טסלה חושפת פרטים חדשים על התאונה הקטלנית

בשיחת משקיעים טוענת טסלה שמערכת האוטופיילוט היא לא הגורם לתאונה הקטלנית והיה נהג מאחורי ההגה. במקביל, הרווחיות של טסלה ממשיכה לשבור שיאים

תמונה: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב KHOU 11

התפתחות מעניינת בתאונת הדרכים העצמית בטקסס שגבתה את חייהם של 2 אנשים, וסיקרנה רבים בעולם הטכנולוגיה והרכב: הלילה (ב’), במסגרת שיחת המשקיעים של טסלה, בה נחשפו נתונים ראשוניים על הרבעון הראשון של שנת 2021, חשפה טסלה התחלה מבטיחה לשנה, ובמקביל סתרה לחלוטין את גירסת המשטרה שרמזה כי מערכת האוטופיילוט היא שהובילה לתאונה הקטלנית.

האם אחד ההרוגים אכן נהג ברכב?

בשבוע שעבר עלתה לכותרות תאונת דרכים קטלנית בעיירה ספרינג הסמוכה ליוסטון שבטקסס, כאשר רכב טסלה מסוג Model S משנת 2019 התרסק לתוך עץ במהירות גבוהה לאחר שפספס את הפנייה בכביש. החוקרים בזירה סיפרו לעיתונאים כי הם סמוכים ובטוחים כי אף אחד מהגורמים לא ישב במושב הנהג בזמן התאונה, מה שהעלה את החשד שהם הצליחו להערים על מערכת האוטופיילוט של החברה ולגרום לה לפעול על אף מנגנוני הפיקוח השונים של הרכב. סרטוני וידאו שעלו ברשת – כולל אחד של קונסיומר ריפורטס – חיזקו את ההשערה שלא כל-כך מסובך להערים על מנגנוני ההגנה של טסלה.

אבל יום לאחר התאונה טען אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, כי המידע שחולץ מהרכב עד כה מוכיח שמנגנון האוטופיילוט לא היה פעיל ברגע התאונה וכי בעל המכונית לא רכש את חבילת הנהיגה האוטונומית הנוספת. בנוסף, טען כי מנגנון האוטופיילוט לא יכול לעבוד בכביש ללא נתיבים מסומנים וכי בכביש בו התרחשה התאונה לא היו נתיבים שכאלו.

בכיר בטסלה מסר במהלך שיחת המשקיעים, שנציגי החברה הורשו לבדוק את הרכב לצד כוחות השיטור וחוקרים נוספים, וכי טסלה הצליחה לקבוע שההגה עוות במסגרת התאונה, מה שמוכיח לדברו שאחד הנהגים אכן ישב במושב הנהג. בנוסף, הוא טוען כי החקירה מוכיחה שכל חגורות הבטיחות ברכב היו משוחררות, מה שמוכיח לטענתו כי מערכת האוטופיילוט לא יכלה לפעול, כיוון שזו לא נכנסת לפעולה במקרים שבהם הנהג והנוסעים לא חוגרים את חגורת הבטיחות. נזכיר כי התאונה עדיין נמצאת תחת חקירה פדרלית, מה שעלול לעורר את חמתם של החוקרים והרשויות.

הרווחיות בעליה, אבל לא בדיוק באופן עצמאי

ובחדשות קצת פחות מדאיגות, טסלה עדכנה את המשקיעים שלה כי במהלך שני הרבעונים האחרונים היא מסרה יותר מ-250 אלף מכוניות מסוג Model 3, מה שהופך אותה למכונית הסדאן-פרימיום הנמכרת בעולם ברבעון הראשון של 2021. “זה מוכיח שרכב חשמלי יכול להפוך למוביל קטגורייה ולנצח במכירות את המתחרים שלו שמונעים באמצעות דלק”, אמרו בחברה, והוסיפו כי הם מעריכים ש-Model Y תהפוך למכונית הנמכרת ביותר בעולם כבר בשנה הבאה.


הנה כל מה שהנהגים הישראליים צריכים לדעת על טסלה בישראל


על פי השיחה, טסלה ייצרה מכירות בהיקף של 10.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון, עם רווח של 438 מיליון דולר, מה שמסמן עלייה של כמעט פי שניים ברווחיות החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה טרם הגיעה לרווחיות עצמאית לחלוטין, כיוון שכ-518 מיליון דולר מההכנסות שלה נובעות משיטת הקרדיטים הרגולטורית הנהוגה בלא מעט מדינות בארצות הברית, שאמורה לעודד חברות לייצר כמה שיותר רכבים חשמליים. ללא אותם קרדיטים, טסלה הייתה מסיימת גם את הרבעון הזה בהפסדיות.

בנוסף, נראה שה-1.5 מיליארד דולר שטסלה השקיעה בביטקוין בחודש ינואר האחרון הניבו פירות נאים, כיוון שהיא דיווח על הכנסות של 101 מיליון דולר כתוצאה ממכירת ביטקוין ברבעון האחרון. נזכיר כי החברה גם מתחילה לאפשר ללקוחות לשלם על הרכבים שלהם בביטקוין. החברה גם עידכנה את משקיעיה כי היא צופה עליה בתפוקת המכוניות במפעל שלה בסין וכי עד סוף השנה תתחיל לייצר מכוניות חדשות גם במפעל החדש שלה בברלין ובאוסטין, טקסס.

גם ערוץ הטלגרם שלנו הוא 100% חשמלי גם ערוץ הטלגרם שלנו הוא 100% חשמלי הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "טסלה חושפת פרטים חדשים על התאונה הקטלנית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest
ממש מבאס לקרוא את הכתבה כי היא קצת מסתכלת על הסיפור של סטלה ממבט שלילי. לדעתי הסיפור של טסלה זה אחד הסיפורים המרתקים והחיוביים שקורים היום בעולם. סיפור על חברה שמייצרת פתרון ירוק לבעיה שהיתה נראית ללא פתרון ובצורה מלהיבה וחדשנית. א. הסיפור של “הקרדיטים הרגולטורים” הוא סיפור על חברות הרכב המסורתיות שלא מצליחות לייצר רכב חשמלי שמתחרה עם הרכבים של טסלה ולכן הם נאלצות לקנות מטסלה את “הקרדיטים הרגולטורים” . טסלה בכסף הזה בונה שני מפעלים חדשים ומרחיבה את המפעלים הישנים. הרכבים של טסלה מאוד רווחיים ומבוקשים. אך עדיין יש לה הוצאות ענקיות בגלל שהיא בונה מפעלים. להגיד שהיא… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: