רשמית: טסלה קיבלה אישור ייבוא מכוניות לישראל

טסלה קיבלה ממשרד התחבורה אישור רשמי לייבוא מסחרי של רכבי החברה, זאת על פי דיווח חדש בגלובס. אם לא יהיו עיכובים נוספים, המכוניות הראשונות יגיעו לצרכנים בסוף פברואר

מקור: Unsplash

יצרנית הרכב החשמלי הפופולרית טסלה קיבלה ממשרד התחבורה רישיון רשמי לייבוא מסחרי (יבוא סדיר, בניגוד לייבוא מקביל) של כלי רכב, שיאפשר לה להתחיל לייבא ארצה רכבים ללא מגבלות של כמות. עד לקבלת הרישיון לייבוא מסחרי פעלה טסלה בישראל כ”יבואן זעיר” – מה שאיפשר לה יבוא מוגבל של עד 20 רכבים. כך דיווחו היום אורי ברקוביץ’ ודובי בן גדליהו ב”גלובס”.

בניגוד לנעשה בשוק הרכב הישראלי, בטסלה ינהגו בישראל, בדיוק כמו בכל מקום אחר בעולם, וישימו דגש על אפשרויות הזמנה מתקדמות באתר של החברה. על פי הדיווח, אם לא יהיו עיכובים נוספים, צפויים הלקוחות הישראלים לנהוג במכוניות שהזמינו כבר בסוף החודש הבא – בהתאם למצב הסגרים בעקבות מגיפת הקורונה. הבדל נוסף במודל הפעילות של טסלה הוא שהיצרנית תמכור ישירות לצרכנים הסופיים, מבלי להזדקק ליבואן ומשווק ישראליים.

כרגע אין יותר מדי מידע רשמי על פעולות החברה בישראל מלבד הדיווחים השונים והמכוניות שנראות מדי פעם בכבישי הארץ. הדגם המרכזי שתציע היצרנית האמריקאית בישראל יהיה ה-Model 3, הדגם הנגיש יחסית, שמחירו ינוע בין 250 ל-350 אלף שקלים – כפול ממחירה של מכונית משפחתית מקבילה עם מנוע בעירה פנימי.

מחכים לרשת המטענים המהירים

לא ברור מתי החברה תתחיל להקים את המטענים מתוצרתה – ה-Superchargers – ובשלב הראשון הרכבים ייטענו בעזרת מטענים קיימים.  ביוני האחרון אישרה המדינה הקמת עמדות טעינה חשמליות בבנייני מגורים משותפים, מהלך שיכול לעזור מאוד לכניסה של החברה – על ידי צמצום הבירוקרטיה של נהגי רכב חשמלי מבחינת זמינות עמדות הטענה.

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם שלנו כאן

בנובמבר 2019 דיווחנו כי טסלה מבצעת צעד ראשון בדרך לכניסה לישראל, כשחיפשה לראשונה עובד בישראל לתפקיד Country Manager. על פי החברה, אחראי מנהל הפעילות הישראלית של החברה על ניהול של כל הפעילות של טסלה בישראל לרבות שירות, מכירות ומשלוחים בתחומי ישראל, ובגיוס של מנהלים נוספים. מאז, דווח גם כי החברה הייתה אמורה להשיק פעילות בישראל כבר בחודש נובמבר של שנת 2020, אך על פי דיווחים, טסלה נתקלה בהגבלות רגולטוריות – כמו קבלת רישיון הייבוא שאותו קיבלה עכשיו – שמנעו את כניסתה המהירה לישראל.

במודעה שפרמסה החברה בנובמבר האחרון נכתב כי היא מגייסת “Tesla Advisor”, נציג מכירות ושירות. בין היתר, הנציג יצטרך ללוות את הלקוחות לאורך תהליך המכירה וקבלת המכונית, לתחזק את אולם התצוגה והרכבים הנמצאים בו, ואפילו למסור רכבים בעצמו ללקוחות. טסלה לא דורשת שום תואר או יכולות יוצאות מן הכלל למעט ניסיון טוב באופיס, ורישיון נהיגה בתוקף לאורך השנתיים האחרונות. בנוסף, טסלה מחפש טכנאי שטח לחטיבת האנרגיה שלה, שגם היא החלה לפעול בישראל.

 

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

8 תגובות על "רשמית: טסלה קיבלה אישור ייבוא מכוניות לישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שחם
Guest

נו, ומה יהיה עם המחיר?
גם פה המדינה תקרע לנו את הצורה עם מיסים מונפצים במקום לדחוף אנשים להשתמש ברכבים חשמליים…

יוכי
Guest

בארה”ב המחיר מתחיל מ 30,000$
בישראל מ 75,000$…

רועי
Guest

למה המחיר כפול מהמחיר בארה”ב? עד כמה שאני יודע המס על רכב חשמלי נמוך משמעותית מרכב בנזין/סולר.. אמור לעלות כמו מאזדה 3 ולא יותר.

gal
Guest

האמת שזה השתנה עם בוא השנה החדשה.. המחיר עלה משמעותית
המדינה צריכה לכסות את ההוצאות של הממשלה המנופחת ואת המענקים שביבי נתן בלי חשבון..

איתמר
Guest

לצערי הרבה אנשים יקנו גם במחיר כזה מופקע, בשביל זכויות דאווין… אבל באסה שהמחיר יותר מכפול מארה”ב, מעצבן שגם ב-2021 רכבי מעמד ביניים נמכרים כרכבי יוקרה בישראל

nope
Guest

אם טסלה באמת רוצה לשחק אותה, שתקים מפעל ייצור בנגב

ASD
Guest

כל כך כל כך מיותר. כל המאמצים לייבא ובסוף דופקים תג מחיר של רכב יוקרה.
עם כל הכבוד (הענקי) לטסלה, אנשים שיש להם רבע מליון להוציא על רכב ממש לא הולכים לקנות רכב פועלים שכדי לנסוע בו צריך להסתמך על תשתית שכמעט ולא קיימת.

אדון הכל
Guest

למה לא להוריד את מחיר הרכב ל10 שקלים, ככה כולנו נוכל לעמוד בפקקים במכונית חשמלית ולא במכונית מזהמת, כמו שאני תמיד אומר חסרים לנו עוד איזה מיליון מכוניות על הכביש, כרגע הכבישים רק בעשירית מהתפוסה וחבל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: