טסלה ב-110 אלף שקלים? בכיר בחברה חושף פרטים על הדגם המוזל של טסלה

בראיון חשף נשיא טסלה סין כי החברה אכן שוקדת על דגם מוזל שיימכר בכל העולם. כמה זה יכול לעלות בישראל?

תמונה: טסלה

למרות שהיא היתה הסוד-הכי-ידוע בענף הרכב, הצליחה ההשקה של טסלה בישראל להפתיע רבים, בעיקר בגזרת המחיר. בעוד שמרבית ההערכות של מחיר הרכב דיברו על מחיר בסיס של כ-300 אלף שקלים, הפתיעה טסלה עם מחיר נמוך משמעותית, שעמד על 179 אלף שקלים כולל מיסים. למרות ההפתעה, עדיין מדובר במחיר שגובה ב-30 עד 40 אלף ש”ח יותר ממשפחתיות בעלות מנוע בעירה פנימי או היברידיות. אבל לטסלה יש עוד קלף בשרוול, ולמרות שהוא טרם נחשף באופן רשמי, הוא עשוי לשנות את התמונה ולהפוך את טסלה למותג פופולרי הרבה יותר על כבישים ברחבי העולם – כולל ישראל – בשנים הקרובות.

מייד אין צ’יינה

בראיון לאתר Xinhua Net חושף נשיא טסלה סין, טום ז’ו, מידע נוסף על מפעל Giga בשנגחאי. כיום, מספר ז’ו, מייצר המפעל כ-250 אלף מכוניות בשנה – כלומר כמחצית מהמכוניות שנמכרו ב-2020 – והתכנון הוא להכפיל את קצב הייצור ב-2021. בנוסף, מתכננת טסלה להקים בסין את מרכז המו”פ הראשון שלה מחוץ לארצות הברית. ולמה כל זה חשוב? המטרה הגדולה של טסלה סין, על פי ז’ו, היא “להנדס, לפתח ולייצק דגם מקורי בסין, שיורכב כאן וימכר בכל שאר העולם”.

אותו דגם המכונה ברשת Tesla MIC Model 3 (כשה-MIC מייצג Made In China, כמובן) הוא ככל הנראה אותו הדגם שאילון מאסק הכריז עליו ב“יום הסוללה” של טסלה בחודש ספטמבר האחרון. אז אמר מאסק שטסלה תוכל למכור דגם חדש במחיר יעד של 25 אלף דולר – מה שיהפוך אותו לדגם הזול ביותר שטסלה מציעה, וזאת בזכות שיפורים בטכנולוגיית ייצור הסוללות של החברה, ושיפורים נוספים בתהליך הייצור. עם זאת, לא ידועים פרטים נוספים על הדגם, המפרט או אפילו העיצוב שלו והאם יהיה למשל סדאן או האצ’בק.

ז’ו עצמו אומר בראיון כי דגם ה-MIC גם יורכב כולו מרכיבים מקומיים, ובזכות מרכז המחקר ופיתוח החדש, השקת הדגם תהיה אפשרית עוד ב-2021. אמנם אחת המטרות המרכזיות של טסלה תהיה להיכנס לשוק הסיני הנחשק, שכבר היום מוצף במכוניות חשמליות זולות (חלקן נמכרות ב-5,000 דולר ללא כריות אוויר), אבל אותו דגם שיפותח ויורכב בסין נועד להימכר בכל השווקים של החברה בעולם, כך שלא מן הנמנע שהוא יגיע בסופו של דבר גם לארץ הקודש.


אז שווה להזמין עכשיו טסלה? ומה ההבדל בין Model 3 ל-Model S? בואו לשאול, להתייעץ ולדבר עם הכתבים שלנו ואלפי חובבי טכנולוגיה בקבוצת גיקטיים דיבורים בטלגרם


אז כמה זה יכול לעלות בישראל?

כמו שכבר למדנו, לטסלה ישראל, יש מדיניות מחירים מעניינת, ששונה ממדיניות התמחור של שאר יבואני הרכב, שלמשל מחביאים את רכיב המס, ולא חושפים אותו לצרכן הסופי. עם זאת, המחיר שמשלם הצרכן הישראלי הופך כל רכב ליקר יותר, בגלל רכיבי המס המנופח, המע”מ ואגרת הרישוי.

בשיקלול של מדיניות התמחור הנוכחית של טסלה, ורכיב המס על רכב חשמלי, שעומד על 10% (עד תקרה של 75 אלף ש”ח), מע”מ, אגרת רישוי, יוצא שמחיר הרכב ינוע בישראל בין 100 ל-110 אלף ש”ח לגרסת הבסיס. כמובן שאם תרצו תוכלו להתחדש בתוספות שונות כמו צבעים שאינם לבן, עיצובי פנים ותכונות אוטופיילוט שייקרו את הרכב בעשרות אלפי שקלים.

צפו בראיון המלא של ז’ו עם תרגום לאנגלית

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

16 תגובות על "טסלה ב-110 אלף שקלים? בכיר בחברה חושף פרטים על הדגם המוזל של טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
david
Guest

אני קונה!!

בצל חשמלי
Guest

משהו לא מסתדר…
החדש יעלה 25 אלף דולר.
הדגם הקודם עולה 30 אלף דולר.

בארץ הקודם (זה שעולה 30 אלף) עולה 180 אלף שקל.
אז איך נראה לכם שהוזלה של 5000 דולר תוריד 70 אלף שקל?

תומר
Guest

אשמח לדעת מאיפה ה30000 דולר למודל 3?
המודל 3 כרגע עולה כמעט 40000 דולר באמריקה בגרסה המוזלת שלו.

ובקשר לכתבה – המודל 3 אולי מתחיל ב30-40 אלף שקל יותר ממשפחתית “רגילה”, אבל אף אחת מהן לא מתקרבת למודל 3 בכל קטג’ אפשרית. המודל 3 לא רואה בעיניים בכלל את היצרניות האסיאתיות, הוא מתחרה בגרמנים שעולים 50-100 אלף שקל יותר אם לא אפילו יותר מזה.

רועי
Guest

הגרמניות לא רואות אותו ממטר.
ההשוואה של טסלה 3 לבמוו 3 פשוט מגוחכת.

nope
Guest

למה מגוחכת?
גם במקרה הכי גרוע, היא יוצאת מקום שני, ומקום שני לבמוו 3 זה מקום לא רע בכלל.
תלמד קצת שיווק ופסיכולוגיית שוק

אבגדד
Guest

30000 זו המצאה שלך. המחיר 38000 דולר לפני destination charge
יתכן שמקבלים 8000 דולר החזר מהממשל כי זה חשמלי. אבל זו סובסידיה ולא רלוונטי לישראל
נראה סביר שיהיה להם רכב זול יותר. ענין של זמן וטווח

שון
Guest

המודל 3 לא עולה 30,000$ זה עולה כמעט 40,000$

אבגדד
Guest

השוואה למשפחתית שגויה. יש לה בסיס גלגלים של מכונית מנהלים. אז יתכן שהיא פחות מרווחת מחלקן אבל היא לא בגודל של משפחתית ממוצע כגון קורולה קיה פורטה. יותר בכיוון אוקטביה

דן משה
Guest

סוף סוף הזדמנות לקנות רכב לא מיבואני הרכב שמתנהגים ללקוחות שלהם כמו קרטל.

רועי
Guest

על תוצרת סין יש גם מכס 12%

דוד
Guest

אם יהיה אני אקנה, ובטח אצטרך להמתין בתור ארוך

101
Guest

חייבים הסכם סחר חופשי עם סין כדי להוזיל את העלות שלה בארץ, יאללה ביבי לעבוד לפחות בדברים מהסוג הזה אתה יודע את העבודה

nope
Guest

עדיף שיתרכז במשפט שלו וישאיר את זה לראש הממשלה

דוד
Guest

לא מצחיק בכלל. הוא היה הראש הממשלה הכי טוב שהיה לישראל.

David Fleishon
Member

שאפו לטסלה העולמית ,סופסוף ילמדו היבואנים החמדנים בארץ להציע מחירים שפויים יותר ולא לנמק שהמחירים גבוהים בגלל המיסוי הכבד. נכון המיסוי כבד אבל גם החמדנות . למשל אמר לי חבר שהוא קנה עכשיו ראב 4 היברידי חדש ב 175,000 שח בקניה קבוצתית בעבודה ? ועדיין היבואן מרוויח כסף ,קולטים ?

אור
Guest

הייתי קונה מחר , אבל אין תשתית חיבור וטעינה זמינות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: