לראשונה: טסלה שווה כבר יותר מטריליון דולר

אחרי שהודיעה שתמכור רכבים ב-4 מיליארד דולר לענקית השכרת הרכב ודוח חדש קבע כי Model 3 היה הרכב הנמכר באירופה – טסלה בהישג משמעותי. וכמובן שאילון מאסק צייץ על זה

העסקה שהקפיצה את השווי של טסלה | תמונה: הרץ

אחרי ההכרזה הרשמית על עסקת ענק שבמסגרתה תמכור לענקית השכרת הרכב Hertz מאה אלף רכבים ב-4.2 מיליארד דולר, טסלה חצתה אמש (ב’) רף שמעט מאוד חברות הגיעו אליו – בטח בזמן קצר כל-כך יחסית מאז ההקמה שלהן – שווי שוק (Market Cap) של טריליון דולר.

בזכות הרץ, אבל לא רק

עם פתיחת המסחר אתמול, שהגיעה במקביל להודעה הרשמית של טסלה והרץ על עסקת הענק בין השתיים, כשמחיר המניה שלה זינק לאזור ה-998 דולר. בהמשך יום המסחר מחיר המניה ירד וכך גם השווי של טסלה, אך בהמשך המניה זינקה שוב ונסגרה על 1,024.86 דולר למניה – מה שמגלם לה כעת שווי של 1.027 טריליון דולר. בסך הכל קפצה המניה של טסלה בכ-12% בעקבות העסקה.

במסגרת עסקת הענק, הרץ תקבל בהדרגה 100 אלף יחידות של Model 3, ואלו יגיעו עד סוף 2022 לסוכנויות שלה בארה”ב ובאירופה. הרץ תתממשק אל תחנות ה-SuperCharge של טסלה ותבנה במקביל תשתית של תחנות טעינה משלה.

לצד ההודעה על העסקה עם הרץ, ידיעה נוספת שככל הנראה עזרה למחיר המניה של טסלה ולהקפצת השווי שלה מעל לטריליון דולר, 11 שנים בלבד אחרי שנכנסה לבורסה, היא ש-Model 3 היה הרכב הנמכר ביותר באירופה בחודש שעבר – על פי דוח של חברת המחקר JATO Dynamics. מדובר בהישג מכיוון ש-Model 3 הוא הרכב החשמלי הראשון שהצליח לעקוף את רכבי הבעירה-הפנימית המוכרים בטבלאות המכירות באירופה כולה.

לצד העסקה המשמעותית עם הרץ והדוח ששם את מודל 3 בראש טבלת המכירות באירופה, גורם נוסף שיכל להשפיע לטובה על השווי של טסלה הוא הדוחות הכספיים שלה – שאותם חשפה בשבוע שעבר. טסלה הציגה רווח של 1.62 מיליארד דולר ברבעון השלישי, זינוק של כמעט 500% לעומת הרבעון הזהה בשנה שעברה. טסלה הציגה הכנסות של 13.76 מיליארד דולר, עלייה של 56% לעומת הרבעון השלישי של 2020 ו-15% לעומת Q2 של השנה.

מי שכמובן נהנה מאוד מהזינוק בשווי, וחגג אותו הוא כמובן המנכ”ל אילון מאסק – שצייץ בטוויטר “זמנים משוגעים” – כשהמילה זמנים כתוב T1mes$, משחק מילים על השווי המרשים של החברה. בניגוד לעבר, כשציוציו על המסחר במניית טסלה – לא פעם לרעה – מאסק חיכה עד הדקה האחרונה של יום המסחר כדי לצייץ, אולי כדי שהשווי לא יצנח פתאום.

עם הזינוק בשווי שלה, טסלה מצטרפת לכמה מענקיות הטכנולוגיה שהגיעו ל”מועדון הטריליון” עד היום, בהן אלאפבית, אמזון ופייסבוק – היחידה שעקפה את טסלה מבחינת הזמן שעבר מאז שהפכה לציבורית ועד שהגיעה לשווי של טריליון דולר. מיקרוסופט ואפל הגיעו גם הן לשווי של טריליון דולר לפני שנתיים ושלוש שנים בהתאמה – אך מאז כבר הספיקו לחצות כבר את רף שני טריליון הדולר.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

9 תגובות על "לראשונה: טסלה שווה כבר יותר מטריליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דני
Guest

האם השוויתם תפוחים לתפוחים? טסלה מוטורס עקפה את שאר יצרניות הרכב? או טסלה חברת האם שמוכרת גם תשתיות סולריות למשל עקפה את יצרניות הרכב?
מרגיש לי כמו החברה האם מן הסתם, תבדקו דוחות של טסלה מוטורס, היא בטח לא שווה טרליון ואם כבר אז למה לא להשוות מול התאגידים שמחזיקים לעיתים אחוזים נכבדים בחלק מיצרניות הרכב… בקיצור, טסלה מוטורס היא עוד מותג רכב, טוב, חביב, שיצטרך לחדש ומהר כי היצרניות הוותיקות מתחילות להדביק את הפער.

נטלי
Guest

חבל שאתה זורק מילים בלי לעבור על נתונים…

קודם כל מדובר על מניה. אין מניה לחברות בת של טסלה.

דבר שני, קטגוריית Energy generation and storage אחראית על פחות מ-5 אחוז מההכנסות של החברה, כשהרוב הגדול מגיע ממכירות הרכב.

https://businessquant.com/tesla-inc-revenue-by-segment-complete-data

דני
Guest

היי נטלי, שימי לב שאפילו בלינק שאת שלחת, טסלה אוטומוטיב אחראית רק על 53.26% מסך ההכנסות של טסלה inc. , יאללה נוסיף גם 2.29% ליסינג… מה גם שבטבלה המוצגת הגיעו ל-65.42%, אז איפה עוד הכנסות של טסלה inc. ממכירת נתוני זיהום למשל…
בכל מקרה, גם הכותרת בפייסבוק של גיקטיים מטעה – חברת טסלה אולי שווה מיליארדים, אבל צריך לעשות הפרדה בהשוואה מול יצרניות רכב.
כמו להשוות למשל את קונצרן דיימלר לטסלה inc, דיימלר מחזיק תחתיו למשל את מרצדס, מרצדס מסחריות, משאיות מרצדס ועוד…

נטלי
Guest

אוקיי, אז קח את קונצרן דיימלר עם כל המותגים שלו, עדיין לא הגעת ל-100 מיליארד דולר שזה עשירית מטסלה. וההשוואה היא על המניות.
בכל מקרה טסלה מרוויחה גם הרבה משיטת הקרדיטים של האמריקאים, אבל עדיין, הלחם וחמאה שלה זה מכירות הרכב

אהמ
Guest

לא מבין את הטירוף סביב טסלה.

הרכבים טובים – אבל גם יצרניות אחרות כבר מייצרות רכבים חשמליים לא רעים בכלל.
תשתית ההטענה טובה – אבל כבר יש להם תחרות של שאר היצרניות באירופה וארה”ב, זה יתרון שלא יחזיק יותר מ5 שנים הקרובות להערכתי.
הנהיגה האוטונומית מהפכנית – אבל יש להם עיכובים וחריקות עם זה ובינתיים מובילאיי וווימו של גוגל לא מחכות בסבלנות.

אז מה נשאר? מה אני מפספס שמצדיק שווי וציפיית פוטנציאל מפלצתיים שכאלה?

גרגמל
Guest

מה שהקפיץ את השווי היה העסקה שהם עשו עם הרץ.
אם הרץ היו עושים את העסקה עם חברה סינית, החברה הסינית הייתה קופצת.
זה הכל

מישהו
Guest

כנראה שזה לא נכון, אבל לא ניתן להוכחה. לפני כמה ימים פורסמו הדוחות הרבעוניים של הרבעון השלישי של טסלה, והם שוב ניפצו את התחזיות של כל האנליסטים. ויש מצב שזה חלק ממה שהשפיע.

טסלה בצפי גדילה של יותר מ50% משנה לשנה לשנים הקרובות, והציגה בפעם הראשונה groass margin של מעל 30% (באוטומוטיב בלבד, האנרגיה כרגע מורידה לה את ה margin). אלה margin-ים שלא נשמעו בתעשיית הרכב, להשוואה טויוטה ופולקסווגן עושות באזור 10%.

אלה הן מעט מאוד מהסיבות שבגללן טסלה עלתה בשנתיים האחרונות.

אבי
Guest

טסלה היא הראשונה.
כולם חיקו אותה.
היא מייצגת את חלום העתיד, והשווי – בהתאם.

אחד שמבין
Guest

אבי צודק, כל השאר אתם פשוט אדיוטים למחצה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: