טסלה מדווחת לראשונה על רווח ”אמיתי” של יותר ממיליארד דולר

יצרנית הרכבים החשמליים הציגה לראשונה רווח עצמאי – בלי להסתמך על שיטת הקרדיטים של הממשל. על הדרך הציגה החברה פתרון יצירתי להתמודדות עם משבר השבבים

צילום: גיקטיים

לראשונה, טסלה רווחית “באמת”.

החברה כבר היתה רווחית בעבר, אבל עכשיו, אחרי שנים שבהן היא נשענה על תמריצים ממשלתיים לעידוד מעבר לרכבים חשמליים – היא רושמת מפנה. החברה של מאסק פרסמה הלילה (ג’) את התוצאות שלה לרבעון 2 של 2021 – ובהן הציגה רווח מרשים ועצמאי.

לא צריכים את הטובות שלכם, קרדיטים

מהתוצאות שפרסמה הלילה מציגה טסלה לראשונה רווח של 1.1 מיליארד דולר, כשרק 354 מיליון דולר מהרווח הזה מגיע ממכירת קרדיטים שברשותה.

אבל מה אומרת בכלל שיטת הקרדיטים הזו? ובכן, מדינות רבות בארה”ב דורשות מיצרניות הרכב שאחוז מסויים של כלי הרכב שהן מוכרות יהיה של כלי רכב לא מזהמים, א.ק.א. רכב חשמלי. טסלה, לעומת זאת, שכל הרכבים שלה חשמליים ולא מזהמים מקבלת צ’ופר בדמות “קרדיטים”, שאותם היא יכולה להעביר, תמורת תשלום שמן כמובן, ליצרניות הרכב המזהמות. היצרניות רוכשות מטסלה את הקרדיטים הללו, לפי העמידה שלהם ביעדים, וכך המדינה למעשה גורמת ליצרניות הרכב, שאחראיות על זיהום אוויר ופליטת פחמן, לסבסד יצרניות דוגמת טסלה.

לא רק רכב

הרווחים שאותם הציגה טסלה, חשוב לציין, מגיעים לא רק ממכירת הרכבים שלה אלא גם ממכירת המוצרים הסולאריים שלה שנמכרים תחת המותג של טסלה – בהם הלוחות הסולאריים שלה וה-Powerwall, הסוללות שלה לאגירת האנרגיה הסולארית שמייצרים הלוחות.

זוכרים שטסלה הימרה בענק על הביטקוין, ואפילו נתנה לאנשים לרכוש (רק לרגע) באמצעות המטבע המבוזר את הרכבים שלה? ובכן, מסתבר שההימור הזה – שכלל רכישה של ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר – עזר לה לייצר רווחים ברבעון הקודם, אך ברבעון האחרון הוא עלה לה (יחד עם עיכוב בדגמים חדשים ומשבר השבבים העולמי) ב-23 מיליון דולר שרשמה בהפסדים.

בדיווח על תוצאות הרבעון שלה חשפה טסלה כי מכרה 200 אלף רכבים מדגמי ה-3 וה-Y, לעומת 1,895 רכבים מדגם הסדאן שלה – מודל S. טסלה דיווחה כי המפעל שלה שבאזור שנגחאי, ממנו היא מספקת רכבים במשך השנה האחרונה, הפך ל”מרכז הייצוא העיקרי שלה” – כשחלק גדול מהטסלות שנעות בכבישי ישראל יוצרו במפעל הזה שלה.

הסמי טריילר בדרך

טסלה גם הודיעה שלמרות שהסמי-טריילר החשמלי שלה – Semi – מוכן כבר לייצור, היא דוחה בשנה את ההגעה שלו לפסי הייצור, מחשש ל’קניבליזציה’, כלומר פגיעה של מוצר אחד במוצר אחר. הייצור של ה-Semi כעת ימנע מטסלה את ייצור סוללות ה-4680 החדשות שלה – הנחוצות לה לסייברטראק וה-Model Y.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

איך מתמודדים עם משבר שבבים? משכתבים את הקוד, כמובן

כאמור, חלק מההפסד שרשמה טסלה ברבעון האחרון נבע גם מהעובדה שאנחנו נמצאים במשבר עולמי בתחום השבבים, ופשוט אין מספיק סיליקון לכולם – וטסלה לא יוצאת דופן. אז מה עושים? לאילון מאסק הפתרונים. בשיחה שבה דיווחה החברה על תוצאות הרבעון אמר הטכנוקינג של טסלה כי החברה פשוט כותבת מחדש את הקוד של התוכנה שלה כדי שיתאים לשבבים חלופיים.

“הצלחנו לעבור לשבבים חלופיים, ולכתוב את הקוד לקושחה תוך כמה שבועות. אי אפשר להחליף רק את השבב, צריך גם לכתוב מחדש את התוכנה”, אמר מאסק בשיחה למשקיעים. לפי מאסק, השינוי הזה סייע לחברה לשמור על ייצור בקצב גבוה ולהגיע ליותר מ-200 אלף רכבים שהצליחה לספק ללקוחות בשלושת החודשים של הרבעון שעבר.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

9 תגובות על "טסלה מדווחת לראשונה על רווח ”אמיתי” של יותר ממיליארד דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריה
Guest

ככה זה כשעושים משהו נכון ומשנים את השוק באמת.

נו באמת
Guest

הבעיה היא שם לא שינו כלום. עם טסלה או בלי טסלה בפקקים עדיין תעמוד, על חנייה תשלם וביטוח תקנה. איזה איפה השינוי? איזה פוקנציונליות הם הביאו שאני לא מקבל במכונית חדשה בעלות 60,000 שקל?

די כבר
Guest

מה יהיה עם האינפלציה בכתבות ובדיווחים על טסלה? איך דיווח על רווחי חברת רכב מגיע לאתר הזה? מה הקשר? הרי לא תדווחו על פרסומים רבעוניים של פורד, נכון?

ערן
Guest

כי לא מדובר בחברת רכבים, מדובר בחברה שמייצרת סופר קומפיוטר על גלגלים, שבעתיד תהיה חברת האנרגיה הגדולה בעולם בזכות תוכנות ביזור האנרגיה שלה מגגות סולריים דרך סוללות ביתיות ועד למכוניות שלה

מושון
Guest

אתה מביך

מעוניין ב
Guest

לדעתי יש להם במקסימום 3 חודשים להתארגן מחדש עם כל נושא השירות, מוסכים, חקי חילוף ועמדות טעינה. אחרת הגרף שלהם יהפוך אדום במהרה..הרכב פצצה מגניב קונים אותו בכמויות בארץ עד התקלה הרארשונה או השאלה הראשונה לשירות, פה כל ההילה נגמרת.

גרגמל
Guest

מצטער. לא מבין מה ההתלהבות מהרכב הזה..
יש למישהו פה בעבודה ובסוף היום אני שומע איך שהוא צועק שנשרף לו התחת כשהוא נכנס לאוטו.. האוטו חם!!! לוהט בגלל הגג והריפוד השחור והתחת נדבק לו לכסא..

שמשון
Guest

בישראל קונים אוטו שחור פעם אחת זה ידוע… ואין שום קשר לטסלה אגב

שמשון
Guest

בישראל קונים אוטו שחור פעם אחת זה ידוע… ואין שום קשר לטסלה אגב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: