לראשונה: טסלה מאפשרת טעינה של מכוניות אחרות בעמדות הטעינה המהירה שלה

בינתיים מדובר בפיילוט שמתרחש בהולנד, אבל אם יוכרז כהצלחה הוא עשוי להקל על המצוקה של חלק מבעלי המכוניות החשמליות – אפילו בישראל

תמונה: טסלה

רבים טוענים שטסלה היא "ה-Apple של הרכבים", בעיקר בגלל האופן שבו היא שומרת על חוויית המשתמש שלה ואולי בגלל הפרימיום במחיר שהיא גובה – אבל 2 צעדים משמעותיים שהיא נוקטת בהם ב-24 השעות האחרונות הם אולי הכי לא Appleים שיש. לבשורות האלו יש פוטנציאל לא קטן להקל גם על המצוקה של חלק מנהגי הרכבים החשמליים הישראלים.

בחודש יולי הודיע אילון מאסק רשמית כי טסלה תפתח את רשת ה-Supercharger שלה לרכבים חשמליים אחרים "בהמשך השנה", ואמש ההכרזה הפכה למעשים. טסלה הודיעה כי 10 תחנות Supercharger בהולנד נפתחו כעת לשימוש של בעלי רכבים שאינם טסלה, וכעת אנחנו גם יודעים איך זה עומד להיראות.

תהליך ידני וגם יקר יחסית

וכך זה יראה באפליקציה

כדי להשתמש במטען של טסלה, הנהגים יצטרכו להוריד את אפליקציית Tesla, ליצור חשבון משתמש ולבחור ב"Charge your Non-Tesla" באפליקציה. לאחר מכן אלו יתבקשו להוסיף אמצעי תשלום ויוכלו להתחיל את הטעינה בתנאי שהרכב שלהם תומך בתקן CCS. אבל אז טסלה תזכיר לכם למה כדאי לכם לעבור בכל זאת לרכבים שלה: בשביל להתחיל את הטעינה תצטרכו ללחוץ על כפתור Start Charging ובשביל לעצור אותה תצטרכו לעשות זאת באופן ידני דרך האפליקציה. זאת בניגוד למשתמשי טסלה שאצלם התהליך הוא אוטומטי לחלוטין למעט החיבור הפיזי לרכב.

בטסלה טוענים כי מחיר הטעינה לנהגים חיצוניים יהיה גבוה מזה של רכבי טסלה וכי הוא "משקף עלויות נוספות שנגרמו לתמיכה בטעינה של מגוון רחב של רכבים והתאמות לאתרים שלנו כדי להתאים לרכבים אלה". כמו כן, גם הנהגים החיצוניים יהיו חשופים ל"עמלת אי פעילות" במקרה שבו הם משאירים את הרכב מחובר לעמדת הטעינה למשך יותר מ-5 דקות כאשר התפוסה של התחנה ב-50% ומעלה על אף שהטעינה הסתיימה – זאת כדי למנוע את המקרים שבהם נהגים פשוט תופסים את עמדת הטעינה למרות שהם סיימו להשתמש בה, בעוד נהגים אחרים יכולים להשתמש בה. נראה שבישראל התוכנית הזאת טרם מופעלת.


טסלה, מכוניות חשמליות, עמדות טעינה ומה שבינהן – בואו לייעץ ולהתייעץ עם הכתבים שלנו ועוד אלפי גיקים


במסגרת הפיילוט, בטסלה מסבירים כי יעקבו אחרי העומסים בתחנות, יאספו משובים ורק לאחר מכן יחליטו האם ומתי להרחיב את השירות לתחנות ומדינות נוספות. כמו כן, בחברה טוענים כי אתרים עתידיים ייפתחו לתוכנית רק כאשר ישנה קיבולת זמינה בתחנה, כך שלא בטוח שכל תחנה בעולם תתמוך בסופו של דבר ברכבים חיצוניים. עם זאת, הופתענו לגלות שאפילו מפת המטענים של טסלה בגירסה העברית התעדכנה עם ההגדרה "Superchargers פתוחים לרכבים שאינם Tesla" – מה שעשוי להעיד כי אכן יהיה מדובר בתהליך הדרגתי.

המהלך הזה הוא משמעותי מאוד לא רק עבור טסלה, שתהנה מעוד הכנסות מאנשים שהם בכלל לא לקוחות של החברה, אלא גם עבור משתמשי הרכב החשמלי עצמם – זאת לאור העובדה שטסלה מחזיקה ברשת טעינת הרכבים החשמליים הענפה ביותר בעולם עם יותר מ-25,000 עמדות טעינה ביותר מ-2,700 מיקומים שונים ברחבי העולם. בישראל טסלה כבר הספיקה להקים תחנות מהירות בתל אביב, חיפה, מצפה רמון, אילת ובהמשך מתוכננות גם תחנות בבאר שבע, קריית גת, ירושלים, הרצליה, מודיעין וטבריה. פתיחה של רשת הסופרצ'ארג'ר למשתמשים חיצוניים היא בשורה של ממש לשוק הרכב החשמלי שיוכל ליהנות בתקווה מפריסה של עוד תחנות ברחבי העולם ואפילו כאן בישראל, בעוד המדינה והשחקניות המקומיות גוררות רגליים בדרך להקמה של מספר מספק של תחנות טעינה.

ועכשיו חדש: מטען ביתי של טסלה גם לרכבים לא של טסלה

החיבור במטען החדש

המהלך הזה הוא לא הסוף של פתיחת הגן הסגור של טסלה, כאשר האתר electrek הבחין כי טסלה הוסיפה לחנות שלה מטען ביתי חדש שמגיע עם שקע J1772 אשר מתאים לכל הרכבים החשמליים אשר נמכרים כיום בארצות הברית. אפילו באתר של טסלה כתוב כי זהו "פתרון טעינה ביתי נוח לבעלי רכב חשמלי". בעלי רכב של טסלה יצטרכי להשתמש במתאם לחיבור הייעודי של הרכב. המטען החדש מסוגל לספק עד 9.6 קילוואט-שעה, ומגיע עם כבל באורך מכובד של 7.3 מטרים. עם זאת, הוא לא מגיע עם יכולות תקשורת ו-WiFi, כך שהוא די טיפש.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "לראשונה: טסלה מאפשרת טעינה של מכוניות אחרות בעמדות הטעינה המהירה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בלשצר
Guest

רגע, ראש המטען של טסלה זהה לזה של שאר הרכבים? איך עמדות של טסלה יתאימו להם?
איך עובד העניין הזה, יש תקן אחיד? או שנצטרך לחכות שנים עד שיהיה לנו את הUSB של הרכבים?

רון
Guest

אתה פשוט לא מעודכן יש תקן ןהכל מתאים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: