטבלאות השמיט משרד התקשורת חברות שלהן פחות מחצי מיליון לקוחות ובהם חברות הסלולר הוירטואליות (כמו רמי לוי ו-יופון) וספקיות אינטרנט קטנות (כמו רימון ו-018). בנוסף, הדו”ח אינו כולל את שתי חברות הסלולר החדשות – הוט מובייל וגולן טלקום.

כל הרשום לעיל כפוף לתנאי השימוש והאחריות המופיעים כאן.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF.

לביא שיפמן

לביא הוא המייסד והבעלים של "NetCHEIF Articles" – אתר תוכן הכולל עשרות מדריכים וסקירות על נתבים, חיבורים אלחוטיים ורשתות ביתיות. החיבה לטכנולוגיה וגאדג'טים מלווה אותו מאז היה ילד, ובשנים האחרונות הוא מנסה להדביק בה גם אחרים. לביא הוא בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים וממקימי הסניף הישראלי של מיקרוסופט

הגב

3 תגובות על "השירות הטוב מול הגרוע ביותר בקרב ספקיות הסלולר והאינטרנט בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Amit Yedidia
Guest

תודו שהעובדה שראשי התיבות של "בזק בינלאומי" זה בזב"ל – היא די משעשעת

רוני שר
Guest

עדיפה כל אחת מהחברות שנותנות מענה של מעבדה במקרה תקלה ולא לקנות ברשת כמו קרביץ שאינה מסוגלת לספק מענה בזמן הולם (לעתים עד 10 ימים!!!) כי אין לה מעבדה צמודה. כמו כן צריך לריב איתה כדי לקבל טלפון חליפי – קחו בחשבון לפני שאתם שוקלים לקנות בה מכשיר חדש! מטבע הדברים, הם גם לא מתמחים במכשירים שכאלה כך שהתשובות שלהם מגומגמות ולפיכך גם נוטים לזרוק אחריות מאיש לאיש אצלם (המוכר למנהל החנות, מנהל החנות למנהל שמעליו, המנהל שמעליו למנהל הגדול, וכך הלאה עד סוף כל הדורות…)

ישראל
Guest

עוד כמה שנים עברו והחברה הגרועה מכולן היא 013 נטוויז’ן מקבוצת סלקום. אל תתקרבו. אין שירות לקוחות ואין תמיכה טכנית. שבועות תישארו עם תקלה ורק תקבלו אחת לכמה ימים הודעות שקריות מנטוויז’ן שניסו להשיג אתכם ללא הצלחה. זה טריק מלוכלך וישן מאוד של נטוויז’ן שכל הלקוחות שעדיין לא עזבו את החברה הזאת מכירים.
#נטוויז’ן #סלקום #013

wpDiscuz

תגיות לכתבה: