אילון מאסק: טסלה תאפשר לכל רכב חשמלי להשתמש בעמדות הטעינה המהירה שלה
אילון מאסק אישר רשמית כי תחנות סופרצ'ארג'רס של טסלה יתמכו גם ברכבים חשמליים אחרים, וזו בשורה לא קטנה לשוק הרכב החשמלי בארץ ובעולם
מאז שטסלה פרצה לשוק הישראלי בחודש פברואר האחרון, היא הספיקה להפוך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל – ובחודש שעבר גם כמעט לרכב הנמכר ביותר בישראל (בהבדל של 10 מכוניות בלבד). על הדרך, הקימה החברה עמדות הטענה מהירה משלה (עם עוד תחנות בדרך).
כעת יכול להיות שגם לשאר בעלי הרכבים החשמליים בישראל יש סיבה לשמוח כשטסלה מכריזה בכל פעם על תחנת הטענה חדשה, כיוון שאילון מאסק אישר עתה כי החברה מתכננת לאפשר גם לרכבים אחרים להשתמש בתחנות שלה.
יותר מ-25 אלף עמדות בעולם
לטסלה יש את מה שמסתמן כרשת טעינת הרכבים החשמליים הענפה ביותר בעולם, עם יותר מ-25,000 עמדות טעינה ביותר מ-2,700 מיקומים שונים ברחבי העולם. גם בישראל היא הספיקה בזמן קצר להקים תחנות טעינה מהירות בתל אביב, חיפה, מצפה רמון ואילת – ובהמשך היא מתכננת לפתוח תחנות נוספות בבאר שבע, קריית גת, ירושלים, הרצליה, מודיעין וטבריה. כך, גם בישראל לקוחות של טסלה יוכלו לדעת שהם במרחק נסיעה קצר יחסית גם במקרה שהם זקוקים לטעינה מהירה על הדרך.
בניגוד לעמדות טעינה שאולי ראיתם בתחנות דלק וחניונים שונים, עמדות ה-SuperCharger של טסלה יכולות להטעין רק רכבים של טסלה, אולם אילון מאסק בישר בחשבון הטוויטר שלו כי הדבר עומד להשתנות: "יצרנו חיבור משלנו. לא היה שום סטנדרט בזמנו וטסלה הייתה היצרנית היחידה של מכוניות חשמליות עם טווח ארוך… למרות זאת, אנחנו עומדים לפתוח את רשת הסופרצ'ארג'ר שלנו לרכבים חשמליים אחרים בהמשך השנה".
We created our own connector, as there was no standard back then & Tesla was only maker of long range electric cars.
It’s one fairly slim connector for both low & high power charging.
That said, we’re making our Supercharger network open to other EVs later this year.
— Elon Musk (@elonmusk) July 20, 2021
אמנם מאסק לא שיתף בפרטים נוספים על השינוי, אבל כאשר משתמש טוויטר שאל אותו האם הוא יהיה רק במדינות ספציפיות, הוא השיב "לאורך זמן, בכל העולם". כך שנראה שגם לישראלים יש סיבה לשמוח. חוץ אולי מנהגי טסלה, שייאלצו אולי לעמוד בתור עם נהגים אחרים. כבר עכשיו מתוסכלים נהגי טסלה לגלות נהגי רכב בנזין שמחנים את מכוניותיהם בעמדות הטעינה – כפי שפרסמנו בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו.
בעמדות ה-SuperCharger שהן מהדור ה-3 והמהיר יותר, ניתן להטעין רכבים בהספק של עד 250kW בהתאם למצב הסוללה. כמו כן, ניתן להטעין את כל הרכבים בעמדות במקביל מבלי לפגוע במהירות הטעינה של כל רכב בנפרד. בממוצע, תוכלו להטעין יותר מ-100 קילומטרים של נסיעה נוספת בכ-5 דקות של טעינה בתחנות כאלו. זמן הטעינה הממוצע של רכבי טסלה בעמדות הסופרצ’ארג’ר עומד על כרבע שעה. מחיר הטעינה הוא פשוט למדי לחישוב ועומד על שקל בודד לקוט”ש, מה שטרם ידוע הוא האם העמדות יתמכו במהירות הטענה גבוהה גם למכוניות שהן לא של טסלה, ומה יהיה התמחור עבורן, ומאוד יתכן, שכדי להימנע מתורים, רכבים אחרים ישלמו תעריף גבוה משמעותית.
לאור הפריסה המאוד איטית של תחנות טעינה מהירות בישראל, וקצב האימוץ ההולך וגובר של ישראלים עם כניסתם של עוד רכבים אטרקטיביים לישראל (וכמובן, ההתנפלות על טסלה), ידיעה שכזו היא בשורה של ממש לשוק הרכב החשמלי, שיוכל ליהנות בתקווה בקרוב מפריסה של עוד תחנות ברחבי ישראל. עם זאת, קחו בחשבון שבכל תחנת סופרצ'ארג'ר יש מספר בודד של עמדות טעינה.
הגב
6 תגובות על "אילון מאסק: טסלה תאפשר לכל רכב חשמלי להשתמש בעמדות הטעינה המהירה שלה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
טסלה מזכירה לי מזדה ישנה (121) ממש עלוב וקטן לא מבין את ההתלהבות
לי היא מזכירה מאזדה 3
כידוע, המראה החיצוני הוא הפרמטר היחיד החשוב במכונית.
חבל רק שהם לא נותנים לאנשים בעלות אמיתית על הרכבים.
אתה משלם המון על הרכב אבל מחוייב לתקן רק אצלהם, הם לא מוכרים חלפים לפרטיים ואם כן הצלחת איכשהו יבטלו את האפשרות לטעינה
מודל עסקי כובל+לקוחות שבויים (פרייירים בעיקר) = רווח כלכלי
אני צוחק חחחח
כי אילן מאסק לא עשה את זה מטוב ליבו
אלא כי הרגולטור בנורווגיה הכריחו אותו ולכן גם מדינות אחרות
ונוצר מצב שאין לו ברירה
אלא אם כן הוא ילחם בהם
דבר שהוא לא מעוניין.