טסלה השיקה את ה-Supercharger בתל אביב: כמה זה יעלה לכם?
תחנת סופרצ’ארג’ר (הטענה סופר-מהירה) ראשונה של Tesla בישראל נפתחה בקניון עזריאלי בתל אביב, והתחנה הבאה תיפתח כבר בחודש הבא
אחרי שבחודש ינואר חשפנו לראשונה בגיקטיים את מיקומי תחנות ההטענה המהירות בישראל של טסלה, ה-Supecharger, וימים ספורים לאחר שהלקוחות הישראלים הראשונים שלה קיבלו את רכביהם, החברה משיקה באופן רשמי את תחנת הסופרצ’ארג’ר הראשונה בישראל וחושפת פרטים נוספים.
מ-0% ל-100% בפחות מרבע שעה, ופחות מ-100 שקלים
התחנה הראשונה ממוקמת בקניון עזריאלי שבתל אביב וכוללת 6 מטענים. למזלנו, זהו הדור 3 והעדכני ביותר של תחנות הטעינה המהירות של החברה (V3), כך שהן מסוגלות להטעין רכבים בהספק של עד 250kW בהתאם למצב הסוללה, ומסוגלת להטעין את כל הרכבים בעמדות במקביל מבלי לפגוע במהירות הטעינה של כל רכב בנפרד. בממוצע, תוכלו להטעין יותר מ-100 קילומטרים של נסיעה נוספת בכ-5 דקות של טעינה בתחנות כאלו. זמן הטעינה הממוצע של רכבי טסלה בעמדות הסופרצ’ארג’ר עומד על כרבע שעה.
מחיר הטעינה הוא פשוט למדי לחישוב ועומד על שקל בודד לקוט”ש, מה שאומר שאם איכשהו הצלחתם להגיע על סוללה כמעט ריקה לתחנה, תוכלו להטעין אותה ל-100% (או פחות, כפי שטסלה ממליצה) בפחות מ-100 שקלים גם אם אתם מחזיקים בדגמים עם הסוללות הגדולות ביותר. אלו שיסתפקו בדגמי הבסיס יוכלו לצאת מהתחנה עם חשבון של כ-50 שקלים בלבד.
כזכור, מחר בלילה מחיר הדלק הרגיל יזנק שוב – כפי שעשה לא מעט בחודשים האחרונים – ויגיע ל-6.04 שקלים לליטר, מה שאומר שהטעינה החשמלית הופכת ליותר ויותר משתלמת.
התחנה הבאה כבר בדרך
מטסלה נמסר לנו כי תחנת ה-Supercharger השניה בישראל, שתמוקם בקניון עזריאלי שבחיפה, תושק במהלך החודש הבא. בהמשך, עתידות להיות מושקות שתי תחנות נוספות, בבאר שבע, ואיך לא, גם באילת.
נכון לעכשיו אין אינדיקציה להקמת תחנה גם באיזור המזרחי של ישראל, קרי ירושלים והסביבה. כך על פי מפת השירות הרשמית של טסלה. עם זאת, בטסלה מציינים שמועד ההשקה ומיקום התחנות עדיין עתיד להשתנות ואלו עשויים להשתנות על בסיס רבעוני, כך שיתכן שברבעונים הבאים של 2021 יחשפו תחנות חדשות. בנוסף, לא מן הנמנע שבעיר גדולה כמו תל אביב, תוקמנה יותר מתחנה אחת.
מלבד עמדת הטעינה הביתית, לטסלה יש עוד סוג אחד של עמדת טעינה בשם “Destination Charging”. אלו הן עמדות טעינה איטיות יותר שלרוב ממוקמות במרכזי קניות גדולים, חניונים, מלונות, מסעדות ועוד בתי עסק. המשתמשים של טסלה יכולים למצוא את כל תחנות הטעינה האפשרויות בממשק המשתמש שבמסך הרכב, ובמקרים של נסיעות ארוכות ניתן להשתמש בכלי מתכנן הטיולים של החברה שיודע גם להציע הוראות ניווט, וגם להתחשב במצב הסוללה של הרכב ולהתאים במקרה הצורך את המסלול כך שיעבור גם בתחנות סופרצ’ארג’.
נכון להיום, טרם ידוע האם טסלה תקים גם עמדות טעינה סטנדרטיות ברחבי הארץ, אך משתמשיה יכולים להטעין את הרכבים שלהם בעמדות הציבוריות השונות בלא מעט תחנות דלק, חניונים ציבוריים, חניונים פרטיים (בעיקר של ארגונים ספציפיים) ובמרכזי קניות – וכמובן בביתם.
הגב
8 תגובות על "טסלה השיקה את ה-Supercharger בתל אביב: כמה זה יעלה לכם?"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כתבה מעודדת. מסע איטי אבל עקבי לתרבות של רכב חשמלי בישראל.
עם עמדות ההטענה יבואו עוד דגמים, מה שיביא לעוד עמדות הטענה.
ברגע שתהיה לי חניה פרטית, יהיה לי גם רכב חשמלי
אתה בטוח שעד אז צפיפות האוכלוסיה תאפשר לך לחיות עם חניה פרטית?
הכול בזכות מנכ”ל טסלה בישראל
החניה בחניון עזריאלי תעלה יותר מהטעינה עצמה
כתבה תת רמה
האיזור המזרחי?
ולמה משווים עלות תדלוק? תשוו שקל לקילומטר נסיעה
שטויות , יש רכב חסכוני שיעשה יותר קילומטרים לליטר , ורכב חשמלי שחסכוני יותר וישתמש בפחות וואים לק”מ.
כתבה מעולה ותגובה של סתם ממורמר חסר הבנה בסיסית.
עולם שבנוי על נפט, משקר למיעוט טיפש שהוא יכול להשתמש בחשמל יעני כדי לחסוך ויעני כקידמה בעוד זה לעג לבורים שיש להם כסף אבל אפס השכלה.
עידן, יש מצב שאף פעם לא היית בירושלים?