התאונה של טסלה: דוח ראשוני קובע כי הנהיגה האוטונומית לא אשמה

על פי ממצאים ראשוניים, נראה שאחד הנוסעים אכן יצא מביתו במושב הנהג, ושפונקציית הנהיגה האוטונומית של הרכב לא יכלה להכנס לפעולה לאור תנאי הדרך

הרכב לאחר השריפה. תמונה: מתוך הדו”ח של NTSB

התפתחות נוספת בחקירת התאונה הקטלנית של טסלה מחודש אפריל שגבתה את חייהם של שני נוסעים: במסגרת החקירה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (NTSB), פורסם דו”ח בן שני עמודים הכולל בין היתר מידע חדש על התאונה שהצליחה לתפוס את תשומת לב העולם. כעת מתחיל להסתמן כי ההנחות הראשוניות של החוקרים שטענו בוודאות שאף אחד מהנוסעים לא ישב בעמדת הנהג – עשויות להיות שגויות.


תקציר האירועים הקודמים

בחודש שעבר דווח על תאונה קטלנית בעיירה ספרינג הסמוכה ליוסטון שבטקסס, במסגרתה רכב טסלה מסוג Model S התנגש במהירות גבוהה אל תוך עץ, לאחר שפספס את הפנייה הנחוצה בכביש. שני הנוסעים ברכב נהרגו במקום, כאשר על פי החוקרים בזירת התאונה, נוסע אחד ישב במושב האחורי, בעוד שהנוסע השני ישב בצד הנוסע בקדמת הרכב. החוקרים אמרו לכתבים במקום שהם בטוחים “ב-100%” שאף אחד מהנוסעים לא היה על ההגה בזמן התאונה, ובכך רמזו למעורבות של מנגנון האוטופיילוט בתאונה.

יום לאחר התאונה טען אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, כי לפי המידע שחולץ מהרכב, מנגנון האוטופיילוט לא היה פעיל ברגע התאונה. עוד הוסיף כי בעל הרכב לא רכש את חבילת הנהיגה האוטונומית ותנאי הדרך לא היו מאפשרים למנגנון האוטופיילוט לפעול, כיוון שהוא מסתמך על נתיבים מסומנים. כמו כן, בשיחת המשקיעים של טסלה שהתקיימה לפני כמה שבועות, נמסר כי נציגי טסלה הורשו לבדוק את הרכב לצד כוחות השיטור וכחוקרים נוספים, וזיהו כי ההגה עוות במסגרת התאונה – מה שמעיד על כך שאחד הנוסעים אכן ישב במושב הנהג, ונטען כי כל חגורות הבטיחות היו משוחררות בעת התאונה – מה שלא היה מאפשר למנגנון האוטופיילוט להיכנס לפעולה.


ניסיון שיחזור הראה שלא ניתן היה להשתמש באוטופיילוט

תמונה: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב KHOU 11

כעת שוחרר דו”ח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית, בו מתוארים בפומבי ממצאי החקירה הראשונית. מעיון בדו”ח עולה כי הנוסעים יצאו ביחד מביתו של בעל הרכב, כאשר על פי מצלמות האבטחה הביתיות שלו, אחד מהם התיישב במושב הנוסע הקדמי והשני במושב הנהג. לאחר מכן, מתואר כי המכונית נסעה בסך הכל כ-150 מטרים לפני שהיא התנגשה בתעלת ניקוז, מכסה ביוב מורם ולאחר מכן בעץ.

עוד עולה מממצאי החקירה הראשוניים כי ההתנגשות הובילה לפגיעה בסוללת הרכב, מה שהוביל לפריצת השריפה העוצמתית (שבערה במשך יותר מ-4 שעות על אף שימוש ביותר מ-100 אלף ליטרים של מים) שפגעה בין היתר במודול חשוב ברכב שמתעד מידע חשוב על מהירות הרכב, מצב חגורות הבטיחות, האצת הרכב והפעלת כריות האוויר. הרכיב חולץ ונמצא עדיין בבדיקות.

על פי הדו”ח, הרלב”ד האמריקאי הביא רכב זהה לאיזור התאונה וניסה להפעיל את פונקציות האוטופיילוט שהחוקרים רמזו לשימוש בהן. פונקציית האוטופיילוט מורכבת משני חלקים: שמירת מרחק מרכבים ועצמים אחרים והפעלת ההגה באופן אוטומטי לשמירה על הנתיב. בדו”ח מצוין כי אכן הצליחו להפעיל את פונקציית שמירת המרחק, אך פונקציית הנהיגה עצמה לא הייתה זמינה בחלק הזה של הכביש – כפי שמאסק טען בעצמו.

במקביל, כוחות השיטור המקומיים עורכים חקירה נפרדת לחלוטין, ואלו צפויים לנסות להוכיח שהטענות של החוקרים בזירת התאונה לא היו שגויות, כיוון שכל מסקנה אחרת תציג את ההצהרות שלהם באור שלילי למדי. טרם ברור האם ייתכן שהנהג ניסה לעבור למושב אחר לפני או אולי אפילו אחרי התאונה, מה שהיה יכול להוביל את החוקרים למסקנה הראשונית אליה הגיעו בזירה.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "התאונה של טסלה: דוח ראשוני קובע כי הנהיגה האוטונומית לא אשמה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בצל כחול
Guest

למה לכתוב עובדות כשאפשר לכתוב שטסלה אשמה בתאונה וככה למשוך יותר קוראים? זה יותר סקסי.

בקשר לזה שאף אחד לא ישב בכסא הנהג, אולי מעוצמת התאונה האנשים היטלטלו בחוזקה ועפו למושבים האחרים?

Tksi
Guest

הרכב לא בער למשך 4 שעות. ראש מערך הכיבוי אש של המקום שהגיע למוקד. דיווח שהאמירה הזאת הייתה שגויה ונופחה לחלוטין. האש נכבתה בתוך שניות ספורות מרגע ההגעה של מכבי האש. לאחר מכן המשיכו להתיז מים בכדי להמשיך לקרר את הגוף של הרכב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: