טסלה חושפת בישראל את הקנסות למשתמשים המעצבנים שלה
טסלה מזכירה לנהגים שלה ש-SuperCharger זו עמדת הטענה, לא מקום חנייה
אחרי שנה של פעילות בישראל, הפסיקה היום טסלה את ההטבה שנתנה לכל לקוחותיה, והתחילה לגבות תשלום בעבור טעינה בעמדות ה-SuperCharger המהירות במיוחד שלה ברחבי הארץ. אבל לצד השינוי המהותי הזה עבור מי שהתרגלו "לתדלק" בחינם, יש עוד שינוי אחד משמעותי למדי שבגללו יש סיכוי גדול שאתם תתחילו לראות משתמשי טסלה רצים בקניונים.
לא המחיר שהובטח, אבל עדיין כלום לעומת דלק
לפני שבועיים דיווחנו כי לקוחות טסלה קיבלו מייל שמבשר להם שהחל מה-25 במאי (כלומר, היום), היא מתחילה לגבות תשלום בעבור כל קוט"ש שנצטרך בעמדות הטעינה המהירות שלה. עם השקת העמדה הראשונה בישראל, טסלה טענה שהיא תגבה שקל אחד לקוט"ש, אך כעת מתברר שהיא תגבה מחיר גבוה יותר של 1.25 שקלים לקוט"ש – מחיר שהוא עדיין בגדר מציאה לעומת מחירי הדלק.
עמדות ה-SuperCharger לא נועדו במקור להפוך לתחנות הטעינה העיקריות של המשתמשים, אלא לתחנות "על הדרך" שעוזרות לכם לנסוע לטווחים ארוכים מבלי לעצור לשעות ארוכות של הטענה. יצאתם לטיול בצפון הרחוק? כשאתם מסתובבים חזרה, אפשר להטעין את הרכב לכמה דקות בעמדה בקריית שמונה ולהמשיך את הדרך הביתה. אתם בנסיעה לאילת? עוצרים במכתש רמון, מוסיפים קצת מיץ לטסלה, וממשיכים.
העובדה שעמדות הסופרצ'ארג'ר היו חינמיות הובילו לכך שישראלים רבים העדיפו לגשת לתחנות הללו כדי להטעין את הרכבים שלהם ביומיום, במקום בהכרח לקנות עמדות טעינה ביתיות באלפי שקלים, ולשלם על החשמל לצורך הטעינה – וזה הוביל לתורים ארוכים בעמדות, ואיך לא, גם לריבים ישראליים במיוחד בין נהגים שחיכו לטעינה לאלו שהשאירו את הרכב שלהם בעמדה פשוט כי הם יכולים.
הפכתם את עמדת הטעינה לחניה? תתכוננו לשלם על זה
למרות שטעינה ב-SuperCharger יכולה לארוך דקות בודדות עד קצת פחות מחצי שעה, כי בכל זאת מדובר בהספק 250kW, ראינו לא מעט דיווחים על נהגי טסלה שפשוט הפכו את עמדות הטעינה לחניה שלהם, ויצאו לקניות בקניון על אף שקיבלו התראה שהטעינה שלהם הושלמה – אתם יודעים, כמו הצדיקים שמכניסים את הפיה לרכב הבנזין שלהם ונכנסים לחנות הנוחות לעשות שופינג בזמן שאתם מחכים להם, רק אפילו לזמן ארוך יותר. אז כאן יש לטסלה בשורה שהולכת לשגע את אלו שהתרגלו לחניה שמורה בקניון.
החל מהיום, טסלה מתחילה לגבות גם עמלת אי פעילות ב-SuperCharger עם קונספט יחסית פשוט: כשאתם שמים את הטסלה שלכם בעמדה, אתם מקבלים התראה שמבשרת לכם שהטעינה מתקרבת לסיומה, והתראה נוספת כשהטעינה הושלמה. אם תחנת ה-SuperCharger נמצאת בתפוסה של 50% ומעלה, ולא הגעתם תוך 5 דקות לפנות את הרכב שלכם מהעמדה, אתם תצטרכו לשלם 2 שקלים בעבור כל דקה שהשארתם את הרכב בעמדה כשהוא טעון לחלוטין.
אם זה לא מספיק, העמלה הזאת מוכפלת במקרה שהתחנה בתפוסה של 100%, מה שקורה לא מעט למשל בתחנה בתל אביב. במקרה שכזה, על כל דקה שהשארתם את הרכב תצטרכו לשלם 4 שקלים. השארתם את הרכב לשעה בעמדה כשכולם רוצים להטעין? תתכוננו לשלם קנס של 240 שקלים. ואתם חשבתם שהחניונים בתל אביב הם יקרים.
כפי שדיווחנו לכם לפני שבועיים, ישנם לא מעט משתמשים של טסלה שדווקא חיכו ליום הזה, כיוון שסביר להניח שגביית התשלום בעמדות תוריד את הביקוש לטעינה בהן ותחזיר ל-SuperCharger את המהות שלהן. בנוסף, המשתמשים מקווים שכעת התופעה של ישראלים שמשאירים את הרכב שלהם בעמדה לאחר שסיימו את הטעינה, תסייע גם היא לצמצום זמני ההמתנה המיותרים.
מה שטסלה מבצעת כאן הוא מהלך מתבקש למדי שאמנם כרגע משפיע על כמה אלפי נהגים בישראל, אבל ככל שהרכבים החשמליים יהפכו לשכיחים יותר בישראל, כך הבעיות הללו ישפיעו גם על שאר המשתמשים, ובינתיים רק כמה עיריות לקחו יוזמה והחלו למשל לקנוס רכבי בנזין שתופסים עמדות טעינה – אך חברות הטעינה לא מענישות משתמשים שמשאירים את הרכב בעמדת הטעינה למשך שעות ארוכות.
הגב
23 תגובות על "טסלה חושפת בישראל את הקנסות למשתמשים המעצבנים שלה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כך צריך להיות
מעולה!!! אבל למה להתנות את זה בתפוסה של 50%?
מספיק שיש בנאדם אחד מחכה המנגנון של הקנס אמור להתחיל לפעול.
אלא אם כן לא הבנתי משהו….
אם יש תפוסה של 50%, זה אומר שאין אף אחד שמחכה
אם ככה אז פצצה!! פשוט מעולה.
אפילו הסכום של הקנס הוא גבוה ולא משהו מידתי מרחם.
כל הכבוד!! צריכים ללמוד מטסלה
היה פשוט צריך להתחשב באחרים.
טסלה למדו להיות חזיריים
שום חזירים ושום נעליים.
תעיף את האוטו שלך מעמדת הטעינה.
אתה לא חי פה לבד.
1. טסלה תמיד היו חזיריים, כל חברה רווחית היא גם חזירית.
2. כמו שלא תשאיר תאוטו שלך בעמדת דלק אחרי שהטנק מלא ככה אל תשאיר תאוטו שלך בעמדת טעינה כשהטנק מלא.
החזירים הם אלה שמשאירים את האוטו בעמדה. טסלה יוצרים מערכת תמריצים נכונה שמטפלת בחזירים האלה.
זה לא רק בישראל זה קורה גם באירופה וגם בארה"ב.. זה התנהגות אנושים לכל דבר. לחשוב שיש לך בעלות על הכל ושכולם יקפצו לך. ראיתי את זה קורה באיטליה וראיתי את זה קורה גם בגרמניה וגם בקליפורניה. משאירים את הרכב והלכים לעיסוקים אחרים.. רק פה כיף להאשים את הישראלי.
כנראה ראית ישראלים בקליפורניה או גרמניה….
אני גרתי בחול (מדינת עולם שלישי) ואנשים מממממממש לא מתנהגים ככה.
ישראלים מתנהגים כאילו הכל מגיע להם. זאת עובדה.
אני בספק אם ראית את זה בגרמניה.
הנהגים שם היו מכבים את המנוע בעת עמידה בפקק (היום זה מובנה ברכבים החדשים).
נהגים נותנים זכות קדימה ולא מנסים לגנוב עוד דקה בכביש.
יש מה ללמוד מהם. מקווה שגם פה נבין את זה.
רק ישראלים מתנהגים ככה או כאלה עם הפרעות נפשיות
ומה קורה אם ערס עם רכב רגיל חונה שם?
מה קורה עם רכב חשמלי לא טסלה חונה בחנייה של סופר צארצ של טסלה.
אין קנס ואין תדלוק. יש רק חסימה שנועדה לחנות בקלות.
אם אני טועה תגיבו
אפשר קנסות כאלה גם לבבונים בתחנת דלק שהולכים לחנות נוחות אחרי שתדלקו ומשאירים את הרכב ליד המשאבה?
"אבל ככל שהרכבים החשמליים יהפכו לשכיחים יותר בישראל" – לא יקרה.
"אבל ככל שהרכבים החשמליים יהפכו לשכיחים יותר בישראל" – לא יקרה.
"אבל ככל שהרכבים החשמליים יהפכו לשכיחים יותר בישראל" – לא יקרה.
ועכשיו נראה רכבי טסלה חונים בעמדה 4 שעות בזמן שהבעלים בסידורים, ואז חצי שעה לפני שבעל הרכב מסיים את הסידורים הוא יבוא ויחבר אותו לטעינה.
זה בתנאי שבעל רכב אחר שלא מצא חניה לא בא וסתם חנה בעמדת הטעינה.
עמדות סופר צ'רג'ר צריכות להיות על הדרך, בצמתים מרכזיים ודרכים ראשיות, מיקומים שבאמת אנשים עם רמת סוללה נמוכה יבואו לטעון בזריזות ולעוף משם כמה שיותר מהר, לא במרכזי קניות.
אבל במרכזי קניות טבלה יכולים לעשות רווח של 2-4 שקלים לדקה, 120-240 שקלים לשעה, מי יוותר על רווח כזה?
למה שהרכב לא פשוט ילך לחפש חניה לבד אחרי שהוא מסיים לטעון?
זה לא כאילו הוא לא יכול לעשות את זה.
תמחור מאוד אגרסיבי, זו כמובן זכותם. המסקנה שלי מכל זה היא שלהחזיק טסלה בישראל זה אולי נראה כמו פינוק אבל בפועל השירות שמקבלים בשלב זה הוא ממש לא להיט, יש מעט מאוד עמדות טעינה, המיקום שלהן בעייתי, הלקוחות צריכים לחכות בתור בשביל טעינה של 20 דקות ואז להטעין בחרדה שמה יקבלו קנס על כל דקה מיותרת בעמדה. אם היו יותר עמדות טעינה, במקומות הגיוניים, לא היה צריך את הקנסות האלה.