נגמרו התירוצים: עכשיו אתם יכולים לנסוע עם טסלה גם לאילת

הישראלים יצטרכו למצוא שאלה אחרת לשאול רוכשים של רכבים חשמלים – בזכות תחנות סופרצ’ארג’ר, טעינה מהירה, שהקימה טסלה במצפה רמון ובאילת

כך נראית התחנה במצפה רמון – לפני שרכבי בנזין חונים בה

מאז שטסלה השיקה את הרכבים שלה בישראל בחודש פברואר, שוק הרכבים החשמליים רותח. למרות שהיא הספיקה להפוך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל תוך זמן קצרצר (ובקרוב היא גם תהפוך לרכב החשמלי הנפוץ ביותר בכבישי ישראל), לסקרנים ולספקנים הישראלים הייתה שאלה אחת עיקרית: ומה אם אני רוצה לנסוע לאילת? ובכן, החל מהיום, אפשר למחוק את השאלה הזאת מסט השאלות, אחרי שטסלה פתחה שתי תחנות קריטיות מאוד למי שאוהב לנפוש בעיר המלונות, הבופה והפטור ממע”מ.

במצפה רמון תצטרכו לחכות קצת יותר

עד השבוע, נפתחו בישראל רק 2 תחנות סופרצ’ארג’ר רשמיות של טסלה: הראשונה הייתה בקניון עזריאלי שבתל אביב, והשניה בחודש מאי בקניון עזריאלי בחיפה. בעמדות ה-SuperCharger שהן מהדור ה-3 והמהיר יותר, ניתן להטעין רכבים בהספק של עד 250kW בהתאם למצב הסוללה. כמו כן, ניתן להטעין את כל הרכבים בעמדות במקביל מבלי לפגוע במהירות הטעינה של כל רכב בנפרד. בממוצע, תוכלו להטעין יותר מ-100 קילומטרים של נסיעה נוספת בכ-5 דקות של טעינה בתחנות כאלו. זמן הטעינה הממוצע של רכבי טסלה בעמדות הסופרצ’ארג’ר עומד על כרבע שעה.

מחיר הטעינה הוא פשוט למדי לחישוב ועומד על שקל בודד לקוט”ש, מה שאומר שאם איכשהו הצלחתם להגיע על סוללה כמעט ריקה לתחנה, תוכלו להטעין אותה ל-100% (או פחות, כפי שטסלה ממליצה) בפחות מ-100 שקלים גם אם אתם מחזיקים בדגמים עם הסוללות הגדולות ביותר. אלו שיסתפקו בדגמי הבסיס יוכלו לצאת מהתחנה עם חשבון של כ-50 שקלים בלבד. כמובן, שבהמשך לספורט הלאומי של לבקר באילת וליהנות מהפטור במע”מ, גם הדרך חזרה צפויה להיות זולה יותר, ולעלות כ-42 ש”ח בלבד.

תחנת סופרצ’ארג’ר נוספת נפתחה באחת מתחנות העצירה הפופולריות ביותר במסלול הנסיעה של ישראלים רבים בדרך לאילת. התחנה במצפה רמון כוללת 4 עמדות טעינה בהספק מקסימלי של 150kW, כך שהן לא מהירות כמו האחיות הצפוניות שלהן. העמדה ממוקמת ברחוב הר עודד. אחרי שתגיעו לאילת, תוכלו להטעין שוב את הרכב שלכם בתחנת הסופרצ’ארג’ר שנפתחה הבוקר, שהיא מעט יותר מפנקת: 6 עמדות בהספק של 250kW. העמדה ממוקמת בקניון ביג באילת.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

תחנות מהירות. תחנות מהירות בכל מקום

לאורך כל החודשים האחרונים בהם טסלה פחות או יותר הכניסה לישראל את הרכב החשמלי בסערה, ישראלים רבו תהו לגבי טווח הנסיעה שלה, וגם אנחנו נתקלנו בלא מעט תגובות ושאלות מקוראים שרצו לדעת האם אפשר להשלים עימה נסיעה לאילת. גם ללא הסופרצ’ארג’רים של טסלה, ניתן להגיע לאילת עם רכב חשמלי באמצעות עצירה בתחנות טעינה סטנדרטיות שונות בבאר שבע, צוקים, פונדק כושי רימון, קיבוץ אילות, וגם באילת עצמה בקניונים ובמספר מלונות.

עכשיו, כששאלת אילת יורדת מהפרק, יצטרכו הישראלים למצוא שאלות אחרות. בהמשך צפויה טסלה להוסיף עמדות סופרצ’ארג’ר חדשות בבאר שבע, קריית גת, ירושלים, הרצליה, מודיעין וטבריה, כך שמשתמשי טסלה יוכלו פחות או יותר להיות במרחק של עשרות קילומטרים ספורים מתחנת סופרצ’ארג’ר בכל רגע נתון.

 

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

57 תגובות על "נגמרו התירוצים: עכשיו אתם יכולים לנסוע עם טסלה גם לאילת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קובי
Guest

מאז שטסלה הגיעה לארץ גיקטיים הפכו מאתר טכנולוגיה לאתר חדשות רכב… אם אתם לא מסכימים, זה בגלל שטסלה היא חברת סטארט-אפ ולא יצרנית רכב.

ichs
Guest

לא טכנולוגיה ולא רכב, יח”צ.
זה פרסומת ממומנת…..

עודד המקודד
Guest

אני עדיין צוחק כל פעם שאני רואה עמדת הטענה של CHAdeMO ונזכר שהסתלבטת עליהם בכתבה עם ניר חורש

עודד המקודד
Guest

אני עדיין צוחק כל פעם שאני רואה עמדת הטענה של CHAdeMO ונזכר שהסתלבטת עליהם בכתבה עם ניר חורש

הכי חגם
Guest

נגמרו התירוצים תשדדו בנק וגם לכם יהיה רכב חשמלי של טסלה

תומר
Guest

נכון נכון כמובן, הרכבים ממש לא עולים קצת מעל הממוצע בישראל.
אחי הרכבים הכי נמכרים בישראל זה קורולה ופריוס שכולים בסביבות ה160,000 שקל. להשקיע עוד קצת (יחסית) ולקנות מודל 3 ב190,000 שקל זה ממש לא צורך מאותו בן אדם “לשדוד בנק”

Tomer
Guest

קורולה עולה 130 סתם אומר

אחד
Guest

אתה מתכוון 140
בזיון של מחירים למשפחתיות עלובות

קובי
Guest

קורולה ואיוניק, פריוס ממש לא “מהנמכרים בישראל”. והם עולים 130…

יותם
Guest

או 171500 ולצאת עם פיגו 2008 חשמלית מפנקת, כולל עמדה והתקנה בבית.

חןל
Guest

פיג’ו מפנקת בעיקר את בעלי המוסכים, ומתסכלת בעיקר את בעלי הרכבים

ichs
Guest

לא יודע איפה אתה קונה את הקורולה שלך

ניסים
Guest

גיקטיים עובד חזק כדי לקדם רכב בעייתי מאוד במחיר מופרז
לפחות תכתבו שזה תוכן שיווקי כמתחייב בחוק

אנונימי
Guest

למה הוא בעייתי כלכך ?
מעבר לזה הוא לא במחיר מופרז בכלל בהתחשב בעובדה שהמתחרות שלו מתחילות מ-300 אלף שקלים לגרסאות הבסיס בזמן שאצל טסלה אחרי הרבה עליות במחיר הוא מתחיל ב-190 אלף שקלים.
לגבי הפרסום אני יכול להגיד לך שהם לא מחוייבים לכתוב שזה תוכן שיווקי כי זה לא תוכן שיווקי וטסלה לא שילמה לאף אחד אף פעם על שיווק

אורי
Guest

טסלה לא עלתה במחיר, המס עלה כי מביאים עכשיו את הרכב מסין, לה אין הסכם סחר עם ישראל וזה עוד 7 אחוז מכס. עד עכשיו טסלה ספגה את ההפרש כי הרכבים הראשונים הגיעו מארהב שם יש הסכם סחר. לאט לאט צמצמה את הפער וכרגע המחיר כולל את ההפרש

גיל
Guest

רכב בעייתי רואים שלא נסעת עליו החיים. ברכב שווה יותר מפי 2 ממה שהוא עולה . בכל העולם נמכר כמו אאודי a5 ורק בארץ עןלה כמעט כמו אוקטביה . יבואנים בלחץ אני מבין אותך . האוטו חלון וכבר אחרי שנתיים מחזיר את כל ההשקעה בדלק וטיפולים

ממש
Guest

רואים שאתה לא נכנסת אליו או לחילופין שקנית ולא תגיד מילה רעה (כמו אפליסטים)
יש לו פלסטיקה של קיה פיקנטו ורמת גימור ו QA מהגרועות בתעשיית הרכב.
ולא חסר מידע בנושא איפה שלא תסתכל באינטרנט.

צוקרברג בן ז ו נ ה
Guest
צוקרברג בן ז ו נ ה

אם כבר אתה כותב
לפחות שנבין למה אתה מתכוון

חןל
Guest

יכולת לכתוב זאת על כל כתבה בגיקטיים. מציגים רק חידושים טכנולוגים. כל חידוש כזה שמפורסם הוא יח”צ לחברה כלשהי. אז לא נקרא על חידושים של חברות כי מוחך נרתע מתועלת חיצונית כלשהי?!

איציק
Guest

רכב לא מרשים בכלל. יש טובים פי אלף.

אנונימי
Guest

אז זהו שאין אף רכב יותר טוב מטסלה, הטסלות הם הרכבים הכי מהירים בטוחים וזולים( זולים בקטגוריות שלהן) שיש בעולם ואין על זה שום וויכוח

ממש
Guest

לא נראה לי שאין ויכוח

Name
Guest

בוא…
קצת אירוני לפרט על כמה טסלה פופולרית בישראל ומיד אח”כ להתייחס למספר מגוחך של עמדות טעינה בתור פתרון לכל עניין הטעינה בדרך.
במציאות, מי שאין לו חניה פרטית עם שקע טעינה, כנראה שיהיה לו די קשה להחזיק טסלה וכל פעם למצוא עמדת טעינה ברחבי ישראל, כי עדיין יש מעט מאוד כאלה בשלב זה.

אנונימי
Guest

אם כולם יטעינו רק בעמדות ציבוריות שזה לא המצב בכלל זה יהיה בעייתי, היום לרוב בעלי המכוניות החשמליות יש עמדות בבית והם מטעינים בבית ולא במקומות חיצוניים

חןל
Guest

זה משום שלרב בעלי טסלה יש בתים פרטיים. מה שאומר שבטווח הזמן הקצר, אין כדאיות כלכלית לרכוש טסלה אם אינך יכול לארגן עמדת טעינה בביתך. פיזור עמדות הטעינה הכה מצומצם מראה על חוסר הענות של חברת טבלה להשקיע בקהל הישראלי, שאינו בעל עמדת טיענה ביתית. זו אסטרטגית פילוח מיקוד מדוייקת, כדי לא להשקיע בקהלי שאינם היעד.

בוב
Guest

כבר ראיתי מישהו שיצר לעצמו עמדת טעינה בחנייה ציבורית ליד הבניין. יש תעלה קטנה במדרכה בין חיבור לחנייה, יש שלושה מקומות שהוא יכול לחנות בהם ולהטעין. לא סוף העולם.
אגב – שכונה חרדית.

צוקרברג בן ז ו נ ה
Guest
צוקרברג בן ז ו נ ה

אתה לא רציני נכון?
תמחר מהר את השטויות שכתבת

דוד
Guest

אז אם מסיבה מוזרה אני מחליט לנסוע לאילת,
מגיע למצפה רמון ומחכה בתור
יש לי בערך חצי שעה לחכות, רבע שעה של ההוא לפני ורבע שעה שלי?
ואחרי כן באילת עוד פעם לחפש עמדת טעינה ואז גם בדרך חזרה?
תודה רבה, טנק מלא של בנזין ל 800 ק”מ (תאורטית 1000 אבל אני לא מגיע למיכל יבש) לוקח לי למלא 3 דקות במקום שעה וחצי

תומר
Guest

אתה מגזים כאילו יש כל כך הרבה אנשים.
באמריקה ברוב מקומות ההטענה של טסלה אין תור כי יש מספיק ביחס לכמות הרכבים שעוסקת, ורק מרחיבים את זה…
אתה רואה איך שעוד חצי שנה יהיו מעל 10 מקומות הטענה, כל אחד סופר-מהיר ועם מספר עמדות טעינה…אין סיבה שיהיו תורים כמו שאתה מנסה להמציא פה.

דוד
Guest
אני מתייחס למה שיש כרגע, לא למה שהייתי רוצה שיהיה. כרגע יש מעט מאוד עמדות הטענה מהסוג המהיר, חלקן בחניון שצריך לשלם דמי כניסה כדי להנות מהזכות לטעון את הרכב, תאר לך שהיית צריך לשלם כסף רק בשביל זכות הכניסה לתחנת דלק. לימים בהם יש נהירה לאילת, בעיקר החופשות משרד החינוך, בדרך לאילת ובאילת עצמה יש מעט מאוד תחנות טעינה יחסית למספר המכוניות הצפויות, בעלי משפחות יצטרכו לחכות ביום קיץ חם חצי שעה ויותר לחשמל הנכסף, ביום קיץ חם ועם ילדים המושב האחורי. פעם בהלוך ופעם בחזור, ברוך השם באילת עצמה יוכלו ליהנות מהחוויה לבד בלי המשפחה. חישובי הכדאיות בתדלוק… Read more »
קצת לקרוא
Guest

אבל כרגע גם אין הרבה מכניות אז העמדות לא באמת עמוסות

יואב
Guest
כרגע אין תורים באף נקודה של סופר-צ’רג’ר בארץ ניתן לשער שטסלה מרווחים מכל עמדה, כך שאם יתחיל להיות עומס אז יפתחו עמדות נוספות (בסין יש גם נקודות עם 50 עמדות). 6 עמדות בשימוש מקביל מספיקות ל 12 איש בשעה, שזה המון ל – 3000 טסלות שיש בישראל (הרי לא כולם נוסעים לאילת באותה השעה). עמדות אלו משרתות רק את רכבי טסלה. שאר הרכבים החשמליים צריכים לעצור בתחנות של אפקון/גינרג’י וכו’ שיש להם רק נקודה מהירה אחת לכל עמדה. וכאשר אתה תמלא טנק מלא ותשלם 300+ ש”ח ואח”כ תשרוף את הדלק הזה אז תחשוב על רכבי הטסלה השקטים והמהירים שעולים פחות… Read more »
אורח
Guest

הבעיה האמיתית היא שתגיע לשם, ותראה שחונים שם רכבי בנזין, ותאלץ לחכות שעות עד שהם יואילו לפנות את המקום שמלכתחילה היה אסור להם לחנות בו…

nope
Guest

בחישוב זריז, באוטו שלי יעלה לי בערך 70 שקלים במקום 42.
בתמורה לזה אני נמנע מרכב עם קרינה בלתי מייננת עם מדד מוטל בספק וגימור טיפה יותר טוב בכמעט 30% פחות במחיר.
מת לשבת בטסלה ובעתיד אולי אפילו אקנה, אבל זה עוד מוקדם.
לפני כמה ימים סיפרתם בכתבה שמורה נהיגה היה מאוכזב מהטווח של הרכב שעשה 250 ק”מ לטעינה, מה שאומר שלאילת לא בהכרח תגיעו (לא אם הירידות של סדום וכל העצירות).
לכל הפחות, לנסוע לאילת שווה כתבה נוספת בסדרה על טסלה :)

nope
Guest

“עם”, לא “אם”, ג’יזס

תומר
Guest

אותו בן אדם אמר בערך, וזה עם העובדה שיש לו תלמידים שלא יודעים להיות חסכוניים בשום צורה שהיא.
יש לי חבר עם טסלה (או לפחות, לאבא שלו) והוא סיפר שאבא שלו נסע מעפולה לירושלים משם ליבנה, משם לרמת גן ובחזרה לעפולה, בלי לחץ, הגיע עם מספיק סוללה הביתה והוא גם יצא עם 80% מהבית.
זה בלי קשר לעובדה שיש מספיק אנשים בחוץ שיכולים להעיד שהרכב מסוגל ל400+ ק”מ בכיף.

מגיב חדפ
Guest

הוא אמר שהוא עשה 250 קילומטר אבל הוא אמר שהוא גם ביטל את הטעינה מהבלימה של הרכב שזה מוסיף לא מעט בנסיעה עירונית, אז פה נעלמו לך בערך 70-100 קילומטר

המום
Guest

בקרוב ניתן יהיה להטעין את רכבי טסלה; בירושלים, כביש 6 , מודיעין, טבריה, עכו ונהריה, הרצליה . בהמשך גם בראשון לציון , באר שבע ואשדוד.
עד סוף 2023 יהיו לטסלה 20 תחנות טעינה בכל הארץ.

איציק
Guest

די להריץ את טסלה בא לי רכב מזהם כוסאומו

אוהד טסלה
Guest

זה יהיה טוב אם הם יפתחו גם באריאל ובבית שאן ובחרמון

עומר
Guest

לא מבין את ההייפ סביב האוטו הזה, זה נראה כמו מאזדה 3, לקחתי סיבוב מחבר וזה מאיץ מהר ונחמד, לא יותר.
אשאר עם הקאדילק שלי

חןל
Guest

חוסר הבנתך אינו צריך להתפרסם.
נסה לקרוא על ההתחממות הגלובלית, הקשר בינה לבין אחוז הפחמן הדו חמצני באטמוספירה (באוויר), ונסה להבין מדוע בעתיד כל המכוניות תהינה חשמליות במדינות מתקדמות (כלומר לא בישראל).

עידן
Guest

אם זה נכון שבדגמים טסלה שמיוצרים בסין יש פחות כריות אוויר?

חןל
Guest

כן, כי בתרבות הסינית ישנים ללא כריות ברכב

גלעד
Guest

השבוע עשיתי סיבוב בטסלה, לא עפתי.. מאיצה נחמד ושקטה.. לא יותר מזה. פלסטיקה זולה ומושבים שנדבקתי אליהם כמו מסטיק בגלל החום. אחרי 10 דקות נסיעה והתלהבות זה עובר ומבינים שזה סתם עוד רכב. מה גם הגג מקרין חום חבל על הזמן כשנכנסים לאוטו אחרי שהוא בשמש כמה שעות.

נתן
Guest

מישהו יודע מתי יגיע מודל Y?

רוני
Guest

תחילת שנה הבאה.

יובל
Guest

לא הבנתי!
כל הזמן טסלה מתגאים ב400 500 ק”מ טווח נסיעה, אז מה הפריע להם ליסוע עד אילת בלי תחנות טעינה באמצע הדרך?
רכב עם פלזמה במקום לוח שעונים, מכור לטעינה חשמלית כמו גלקסי ביום רע, ועולה כפליים מרכב טוב יותר ממנו, צריך להיות גאון כנראה להבין את זה

יעקב
Guest

עדיין כאב ראש. והצעת הקפה בעת הטעינה ממש לא מרגשת אותי. מעדיף כרגע היברידית פלאג אין (עם אפשות לטעינה).

כרבע חשמתית רק בתור רכב שני או כשופוני נא.

רוני
Guest

לרכוש רכב פלאגין כיום שיש רכבים חשמליים עם טווח של יותר מ-400 ק”מ זה טעות ענקית. רכבי פלאגין יקרים, עם טכנולוגיה מיושנת ומערכות כפולות ומיותרות ואתה גם צריך לשלם על בנזין יקר במקום חשמל זול.

לרלרל
Guest

תמשיכו לנסוע על טלסה,כמו עדר של כבשים עיוורים.צולק עליכם מהפורשה שלי

חיימקה
Guest

רק דבר אחד לא ברור לי בכתבה: למה שמישהו ירצה לסוע לאילת?

אסף
Guest

אין מחלקת שירות ואין מי לדבר טסלה בתחת שלי

אסף
Guest

טסלה עם יבואן וירטואלי חד משמעית

אסף
Guest

אין עם מי לדבר בקשר לרכב שייתן שירות

טם בל
Guest

הכתבה עם הכי הרבה תגובות בגיקטיים עד כה.

משה
Guest
ממש בסוף שהות לא ארוכה מספיק בגרמניה נכנסתי ל״סוכנות״ טסלה בברלין. הרכב לוחש לך מהשנייה הראשונה ״קח אותי, קח אותי…״ (בגרמנית זה נשמע פחות טוב: ניייים מיך, נייים מיך…) אבל אנחנו קשוחים ולחישה טסלנינית לא תעבוד על חושי הרכישה המפותחים שפיתחנו כאן בישראל ואני מתיישב. בשניות בודדות אני מפתח חיבה למכשיר ועד שאני עוזב את הכיסא אני מאוהב. פתאום ההבנה הבסיסית נוחתת אצלך בנועם וללא זעזועים: כך נראה הצעד הראשון לדבר הבא, למהפיכה הבאה. — בכל אופן – בגרמניה מחיר המכשיר עומד על 36 אלף יורו. המדינה משיבה לך קצת פחות מ 6000 יורו (סוג של אנטי מס על רכב… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: