אילון מאסק: טסלה תאפשר לכל רכב חשמלי להשתמש בעמדות הטעינה המהירה שלה

אילון מאסק אישר רשמית כי תחנות סופרצ’ארג’רס של טסלה יתמכו גם ברכבים חשמליים אחרים, וזו בשורה לא קטנה לשוק הרכב החשמלי בארץ ובעולם

תמונה: טסלה

מאז שטסלה פרצה לשוק הישראלי בחודש פברואר האחרון, היא הספיקה להפוך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל – ובחודש שעבר גם כמעט לרכב הנמכר ביותר בישראל (בהבדל של 10 מכוניות בלבד). על הדרך, הקימה החברה עמדות הטענה מהירה משלה (עם עוד תחנות בדרך).

כעת יכול להיות שגם לשאר בעלי הרכבים החשמליים בישראל יש סיבה לשמוח כשטסלה מכריזה בכל פעם על תחנת הטענה חדשה, כיוון שאילון מאסק אישר עתה כי החברה מתכננת לאפשר גם לרכבים אחרים להשתמש בתחנות שלה.

יותר מ-25 אלף עמדות בעולם

לטסלה יש את מה שמסתמן כרשת טעינת הרכבים החשמליים הענפה ביותר בעולם, עם יותר מ-25,000 עמדות טעינה ביותר מ-2,700 מיקומים שונים ברחבי העולם. גם בישראל היא הספיקה בזמן קצר להקים תחנות טעינה מהירות בתל אביב, חיפה, מצפה רמון ואילת – ובהמשך היא מתכננת לפתוח תחנות נוספות בבאר שבע, קריית גת, ירושלים, הרצליה, מודיעין וטבריה. כך, גם בישראל לקוחות של טסלה יוכלו לדעת שהם במרחק נסיעה קצר יחסית גם במקרה שהם זקוקים לטעינה מהירה על הדרך.

בניגוד לעמדות טעינה שאולי ראיתם בתחנות דלק וחניונים שונים, עמדות ה-SuperCharger של טסלה יכולות להטעין רק רכבים של טסלה, אולם אילון מאסק בישר בחשבון הטוויטר שלו כי הדבר עומד להשתנות: “יצרנו חיבור משלנו. לא היה שום סטנדרט בזמנו וטסלה הייתה היצרנית היחידה של מכוניות חשמליות עם טווח ארוך… למרות זאת, אנחנו עומדים לפתוח את רשת הסופרצ’ארג’ר שלנו לרכבים חשמליים אחרים בהמשך השנה”.

אמנם מאסק לא שיתף בפרטים נוספים על השינוי, אבל כאשר משתמש טוויטר שאל אותו האם הוא יהיה רק במדינות ספציפיות, הוא השיב “לאורך זמן, בכל העולם”. כך שנראה שגם לישראלים יש סיבה לשמוח. חוץ אולי מנהגי טסלה, שייאלצו אולי לעמוד בתור עם נהגים אחרים. כבר עכשיו מתוסכלים נהגי טסלה לגלות נהגי רכב בנזין שמחנים את מכוניותיהם בעמדות הטעינה – כפי שפרסמנו בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו.

בעמדות ה-SuperCharger שהן מהדור ה-3 והמהיר יותר, ניתן להטעין רכבים בהספק של עד 250kW בהתאם למצב הסוללה. כמו כן, ניתן להטעין את כל הרכבים בעמדות במקביל מבלי לפגוע במהירות הטעינה של כל רכב בנפרד. בממוצע, תוכלו להטעין יותר מ-100 קילומטרים של נסיעה נוספת בכ-5 דקות של טעינה בתחנות כאלו. זמן הטעינה הממוצע של רכבי טסלה בעמדות הסופרצ’ארג’ר עומד על כרבע שעה. מחיר הטעינה הוא פשוט למדי לחישוב ועומד על שקל בודד לקוט”ש, מה שטרם ידוע הוא האם העמדות יתמכו במהירות הטענה גבוהה גם למכוניות שהן לא של טסלה, ומה יהיה התמחור עבורן, ומאוד יתכן, שכדי להימנע מתורים, רכבים אחרים ישלמו תעריף גבוה משמעותית.

לאור הפריסה המאוד איטית של תחנות טעינה מהירות בישראל, וקצב האימוץ ההולך וגובר של ישראלים עם כניסתם של עוד רכבים אטרקטיביים לישראל (וכמובן, ההתנפלות על טסלה), ידיעה שכזו היא בשורה של ממש לשוק הרכב החשמלי, שיוכל ליהנות בתקווה בקרוב מפריסה של עוד תחנות ברחבי ישראל. עם זאת, קחו בחשבון שבכל תחנת סופרצ’ארג’ר יש מספר בודד של עמדות טעינה.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "אילון מאסק: טסלה תאפשר לכל רכב חשמלי להשתמש בעמדות הטעינה המהירה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיא
Guest

טסלה מזכירה לי מזדה ישנה (121) ממש עלוב וקטן לא מבין את ההתלהבות

רועי
Guest

לי היא מזכירה מאזדה 3

llllil
Guest

כידוע, המראה החיצוני הוא הפרמטר היחיד החשוב במכונית.

מאסקי
Guest

חבל רק שהם לא נותנים לאנשים בעלות אמיתית על הרכבים.
אתה משלם המון על הרכב אבל מחוייב לתקן רק אצלהם, הם לא מוכרים חלפים לפרטיים ואם כן הצלחת איכשהו יבטלו את האפשרות לטעינה

גרגמל
Guest

מודל עסקי כובל+לקוחות שבויים (פרייירים בעיקר) = רווח כלכלי

Ami
Guest

אני צוחק חחחח
כי אילן מאסק לא עשה את זה מטוב ליבו
אלא כי הרגולטור בנורווגיה הכריחו אותו ולכן גם מדינות אחרות
ונוצר מצב שאין לו ברירה
אלא אם כן הוא ילחם בהם
דבר שהוא לא מעוניין.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: