לראשונה: טסלה Model 3 הבסיסית עולה יותר מ-200 אלף שקלים
בפעם הרביעית השנה, Tesla מעלה את מחירי דגם הבסיס שלה שהשתלט על כבישי ישראל, וחוצה לראשונה את קו ה-200 אלף שקלים הסימלי
טסלה עוד לא סגרה את השנה הראשונה שלה בישראל, והיא מצליחה שוב ושוב לנער את שוק הרכב הישראלי: אחרי שמחיר הדגם הבסיסי ביותר החל ב-179 אלף שקלים, הבוקר (ד') טסלה העלתה שוב את מחיר הכניסה של ה-Model 3, ולראשונה הוא חוצה את קו ה-200 אלף שקלים ומתרחק מהתחרות שנכנסה לשוק בשנה האחרונה.
עליית מחירים רביעית בפחות משנה
מחירו של דגם ה-Model 3 בגירסת Standard Range Plus, שהיא בעצם גירסת הבסיס הזולה ביותר של טסלה, כבר ידע עליות במהלך החודשים המעטים יחסית שבהן טסלה נמצאת בישראל: כבר כחודש לאחר פתיחת ההזמנות המוקדמות בישראל העלתה טסלה את המחירים של כמעט כל דגמיה, ובהם גם דגם ה-Model 3 הבסיסי ביותר מ-179 אלף שקלים כולל מיסים לכ-185 אלף שקלים. בחודש מרץ עלה המחיר בכ-7,000 שקלים נוספים – ועם העלייה הזו הגיעו הרכבים הראשונים של טסלה לישראל.
בחודש יוני טסלה העלתה שוב את המחירים של דגמיה השונים, כאשר דגם הבסיס התחיל במחיר של כ-192 אלף שקלים כולל מיסים. הבוקר (ד') כאמור התרחשה עליית המחירים הרביעית בפרק זמן של קצת יותר מחצי שנה, ומי שינסה להזמין לעצמו את רכב הלהיט של טסלה יגלה שהוא צריך לשלם עבורו קצת יותר מ-201 אלף שקלים. עלייה של כמעט עשרת אלפים שקלים לעומת המחיר הקודם, ועלייה של יותר מ-25 אלף שקלים בהשוואה למחיר ההשקה.
איך זה באמת להיות משתמש של טסלה בישראל? בדקנו
אבל יש גם נקודת אור
גם המיתוג של דגם הבסיס השתנה מ-Standard-Range Plus המעט מבלבל ל-"Rear Wheel Drive". עם זאת, באופן מעניין, טווח הנסיעה התעדכן גם הוא בימים האחרונים כאשר כעת טסלה מצהירה על 491 ק"מ (עלייה מ-448 ק"מ). כמובן שמדובר בטווח מוצהר של היצרנית, והוא יכול להיות רחוק שנות אור ממה שהמשתמשים מקבלים בפועל, אך כל קילומטר תוספת הוא מבורך. השינוי הזה מגיע בעקבות השימוש בסוללות חדשות, אך לאלו יש גם חיסרון קל, וכעת התאוצה מ-0 ל-100 של הרכב עלתה במעט ל-6.1 שניות, אם זה מעניין אתכם מסיבה מסוימת.
צפוי, אבל התזמון בישראל מעניין
עליית המחירים בישראל לא בדיוק מפתיעה, בעיקר לאור העובדה שרק לפני שבוע טסלה העלתה את המחירים של חלק נכבד מדגמיה גם בשוק הבית שלה, השוק האמריקאי – שם מחיר ה-Model 3 הבסיסי זינק ב-2,000 דולר, ועימו גם מחירי ה-Model Y, Model S וה-Model X – כך שלא נתפלא אם גם מחירי שאר הדגמים המשווקים בישראל יעלו בעת הקרובה.
ולמרות שטסלה היא טסלה, והיא הצליחה לכבוש את ליבם של ישראלים רבים ולהפוך לשם נרדף לרכב חשמלי, ישראל מתחילה להיות מוצפת באופציות חלופיות שהופכות ליותר ויותר תחרותיות שלא חוצות את הקו הסימלי אך המשמעותי של 200 אלף שקלים. התחרות בשוק הבסיס מגיעה מיצרניות ותיקות כמו יונדאי, וגם מהשוק הסיני שמציף את ישראל מדי כמה שבועות בדגמים חדשים במחירים שיכולים לתת תמורה מרשימה מאוד למחיר. רוב הרכבים החשמליים האחרים בישראל מגיעים במחירים שעשויים להתחיל לאתגר את טסלה, והעם הישראלי כפי שכולנו יודעים, מאוד אוהב עסקה טובה. עם זאת, הוא גם מאוד אוהב את המותגים שלו. תוסיפו לכך את אפשרויות הליסינג, הטרייד אין, ההתמקחות באולמות התצוגה, עמדות הטעינה הביתיות שמגיעות במתנה ומרכזי השירות שפרוסים ברחבי הארץ – ואולי תקבלו אתגר עבור טסלה.
עדכון (10:20): לבקשת גיקטיים התקבלה תגובה מטעם טסלה, ובה החברה הבהירה כי דגם הבסיס לא רק נהנה מתוספת טווח, אלא גם מפיצ'ר חימום מושב והגה גם בגירסה הבסיסית ביותר. כמו כן, בטסלה מסבירים כי הסוללה החדשה מאפשרת לרכב להיטען בפעם הראשונה עד ל-100% על בסיס יומיומי מבלי לפגוע ביעילות שלה. כמו כן ביקשו להבהיר כי עליית המחירים חלה רק על מי שמבצע הזמנה החל מהבוקר.
הגב
14 תגובות על "לראשונה: טסלה Model 3 הבסיסית עולה יותר מ-200 אלף שקלים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
וזה בזמן שהדולר ירד ב10% ב3 חודשים אחרונים.
אתה באמת חושב שזה קשור לדולר, מכס או מיסים?
המדינה יכולה לנצל כשהדולר חלש
ולמנוע עליית מחירים מיותרת ..
נכון שיש עליית מחירים בכל העולם
אבל המחירים בארץ גם ככה היו יקרים ביחס לעולם
בסופו של דבר אנחנו אוכלים אותה כמו תמיד..
הפוך
הוא אומר שהדולר ירד והמחיר רק עלה,
טסלה מוציאה אותנו פראיירים
אם פרייר מוכן לקנות תעלה את המחיר כמה שרק אפשר, והישראלים הם פריירים, תנו מותג תספרו שזה משהו טוב וישראלים יקנו את השיט הזה בכל מחיר
טסלה היא אחד הרכבים הגרועים שתקנו בקטגוריית המחירים הזאת, מבחינת איכות נסיעה ובמיוחד מבחינת איכות הרכבה וחומרים.
לא הגזמת בכלל, בגלל זה הוא הרכב החשמלי הוא הכי נמכר באירופה ובארצות הברית ומקבל ביקורות טובות בכל העולם?
אבל על זה שעם ישראל פראייר אני לא אתווכח.. בייחוד ברכבים
זה שמשהו נמכר לא אומר שהוא מוצלח, זה אומר שצוות השיווק שלו עושה עבוד מצויינת,
אני כמובן לא אשווה למרצדס והיגואר החשמליים כי זה קטגוריית מחיר אחרת אבל אפילו בהשוואה ליונדאי ולשוורולט החשמליים הטסלה מפסידה משמעותית כרכב, היחידים שהיא מנצחת זה רוב הסיניים ומיני חשמליות כמו הליף של ניסן.
ישראל הכי יקרה בעולם במחירי טסלה (ומניח שגם בשאר דגמי המכוניות)
במודל אס אנחנו מקום ראשון וההפרש מהמקום השני הוא 17 אלף דולר!
https://insideevs.com/news/527399/cheapest-expensive-countries-tesla-models/
אהההה חימום מושב והגה…. סבבה מקבל. שווה לשלם על זה עוד 10 אלף שקל.
תגידו אתם צוחקים עלינו? מי משתמש בחרא הזה? אפילו עכשיו בחודשי ה"חורף" חם פה אש. אתם מדברים איתי על חימום?
תגידו שמלא אנשים מתלהבים וקונים אז אתם רוצים למקסם רווחים כדי שהבורד יהיה יותר מבסוט… מה אתם מחרטטים??
אני אשאר עם הi10 שלי
קלה לחניה בעיר ועולה 120 אלף פחות מהטסלה
לא מבין את הטירוף בארץ סביב הטסלה, במיוחד בתל אביב
אין לאף אחד חניה ואני לא מתכוון להשתעבד ללחכות לטעינה כל פעם בתחנת טעינה
כנראה 80 אחוז קנו לשופוני אז תהנו
נשמע כאילו טסלה שילמו לכם על הכתבה
לא מדובר על עליית מחירים רק בישראל אלא בכל העולם, מדובר על ביקוש והיצע. הביקוש לרכבים של טסלה גדל, דרך לשלוט בזה היא להעלות מחיר. לעשות scaling למפעל רכבים זה לא כמו לאפליקציה. המפעלים באוסטין ובברלין עדיין בבנייה ורק קו ייצור ראשון מתחיל לייצר בחודשים אלו, ולעשות לו scaling יקח בערך שנה.
כל המידע הזה נמצא בכל סרטון יוטיוב..
טסלה הצליחו לעשות את הסוויץ' המהיר ביותר מרכב לגיקים לרכב שופוני לערסוותים, תחליף ג׳יפון ב 200K. אני כבר לא אקנה כמו שלא אקנה קאדילק זהובה