נחשפו מיקומי תחנות ההטענה של טסלה בישראל

תחנות ההטענה המהירות של Tesla, ה-Superchargers, ייפתחו בכמה מיקומים בישראל, ויאפשרו טווח נסיעה של כ-120 ק”מ בטעינה של 5 דקות בלבד

תמונה: טסלה

יממה לאחר שפורסם כי חברת הרכבים החשמליים טסלה קיבלה ממשרד התחבורה רישיון ייבוא מסחרי רשמי של כלי הרכב שלה ללא מגבלה, אנחנו מקבלים פרטים נוספים בנוגע לתשתית שהיא מכינה – לקראת ההשקה הרשמית המתקרבת של רכביה בישראל. הפעם, אנחנו מקבלים הצצה ראשונה לאיזורי הפרישה של תחנות ההטענה המהירה שלה בישראל.

תוכלו לנסוע מהצפון ועד אילת ובחזרה

תמונה: צילום מסך מתוך מפת השירות של טסלה

על פי התוכניות העדכניות, טסלה עתידה לפתוח בשלב הראשון 4 תחנות טעינה מהירות ברחבי ישראל, ובשני שלבים: בשלב הראשון שיתרחש ברבעון הראשון של 2021, החברה תשיק תחנה בתל אביב ובחיפה; בשלב השני, שיתרחש ברבעון השני, ייפתחו תחנות נוספות בבאר שבע, וכצפוי, גם באילת.

נכון לעכשיו אין אינדיקציה להקמת תחנה גם באיזור המזרחי של ישראל, קרי ירושלים והסביבה. כך על פי מפת השירות הרשמית של טסלה. עם זאת, בטסלה מציינים שמועד ההשקה ומיקום התחנות עדיין עתיד להשתנות ואלו עשויים להשתנות על בסיס רבעוני, כך שיתכן שברבעונים הבאים של 2021 יחשפו תחנות חדשות. בנוסף, לא מן הנמנע שבעיר גדולה כמו תל אביב, תוקמנה יותר מתחנה אחת.

על פי הנתונים של טסלה, כל התחנות שיפתחו יהיו תחנות מסוג Supercharger. אלו הן תחנות שלרוב ממוקמות בקירבת תחנות התרעננות למיניהן ובקירבה לנתיבים מרכזיים, שמאופיינים בצפיפות אוכלוסין גבוהה יחסית. בהנחה שגירסת המטענים שתתוקן בישראל תהיה מסוג דור-3 האחרונה, היא תוכל להטעין את רכבי החברה התומכים בקצב של 250kW. בכך, ניתן להגיע לקבל טווח נסיעה של כ-120 ק”מ בטעינה של 5 דקות בלבד ומבלי לחלוק את עוצמת הטעינה במקרה שבו ישנו עוד רכב שמטעין בתחנה. זמן הטעינה הממוצע בתחנות הללו עומד על כ-15 דקות.

מלבד עמדת הטעינה הביתית, לטסלה יש עוד סוג אחד של עמדת טעינה בשם “Destination Charging”. אלו הן עמדות טעינה איטיות יותר שלרוב ממוקמות במרכזי קניות גדולים, חניונים, מלונות, מסעדות ועוד בתי עסק. המשתמשים של טסלה יכולים למצוא את כל תחנות הטעינה האפשרויות בממשק המשתמש שבמסך הרכב, ובמקרים של נסיעות ארוכות ניתן להשתמש בכלי מתכנן הטיולים של החברה שיודע גם להציע הוראות ניווט, וגם להתחשב במצב הסוללה של הרכב ולהתאים במקרה הצורך את המסלול כך שיעבור גם בתחנות סופרצ’ארג’.


נזכיר כי רכב ה-Model 3, שצפוי להיות הדגם הפופולרי בישראל, נהנה מטווח נסיעה ממוצע של כ-550 קילומטרים לטעינה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ישראלי נסע בממוצע ב-2019 כ-335 ק”מ בשבוע (רכב פרטי, בליסינג תפרתם קילומטראז’ כמעט כפול), ועל כן, טעינה אחת אמורה להספיק ליותר משבוע. גם בנסיעות ארוכות, תיאורטית ניתן יהיה לנסוע בלי יותר מדי בעיה ממטולה ועד אילת, עם עצירה לטעינה מהירה בתחנה העתידית באילת, לפני הדרך חזרה. ישראל לא זקוקה לכמות אדירה של עמדות טעינה בדרכים בעיקר לאור השטח היחסית מצומצם שלה.

באם ההשקה של טסלה תוגדר כמוצלחת, הרי שתחנות הטעינה עלולות להיות עמוסות מדי ויהיה צורך בפתיחה של עמדות נוספות. עם זאת, תסמכו על מדינת ישראל שתרחיק את החלום החשמלי מהאזרחים עם שיטת מיסוי שתוביל למחיר משוער של בין 250-350 אלף שקלים לדגם הנגיש יחסית – מחיר כפול מזה של מכונית משפחתית מקבילה עם מנוע בעירה פנימי.

תודה על הטיפ ל-ATCRM, קורא גיקטיים מקבוצת גיקטיים דיבורים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

27 תגובות על "נחשפו מיקומי תחנות ההטענה של טסלה בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Avv
Guest

עזבו את זה שמחיר הרכב כפול, המדינה הרי גם תתחיל לגבות 200% מס על עלות החשמל של הטענת הרכב, ואז נתחיל לראות תחנות טעינה פיראטיות בכפרים..

משה
Guest

הטענה תהייה חינם כמו בארה ב?
יש המון שמש במדינה שלנו

מישהו
Guest

הטעינה לרכבי טסלה חדשים כבר מזמן לא בחינם… משלמים דרך הממשק שברכב

ASD
Guest

רבע. מליון. שקל. בלי בושה.

בהמרה לשקלים של המחיר באתר של טסלה אפשר לראות שהמחיר בארה”ב הוא 116,733 שקלים. נוסיף 17% מע”מ ונקבל 136,577 שקלים. זה אומר שעל כל רכב כזה שאתם קונים, אתם מוסיפים, כמעט סתם ככה, 113,423 שקלים נוספים.

ASD
Guest

אגב, אם יש הסבר הגיוני למחיר המוגזם נשמח לשמוע ולהבין. אחרת זה נראה כמו גניבה לכל דבר.

gal
Guest

ההסבר הוא:
זה המחיר כי ככה קבענו (הממשלה). מה האזרחים יעשו? מרד?.
הממשלה הזו יכולה לעשות הרבה מאוד כסף מכל משאבי הטבע שיש לה אבל מכרה את כל המשאבים לטייקונים במחיר אפסי ואת האזרחים היא עושקת.
פורסם לא מזמן שהתקציבים שהוקצו עבור הכנסת המנופחת הנוכחית נוצלו עד התום. לא ברור איך, הרי הכנסת לא הפסיקה לעשות כלום וכבר התקציבים נוצלו? לאיפה? לאן?.
אותי מעניין לדעת מה המס שישראל לוקחת על הדלק ועל הרכב בהשוואה לשאר העולם, יש מישהו שיודע היכן לבדוק את המידע הזה?

מבין
Guest

בישראל יש בערך 60 אחוז מס על מכונית חדשה ולא 17 אחוז תוסיף על זה את האישורים ממשרד התחבורה ועל כך שצריך תמיכה מקומית והדעת למחיר גבוה מאוד אז אכן זו גניבה אבל גניבה זהה לכל מכונית חדשה אחרת

ASD
Guest

תודה על ההסבר! מעצבן – אבל מניח את הדעת.

רועי
Guest

לפי כל מה שקראתי, בישראל יש מס רוחבי של 83% על כל המכוניות עם מנוע בעירה, מס קצת מופחת (שאמור לעלות בהדרגה גם ל-83%) על רכבים היברידיים, ומס של 10% על רכבים חשמליים (שאמור מעט בהדרגה בשנים הקרובות)

קיקי דו יו לאב מי
Guest
קיקי דו יו לאב מי

1. כסף לממשלה 2. מניעת אינפלציה של מכוניות על כבישי ישראל הגם-ככה-פקוקים

מישהו
Guest

הפתרון לפחות רכבים הוא תחבורה ציבורית ולא מיסוי. המיסוי המוגזם שבישראל גורם לקניית רכבים פשוטים יותר שכתוצאה מכך פחות בטיחותיים ובחלק מהמקרים אפילו יותר מזהמים.

יואב
Guest

מס על רכב בארץ. כל הרכבים בארצות הברית עולים חצי מהארץ, כי יש בערך 100 אחוז מס על הרכבים

Dash
Guest

רק תשתמשו בנתונים נכונים. העלות בחול מתחילה ב 39000 למנוע יחיד שעדיין לא מופץ. המנוע הכפול כבר מתחיל ב 45 אלף לא כולל צבע שונה או דלגלים 21׳.
המחיר בארץ הגיוני מאוד !
המדינה יכולה להתעורר ולהפחית מיסים…

aaaa
Guest

אני מצטער אבל המחיר לא מוגזם מדי
כל עוד אין מס גודש-חניה והמס הקבוע הוא על הדלק אני לא רואה סיבה להוריד את המחירים…
יש מספיק צרכנים בעלי כיסים עמוקים שיהיו מוכנים לקנות את הרכב שלהם ותהיו בטוחים שיהיה מספיק ביקוש לאור ההיצע

ariel hai
Member

ש

יצחק כהן
Guest

ב”ה

מקווה שהמיסוי על הטענה יהיה הגיוני ולא כבד, כדי שיעודד שימוש בחשמל ויעזור לשמור על אויר נקי בערים לטובת כולנו

בכלליות לגבי מחירי הרכבים בארץ הם לא הגיוניים ביחס לשאר העולם, גם בצרפת יש מס עשירים ועדיין זול יותר מהארץ, אולי הגיע הזמן לעודד את רכבי החשמל באמצעות הורדה משמעותית בקניית רכב שמסייע בניקוי האוויר

שם כלשהו
Guest

מעניין שבעמאן בלבד יש יותר מכפול תחנות חשמל מבכל ישראל
שלא לדבר על כך שמחיר הרכב לגמרי מוגזם לצרכן הישראלי

יואב
Guest

ענית לעצמך. בישראל אין כיסים אז גם לטבלה לא משתלם להשקיע.
אם המדינה תוריד את המיסוי, יהיה לך יותר צרכנים, דבר שיביא יותר כסף לישראל ולטסלה בסופו של דבר

דמיטרי גלצר
Guest

עשיתי חשבון פשות: מי שיקנה טסלה צריך לעבור 650 אלף ק״מ על מנת להוכיח שהוא לא פראייר שלא קנה מקבילה של טסלה – מאזדה 3.

דדגד
Guest

טסלה מקבילה למאזדה??
איכות חומרים שונה לגמרי, חווית נהיגה, חווית שימוש,טכנולוגיה .
אוטו ברמה אחרת

מישהו
Guest

יש עיכוב בכניסת הרכב לישראל כי הממשלמה מנסה להבין איך לדפוק את הצרכן בצורה המקסימלית.

מישהו
Guest

בדיוק

משה
Guest
שתי הערות חשובות: 1. לא ברור למה קצב פריסת נקודות הטעינה כל כך איטי (2 תחנות לרבעון). מטען רכב הוא דבר שניתן לפרוס תוך 24-48 שעות. למעשה, אם טסלה (באמריקה היא פרסה אלפים רבים של נקודות הטענה) רוצה להיות חכמה שתפרוס תוך כמה שבועות 100-200 נקודות הטענה בחינם. הישראלים ימהרו לרכוש את הרכבים ולעשות שימשו בחשמל חינם לכמה שנים. גימיק שטסלה השתמשה בו גם באמריקה ובהצלחה יתרה יש לציין. 2. הלוואי שהמחיר יהיה רבע מליון. לפי מאמרים שנעשו בעבר המחיר של טסלה מתקדמת יהיה בסביבות 600-800 אלף ש”ח. וכאן באמת מתחילה בעיה. אני מעריך שהמחירים יהיו מאוד גבוהים ורוב הישראלים… Read more »
מאיר
Guest

כנראה המדינה לוקחת מטסלה גם מס או עמלה על כל רכב שנמכר בנוסף ל 10אחוז מס ומעמ על הנהג
אין מדיניות ארוכת טווח ואין עידוד רכב חשמל כמו בחול.אצלנו כרגיל קנסות בלי סוף על האזרח
הגיע הזמן לשנות המיסוי על רכב ולעודד חשמל מתחדש כי זה העתיד וחוסך אישפוזים עקב זיהום אוויר

הייקר
Guest

אין מקום למיסוי רכב חשמלי במדינת ישראל. חבל מאוד שפרנסי המדינה לא מבינים זאת.

סטיבן
Guest

לא הרבה עמדות האמת… אני חושב שזה יהיה קצת בעייתי הם יצטרכו לפתוח עוד…

Abc
Guest

על הכביש יש יותר מ550 ק”מ שמפרידים בין מטולה לאילת.
בלי עמדת טעינה בדרך זה לא יעבוד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: