10 טיפוסים שכיחים בכנסי סטארטאפים [אינפוגרפיקה]

בכל כנס יש את הטיפוסים הקבועים שתתקלו בהם, בואו לבדוק איזה טיפוס אתם ולקבל כמה עצות כיצד להתמודד עם התפקיד בצורה הטובה ביותר שניתן.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

במידה ואתם חלק מקהילת הסטארטאפים וההיי טק כבר תקופה ארוכה ובכל מקרה למעלה מחמש דקות, רוב הסיכויים שהייתם בכנס סטארטאפים כזה או אחר, או שפשוט יצא לכם להתקל בטיפוסים השונים המסתובבים בכנסים אלה בדרך כלל. חברת הסטארטאפ הישראלית Bizzabo הכינה אינפוגרפיקה המאפיינת את הטיפוסים השונים הללו, וכיצד הם יכולים להפיק את המיטב מהכנס בו הם משתתפים.

מחפש העבודה

כנסים הם מקום נהדר לחפש משרות חדשות בחברות מבטיחות ומעניינות. כל חברות הסטארטאפ בכנס באות במטרה ליצור הזדמנויות שונות עבורן, ובעוד שרובן מעוניינות למצוא השקעה הן בהחלט מוכנות למצוא גם הזדמנויות מפתיעות לא פחות. במידה ואתם מחפשים עבודה, עליכם למצות את ההזדמנות המפתיעה הזאת – להציג את עצמכם כבעלי רצון עז להתפתח וללמוד, להציג את הכשרונות המולדים והיתרונות הברורים שלכם ולהראות מדוע כדאי לחברה להעסיק אתכם כעובדיה. לכל הפחות תוכלו להשיג ראיון עבודה – וזה כבר צעד ראשון בכיוון הנכון.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

היזם

מדובר בטיפוס הפוך ממחפש העבודה. השקעה היא אכן נהדרת, אבל הזדמנויות יכולות להגיע מכל מקום ומכל טיפוס שתבחרו לשוחח איתו. אל תסגרו עסקאות, אלא קחו כרטיסי ביקור, קבעו פגישות עתידיות ואפילו שעשעו מחפשי עבודה עם שיחה קלילה.

מלבד העובדה שהם יכולים להוות תוספת טובה לצוות, אתם אף פעם לא יודעים מי הדוד, השכן, האח או אפילו בן הזוג שלהם – ואתם בוודאי שלא יודעים כיצד מידע כזה יכול להשתלם עבורכם בעתיד. בנוסף, אל תסתכלו על חברות אחרות כמתחרות. שותפויות, היכרויות ואפילו טיפים מחבריכם למקצוע יכולים להוביל לתוצאות גדולות ומרשימות, שאולי יעזרו לכם בהמשך הדרך.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

אנשי המכירות

עצה אחת ועיקרית: אל תמכרו, תעזרו. תעזרו לסטארטאפים עם היכרויות מול חברות ומשקיעים, תכוונו את מחפשי העבודה בכיוון הנכון אל החברות שאכן מעוניינות להעסיק ואפילו עזרו לקידום האירוע ולמארגנים עצמם. אנו לא יכולים להדגיש מספיק כמה שיווק ומכירה הופכים לפשוטים כשלא מסתכלים עליכם כאנשי מכירות ושיווק, אלא כאנשים עליהם ניתן לסמוך. ראייה זאת תתרחב גם אל הפן העסקי, ולחברות יהיה הרבה יותר קל להניח בידכם את אחת מהמטלות החשובות ביותר בחברה במידה ויאמינו כי אתם אנשים נחמדים, טובים ועוזרים.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

החליפות / אנשי העסקים

בדומה לאנשי המכירות, אל תתנו למלתחה שלכם ליידע את העומדים מולכם אודות הנגישות והתפיסה העצמית שלכם. ישנם כמה וכמה טיפוסים הנמצאים בעמדה טובה יותר משלכם שיכולים לעזור לכם להבין מצבים שונים, וכל דלת שתפתחו לאחרים ככל הנראה תפתח גם עבורכם – לדוגמה, כשסטארטאפ, כנגד כל הסיכויים מתחיל לגדול ולהתרחב ועכשיו צריך לבחור בין כל החליפות מי יהיה השותף או אפילו הרוכש הפוטנציאלי, ייתכן שהוא יבחר בכם.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

הדוגמנית

הדוגמנית, הדוגמן או ליתר דיוק כל מי שמשלמים לו על מנת להגיע לכנס אולי לא יתעניינו באירוע כאירוע, אבל זה הכל עניין של פרספקטיבה. אל תסתכלו על עצמכם כדוגמנים, אלא כמקצוענים בשיווק שכבר עוסקים בשניים מהתפקידים החשובים ביותר בתחום: אריזה ותקשורת.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

המכורים לרשתות החברתיות

כנסים ורשתות חברתיות הולכים יד ביד, כאשר המכורים הכבדים מנצלים את האירוע על מנת לעדכן, לצייץ, לפרסם, לצלם ולהעלות כמה שיותר תכנים לכמה שיותר רשתות. העצה הטובה ביותר עבורכם היא לא להשאר פאסיביים בכל הנוגע לעדכונים, אלא לקחת חלק פעיל בהוויה. יש לכם הזדמנות להכיר שמות גדולים ומעניינים בתעשייה, להתחבר למשקיעים ולסקר את כל האירוע לקהל העוקבים האדוק שלכם. תוכלו לא רק ליצור את הסיפורים בעצמכם אלא להיות חלק מהם, וכך למעשה לסלול את הדרך בכל הנוגע להובלת דעת הקהל.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

דוברי הכנס

העובדה שאתם גאוני טכנולוגיה ויזמים מצליחים לא אומרים שאתם יודעים כיצד להתמודד או להציג מול קהל רב. עליכם להתאמן כמה שיותר על חברים, בני משפחה ואפילו צוות העובדים שלכם לפני האירוע, במיוחד אם אתם מרגישים מטופשים לעשות זאת. אם אינכם מקבלים כמה צחקוקים מהקהל, צלילי השתאות או עיניים רעבות – עליכם להמשיך לעבוד ולהפוך את ההרצאה למושלמת. אל תהיו גאים מידי בכל הנוגע לבקשת עזרה מחברים או מכרים בתחום – יש יותר מסוג אחד של גאון בתחום והדבר החכם לעשות יהיה ללמוד מכמה שיותר מהם.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

הבחור הלחוץ

כאן יש לנו את העצה הקלה ביותר: הרגעו. כולם בכנס היו או עודם במצב שלכם, ולעמוד בפינה מבלי ליצור קשר עין עם אף אחד לא ישרת את המטרות שלכם. קחו נשימה עמוקה, מזגו לעצמכם כוס מים קרים והעמידו פנים שאתם במשימה סודית שמטרתה להכיר כמה שיותר אנשים עד סוף הכנס.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

מארגן האירוע

הצלחת או כשלון האירוע תלויה אך ורק בך, ודווקא היום העולם החליט להפנות את גבו ולנסות להרוס את כל מה שרק אפשר. למרות זאת, נסו לחייך כמה שיותר – אתם קובעים את הטון לאירוע כולו, כך שככל שאתם תחייכו, תהנו, תסתובבו בין כולם ותתאמצו להפיק את המיטב, כך כולם ילכו בעקבותיכם.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

נותן החסות

זה לא משנה כמה באנרים, שלטים או דגלים תשים וזה לא משנה כמה עטים או תיקים תחלק לבאי האירוע – הם אינם יכולים להחליף חביבות ואהדה כלפי המותג. עליכם לזכור מדוע החלטתם לתת חסות לאירוע המדובר מלכתחילה, ולהבין שזה לא היה על מנת לקבל יחס של מלוכה ולנזוף בנתינייך כשהם אינם עושים זאת. השתמשו במיצוב שלכם על מנת להראות לכולם עד כמה המותג טוב ועד כמה האנשים העומדים מאחוריו הם בני אדם חביבים ונחמדים.

מקור: Bizzabo

מקור: Bizzabo

אבי שניידר

כתב ועורך ראשי ב-Geektime.com, מחבר הספר "How To Fight For Your Goals: Social Combat Theory", ובעל הבלוג SocialCombatMedia.wordpress. מייסד Cluboom.com ולשעבר כתב בכיר בחברת בלונד 2.0. שניידר הוא יהודי דתי, בעל, אב, אמן לחימה, סופר, דובר - Jack of all trades and a master of jack (אבל הוא עובד על זה).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: