טסלה הפכה היום למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל

פחות מ-3 חודשים אחרי שנפתחה בפני הישראלים האפשרות להזמין Tesla, היא הופכת למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל

צילום: רועי כספי

זה היה מהיר: הבוקר (א’) עגנה בנמל אשדוד אוניית ענק שיצאה משנגחאי בסין עם מטען נחשק במיוחד: יותר מ-1,000 מכוניות טסלה, אשר יימסרו לרוכשים המאושרים בגל המסירות השני של טסלה בישראל. המספר המרשים הזה מסתיר מאחוריו עוד כמה נתונים מעניינים בנוגע לחדירה המהירה במיוחד של טסלה בישראל.

ביום אחד הגיעו יותר רכבים חשמליים מכל מה שנמכר ב-2020

כאמור, הבוקר החל תהליך הפריקה של יותר מ-1,000 רכבי טסלה (כ-1,500 על פי דיווח של כלכליסט) שהגיעו מסין. המשלוח הקודם של טסלה, שכלל קצת יותר מ-200 רכבים, כלל רק רכבים שהורכבו בארצות הברית, אך המשלוח שעגן הבוקר הוא גם המשלוח הראשון של החברה לישראל, שכולל רכבים אשר הורכבו במפעלי החברה בסין.

המשלוח החדש שהגיע הבוקר לנמל אשדוד. צילום: גולן דר

אמנם מדובר באותו הרכב שמורכב במפעלים הרשמיים של החברה, אך עדיין ישנם מספר הבדלים קלים בעיצוב הרכבים (בעיקר בדלתות) וחשוב מכך – בסוללה שבתוכם. בעוד רכבי טסלה בארצות הברית מגיעים עם סוללת ניקל-קובלט (חומר שנוי מאוד במחלוקת), הרכבים הסיניים מגיעים עם סוללת ליתיום-ברזל-פוספט נטולת קובלט. אלו שוקלות מעט יותר ומספקות ביצועים מעט פחות טובים בטמפרטורות נמוכות (נושא פחות בעייתי בישראל). מלבד העובדה שהמשלוח הגיע מסין עצמה, גם מאגר המידע הממשלתי מאשר שמדובר ברכבים תוצרת סין, כאשר נכון למועד כתיבת שורות אלו כל הרכבים הללו הם מסוג Model 3.

עם זאת, זהו ממש לא ההישג היחידי שטסלה רושמת הבוקר בישראל: על פי דו”ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם בשבוע שעבר, בשנת 2020 היו על כבישי ישראל כ-2,783 רכבים חשמליים. מתוכם, עלו ב-2020 על הכביש 1,587 רכבים חדשים, מה שאומר שבצירוף המשלוח שעגן הבוקר, טסלה הפכה ליצרנית הרכב החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, כאשר ה-Model 3 הפך הבוקר לדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל. בנוסף, טסלה לא חשפה פרטים בנוגע לכלי רכב שהוזמנו אך טרם הגיעו לרוכשים.

מי הזמין מודל 3? רכבי טסלה ממתינים בנמל אשדוד הבוקר. צילום: גולן דר

ההישג המרשים הזה – ללא הצעות הליסינג וההנחות שאוהבים הישראלים להוציא מהיבואנים – מגיע פחות מ-3 חודשים מאז שטסלה פתחה את ההזמנות ללקוחות הישראליים, ופחות מחודש וחצי מאז שהרכב הראשון שלה נמסר בישראל. חשוב לזכור שאמנם מחירי ההשקה של טסלה הפתיעו רבים לטובה, אולם הם עלו מאז, ועדיין, ניתן להזמין ולרכוש כלי רכב חשמליים זולים יותר, ובכל זאת, הישראלים, כך נראה, מצביעים טסלה.


אז איך זה לנהוג על טסלה בישראל?


בשבוע שעבר הכתה טסלה את התחזיות של האנליסטים, ודיווחה כי מסרה 185 אלף מכוניות ברבעון הראשון של 2021, זאת לעומת התחזיות בוול סטריט, שעמדו על 177 אלף כלי רכב בלבד.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

34 תגובות על "טסלה הפכה היום למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משה
Guest

לטסלה תהיה הצלחה מדהימה בישראל מסיבה פשוטה: חברה טובה וחדשנית, רכבים מתקדמים טובים ומחירים יחסית מצוינים. טסלה תכבוש את השוק הישראלי ובגדול וכל המתחרים הזולים שלה (הסיניות וכיו”ב) לא יעמדו בתחרות. היחידים שיזנבו בה טיפה מלמעלה אלה החברות היוקרתיות והיקרות, אבל חשוב לציין שהרכבים היוקרתיים של טסלה (לא מודל 3) עולים גם הם כסף רב. טסלה תהיה כמו מזדה 3. רכב חשמלי לכל פועל.

מוגי
Guest

כל זה טוב ויפה אבל איפה תטעין את הרכב? אלא אם כן אתה גר בבית פרטי.
כל פיפס בבית רב קומות אתה צריך לדרוש חתימה מדיירים.
להתקין קופסת סיבים אתה צריך חתימה מוועד הבית.
בהצלחה. זה מצויין לעשירים ואנשים שחיים טוב בבתים פרטיים, אבל איך זה טוב עבור אנשים רגילים?

סתם שם
Guest

לחברות רבות כמו שברולט, רנו ופורד יש מתחרים בגזרה החשמלית ואם לגבי טובים יותר אפשר להתווכח (אני אישית חושב שהם תחליף הרבה יותר טוב למודל 3) לגבי המחיר לא, ולא האיתי אומר שמעל 200 אלף בקנייה זה לא מחיר שפועל ישלם, כמו כן התחזוקה שלה יקרה מהמתחרים,
כל הכבוד לטסלה שמפתחת את התחום בישראל אבל היא עכשיו בדרך למקום ראשון רק כי רוב המתחרים לא מייבאים את החשמליים שלהם לישראל.

שם כלשהו
Guest

כדי לציין שזה כנראה יותר בזכות זה שבסגמנט של רכבים חשמליים אין בישראל הרבה בחירה, כמה חברות מייבאות לישראל את הדגמים החשמליים שלהם, 2?
להרבה חברות יש דגמים יותר זולים ויותר טובים להציע אבל אף אחת לא רוצה להתחיל לייבא דגמים שעדיין אין להם תשתית מספקת וכנראה שגם הביקוש עדיין נמוך

תומר
Guest

יותר זולים ויותר טובים? אין לי מושג איך הבאת את השטות הזאתי.
כן, יש רכבים חשמליים יותר זולים, אבל הם משמעותית יותר גרועים גם בתור רכב וגם בתור רכב חשמלי.
טוב שלא התלוננת שלא מחשיבים בדו”ח קולנועיות חשמליות של קשישים ובימבות של ילדים

שם כלשהו
Guest

למשל שברולט וולט, שלא מגיעה לישראל אבל עולה בכ40% פחות מהטסלה, מציעה איבזור יותר רחב מהמודל 3 (כמובן שיש להם גרסאות יותר מאובזרות אבל לא בישראל ובמחיר אחר לגמרי), מרחק נסיע גדול יותר על טעינה אחת ותחזוקה זולה יותר.
ויש דגמים נוספים, וזה לא אומר שטסלה רכב רע, זה רכב מצויין שמשאיר אבק להרבה אחרים אבל אם תבנוק את הסקרים בעולם הוא לא הפופולרי ביותר ובישראל הוא כזה רק בגלל חוסר יבוא של מתחרים (שכן זה לגמרי אשמתם).

אני
Guest

מעניין כיצד החום הקיצי פה בארץ ישפיע על הטווח בנסיעות ארוכות (לאילת למשל).
בנוסף כשהסוללה מתחממת יותר מידי הרכב מאיט את עצמו

תומר
Guest
מה? כאילו, אתה חושב שרכב חשמלי זה כמו פלאפון שכשחם לו טיפונת אז הוא מאט? זה נטו בגלל שהרכיבים בפלאפון עדינים יחסית ושהם לא רוצים שתקבל כוויות מהפלאפון, אז הוא מאט את עצמו כדי להחליש את השימוש בחשמל ולהתחמם פחות. רכב חשמלי אחי זה דווקא הפוך, הוא יותר בעייתי בחורף (למרות שגם לזה יש פתרונות וגם עם הזמן נהיה יותר ויותר טוב). אחת הסיבות לזה זה שהמכונית בנזין המנוע מתחמם ככה או ככה, אז מעבירים את החום הזה לתא הנוסעים – מה שלא קורה במכונית חשמלית שלא מתחממת מהתפעול שלה בעצמה, ואז זה היה מאוד בזבזני בחשמל והטווח היה יורד… Read more »
יוסף
Guest

ישראל מושלמת לרכב חשמלי מבחינת גודל ואקלים..
למזג אוויר קר, כמו באירופה וצפון אמריקה, השפעה גדולה יותר (לרעה) על הטווח – והמכוניות עושות שם חיל.
בטקסס, נבאדה וקליפורניה (עמק המוות למשל…) חם יותר מאשר בארץ – ויש שם המון טסלות, ללא בעיות מיוחדות.

שם כלשהו
Guest

הטמפרטורה האופטימלית לסוללות של טסלה היא בין 15 ל35 מעלות אבל אכן ימים שהטמפרטורה תהיה מעל 40 מעלות ירידו את היעילות ויורידו את זמן החיים של הסוללה,
בשורה התחתונה כן מזג האוויר הישראלי לא יעשה חסד לאורך חיי הסוללה אבל לא בצורה משמעותית.

דניאל
Guest

טסלה לפי הביקורות בהחלט עונה על הציפיות ויותר , אוטופיילוט ברמה גבוהה מאוד ( לפי מיטב ידיעתי אין בארץ רכב שעונה על כך ) , מיזוג מאחור , שליטה דרך הטלפון והמסך ברכב , מסך ענק 15 אינץ , מראה מצודד
וכמעט ללא שיווק !!
גילוי נאות – אין לי קשר לחברה כלל , מאוד אוהב את כל מה שטסלה עושה מהתרשמות באתרים , יו טיוב וכד’

מבחינת מחיר : מקווה שיגיע בהמשך רכב טסלה עם מחיר יותר נגיש לכלל האוכלוסייה .

שבוע מצויין

שם כלשהו
Guest

בארץ הרכבים מגיעים ללא המודול של הטייס האוטומטי כי השימוש בו אסורה וכאשר יאשרו זאת בחוק תצטרך לשלם סכום נוסף בשביל לאפשר את הפונקצייה הזאת,
מודל 3 היה הגרסה הכי זולה שיש לטסלה כך שפחות מזה לא יהיה.

הכי חכם
Guest

אם רוצים משהו שיצליח מעבר להייפ ראשוני צריך להוריד מיסוי על רכב חשמלי להנגיש יותר את המחירים.
200 אלף ממוצע זה בכלל לא נגיש . ובלי מיסוי מופחת שנה הבאה זה רק ילך וירד כל ההתלהבות תצטנן והמגמה תמשיך להיות דלק ומזהם

תומר
Guest
אני מסכים ולא בדיוק מסכים איתך. ברור שאני בעד להפחית את המיסוי, אבל שתדע שהוא כבר נמוך משמעותית המיסוי על רכבי בנזין. אני כן מאוד בעד שיעצרו את מגמת העלייה במיסוי על רכבים חשמליים שהממשלה החליטה עליה או לפחות ידחו בכמה שנים טובות. וברור ש185,000 שקל זה לא מחיר קל, אבל אל תשכח שזה לא מתחרה בטויוטה והונדה שעולות 150,000 שקל, אלא בב.מ.וו ואאודי שעולות 300,000+ שקל, בגלל זה המחיר הוא דווקא מטורף. נראלי כמה וכמה יקפצו עכשיו להגיד לי שטסלה פחות טובה מהם, ובחלק מהמובנים הם צודקים – אז יפה שטסלה יחסית פחות טובה מהם וכרגע בין הפחות טובות… Read more »
יוני
Guest

הפוך, צריך להעלות את המיסוי על טסלה. אלו רכבים יקרים ובקיצור מתנה לעשירים. הטבת המס צריכה להיות על רכבים חשמליים שהמחיר לצרכן יעמוד על 150000 שקל ולא יותר.

מעמד הביניים
Guest

בגלל אנשים כמוך מתכנת ממוצע שמרוויח 30K משלם כמעט 50% מס.

אני אספר לך סוד אני מרוויח 50K שזה 29K אחרי מיסים והכל, ואני רחוק שנות אור מלהיות עשיר.

אחד_העם
Guest

כל כך נכון

גם אני רוצה
Guest

א. אתה עשיר
ב. איפה אתה עובד ומה צריך ללמוד כדי להתקבל לשם, גם אני רוצה!

וואט
Guest

זה בגלל היבואנים החזירים בישראל.
גם הזדמנות להחזיר להם, וגם אין באמת תחרות, הם מביאים רכביים סיניים בלי ציון בטיחות בכלל ודופקים מחירים של פי 2 לעומת שאר העולם.
טסלה המחיר קרוב מאוד לארה”ב והוגן

תומר
Guest
לאו דווקא מאוד קרוב לארה”ב, אבל כן הוגן. אחרי הכל זה עולה להם המון לשלוח את המכוניות האלה אז המחיר הוא כן די יותר גבוה מבארה”ב, אבל אם משווים מחירים לאירופה רואים שהמחיר מאוד דומה לשם ובהחלט הוגן. טסלה מקימה מפעל בגרמניה שאמור להתחיל לעבוד כבר השנה, והוא הולך להתחיל בייצור של המודל Y, שבמקרה גמור הוא היחידי שלא נמכר עדיין בארץ מטסלה, ואני מניח שבעצם זה ממש לא מקרה. מאחר ושיטת הייצור שם אמורה להיות אפילו יותר מתקדמת מבמפעל הראשי של טסלה בפרימונט, ומאחר וזה באירופה ולא דורש הגעה מסין או ארה”ב הרחוקות, אני ממש לא אופתע אם המודל… Read more »
אחד
Guest

” אני יודע שזה מאוד אופטימי להגיד את זה, אבל זה כן נראלי אפשרי שהמחיר של המודל Y יתחיל ב150,000 שקל בארץ, שזה 30,000 שקל פחות מהמודל 3 כרגע. במקרה הזה הוא יהיה בול בממוצע המחיר לרכב בארץ והוא נראלי יימכר כמו לחם טרי בשוק, באמת.”

תפסיק לפנטז, כי זה לא יקרה.

Jeff
Guest

טסלה מודל 3 לא נחשב רכב פרמיום בארהב אלא לרכב הכי פשוט שיש וזה הרעיון שלו למכור להמונים.
אישית אני גר בברוקלין ויש לי מודל s
בכל מקרה המכירים בארץ זה שחיתות שלא תאמן איך מוכרים לכם רכב פשןט והופכים אותו ליעני פרימיום שתרגישו טוב שששותים לכם את הכסף עם קשית
מדינת של פראיירים

פבל
Guest

הוא פרימיום לעומת מאזדה,יונדאי קיה ,פיג’ו וכו’ שזה מה שאתה משיג ברמות מחירים האלה בארץ.
גם מוסטנג עולה 30 אלף דולר ובארץ לא פחות מ200…

דוכיפת
Guest

אני אחכה שיהיה בליסינג או שיתחילו למכור אותם ביד 2 במחיר נמוך יותר..

שלום
Guest

תמשיך לחכות , המחיר רק עולה , אפילו ביד 2 – מוכרים יותר יקר מקניה באתר (למי שלא רוצה להמתין ולא מדאיג אותו עוד יד ברשיון)

מנסור עבאס
Guest

גם אני אלוף הארץ בזריקת דיסקוס (כי אני היחידי)

יוכי
Guest

אני גר בקליפורניה וברור שטסלה זו מכונית נישה עם הרבה תקלות, חומרים בינוניים ומטה והתנהגות כביש לא טובה.
אל תאמינו להייפ וליח”צ.
מה שטסלה מוכרים בשנה, תאגיד פולקסווגן מוכר בשבועיים, וכבר מתחיל לשחרר צי של מכוניות חשמליות תחת פולקסווגן, אאודי ופורשה שלא יותירו סיכוי לטסלה מבחינת איכות, התנהגות דינמית ומותג.

דודו
Guest
לא כל כך קל לייצר מכונית חשמלית בכמויות. אתה שוכח שלתאגיד פולקסווגן יש חובות ענק על השקעות קודמות בתשתיות ייצור לרכב בנזין. יהיה להם מאוד קשה מבחינה פיננסית לזרוק את כל ההשקעה הזאת לפח ולהמיר את כל הייצור לחשמליות. מעבר לכך, צוואר הבקבוק נמצא בייצור הסוללות. פולקסווגן מוגבלים על ידי כמות הסוללות שהם יכולים לרכוש ולכן לא מסוגלים לייצר כמה מכוניות שבא להם. מי שמבין בפרטים יודע שפולקסווגן מפגרים ב3-5 שנים מאחורי טסלה. אולי פולקסווגן יכולים לייצר חשמליות בצורה בוטיקית, אבל אין להם עדיין נפח מכירות משמעותי. בשנת 2020 טסלה מכרו 365 אלף מודל 3, פולקסווגן מכרו 57 אלף מודל… Read more »
יוכי
Guest

הם כבר הסבו כמה מפעלים באוסטריה לחשמליים, הם לא באמת צריכים להסב הכל לחשמלי…
דגמי האאודי e-tron הראשונים מגיעים כבר עם ביצועי סוללה טובים משל טסלה, אז פולקסווגן לא ממש מפגרים אחרי טסלה בכלום.
אם כבר אז טסלה מפגרת אחריהם בנסיון של מאה שנה בפיתוח מכוניות, וזה ניכר מאוד בכל פרמטר ברכב, בעיקר אמינות, חומרים והתנהגות כביש.
תיסע קצת בטסלה S, באאודי או בפורשה ואז תגיד מה דעתך.

דודו
Guest

הניסיון של פולקסווגן בייצור מכוניות חשמליות הוא דל. אין להם מחלקת תוכנה ו AI שמתקרבת אפילו ליכולות של טסלה. הממשק של רכבי פולקסווגן נראה כמו מוצר מלפני 20 שנה. אין להם מפעלי סוללות כמו טסלה. טסלה תמכור השנה לפחות 800 אלף מכוניות חשמליות, פולקסווגן תמכור בתרחיש האופטימי חצי מזה. נחיה ונראה.

חכם ביום
Guest

עוד שליח יבואן מבוהל שנגעו לו בכיס…

שמואל
Guest

מצחיק אותי שכל אלה שפוחדים ומפחידים אחרים מסוללות אין להם מושג וחצי בנושא וישנים ליד שקע חשמלי 220 וולט

אביגיל
Guest

אולי שמישהו יעשה סדר בכול הקטע של הרכבים החשמליים?
אני רואה גם טויטה ומיצובישי ואפילו סקודה, או אפילו הייבריד, כאילו באמת לא מבינה מה ההבדל המהותי?

שלום
Guest

מודל Y הגיעו השבוע לצורך תקינה במשרד התחבורה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: