רשמית: טסלה בדרך לישראל
הסוף לשמועות: מודעה רשמית של החברה שפורסמה באתר מעידה על כך ש-Tesla, יצרנית המכוניות החשמליות הנחשקות ביותר בעולם, בדרך לישראל
עכשיו זה רשמי: החברה שנחשבת לגביע הקדוש של הרכבים החשמליים, והצליחה לייצר לא מעט שערוריות והחלטות שנויות במחלוקת במהלך השנים, בדרך לישראל. הפעם לא מדובר בספקולציות, שמועות או הדלפות, אלא במהלך פומבי ראשון שמוכיח שטסלה (Tesla) בדרך לסניף ישראלי ראשון.
בקרוב: העובד הישראלי הראשון של טסלה
באתר הרשמי של טסלה עלתה מודעת דרושים חדשה המחפשת אחר מועמדים לתפקיד Country Manager לישראל. מדובר במשרה מלאה, והמועמד אשר יבחר לתפקיד יצטרך להיות על הקו בין פאלו אלטו לתל אביב, שם החברה צפויה להקים משרדים חדשים. לדברי טסלה, תפקיד המנהל הוא לנהל את כל הפעילות של טסלה בישראל לרבות שירות, מכירות ומשלוחים בתחומי ישראל, ובגיוס של מנהלים נוספים. כך שנראה שזהו ממש לא הגיוס האחרון של טסלה בישראל.
למשרה הנוצצת, טסלה לא דורשת שום תואר יוקרתי, אלא ניסיון בניהול עסקים בשווקים חדשים, קשרים עם בכירים בממשלה, ושלל יכולות צפויות וקלישאתיות כמו ״רעב להצלחה״, ״יצירתיות ויכולת לעבוד בקצב מהיר״. אם אתם מרגישים שיש לכם את זה, טסלה מאפשרת הגשת מועמדויות דרך האתר שלה.
לטסלה יש לא מעט אתגרים בישראל בדרך להשקת שירות מספק: אחד הפיצ׳רים החשובים ביותר עבור בעלי מכוניות טסלה הוא ללא ספק תחנות ה-Super-Charge המאפשרות טעינה מהירה של הרכבים כאשר הם זקוקים לטעינה של סוללות הרכב. טסלה תצטרך לפרוס תחנות טעינה במיקומים חכמים ברחבי ישראל, כאשר כיום לא קיימות אפילו מספיק תחנות בסיסיות לטעינת רכבים חשמליים. ככל הנראה, יהיה הכי מעניין לראות האם טסלה תצליח לשכנע את משרד התחבורה לאפשר הפעלה של היכולות האוטונומיות של הרכבים שלה גם בתחומי ישראל.
הגב
40 תגובות על "רשמית: טסלה בדרך לישראל"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כי אין כמו לעמוד בפקק ברכב חשמלי סמי אוטונומי. גם יחסוך כסף על דלק וגם לא ידרוש מאמץ לעשות גזברקסגזברקס 70 פעם בדקה.
אתה צוחק אבל אם אתה יכול לקרוא משהו תוך כדי זה רעיון לא רע…
לא צחקתי בכלל ¯_(ツ)_/¯
בגדול לא צריך רכב אוטונומי בשביל זה….
היום גם רכבים עם קרוז קונטרול אדפטיבי עושים את זה.
תשלב את זה עם מנוע חשמלי (ברכבים חשמליים 100% או היברידים) ויש לך 0 פליטת מזהמים ו 0 התעסקות עם גזברקסגזברקס כמו שאתה אומר.
מה נראה לך החשמל נוצר יש מאין? אין דבר כזה 0 פליטת מזהמים. אפשר להרחיק את הפליטה ממרכזי אוכלוסיה ולייצר חשמל באנרגיות מזהמות. גרעין הוא די אופטימלי למעט טיפול בפסולת אם הוא בטוח, ולכן לא תהיה בארץ 0 פליטת מזהמים.
על אנרגיה סולארי שמעת?
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%AA
אנרגיה סולארית מזהמת בתהליך הייצור והתחזוקה.
הפאנלים לא עשויים מאבקת פיות.
האנרגיה הנקייה, הזולה והבטוחה ביותר היא אנרגיה גרעינית.
הטעינה המהירה היא ממש לא הכרח בישראל.
ישראל מדינה קטנה. טעינה רגילה תספיק להגיע לאילת כמעט מכל מקום.
מכיוון שהמתח החשמלי בישראל הוא 220, ומנגנון הטעינה של הטסלה הוא מובנה ברכב (בניגוד לכל רכב חשמלי אחר) אז אפשר לחבר את הטסלה לכל שקע 220v פשוט (אם כי רצוי שיהיה לפחות 30 אמפר, שמספק כ 40 ק"מ טעינה בשעה, וטסלה תומכת בטעינה ביתית של עד 80 אמפר!)
אני לא רואה מישהו שיצטרך את הטעינה המהירה עבור נסיעות יומיות…
מדובר במהירות ההטענה לא טווח הנסיעה אז איך זה קשור? למה שתשב שעה בתחנת הטענה כל כמה ימים?
מהירות הטענה לא קשורה לטווח.
לצורך הדוגמא אפשר להשוות את זה לגודל המיכל דלק ברכב רגיל ומהירות התדלוק ממשאבת הדלק בתחנה לתוך המיכל.
כלומר גודל המיכל דלק שלך מקביל לטווח הנסיעה ברכב חשמלי (מודדים אותו בקילומטרים – בדרך כלל מדובר על כמה מאות קילומטרים פר טעינה)
מהירות ההטענה ברכבים חשמליים מקבילה למהירות התדלוק בתחנת דלק.
היום יש לך בתחנות דלק משאבות שמזרימות את הדלק למיכל של הרכב בתוך 2-3 דקות. דמיין לך שהוא היה ממלא לך את המיכל בטפטוף. היה לוקח לך שעה למלא את המיכל. אותו דבר בחשמלי, אתה רוצה ש"ידחוף" את החשמל כמה שיותר מהר לסוללות.
בדיוק. וכמובן שלא מדובר פה על הטענה ביתית, כי לרוב האנשים אין חניה פרטית או בית פרטי לצורך העניין. גם הטענה בעבודה לא תהיה לרוב הנהגים כנראה.
מדובר במקביל לתחנות דלק – וכן, עם רכב רגיל תדלוק לוקח 2 דקות, ורצוי מאוד שעם רכב חשמלי זה יהיה דומה לזה – אחרת נצטרך לתכנן את השבוע סביב ההטענה…
אני בספק שלאדם שיוכל להרשות לעצמו טסלה אין בית פרטי או לפחות חניה פרטית.
לצערנו עדיין לא הגיע היום שטסלה מייצרת רכבים למה שנקרא "הציבור הרחב"…
אם הם רק ימכרו באותו מחיר שהם מוכרים בחול (בתוספת מס, בסדר) בלי תוספת החזירות המקובלת על היבואנים פה זה יהיה יותר זול מרכבים אחרים
אתה אופטימי… חחחח
תוסיף בארץ 100% מס, את עליות המשלוח הטיפול והאגרה
ואת זה שאין מוסכים מורשים עדיין בארץ.. היבואן יעשה פה קופה לא קטנה.. הרכב הזה יעלה סביבות ה 150 אלף אם לא יותר..
העניין הוא שאין ייבואן. טסלה לא עובדת עם יבואנים, רק מכירה ישירה.
לא אומר שיהיה זול, אבל זה חותך את האדם באמצע שגוזר קופון כלשהו.
אין מצב.
הדגם הבסיסי עולה 39 וחצי אלף דולר, כלומר 138 אלף ש"ח, תוסף 100% מיסים (מס קניה ומעמ) ואתה כבר ב-280 אלף.
רוב עלות הרכב בארץ היא מיסים, לא רווח של היבואן.
בדוק שוב כמה מס יש על רכב חשמלי (רמז, יש לך אפס מיותר בחישוב…).
זה הולך להשתנות בינואר הקרוב. כנל היברידי.
רק היברידי. חשמלי מלא נשאר (בינתיים) עם אותה הנחת מס שהייתה עד כה.
כי כמעט ואין, ברגע שיהיה יעלו גם את המס על זה
על רכב חשמלי המס הוא 10 אחוז בלבד
מחיר בארץ- 300 אלף
לא כולל מעמ
לא כולל אגרת חשמל לרכב- יגיע במקום הדלק
לא כולל אגרת נסיעה ברכב אוטומט- גם יגיע
הזוי זה אומר שיש על הרכב 117% מס
מצאתי את הרכב הבא שלי
אתה יכול ללכת כבר עכשיו לרשות המיסים ולשלם 100% מס מערך הרכב .
One man one riot
אנחנו מתלהבים ממכונית שהמדינה כנראה לא תשתף פעולה עם ההטמעה שלה בארץ. זה יהיה רכב לעשירים בלבד! המדינה שמה רגליים לרכבים החשמליים בארץ אם באמת היה רצון להכניס את מודל המכונית החשמלית בארץ המחירים היו הרבה יותר זולים והמדינה הייתה מורידה את המס על הרכבים החשמליים ומעודדת את הציבור להטמיע עמדות טעינה מהירה במספר מוקדים בארץ אבל בפועל זה לא קורה. משרד התחבורה עסוק בצמצום מספר הנתיבים בכבישים והגדלת הגודש. ולא דברנו בכלל על מצב הנהיגה האוטונומי של המכונית.. האם המשטרה ומשרד התחבורה יאשרו את הנהיגה האוטונומית.. אחרת כל רכב כזה יקבל קנס
המחיר יהיה גבוהה בקנייה אבל העליות הכבדות יבאו בטסט והמצאות רישוי אחרות שיוציאו על מנת לפצות על אובדן מיסי הדלק.
מדובר במהירות ההטענה לא טווח הנסיעה אז איך זה קשור? למה שתשב שעה בתחנת הטענה כל כמה ימים?
אלון תשמור לי 3 רכבים והשלישי בנמל כן …
בהצלחה עם החזירים בממשלה: בקרוב- מס טעינה, מס רכב חשמלי, ומס אנחנו לא רוצים שעצם קיומו של רכב חשמלי יחסוך לך בדלק נכין נטיל עליו מס של 80%.
להקים אולמות תצוגה בארץ
גם אני התלהבתי כשראיתי את הכותרת….
אבל מדובר בסך הכל במודעת דרושים למשרה אחת בארץ.
זה אומר שהם בוחנים כניסה לשוק הישראלי.
נראה לכם באמת שהממשלה תתן להם להכנס לפה?
כניסה של רכבים כאלו לשוק אומרת הפסדי עתק לממשלה.
כבר עכשיו אנחנו רואים הפחתה של הטבות מס לרכבים חשמליים והיברידים…. למה? כי המדינה רוצה לחלוב עוד קצת מהפרה של הנפט.
בכל העולם מבינים כבר שהכיוון של השוק הולך לחשמל ואפילו שמים דד ליין מבחינת איסור מכירת רכבי בנזין (ודיזל) חדשים. אבל אנחנו הכי חכמים!! אנחנו נלמד את כולם שבנזין הכי טוב!!
פשוט חבורה של לא יוצלחים יושבים שם בכנסת…
אל תדאג. יהיה מס של 150% על חשמל לטעינת רכבים
זה לא אם, זה מתי, רכבים חשמליים יכנסו וישלטו על השוק, מדינה חכמה שאכפת לה מזיהום אוויר ובריאות תושביה תגרום לזה לקרות מהר יותר אם זה ע"י הורדה במיסים, יצירה של נתיבים רק לחשמלי או איסור כניסה של רכבים מזהמים למרכזי הערים.
השלב הבא הוא רכבים אוטונומים למניעה של תאונות הדרכים ועלויות מטורפות למדינה ולמשלם המיסים. שלא לדבר על הוזלת עלויות השינוע של סחורה.
טסלה הם החלוצים בשני התחומים (גם אם הם לא אילו שהמציעו את הטכנולגיה). הלוואי שאוכל להרשות לעצמי רכב שכזה יום אחד.
בלי להעליב אבל אתה תמים מידי.
מילת המפתח בתגובה שלך היא "מדינה חכמה" (עם דגש על חכמה).
האינטרס של המדינה בפועל הוא כסף קודם כל. למה? כי יש תקציב בטחון ששואב מלא, יש חרדים וערבים שעולים כסף, ועוד ועוד ועוד.
הכסף שהמדינה מרוויחה מרכבי בנזין (בצורת מיסים, בצורת מכירת רכבים, בצורת דלק) הוא גדול מידי והם לא מוכנים לוותר עליו.
בגלל זה אתה רואה שמורידים את הטבות המס לרכבים האלה (יהפוך אותם ליותר יקרים ופחות כדאיים ללקוח).
כנראה שהרכבים האלה יהפכו למיינסטרים רק אחרי שהמדינה תמציא איזה מס על טעינה חשמלית שיניב לה את אותו כסף כמו שנכנס לה דרך הדלק.
טסלה לא תטרח להעביר רגולציות כאן את כל ממה שקשור לענף הבניה. הכל פה תואם אירופה והרבה יותר יקר וממוסה. זה לא שווה להם. רכב זה משהו אחר
אני לא יודע מאיפה המחירים האלה? חבר שלי קנה לו ולאשתו כל אחד כ 100000$ וזה היה לפני שנה או יותר
מאמין שיבואני הרכב, שמרוויחים היום סכומי עתק ונמצאים חזק מאוד בלובי הכנסת, יעשו כל בשיכולתם למנוע מזה לקראת ע"י בירוקרטיה שנציגיהם בכנסת יחקקו.
כולי תקווה שבממשלה הבאה מישהו יתעורר ויבין את המוניטין שהוא יכול להשיג ע"י קידום אנרגיה ירוקה (ומיסוי שונה) קרו ערך כחלון שבנה קריירה מקרדיט כשזה.