רבעון שיא לטסלה: הרוויחה 3 מיליארד דולר ויוצאת בהצהרות מעניינות

למרות הסגרים, למרות המשברים בשרשרת האספקה, למרות עליית המחירים – טסלה מציגה תוצאות מעולות ונותנת עדכונים לגבי המוצרים העתידיים שלה

מקור: Unsplash

אחרי מרחץ הדמים שהביא איתו הדו״ח הרבעוני הראשון של נטפליקס לשנת 2022, והוביל לצניחה חופשית של המניה שלה ביותר משליש – הגיע הזמן לתוצאות חיוביות הרבה יותר: הלילה (ד') הכריזה טסלה על התוצאות של הרבעון הראשון של 2022, והן אפילו לא הדבר המעניין ביותר משיחת המשקיעים.

למרות הכל – עליה בהכנסות, רווחים ובייצור הרכבים

למרות משבר השבבים ולמרות העיכובים המשמעותיים בעקבות הסגר בסין (שמשפיעים על חלקים נרחבים מעולם הרכב), טסלה הצליחה להכניס יותר מ-18.7 מיליארד דולר ב-3 החודשים הראשונים של השנה – שיפור של 81% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. את ההכנסות האלה היא הצליחה לתרגם לרווחים של 3.3 מיליארד דולר לאחר ששלחה 310,048 רכבים ללקוחותיה – שיא חדש עבורה שאולי לא בולט בהשוואה לרבעון הקודם, אבל מייצג 68% עלייה במסירות רכבים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אילון מאסק, אגב, טען בשיחת המשקיעים שקצב הייצור יעלה אף יותר ויגיע לכמיליון וחצי רכבים בשנה עוד ב-2022.

כל התוצאות של הרבעון הזה מפתיעות עוד יותר לטובה לאור העובדה שטסלה חנכה שני מפעלים חדשים אותם בנתה בין היתר במהלך הרבעון, הראשון נחנך בברלין במרץ והשני בטקסס ממש לפני שבועיים – מה שהיה אמור להשפיע בצורה דרמטית על הרווחים. באופן דומה לנטפליקס, גם טסלה העלתה את מחירי הרכבים שלה, אבל באופן הפוך לה, הצליחה כאמור להגביר את קצב הייצור, המסירות והלקוחות שלה – מה שהוביל לרווחים הבולטים.

מאסק טען שהעלאת המחירים של רכבי טסלה נובעת בין היתר מהאינפלציה, וטען כי ״במקרים מסוימים אנחנו רואים ספקים שמעלים את המחירים של החלקים שלהם ב-20-30% בהשוואה לשנה שעברה״. בטסלה חוזים כי בעיות הייצור ימשיכו ל-2022, וכי כל המפעלים של החברה לא יעבדו ב-100% תפוקה, על אף העלייה הצפויה בייצור. ״אנחנו מקווים שלא נצטרך להעלות את המחירים בהמשך. המחיר הנוכחי תואם לצפי שלנו לעלייה בהוצאות״, אמר מאסק, והוסיף בנימה אופטימית: ״אם זה יתברר המדויק, אנחנו צופים שנוכל להוריד את המחירים מעט״.

ויש גם עדכונים על הרובוט והמונית האוטונומית

"יעשה משימות משעממות וחזרתיות", הרובוט של טסלה | מקור: טסלה

במהלך שיחת המשקיעים, עדכון מאסק על ה-Tesla Bot, שכעת נקרא Optimus. למי שלא זוכר, באוגוסט 2021 הודיעה טסלה על רובוט דמוי בן אדם בגובה 1.72 מטרים ומשקל 56 קילוגרם שיבצע ״משימות חזרתיות ומשעממות״. מאסק טען בשיחה הלילה כי אופטימוס יהיה ״שווה יותר מעסקי המכוניות שלנו, יהיה שווה יותר מ-FSD (פונקציית הנהיגה האוטונומית של טסלה, ע.ב)״.

מאסק הוסיף כי במידה מסוימת, הוא מאוכזב מהתגובות לאופטימוס, וטען כי ״החשיבות של אופטימוס תהיה ברורה יותר בשנים הקרובות. אלו שמבינים וחוקרים, מקשיבים היטב, יבינו שאופטימוס יהיה שווה יותר מעסקי המכוניות וה-FSD״. הרובוט, אגב, צפוי להיות מושק על פי מאסק ב-2023. עם זאת, כשמדובר בהבטחות של מאסק, צריך לקחת אותן עם מקדם של כמה שנות ספק (הסייברטראק שהייתה אמורה להיות מושקת ב-2021 מוסרת ד״ש).

עוד בתחזיות של טסלה שצריך לקחת עם קורטוב ספק, תמצאו את התוכניות של החברה להשקת RoboTaxi שתגיע בלי הגה או דוושות. לדברי מאסק, עד 2024, החברה תפתח ותשיק את הרכב, שלטענתו גם יכיל כמה ״חידושים״ שטרם ראינו: ״אני חושב שזה יהיה מוצר עוצמתי שאנחנו שואפים להגיע איתו לייצור המוני ב-2024. אני חושב שזה יהיה זרז רציני לצמיחה של טסלה״. לטענתו, הרובו-מונית של טסלה תהפוך לאמצעי התחבורה עם העלות הנמוכה ביותר למייל (Mile) שאי פעם נראתה: ״נראה שנסיעה ברובוטקסי תעלה פחות מכרטיס לאוטובוס, כרטיס מסובסד לאוטובוס, או כרטיס מסובסד לרכבת התחתית״.

אבל, קחו בחשבון שעם הבלאגן הרגולטורי שטסלה סופגת עם ה-FSD שלה, והעובדה שאין לה רקורד טוב בעמידה ביעדי הלו״ז שהיא קובעת לעצמה, לא נופתע אם בנסיעה שלנו לארצות הברית ב-2024 עדיין נצטרך לספוג את שטפי הדיבורים של נהגי אובר וליפט.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

4 תגובות על "רבעון שיא לטסלה: הרוויחה 3 מיליארד דולר ויוצאת בהצהרות מעניינות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דניאל
Guest

הודעה קצרה ששלחתי לחברי כנסת
וחשבתי לשתף גם כאן ף,
אולי מישהו יוכל לשכנע מישהו מה120 דבוקי כסאות לעשות משהו מועיל.

תוך שלוש שנים גג כ40.000 נהגי
מוניות ישראלים יעמדו עם שוקת
שבורה אל מול ענקיות התחבורה
החדשות שידרסו את כולם בדרך לעוד רווחים.
יש דרך לעזור להם מעכשיו על מנת להפוך את הצרה לברכה וזאת ע"י שאחד מכם יקדם חוק שיתן לנהגי המוניות בבוא העת עידוד ועדיפות ראשונית לקנייה והפעלת המוניות האוטונומיות ביום שיכנסו לישראל.
אם תעבדו על זה עכשיו תוכלו לשמור עליהם ועל בני משפחותיהם בעוד 3 שנים.
וכמובן להוות מודל לחיקוי לשאר מדינות העולם

נ.ב אני לא נהג מונית,סתם יזם שרואה את הנולד..

אבא של ליאור
Guest

רעיון מעולה, בוא נחזור גם נפצה את בעלי האדמות על זה שאיבדו את הסריסים, את הנאצים על זה שהיהודים שוחררו ממחנות העבודה, ואת גרגמל על עוגמת הנפש שהדרדסים גורמים לו.

נחנקנו מקבוצות לחץ, תנו לאנשים העובדים לחיות יחבורת גנבים שפלה.

חחח
Guest

גבר לא מעניין אף אחד, מי שלא ידע לחדש את עצמו וליצור מקצוע בעולם החדש, בטוח במדינה עם גרעון מטורף וכלכלה קורסת שעולה פה מיליניוים להפליץ , יקרוס זה האיפוס

חחח
Guest

גבר לא מעניין אף אחד, מי שלא ידע לחדש את עצמו וליצור מקצוע בעולם החדש, בטוח במדינה עם גרעון מטורף וכלכלה קורסת שעולה פה מיליניוים להפליץ , יקרוס זה האיפוס

wpDiscuz

תגיות לכתבה: