טסלה מוותרת על הגה לטובת ”סטיק” בדגם החדש שלה

טסלה מעלימה את ההגה המסורתי לטובת היגוי בעזרת ”סטיק”, ללא מוטות איתות מאחור. בנוסף, כוללת ה-S החדשה קונסולת משחק מובנית שיכולה להריץ משחקים כבדים ותובעניים במיוחד

מקור: Tesla

אם נשים רגע בצד את את הסייברטראק ואת דגם הרודסטר – קשה להגיד שדגמי טסלה השונים נהנים מעיצוב יוצא דופן – הן חיצונית והן פנימית. אבל עכשיו חושפת טסלה מתיחת פנים עיצובית לדגמי ה-S וה-X שלה – הגדולה ביותר מאז 2012.

הוציאו הגה

ההבדל המרכזי שבולט לעין הוא כמובן ההגה, שמעוצב כעת בצורת U ודומה לסטיק שנמצא בתא הטייס. טסלה מכנה את ההגה החדש Stalkless Steering Yoke וכיאה לשם הוא אינו כולל את ידיות האיתות או הפעלת המגבים המסורתיות שנמצא בכל רכב אחר בערך. חוץ מדגם ה-S, “מכונית המנהלים” של טסלה, ההגה צפוי לעשות הופעת אורח גם ב-Roadster, דגם הספורט של החברה.

כך הוא נראה מקרוב. מקור: Tesla

ההגה הוא לא החידוש היחיד. גם מסך השליטה, הלב והמוח של רכבי טסלה מאז ומעולם, עבר למצב אופקי כמו שנמצא בדגם 3 ו-Y החדשים והמסגרת שלו הרבה יותר דקה, כך שיש יותר שטח נדל”ן למידע ולכפתורים. הרזולוציה שלו אגב היא 2200×1300. מסך נוסף ימוקם מאחורי ההגה-סטיק ויציג מידע חיוני כמו מהירות, למשל.

ואם אנחנו כבר במסכים, גם הנוסעים מאחור זוכים לשידרוג בזכות מסך מולטימדיה חדש שהוטמע בחלקה האחורי של משענת הידיים של הנוסעים הקדמיים. המסך יציג מידע, מולטימדיה וכמובן משחקים.

מקור: Tesla

חוץ משינויים עיצוביים, זכה דגם ה-S גם לשידרוגים קלים בעיצוב החיצוני – עם גג זכוכית חדש – ובביצועים. הדגם הבסיסי יעלה בארצות הברית 80 אלף דולר ויספק לנוסעים טווח נסיעה מרשים של 665 ק”מ בטעינה אחת; הדגם הבא, Plaid, שמחירו יעמוד על 119 אלף דולר, יציע אמנם טווח קצת יותר מצומצם של 630 ק”מ, אולם כולל תאוצה מ-0 ל-100 בפחות מ-2 שניות; לבסוף, Plaid Plus, הדגם היקר ביותר של ה-S יעלה 139 אלף דולר ויציע את אותה התאוצה אבל עם טווח נסיעה מרשים של 835 ק”מ לטעינה אחת. המהירות המקסימלית של המכוניות נעה בין 250 קמ”ש ל-320 קמ”ש.


כך נראה מרכז השירות והמכירה של טסלה בישראל


אגב השם Plaid הוא עוד רפרנס חביב של מאסק ל”שיגעון בחלל” (Spaceballs) – בדיוק כמו מצב ה-Ludicrous.

מקור: Tesla

קונסולה בדשבורד

שידרוג נוסף ישמח בעיקר גיימרים. טסלה לא חשפה פרטים נוספים על מערכת המולטימדיה והשליטה כמו למשל מפרט מלא או מי הן יצרניות הצ’יפים וה-GPU, אבל על פי החברה, המערכת תספק עוצמת מיחשוב של 10 טרה-פלופ, כך שהמשתמשים יוכלו לשחק במשחקי AAA דוגמת The Witcher 3 ו-Cyberpunk 2077.


לכל החדשות בנושא טסלה


 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

9 תגובות על "טסלה מוותרת על הגה לטובת ”סטיק” בדגם החדש שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בצל שחור
Guest

לא הייתי בונה על סייברפאנק 2077…

תותח
Guest

איך עושים עם זה פרסה

חסן
Guest

ואיך מאותתים?
לא מעניין שהורידו ככה וככה, מעניין מה מחליף אותם

Name
Guest

אם תסתכל טוב על התמונה של ההגה תוכל לראות שיש בצד שמאל חצים קטנים, אני מניח שלוחצים עליהם בשביל לאותת…

פבל
Guest

לא ברור ההגה הזה, ככל הנראה יש לו התנהגות שונה מהגה רגיל כי לא נראה לי שאפשר להביא אותו ל90 מעלות בלי שיפגע לך בברכיים

אני
Guest

הוא באותו הרוחב כמו הגה רגיל, פשוט חתכו אותו למעלה ולמטה כדי לרבע אותו. אין שום סיבה שיתקע לך בברכיים, אלא אם כן הגה רגיל נתקע לך בברכיים.
אם כבר זה יעשה כניסה ויציאה מהאוטו לנוחות יותר

mudale
Guest

אני חושב שעפ תקן, הגה למכונית חייב להיות עגול בשביל בטיחות. לא חושב שזה יגיע לייצור סדרתי.

אולי
Guest

נראה לי קצת כמו הצ’ופצ’יק האדום של לנובו. עולי לא זז כמעט אלא לפי הלחץ.

גוג
Guest

יש מצב שאתה לא יודע איך נראה סטיק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: