לקחנו לסיבוב את טסלה מודל Y, ה-SUV הראשון שלה בישראל

צפו: אחרי שנה של המתנה, Model Y, דגם ה-SUV של Tesla סופסוף נחת בישראל, אז קפצנו לסיבוב על הרכב הראשון שהגיע לישראל, וחזרנו עם לא מעט מסקנות

אם לפני קצת יותר משנה עוד חיכינו להשקה של טסלה בישראל, הרי שהיום נדמה שאנחנו רואים אחת בכל צומת. אבל לא מעט ישראלים לא הסתפקו במודל 3, הדגם הפופולרי ביותר של טסלה, וחיכו לדגם שהושק לפני 3 שנים בלבד בעולם והפך ללהיט בארה"ב.

אנחנו מדברים כמובן על טסלה מודל Y, רכב ה-SUV הראשון של טסלה בישראל – שנחת אמנם רק השבוע בישראל, אבל כבר הספקנו להתנסות בו. חשוב להדגיש, אנחנו לא נתייחס כאן ליכולות ולפיצ'רים המוכרים של טסלה מהמודל 3 (את כולם תוכלו לראות בפירוט כאן) אלא יותר להבדלים ולייחוד של הדגם החדש.

הבדל מורגש

בניגוד ל-Model 3 של טסלה שהוא רכב סדאן (או מה שאנחנו אוהבים לכנות בישראל "מכונית משפחתית" קלאסית), ה-Model Y הוא רכב SUV (או Hatchback SUV, ליתר דיוק), התצורה האהובה והפופולרית על הנהגים הישראליים. זה אומר שבניגוד ל-Model 3 שנמצא קרוב יותר לכביש, ה-Model Y הוא גבוה ורחב יותר. אין ספק, זה הבדל מורגש מאוד בייחוד אם אתם עושים כמונו – ועוברים ממודל 3 ל-Y ובחזרה ל-3.

בזמן הקצר שהתנסינו ברכב, נהנינו מחוויית הנהיגה שמספקת תוספת הגובה, שנותנת תחושת ביטחון ומרחב נעימות מאוד. אתם יודעים – הסיבות שבגללן ישראלים אוהבים רכבי SUV, ופחות מוכנים לשמוע היום על סדאנים.

צילום: גיקטיים

אבל מלבד חוויית הנהיגה, גם חוויית הנסיעה והשימוש די משתדרגות, כיוון שכל המרחב הפנימי רחב וגבוה יותר, כך שהיה לנו הרבה מקום אקסטרה לראש, והמון מקום לרגליים ולברכיים, כך שבין אם אתם נמצאים בספסל האחורי או במושב הנוסע הקדמי, יש לכם הרבה מרחב. אם זה לא מספיק, גג הרכב עשוי הפעם מזכוכית אחת ואחידה, מה שיוצר מראה פנורמי די יפהפה ומרשים (אבל עדיין, טסלה, בחייאת, אנחנו בישראל, תני אפשרות לסגור את הגג לגמרי עם וילון). בנוסף, ההתרחבות של המודל Y מפרגנת גם בגיזרת תא המטען: 653 ליטרים לעומת 561 ליטרים ב-Model 3. אם תקפלו את המושבים האחוריים (בלחיצת כפתור, ולא במשיכה של איזה מנגנון כמו במכוניות של מוגלגים), תקבלו ניפוח אפילו משמעותי עוד יותר. מי שנוטה להעמיס מטענים ברכב שלו יתפנק כאן.

מסיבה לא ברורה, טסלה מפספסת עם ה-Model Y את חלק מקהל היעד שחיכה בקוצר רוח לדגם הספציפי הזה, כיוון שנכון למועד כתיבת שורות אלו, לא ניתן להזמין לישראל את דגם 7 המושבים שנותן פיתרון למשפחות עם יותר מ-3 ילדים, או הורים שעושים תורנויות טרמפים עם הילדים של החברים מבית הספר. מטסלה ישראל נמסר לנו כי בהמשך הלקוחות הישראליים יוכלו להזמין את המודל Y עם 7 מושבים, אבל טרם נמסרו פרטים נוספים.

צילום: גיקטיים

ה-Model Y שאנחנו התנסינו בו הוא לא סתם עוד Model Y, הוא גם ה-Model Y הראשון שהגיע לישראל (ויש לנו קבלות להוכיח), והוא גם Model Y בגירסת ה-Performance. זה אומר שאתם מאבדים כמה עשרות קילומטרים לכל טעינה מלאה, אבל מקבלים כאן יכולת האצה מרשימה מאוד ל-SUV: מ-0 ל-100 ב-3.7 שניות. לא יכולנו להתאפק וביצענו כמה זינוקים עם הרכב וזה הבהיר לנו יותר מכל מהו ה-Model Y.

זה SUV של טסלה במלוא מובן המילה. מצד אחד נוחות נסיעה של SUV, מצד שני כל הטכנולוגיה והעוצמה של רכבי טסלה. עוצמה אדירה לכל רכב באשר הוא, ובטח ובטח כשמדובר ב-SUV. מי שחיכה כאן לבשורת ה-SUV של טסלה, למיטב ידיעתי יש רבים כאלו, מקבל כאן את מה שביקש. אבל לעומת המודל 3 שלפחות התחיל בישראל עם הפתעה חיובית במחיר (הפתעה שהתמסמסה מאז בשלל עליות מחירים מבאסות), ובניגוד ל-SUVs שהשתלטו על כבישי ישראל, את ה-Model Y אני לא חושב שאתם תראו בכל צומת בישראל מסיבה אחת פשוטה: המחיר שלה.

בעבור ה-Model Y בגירסת ה-Long Range וללא כל תוספת בתשלום כמו צבע, גלגלים או שדרוגים למערכות האוטופיילוט והנהיגה האוטונומית, תצטרכו לשלם 331,532 שקלים וזאת לאור העובדה שהמיסים שמדינת ישראל לוקחת על הרכישה מסתכמים בקצת יותר מ-96 אלף שקלים. כיף גדול. מי שמעדיף את גירסת ה-Performance יצטרך כבר לשלם 363,396 שקלים, מתוכם 112,942 שקלים הולכים למדינה. גם מועדי האספקה של הדגמים החדשים בישראל מבאסים כמו בכל שאר עולם הרכב.

לפחות מההתרשמות הקצרה שלנו עם ה-Model Y, עולה שמי שהארנק והסבלנות שלו יכולים לעמוד בעומס – ייהנה מאוד מרכב חשמלי מתקדם, בשל ועשיר בפיצ'רים כמו שרק טסלה יודעת לספק. לא פעם אנחנו מרגישים שטסלה היא ליגה משלה בכל הקשור בהבנה שרכב הוא לא מוצר, אלא שירות שאתם כמו מנויים אליו, ומתחדשים בפיצ'רים, שירותים ואפילו ריקולים – OTA. מי שציפה לתחרות במחיר לרכבי ה-SUVs החשמליים העממיים יותר, יצטרך להתארגן על הלוואה או להתפשר על אחת מהאלטרנטיבות הרבות (=סיניות) שקיימות בשוק.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

19 תגובות על "לקחנו לסיבוב את טסלה מודל Y, ה-SUV הראשון שלה בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מירי גרב
Guest

זה מרגיש כאילו כתבתם חוות דעת לטלפון, לא לרכב.
בסדר הבנו טסלה זה חשמלי ויש לה יופי של אפליקציה. אבל הדבר הזה עולה יותר מ-300 אלף שקלים. וזה צריך לבוא לידי ביטוי גם באיך שהאוטו נוסע (ולא רק כמה מהר הוא נוסע….)

אריק
Guest

צודק.

מירי רקב
Guest

נוסע אחלה, יותר טוב מכל דבר אחר שנהגתי בו. כבר אני יכול להגיד שהטסלה שלי הרסה לי את חווית השכרת רכב בעת טיול בחו"ל. אצטרך לסבול רכב מכני מסריח משמיע קולות מוזרים ומגיב כמו תולעת. שכרתי מכוניות יוקרה והן לא יעזרו לי יותר …

משה
Guest

כמה עולה?

עופר
Guest

חינם

בלופ
Guest

בפרטי

משה
Guest

כמה עולה?

עמיאל
Guest

חבל מאוד שהמדינה לא רוצה לעזור לסביבה ולבריאות האזרחים. רכבים חשמליים נכון שלא משלמים כרגע הרבה מיסים כמו רכב מנוע מזהם אבל לטווח ארוך זה היה משתלם לה.

חחחח
Guest

אלו שקובעים את המדיניות הזאת לא מסתכלים על הטווח הארוך..
הם מסתכלים על גם וגם.. איך אפשר לדפוק את האזרח גם בטווח הארוך וגם בקצר..
הם לא יפסיקו את הפרה החולבת הזאת שנקראת מסים על דלק, זה מיליארדים בשנה שנכנסים לקופה ומאפשרים לאוכלי החינם להמשיך לאכל בחינם..

חחחח
Guest

גייקטיים, אתם חייבים לעשות משהו עם מערכת התגובות שלכם.. כל תגובה שנכתבת לוקח לה כמה שניות טובות במקרה הטוב להשלח.. לפעמים זה מרגיש כמו נצח.
שפרו את זה, דחוף!..

משתמש
Guest

נראה לי עדיף להטמיע את המערכת תגובות של טלגרם שמסתנכרנת עם התגובות ב- channel בטלגרם

רוכי
Guest

האם יש פתרון לנושא פאנצר בצמיג? רק השבוע שמעתי על מקרה של בעל טסלה שבשעות הלילה היה בהמתנה לגרר כדי לקחת את הרכב לפנורמה מיוחדת_ חיכה אפילו יותר מזמן המקסימום של מספר שעות רק כדי שילחו את הרכב לתיקון פאנצר, המונית שאמורים לקחת על חשבון הלקוח בשלב הראשון עד שיהיה החזר, למה אין שרות החלפת גלגל במקום? לחילופי למה אין התחייבות לגרר עד שעתיים? פשוט נראה חוסר נוחות כבד וחוסר פתרונות לבעלי טסלה

שימי
Guest

חייב לומר ששימוש במילים באנגלית לא משדרג את הסיקור אלא מוריד ממנו. כשסוקרים מוצר מציגים טכני ולא בצורה כל כך חיובי מה שאומר בין השורות שיש כאן סיכון מוטה ולא ענייני.

רונן
Guest

חברים המהפכה החשמלית כבר כאן. וזה באופניים. עזבו אתכם מרכב, לא משנה חשמלי או לא הוא מזהם, גדול, מסוכן לשאר משתמשי הדרך. תעברו לאופניים ובואו נהפוך את המדינה לקצת יותר נקייה ונעימה לכולם (לא רק לבעלי הרכבים).

גיא
Guest

וואוו,איזו ביקורת נוראית ואני רק בתחילת הסרטון. גיבוב של שטויות. תנו למבקר רכב, לבקר רכב.

ירון
Guest

פחחחח….330 אלף .חיים בסרט

אבי
Guest

המרחק שלך מעולם הרכב הוא כמרחק האדם מהירח. לרדת עם פרפורמנס לשטח? אותה מכונית שעובי הסולייה בחתך הצמיג שלה הוא משהו שאפילו אבן קטנה בכביש גורמת לו לקרע? וזו רק דוגמה אחת קטנה. לסקור רכב זה לא כמו לסקור גאדג׳ט. כאן מדובר במכונה מורכבת, לבטח כשזה מגיע לכל נושא ההתנהגות והתקשורת שבען מכונה לאדם.

ולכן, צר לי, אבל הסקירה הזו לא רצינית ברמה שתעשו טוב במערכת אם תגנזו אותה.

אינשם
Guest

תקנו את העובדות.
נפח תא המטען האחורי במודל 3 זה 340 ליטר לפי התקן האירופי, וה-frunk הוא 85 ליטר, סה״כ 425 ליטר מטען. לא הרבה במיוחד לרכב בסגמנט D.
המספר שנקבתם בו הוא לפי התקן האמריקאי (SAE), לא רלוונטי להשוואות לרכבים שנמכרים בישראל.

Bitfield
Guest

מעבר לסקירה הרדודה, מה ברכב הזה מתאים להגדרת suv?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: