צפו: בדקנו איך זה לנהוג עם טסלה בישראל

זו לא עוד ביקורת על טסלה. בכתבת הוידאו הזו יצאנו לבדוק איך זה מרגיש באמת להיות משתמש של טסלה בישראל

יש לא מעט שירותים טכנולוגיים וגאדג’טים, שאני עוקב אחריהם כבר שנים, ומחכה שיעשו עליה. אבל איכשהו לא האמנתי שדווקא טסלה תגיע לישראל. בין אם זה המיסוי הכבד של המדינה, שיהפוך את הרכב ללא כדאי, דרך גודל השוק המזערי במונחים עולמיים, ועד לקצב האימוץ האיטי של רכבים חשמליים בישראל. פשוט לא חשבתי שזה יקרה. אבל השנה זה באמת קרה וטסלה הושקה בישראל באופן רשמי.

בדרך כלל אנחנו אוהבים לכתוב לכם סקירות. להתרשם מהמפרטים, לבדוק את הממשקים ואת הפיצ’רים המיוחדים. אבל עם כל הכבוד אלינו ולעובדה שטסלה רק עכשיו הגיעה לישראל, אם אתם חובבי טכנולוגיה, סביר להניח שקראתם וראיתם במשך השנים סקירות מצוינות לדגמים השונים של טסלה, והרי בסופו של דבר טסלה לא השיקה כאן דגמים חדשים כמו הסייברטראק למשל. אז במקום לעשות לכם עוד סרטון על כמה טסלה מהירה ושקטה, החלטנו לעשות משהו קצת שונה.

חברנו לניר חורש, מנחה פודקאסט הרכב הישראלי “היה מנוע?!”, והבעלים של אחת ממכוניות הטסלה הראשונות שנחתו בישראל, כדי לבדוק איך זה באמת מרגיש לנהוג ביומיום בטסלה בישראל. על כל הטוב שבדבר, וגם על מה שרע, כדי שגם אתם תדעו האם הרכב המרשים הזה באמת מתאים לכולם, או שאולי שווה לכם לחכות.

במה נהגנו?

צילום: רועי כספי

הדגם בו נהגנו, הוא כנראה הדגם שיהיה הכי פופולרי בישראל – דגם ה-Model 3 הבסיסי, ללא כל שדרוג, למעט שדרוג אחד מהותי לטענתו של חורש: וו גרירה. הסיבה? זו פחות או יותר הדרך היחידה שלכם להתקין מתקן אופניים על גבי הטסלה, ואין כל דרך להתקין את הוו בדיעבד.

המחיר של ה-Model 3 בישראל מתחיל מכ-180-190 אלף שקלים. המחיר גבוה יותר בהשוואה לרכבי סדאן פופולריים בישראל מבוססי מנוע בעירה פנימית, אבל זה גם לא המחיר האסטרונומי שרבים צפו לו בישראל.

בארצות הברית, למשל, הרוכשים יכולים לקבל את הטסלות החדשות שלהם עד לפתח הבית כאילו היו משלוח מהסופר, או לקבל אותן במרכזים של טסלה שפזורים ברחבי המדינות השונות. בישראל החוויה היא… קצת ישראלית יותר. מרכז השירות של טסלה בפתח תקווה החל לפעול ממש לאחרונה, וכתוצאה מהכניסה הדי מיידית של החברה (ומדיווחים שהגיעו אלינו, גם כתוצאה מלחצים לכאורה מצד יבואני רכב), היא נאלצה בסופו של דבר להזמין את הרוכשים לאסוף את הרכב שלהם בעצמם מנמל אשדוד במבנה מאולתר.

אם חשבתם שאולי לכבוד המאורע הוקם שם איזה מרכז משוכלל, צר לנו. הרוכשים הראשונים, שחלקם רכש את הרכב במאות אלפי שקלים, נאלצו להמתין זמן רב באוהל קטן ללא שירותים או אפילו כיבוד ביום הראשון למסירה. חורש, לעומת זאת, סיים את כל הפרוצדורה ביום השני למסירת הרכבים בכשעה וחצי, כולל כוס קפה ומאפים. לחיי הנחמות הקטנות.

הדברים החסרים

צילום: גיקטיים

מערכת המולטימדיה של הטסלה אמנם מרשימה בפני עצמה עם מסך עצום וצבעוני, אבל הישראלים עשויים לגלות בפעם הראשונה ש-Waze, הדבר הזה שכל ישראלי מפעיל לפני שהוא אפילו חגר חגורת בטיחות – פשוט לא נמצאת. במקום זה, תקבלו את Google Maps, שהיא חלופה בהחלט לא רעה, אבל רחוקה מאוד מעולם הדיווחים על מארבי שוטרים שכולנו למדנו לאהוב. כאן אמנם אין הפתעות ואכן האקוסיסטם של טסלה נותר סגור ולא גמיש, אבל כן התאכזבתי מדבר אחר: התמיכה בעברית.

טכנית, המערכת של טסלה מציגה גופנים בעברית, אבל בבעיה שחשבתי שכבר פתרנו ב-2010, היא מציגה טקסט בעברית בצורה הפוכה. אם זו רק אי נוחות כללית, כדאי לקחת בחשבון שהממשק של המערכת לא הותאם כלל לעברית, כך שאם זהו חסם מבחינתכם, אין לכם מה לחפש כאן כרגע. אגב, זה גם אומר שאם אתם רוצים לנווט למקום מסוים, כדאי שתתחילו לחזק את ההיבריש שלכם, כדי לנסות ולאיית שמות רחובות עבריים בכתיב אנגלי.

עברית הפוכה ושמות רחובות באנגלית. צילום: גיקטיים

זה גם לא הדבר הטכני היחידי שחסר בישראל. מלבד הנהיגה האוטונומית (שטרם מאושרת לשימוש בישראל), טסלה גם ניטרלה את אחד המצבים המעניינים ביותר בטסלה שנקרא Sentry Mode. כאשר אתם עוזבים את הרכב, הוא ממשיך לעקוב אחרי הסביבה ולצלם את כל מה שקורה מסביבו, כך שאם נשמה טובה החליטה לנשק את הפגוש שלכם בחניה או שמשאית החליטה להוריד לכם את המראה, אתם תוכלו מיד לשמור סרטון ולשלוח אותו לחברת הביטוח בלי שום בעיה.

בין היתר, הפיצ’ר הזה גם מגן על הרכב שלכם מפורצים, וכאשר הוא מזהה ניסיון פריצה כלשהו, הוא מפעיל מוזיקה בקולי קולות ופותח את החלונות כדי להבריח את הגנב. בישראל החוק אוסר מכירה של רכבים עם מערכת אזעקה, ועל כן טסלה הייתה צריכה לנטרל את הפיצ’ר.

חורש אופטימי לגבי כל הבעיות הישראליות-עבריות הללו, בעיקר לאור העובדה שטסלה לא מסיימת את התמיכה ברכב שלה עם המסירה ללקוח כמו שהתרגלנו ברכבים רגילים עם מערכות מולטימדיה מיושנות שלא יתעדכנו לעולם. הוא סמוך ובטוח שטסלה תשחרר בחודשים הקרובים עדכון תוכנה מרחוק שגם יתקן את בעיות העברית, וגם בתקווה יוסיף את ה-Sentry Mode ללא פיצ’ר האזעקה. עם זאת, אותי לימדו לא לרכוש כלום על בסיס הבטחות לעתיד, אלא רק על בסיס מה שזמין כרגע. כל השאר זה בונוס.

ומה קורה כשצריך “לתדלק”?

איפה שרק נסענו, המבטים לא הפסיקו, לעיתים גם מלווים בצפצופים ו”לייקים” פיזיים. איפה שרק עצרנו עם הרכב, לא עברה דקה בלי שמישהו הגיע לצלם אותו או לשאול אותנו שאלות (לפעמים בזמן צילומים, אבל זה נושא לשיחה אחרת על האופי הישראלי). אין יותר מדי ספק – הנהג הישראלי מאוד עירני לחידושים בתחום הרכב, והם מלהיבים אותו מאוד.

למרות שהישראליים נחשבים Early Adopters בכל הנוגע לטכנולוגיה, קשה להגיד שמהפכת הרכב החשמלי הגיעה לישראל בכל הכוח, ונראה שלמרות שאנחנו מדינה קטנה שבה חלק נכבד מאוד מהאנשים לא נוהג יותר מכמה עשרות קילומטרים ביום, רבים עדיין מפחדים לעשות את המעבר בגלל “חרדת טווח”. בכל זאת, למלא טנק דלק בנזין לוקח דקות ספורות ותחנות דלק זמינות בכל כמה מאות מטרים, אבל להטעין סוללה של רכב חשמלי, זה כבר סיפור אחר.

תדלקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ תדלקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

לאורך כל יום הנסיעה שלי עם ניר, קיבלתי את התחושה שהוא מאוד נינוח בכל הקשור לסוללה, ויש לו סיבה טובה: ניר רכש גם עמדת טעינה ביתית רשמית של טסלה (שמותקנת בישראל על ידי חברת אפקון) בעלות רכיב של כ-2,000 שקלים (לפני עלות התקנה של עוד כ-2000 שקלים, תלוי במורכבות). בסוף כל יום אתם פשוט יכולים להגיע הביתה, להחנות את הרכב, לחבר אותו לעמדה – ולמחרת בבוקר אתם עם סוללה מלאה לגמרי.

הטווח של הטסלה בגירסת ה-Model 3 עומד על כ-400 ק”מ, מה שאומר שאם אתם לא מתכננים לנסוע 200 ק”מ למקום העבודה שלכם, ואתם תחברו בכל סוף יום את הרכב למטען – אין לכם שום סיבה לדאגה בחיי היומיום שלכם. בשביל הפעם בשנה שאתם נוסעים לטיול באמת מרוחק (אם אני אשמע עוד פעם “ומה אם אני רוצה לנסוע לאילת?”… כאילו שאתם נוסעים לאילת פעמיים בחודש), יש פתרונות שנדבר גם עליהם.

אם התברכתם בחניה פרטית רשומה בטאבו, עמדת טעינה פרטית אמורה לבטל לטעמי את חרדת הטווח שלכם ואפילו הופכת את המעבר לעוד יותר מספק. אחרי הכל, להתחיל כל יום עם טנק דלק מלא ולא להתעסק יותר עם תחנות דלק זה יופי של בשורה. לא מעט קוראים גם סיפרו לי שמקומות העבודה שלהם בהייטק כבר התקינו עמדות הטענה עבור הרכבים החשמליים שלהם, כך שגם אם לא הספיקו להטעין בלילה, או שאין להם עמדה ביתית – המכונית יכולה להיטען ברגע שהם בעבודה.

אבל, וזה אבל גדול, לרבים אין חניה פרטית או מקום עבודה שמספק להם עמדת טעינה. במקרה הזה יתכן ותצטרכו לשנות קצת את אורח החיים שלכם.

בעיית ריבוי החברות

ישנן לא מעט תחנות ציבוריות שפרושות ברחבי הארץ. חלקן בחניונים ציבוריים, חלקן בבנייני משרדים, חלקן במרכזי קניות גדולים וחלקן גם נמצאים בתחנות דלק. הבעיה עם העמדות הללו מתחילה ברגע שאתם באמת רוצים להשתמש בהן, כיוון שיש לא מעט חברות שונות שמקימות את התחנות הללו.

כל אחת מהחברות הללו, והאפליקציה שלה. מה שאומר שאתם לא רק צריכים לדעת איפה יש תחנה שאתם רוצים להשתמש בה, אלא גם שאתם לא יכולים פשוט להעביר את האשראי שלכם כמו בתחנה מסורתית. במקום זאת, אתם צריכים להירשם לאפליקציה, להזין פרטי אשראי וכמובן לטנף את הסמארטפון שלכם עם יותר מ-10 אפליקציות ישראליות שונות לכל מקרה שלא יהיה.

הגענו לתחנה אקראית על גבי כביש 2, שם חיכתה לנו דווקא בשורה בדמות תחנה “אולטרה מהירה” (להבדיל מעמדה ביתית או סופר-צ’ארג’ר, אליה נגיע מייד). ניר הצטייד מבעוד מועד באפליקציה הנחוצה, תכנננו להפעיל את ההטענה המהירה, כשלפתע המסך של העמדה התחלף בתצוגת הלינוקס של המחשב שמפעיל אותה – אחרי תקלה או לצורך עדכון והפעלה מחדש. עכשיו, כשזה קורה במסכי הענק ברחובות שמקרינים פרסומות, זה מצחיק והכל, אבל כשזה מונע מכם להמשיך את היום שלכם, זה יכול לחרב לכם את מצב הרוח או את התוכניות.

רגע, מה? צילום: גיקטיים

למזלנו, העמדה חזרה לעצמה אחרי כמה דקות, והצלחנו להטעין את הרכב במהירות יחסית. בעמדה ה”אולטרה מהירה” הזאת יכולנו ליהנות מהספק של 150kW, מה שאומר שאפשר להטעין בערך 80% מסוללה סטנדרטית בכחצי שעה. אבל העמדות האלו נדירות יחסית בארצנו, ולרוב תסתפקו ב-50kW, כך שתצטרכו למצוא לעצמכם תעסוקה לפעמים לקצת יותר משעה אם מתחתם את גבולות האחוזים הנמוכים ואתם צריכים להטעין את הסוללה במלואה משום מה. אם אתם באמצע טיול, זה לא כיף, אבל אם אתם כבר על הדרך עצרתם בסופר או בקניון לקצת קניות, סביר להניח שתספיקו להשלים את הטעינה במלואה עד שתמשיכו בדרככם.

אני תמיד אוהב למדוד את ידידותיות מוצרים ושירותי שונים על פי מדד ההורים שלי. כלומר, האם המוצר או השירות מספיק ברורים, פשוטים ונוחים לשימוש כדי שההורים שלי יוכלו להשתמש בו מבלי שאני אצטרך לקבל טלפון דואג במהלכו אני אצטרך להנחות אותם. במקרה של הטסלה ותחנות הטעינה הציבוריות, זה לא בדיוק פשוט. בתחנה ה”אולטרה מהירה” שעצרנו בה היו כבלים בשני תקנים: CCS (שמתאים לטסלה) ו-CHAdeMO (איזו בחירת שם נהדרת). בקצרה, ה-CCS מאפשרת הטענה ב-AC ו-DC באותו חיבור, בעוד של-CHAdeMO יש חיבור נפרד ל-AC. בגדול, החלוקה בעולם היא 50:50 עם יתרון קל ל-CCS.

החלוקה לכבלים ומתאמים שכאלו אמנם לא תרתיע את ה-Early Adopter הממוצע שפרץ את האייפון הראשון שלו ב-2008 כדי להתקין עליו עברית, אבל כן תגרום ללא מעט אנשים להתבלבל במקום להקל על החיים שלהם. זה מצב לא אופטימלי לטעמי.

אני מרגיש שאם אין לכם עמדת טעינה ביתית אמיתית, מדינת ישראל לא ערוכה מספיק עבור הרכב החשמלי שלכם. הלוואי והמצב הזה ישתנה, ואחת מאפליקציות החניה או התשלומים תיצור גשר בין חברות הטעינה השונות, אבל עד אז – תצטרכו להתאים את עצמכם לרכב, במקום שהרכב יתאים את עצמו אליכם.

הסופרצ’ארג’ר בישראל: הישראליות במיטבה

משמאל: רכב לא כל כך חשמלי

אבל בכל זאת יש עוד פתרון. נסענו להטענה בתחנת ה-SuperCharger הרשמית הראשונה של טסלה בישראל. על הנייר, היא מרשימה במיוחד: 6 עמדות טעינה בהספק של עד 250kW, מה שאומר שאתם יכולים להטעין את הסוללה שלכם אפילו מ-0 ל-100% בפחות מחצי שעה. אפילו המחיר של הטעינה משמח. רק 1 ש”ח לקוט”ש, כך שאתם יכולים לצאת עם “מיכל מלא” במחיר של כ-50 שקלים לדגמי הבסיס. אם מסתכלים על הקילומטרז’ שתוכלו לעשות עם רכב בנזין מקביל, היינו משלמים באיזור ה-250 ש”ח על אותו טווח.

מתחת לבשורה הזאת, יש עדיין בעיה יחסית רצינית דווקא במיקום שנבחר: קניון עזריאלי. מסיבה לא ברורה, התחנה לא ממוקמת מחוץ לחניון של הקניון, אלא ממש בתוכו, כך שאתם צריכים בעצם לשלם על הכניסה והשהייה בחניון.

בארצות הברית, לעומת זאת, תחנות SuperCharger ממוקמות לעיתים בחניונים בתשלום, אבל לרוב, תמצאו אותן בכבישים מהירים. אתם יודעים, המקומות שבהם אתם מוצאים את עצמכם בדרך ארוכה למחוז חפצכם, וזקוקים לטעינה מהירה כדי להמשיך במסע. כלומר, אם אתם יצאתם לכם מראש הנקרה לאילת מסיבה לא ברורה, אתם תצטרכו להגיע לחניון דרך נתיבי איילון ומחלף השלום העמוסים לעייפה לאורך רוב שעות היום. מרחק שנות אור מהקונספט של תידלוק מהיר.

אם כל זה לא מספיק. גם יש בעיה קונספטואלית במיקום של הסופרצ’ארג’ר. קניון עזריאלי הוא אחד הקניונים העמוסים ביותר שאני מכיר בישראל ואני לא מכיר אדם שהצליח להיכנס אליו ולצאת ממנו בתוך פחות משעה. בהתחשב במהירות הטעינה המרשימה, סביר להניח שאתם תתחילו “לחנוק” את העמדה לפני שתספיקו להגיע לאיזור האוכל, וביום שבו יהיו הרבה יותר טסלות בישראל, יכול להיות שתמצאו שם כבר נהגים אחרים שמחכים לתורם. לא נעים.

בחצי שעה שבה חנינו בתחנת ה-SuperCharger הספקנו לראות כיצד נהגים ישראלים רבים חנו עם כלי בנזין בעמדות הטעינה, וכאשר הערנו בעדינות לאחד מהם (שירד במקרה מאחד הג’יפים היותר מזהמים שנמכרים בישראל) הוא סינן לעברינו “אני חונה איפה שבא לי” והשאיר את הרכב במקום שאמור לחכות לרכבי טסלה בלבד.

באופן כללי, יצא לי כבר יותר מדי פעמים לראות חניה שמיועדת לרכבים חשמליים, שתפוסה על ידי רכב בנזין. בהיעדר חקיקה שתאסור על חניית רכבים סטנדרטיים בעמדות טעינה, אותם רוכשי טסלות במאות אלפי שקלים יסבלו מחוסר ודאות בכל הנוגע לעמדות טעינה פנויות, מה שמוסיף עוד יותר לאותה “חרדת טווח” שמרחיקה לא מעט אנשים מתחום הרכב החשמלי.

הבעיות של טסלה בישראל הן לא של טסלה

רוב הבעיות של להיות משתמש של טסלה בישראל לא נובעות מהמוצר עצמו של טסלה. חווית הנהיגה וגם חווית הנסיעה בטסלה היא חלקה, נעימה ומהנה. אי אפשר שלא להתלהב מהגאדג’טפיקציה שטסלה עשתה לעולם הרכב. בין אם אלו הגימיקים והאיסטר-אגז שמחכים לכם בכל פינה בממשק (חפשו את קולות הנפיחות החבויות אי שם בתפריטים), הפעילות המוצלחת של מנגנון האוטופיילוט, שמאפשרת לכם לנסוע בפקקים בלי לגעת בגז ובברקס בכל שניה, או פיצ’רים שימושיים אחרים כמו שמירת סרטונים ממצלמות הרכב (במקום מצלמת דרך נפרדת). כל אלו הפכו את טסלה למה שהיא, וזה עובר מעולה גם לישראל.

הבעיות שכן קיימות בטסלה בישראל כמו בעיית התאימות לעברית וה-Sentry Mode, הן בעיות שיכולות להיפתר תיאורטית באמצעות עדכון מהיר, ואם אלו במילא לא דיל ברייקרס עבורכם, הם לא יעיבו באמת על חווית השימוש שלכם ברכב. עם זאת, בעיות כמו היעדר פריסת מרכזי שירות עשויות להתגלות כבעיות חמורות יותר בהמשך הדרך.

השאלה האמיתית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם באמת Early Adopters. במקרה של טסלה אתם סוג של בטא טסטרים של הרכב בישראל, רק שאתם צריכים לשלם על התענוג הזה גם סכום 6 ספרתי. לפחות לחודשים הקרובים, אתם אלו שיגלו את הפיצ’רים החסרים, הבעיות בממשק, התסכול אל מול הרגולטור שלוקח את הזמן שלו בכל הנוגע לאישורים לרכבים אוטונומיים וכמובן הבלאגן שסובב סביב נושאי הטעינה: ריבוי האפליקציות, התקנים, מהירויות הטעינה השונות או היעדר האכיפה בכל הנוגע לחניה בעמדות טעינה ציבוריות.

אם יש לכם פתרונות עוקפים לחלק מהבעיות, כמו עמדת טעינה ביתית (או במקום העבודה), וכסף הוא כמובן לא בעיה עבורכם. ברכותיי – אתם קהל היעד של טסלה בישראל שעומד ליהנות מאוד מהרכישה שלו. אם אתם בכל זאת רוצים שהרכב שלכם יתמוך בעברית, אין לכם אפשרות לתחנת טעינה פרטית או שאתם לא מוכנים להתאים להתאים את עצמכם לרכישה החדשה שלכם – סביר להניח שכדאי לכם לחכות. סביר להניח שהבעיות הללו יפתרו בהמשך, אבל עם הבטחות לא הולכים למכולת. עם 180 אלף שקלים לפחות, דווקא כן.

תודה רבה לרונלייט ול-Artlist על הסיוע בהכנת הוידאו. אל תשכחו להירשם לערוץ היוטיוב של “היה מנוע” כדי לקבל עוד סרטונים ומידע על רכבים בכלל, וטסלה בפרט.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

39 תגובות על "צפו: בדקנו איך זה לנהוג עם טסלה בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

כתב רציני היה מוסיף הערה שטסלה הודיעה שתוך חודש יצא עדכון רשמי עם תמיכה בעברית ו sentry mode, ושאוטוטו נפתחות בארץ עמדות סופר צ’ארג’ר נוספות בחיפה,ב”ש,אילת,ירושלים ובכנרת

אבי
Guest

אז הבטיחו…..

אבי
Guest

אשמח לטלפון שלך, כדי שאחרי שאני אשים 200K על רכב ולא יפתחו סופר צ’ארג’ר או יוסיפו תמיכה בעברית, אני אוכל לקבל ממך את ההחזרים

Omer Ninyo
Member

אשמח לדעת איפה שמעת הודעה רשמית מטסלה על עדכון בעברית. וכן ציינו בכתבה שנפתחות בארץ עמדות סופר צ׳ארג׳ר נוספות. ניתן להפעיל כתוביות אם פספסת בטעות…

yw1971 .
Member

מקוה שהמצב ישלב מכת חשמל למי שינסה לגנוב

דברים שרציתי שתאמר
Guest
דברים שרציתי שתאמר

כמה עולה להחליף בטריה במקרה שנדפקה בתאונה ? יש התרעה אם נשכח ילד ברכב?

אלי
Guest

מה אכפת לך כמה עולה? הביטוח משלם.
ויש התראה.
וכמעט ואי אפשר לעשות תאונה עם טסלה, רק אם אתה ממש מוגבל שכלית.

חסן
Guest

שום טסלה לא יכולה למנוע מהאדיוט שמאחוריך להכנס בך בטעות בזמן שהוא בודק משהו בטלפון, אפילו אם אתה לא מוגבל שכלית.
ועלות של ביטול קשורה ישירות לעלות של הטיפול במקרה של תאונה. תעשה תאונה שתיים ותבדוק מה קורה לעלות של הביטוח שלך

יוסי
Guest

טכנית היא יכולה, אם יש לפניך שטח פנוי היא מאיצה ומתחמקת.
אם אין אז באסה…

מוגי
Guest

תגובה אופיינית למפתח. “אצלי זה לא קורה” כלומר “בטסלה אין תאונות”.

אנטון
Guest

לא מסכים בכלל לטענה שלך ,יש הרבה תאונות שאתה לא אשם בהם ומי שנכנס בך הוא דווקה המוגבל שכלית

ASD
Guest

 שים אותה במקפיא והיא תהיה בסדר

אורן
Guest

צריך לחדד נקודה חשובה. כדי לקבל את הנהיגה האוטונומית צריך להוסיף 50k במידה שירשו את זה בארץ שזה מוביל להבנה שאנשים קונים מכונית חשמלית פשוטה ב 200k . לי זה נראה להיות פרייאר יקר מידי.

אדם
Guest

אתה כנראה מתבלבל. כל מה שהראו בסרטון- בקרת שיוט אדפטיבית תוך שמירה אקטיבית על נתיב וזחילה בפקקים כולל עמידה כלולים במחיר ומתפקדים בצורה פנומנלית (כולל אגב זיהוי ושמירת מהירות לפי תמרורים). כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשים מידי פעם יד על ההגה. נהיגה אוטונומית בתוספת תשלום כוללת עוד כמה תוספות שכרגע בארץ לא ממש רלוונטיות.

עמרי
Guest

לידיעתך…. בקרת שיוט אדפטיבית תוך שמירה אקטיבית על נתיב וזחילה בפקקים זה משהו שקיים היום כמעט בכל רכב חדש.

אבי
Guest

חחח חשמלית פשוטה. כשכף רגלך תדרוך בתוך הרכב תגיד לי כמה היא פשוטה. והמחיר הוא 37.5 אלף ..לפחות תשקר באמינות

nope
Guest

אחלה כתבה :)

פרי
Guest

שאלה שאף אחד לא מזכיר. אם החנייה הפרטית שלי היא חלק מדירה שכורה כמה נזק עושה ההתקנה של המטען לריצוף ולמערכת החשמל. כלומר האם יש חציבות

דוכיפת
Guest

אתה חייב חניה בטאבו. אחרת.. יש הרבה בעיות וקשיים. במיוחד עם השכנים הישראלים שלא מוכנים לפרגן..

Omer Ninyo
Member

לא חייבים חניה בטאבו. ניר (ההוא בכתבה) גר בדירה שכורה. זו עמדה שיכולה להיות בשימוש גם בעתיד.

מה הוא אומר
Guest

אתה יודע שאתה חייב חיבור תלת פאזי כדי להטעין נכון? טעינה בשקע רגיל היא איטית מאד משהו כמו 15 ק”מ לשעה טעינה.

רוני
Guest

מי יודע לומר איך מתבצע התשלום לרכב?סמוך לעת המסירה ?
ולמה אף אחד מהכתבים בישראל לא מתייחס לנוחות הנסיעה של טסלה 3.. שכל כך חשובה בכבישי ישראל?

Omer Ninyo
Member

3-4 שבועות לפני המסירה. הם פונים אליך עם פרטים להעברת תשלום.

דוכיפת
Guest

יצא לי להשכיר כמה וכמה פעמים רכבים חשמליים וכשצריך להטעין את הסוללה אין חניה עם אפשרות טעינה פנויה. וזאת הבעיה העיקרית. יש אנשים רבים שחונים בחניות ששמורות לטעינה ואין להם רכב חשמלי או כאלו שיש להם והם סתם שמו את הרכב בלי צורך להטעים רק בגלל שיש מקום חניה פנוי. אז קחו בחשבון שכאשר אתם סופר ממהרים ואין לכם זמן לבזבז כדאי שתהיה לכם סוללה.. אחרת.. צריך הרבה מזל וסבלנות.

משה
Guest
כמה ערות בתור בעל רכב חשמלי אבל מהליגה האיכותית, לא טסלה שהיא רכב פשוט להמונים: 1. אין צורך להיות בחרדת טווח. מי שמטעין את הרכב שלו כל לילה כשהוא בא הביתה יהנה מ-300 עד 500 קמ מיכל וזה עונה על כל הצרכים למעט כמובן “הנסיעה לאילת” שבינינו, עדיף לטוס ולא לנסוע ואם כבר, אז לנסוע לחול ולא לאילת. 2. הטעינה הטבעית שלרכב חשמלי היא בבית ולא במטענים בחוץ. מטעני החוץ נועדו למצבי חירום, דהיינו למצב בו משום מה נגמרה לך הבטריה. זה די דומה לאייפון. בעיקרון אתה טוען אותו כל החיים בבית. מתי אתה מחפש מטען בחוץ? רק במקרים חריגים… Read more »
אנטון
Guest

“כמה ערות בתור בעל רכב חשמלי אבל מהליגה האיכותית, לא טסלה שהיא רכב פשוט להמונים”. סנוב, הצחקת אותי

אבי
Guest

חחח יא פלצן בוא ספר לנו מה הוא ה”רכב החשמלי לאליטות בלבד” שאתה נוסע עליו

example
Guest

תמיד בכתבות על טסלה מתאכזבים, אבל נכנסתי לפה לאתר טכנולוגיה ציפיתי לכתבה על המערכת הטכנולוגיות של טסלה ואיך הן מתמודדות בארץ, בדיקת זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, כל מיני מקרים מיוחדים בארץ ולראות איך היא מתנהגת.

חחח
Guest

לא דיברתם על היתרונות ועל הבטיחות ברכב. מרגיש שבגלל שטסלה לא משקיעה כסף בשיווק מתוך עקרון שוחטים אותה ב”ביקורות” בכל אתרי החדשות. כמו שהיה בארה”ב אבל כבר ראינו שזה לא עוצר אותם ורק חושף את האינטרסים האמייתיים

רועי
Guest

שום התייחסות לביצועים של מודל 3? לפחות הייתם עושים מבחן תאוצה עד 110…

אדם
Guest

לדעתי זה לא כזה מעניין, כי הנתונים האלו מופיעים בכל מקום.
הכתבה לדעתי הייתה מעולה.

אדם
Guest

הסרטון שהכי נהנתי ממנו בגיקטיים.
יופי של ראיון.

איציק
Guest

אם הסוללה נמדדת בקילומטרים, ידוע איך פקקי תנועה משפיעים על הסוללה?
נסיעה של 15 דקות בין ראשל”צ לתל אביב יכולה לקחת גם שעה, אבל המרחק הוא זהה. יש מידע בעניין?

אסף
Guest

כרגגע לא קונה עד שהמדינה תתפוצץ בשיא נקודות הטענה של סופרצארגר אני אנשאר עם הטורבו דיזל המפלצתי שלי

היי
Guest

כרגע מומלץ רק למי שיכול להתקין עמדת הטענה בבית..
לעצור “לתדלק” לשעה באמצע היום זה לא ריאלי, וגם קשה למצוא תחנות כאלה

ZZz
Guest

כל הכבוד על הכתבה מעניין מאוד, רק חבל שהמחיר בארץ תמיד מוגזם.. בלי קשר כן נושא הסוללה בעייתי.

אחרת אין טעם
Guest

האם המשטרה תואיל בטובה לרשום קנסות כבדים למי שיחנה בתחנת טעינה שלא כדין?

yw1971 .
Member

כתבות צרכנות הן דבר טוב ומבורך. ממליץ להמשיך עם השוואת חוויות נסיעה והזמנה של מוניות עם אפליקציות ‘באבל דן’ ו’תיק תק’.

אולי התיסכול יגיע לאוזני ‘אגד’ מתישהו…

yw1971 .
Member

יהיה להיט בהשכרת רכב… שווה לחכות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: