כך נראה מרכז השירות והמכירה של טסלה בישראל

הודעה רשמית עדיין אין, אבל עכשיו אנחנו יכולים כבר לקבל הצצה ראשונה כיצד נראה מרכז השירות והמכירה הישראלי של החברה

צילום: גיקטיים

רשמית, טסלה אמנם לא הודיעה דבר על תוכניות להשקה בישראל, אבל בחודשים האחרונים נדמה שתחילת הפעילות של החברה כאן הוא הסוד הכי גלוי בעולם הרכב הישראלי. עתה, אחרי שנודע על מיקומם של מרכזי ההטענה המהירה של החברה, ה-SuperChargers, אנחנו מקבלים הצצה למרכז המכירה והשירות המרכזי של החברה.

פתח תקווה על המפה

צילום: גיקטיים

כך זה נראה קודם. מקור: Google

מרכז השירות והמכירה המרכזי של טסלה הוקם באיזור התעשיה קריית אריה שבפתח תקווה, בפינת הרחובות עמל ואפעל, על חורבות בית מלאכה ישן. הבניין החדש כולל 4 קומות, כשבקומת הכניסה נמצא אולם התצוגה ובו מקום ל-4-5 מכוניות ועמדות לנציגי המכירה. מעל קומת הכניסה נמצאות עוד קומות שצפויות לאכלס צוותי שירות, מכירה, הדרכה ולוגיסטיקה, כפי שמחזיקים כל יבואני הרכב בישראל.

צילום: גיקטיים

בחלקו האחורי של הבניין, נמצא אגף השירות, שמימדיו דומים למוסך בינוני בגודלו. הכניסה למתחם כולו אסורה, אולם ניתן לראות בבירור את אזור השירות, שכולל מספר עמדות ליפטים אדומות – כמו במרכזי השירות של החברה בעולם. עם זאת, חשוב לזכור שדרך השירות והטיפול במכוניות הטסלה שונות מהותית ממכוניות אחרות. הטיפול מהיר יותר, לרוב נעשה לא על גבי הליפט, ודורש הרבה פחות הגעה למרכז עצמו, ולכן גם אין צורך לרוב במתקני ענק דוגמת מוסכים מרכזיים שמקימים יבואני הרכב.

הליפטים מוכנים. צילום: גיקטיים

לא עוד יבואן רכב

לאחרונה קיבלה טסלה רישיון יבוא מסחרי לישראל, זאת לאחר יותר משנה שהיה לה רישיון “יבואן זעיר”. עם זאת, חשוב לזכור שההתנהלות של החברה שונה לגמרי מהתנהלותם של שאר יבואני הרכב בישראל. המובן הראשון הוא ערוץ המכירה. בכל העולם טסלה מאפשרת רכישה של הרכב אונליין, כשבפני הלקוחות עומדת אפשרות לרכוש רכב מוכן מהמלאי הקיים או לבצע התאמה אישית של מאפיינים כמו ביצועים, צמיגים, עיצוב פנים ויכולות נהיגה אוטונומית – בשווקים בהם האפשרות מופעלת. לפחות בשלב הראשון, ככל הידוע לנו, לא יוכלו הנהגים הישראלים להשתמש ביכולות ה-AutoPilot וה-Summon המפורסמות.

ההבדל הבולט השני משאר יבואני הרכב נוגע לטיפול האחזקה של הרכב. בניגוד לכלי רכב רגילים, שדורשים מהנהגים להיכנס כמעט על כל תקלה למוסך לצורך בדיקה, המכוניות של טסלה ניתנות לדיאגנוזה וטיפול מרחוק. למעשה, ב-90 אחוז מהמקרים האבחנה נעשית מרחוק וכ-80 אחוזים מהתיקונים נעשים שלא במרכזי השירות של החברה. גם כאשר נהג צריך שירות, הוא יכול להזמין טיפול באפליקציה, להגיע, ולתת לצוות הטכני לטפל ברכב.

בנוסף, עדכוני תוכנה OTA מתקנים בעיות באופן קבוע ומוסיפים פיצ’רים חדשים על בסיס קבוע. בתור מכונית חשמלית ומחוברת, הרכב מתריע באופן קבוע על בעיות ותחזוקה מונעת בעזרת האפליקציה הייעודית של החברה.

מחירים גבוהים

בגזרת המחירים, צפויה, לצערנו, טסלה להימנות על מועדון רכבי היוקרה. גם בארצות הברית היא נחשבת יקרה יחסית למכוניות מקבילות דוגמת הקאמרי והקורולה של טויוטה, אולם על פי ההערכות צפוי לעמוד מחירה בישראל של טסלה מודל 3, הדגם הנגיש יותר של החברה, על כ-300 אלף שקלים. אמנם לא מדובר במחיר סופי, וכמובן שפיצ’רים שונים עשויים להוסיף עוד למחיר הסופי, אולם עדיין, מדובר על מחיר שמציב אותה ראש בראש מול מכוניות פרימיום אחרות דוגמת לקסוס IS300h, וולוו S60 ואאודי A4.

מחכים לטסלה? מחכים לטסלה? בואו לקבל עדכונים בזמן אמת בערוץ הטלגרם שלנו

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

12 תגובות על "כך נראה מרכז השירות והמכירה של טסלה בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

אכן. מדובר בבניין.

דולב
Guest

LOL

ש גימל
Guest

לא סתם, זה בפתח תקוה!!

פבל
Guest

הבשורה הייתה אמורה להיות במחיר , כיוון שזה שיווק ישיר ולא דרך יבואן. כנראה שלא…

ניר
Guest

יאפ, לרכב חשמלי יש רק 10% מיסוי, לא ברור איך המחיר קפץ מ-130 אלף שקל בארה”ב לקצת יותר מכפול. מאכזב.

בצל כחול
Guest

לפי מה שהבנתי, ההטבה הזאת של 10% היא על רכבים עד שווי של 75 אלף. לכל השאר המס הוא מעל 83%.

בחור טוב
Guest

אלה מדרגות מס.
נניח הרכב עולה 100 אלף שקלים.
על 75 אלף אתה תשלם 10% מס, ועל ההפרש שהוא 25 אלף שקל אתה תשלם 83% מס.

ניר
Guest

יאפ, לרכב חשמלי יש רק 10% מיסוי, לא ברור איך המחיר קפץ מ-130 אלף שקל בארה”ב לקצת יותר מכפול. מאכזב.

דוביד
Guest

על פי סקרים מקצועיים בארה”ב – מדובר במותג בעל אמינות נמוכה מאד. בהתחשב בעלויות הרכבים, מדובר בעסקה מפוקפקת מאד.

ASD
Guest

אל דאגה, למי שיש 300 אלף פנויים לקנות אוטו, לא הולך לקנות טסלה 3.

גיורא
Guest

לא ברור איך המחיר קפצץ מ 38 אלף דולר לכמעט 100.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: