סופר בטוחה: המכונית החשמלית של טסלה ריסקה את ציוד הבדיקה

המכונית החשמלית החדשה מבית היוצר של אלון מאסק עברה בהצלחה את מבחני הריסוק. למעשה, כל כך בהצלחה, שהיא שברה את ציוד הבדיקה. הסיבה? לא רק החומרים, אלא גם המבנה.

צילום: המנהל האמריקני לבטיחות

צילום: המנהל האמריקני לבטיחות

מכוניות חשמליות, רכבות שנראות כאילו הן הגיעו היישר מ”משפחת סילוני”, מושבת צמחונים בחלל, חללית תיירותית, נראה ששום דבר שימציא אלון מאסק, האיש שעומד מאחורי פיי פאל, כבר לא יצליח להפתיע אותנו. אבל בגלל שמדובר ביזם כל כך ססגוני, מרתק וחדשני, אנחנו בהחלט שמחים בכל פעם שמשהו מצליח לו, והפעם הצליח לו בגדול.

מכונית או טנק?

המכונית החדשה מבית טסלה, מותג המכוניות החשמליות של מאסק, זכתה לשם “מודל S”, וכנראה שלא בכדי. מסתבר שהמכונית הזו, שעדיין לא יצאה לשוק (אבל תתכוננו), היא המכונית הבטוחה ביותר שנבדקה אי-פעם על ידי הרשויות האמריקניות. עד כדי כך בטוחה המכונית הזו, שכאשר העבירו אותה את מבחני הריסוק המסורתיים, היא עברה אותם בהצלחה יתרה – וריסקה את ציוד הבדיקה.

לפני שאתם קופצים ואומרים שייתכן שמדובר בקשקוש של החברה, שאולי הבדיקה נעשתה במוסך השייך לתאגיד הענק של מאסק, נגלה כי הבדיקה בוצעה במתקן מסחרי פרטי ובלתי תלוי.

בדרך כלל, המכוניות הנבדקות מבתי היוצר של היצרניות המובילות מקבלות דירוג של חמישה כוכבים כאשר הן עוברות את מבחני ההתרסקות הקדמיים של המנהל האמריקני לבטיחות תנועה בנתיבים המהירים, וארבעה כוכבים בעבור הגנה מהשפעות נלוות העשויות להיגרם כתוצאה מהתאונה (שלא נדע).

המכונית של מאסק? היא עברה בהצטיינות את כל המבחנים שתוכלו לדמיין, מקדימה, מאחורה, מלמעלה, מלמטה, מהצדדים. לפי הדיווחים של החברה עצמה, המכונית, שכרגע מבחינת העמידות מזכירה יותר טנק, קרסה לבסוף רק לאחר שהעמיסו עליה לחץ של יותר מארבעה ג’י. באופן ויזואלי, נסו לדמיין את המכונית כאשר על גגה מעמיסים ארבע מכוניות הזהות לה – רק בשלב הזה היא הואילה להתמוטט.

זוכרים שציינו למעלה שהציון המקסימלי הוא 5? ובכן, כשאנשי המנהל חישוב את הציון לו זכתה המכונית החדשה, הם הגיעו ל-5.4, הציון הגבוה ביותר שהוענק אי פעם למכונית מסחרית.

הסיבה לעמידות המסחררת, אגב, אינה רק החומרים הקשיחים מהם מורכבת המכונית, אלא עצם העובדה שהיא חשמלית. מכיוון שבניגוד למכוניות רגילות, אין בצדה הקדמי של המכונית מנוע שתופס שטח יקר, המהנדסים של טסלה יכלו למקסם את כמות השטח המגן, וכאשר הסוללה ממוקמת נמוך כל כך, ודאי שאין בעיה לשמור על הצדדים ועל התקרה. ואם כבר דיברנו על הסוללה, הרשו לנו להרגיע אתכם, סוללת הליתיום של המכונית שרדה את כל המבחנים ללא תופעות לוואי בלתי רצויות דוגמת דליפה או שריפה.

צפו: ככה (לא) מרסקים מכונית

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

8 תגובות על "סופר בטוחה: המכונית החשמלית של טסלה ריסקה את ציוד הבדיקה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יודה
Guest

1. טסלה עולה, כמה? :)
2. כמה היא שוקלת (עם המצברים) ולאיזה קטגוריית משקל היא נבחנה?

סם
Guest

1.עולה בין 65 ל100 אלף דולר בדומה לPANAMERA או BMW7
2.שוקלת כמו מכוניות אחרות ברמה שלה קרוב בסביבות 2 טון.

ומה קשר לעלות או למשקל אני לא בדיוק מבין,עובדה שהיא מכוניות הכי בטיחותית שיצרו אי פעם,וזה רק בגלל שהיא חשמלית

איתן
Guest

זה התרסקות בטוחה? המושב האחורי התפרק!!!!

דקה 2:20

ברווז
Guest

מה זאת אומרת “שעדיין לא יצאה לשוק”? ה-Model S בשוק כבר למעלה משנה במדינות בהן יש נוכחות לטסלה, עם כמה אלפי מכוניות שכבר נמכרו.

אבי
Guest

מה שאומר שטסלה מסוכנת מאוד ……….למי שפוגע בא

The Best Reviews For the Best Android Apps and Games
Guest

כל הכבוד על ייצור מכונית בטוחה! עם עוד דגש של היצרנים על זה, אולי נוריד את כמות הנהרגים כל שנה בתאונות דרכים.

מצד שני, לרכב חשמלי יש קרינה. בפריוס יש 11 – 12 מיליגאוס שזה כבר נחשב ממש לא בריא. יש למישהו מושג כמה יש בטסלה ?

גד
Guest

זה שהיא ריסקה את ציוד הבדיקה, זה לחובתה דווקא. הרי זה לא בעייה לייצר מכונית משוריינת שתנפץ כל ציוד בדיקה- ותחסל את היושבים בה; מכונית בטוחה היא כזו שיודעת לספוג מקסימום אנרגיה בלי להעביר חלקי מרכב לתא הנוסעים. אם ציוד בדיקה ניזוק זה אומר שהיה אפשר לספוג יותר אנרגיה במרכב של המכונית, וזה לא קרה ולכן ציוד הבדיקה חטף את המכה.
פחות ספיגת אנרגיה = יותר זעזוע שמועבר לנוסעים.
קצת קשה להסביר את זה.

אלכס
Guest

צודק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: