עוד תאונה קטלנית: רכב טסלה במצב נהיגה אוטונומית דהר לתוך קיר הפרדה

משפחת הנהג טוענת כי הוא התלונן על אותה תקלה בעבר, אבל טסלה טוענת: הנהג התעלם מהאזהרות; זו התאונה הקטלנית השנייה בתולדות טסלה, שבה נהרג נהג בזמן שימוש במצב נהיגה אוטונומית

Tesla Model X Crash

תמונה: deancssmith, Twitter@

ככל שחזון המכונית האוטונומית מתקרב אלינו, כך גם צפים תקדימים מטרידים לגבי הטכנולוגיה שאמורה דווקא להציל חיים. אחרי שלפני מספר שבועות דיווחנו על דריסתה למוות של הולכת רגל על ידי מכונית אוטונומית של אובר, בימים האחרונים התגלה כי מכונית של טסלה הייתה מעורבת גם היא בתאונת דרכים שגבתה את חייו של מהנדס של אפל אשר נהג בה. הפעם, כך נראה על פי הדיווחים, מנגנון ה-AutoPilot היה פעיל, והסיע את הנהג אל הישר אל קיר ההפרדה בין הנתיבים בכביש מהיר.

המשפחה טוענת שהנהג התלונן בעבר בדיוק על הבעיה הזו

וולטר וונג, מהנדס באפל בן 38, נהג ביום שישי האחרון במכונית ה-Tesla Model X שלו בכביש 101 במאונטיין וויו בקליפורניה, כאשר מצב הנהיגה האוטומטית היה פעיל, עם הגדרות מרחק מינימלי מהרכב מלפנים. לפתע, התנגש רכבו של וונג בעוצמה בקיר הבטיחות המפריד בין נתיבי הכביש המהיר, ושני רכבים נוספים התנגשו ברכבו. רכב הטסלה עלה באש כתוצאה מהתאונה, והנהג לא שרד אותה.

טסלה שיחררה מספר תגובות בנושא התאונה הקשה, והסבירה כי על פי העדויות שבידה, הנהג קיבל מספר אזהרות ויזואליות וקוליות שדרשו ממנו להניח את הידיים על ההגה במהלך הנהיגה לפני התאונה, אך הוא התעלם מהן. בנוסף, ברגעים שלפני התאונה, לנהג היו חמש שניות ו-150 מטרים של ראות מוחלטת שבהם הוא יכל להתערב בפעילות המנגנון ולמנוע את התאונה, אך ידיו לא היו על ההגה והוא לא ניסה למנוע את התאונה.

לפי עדות המשפחה, שנחשפה על ידי חדשות ABC 7, וונג התלונן מספר פעמים בפני טסלה כי מנגנון הנהיגה האוטומטי מושך אותו לכיוון קיר ההפרדה הספציפי הזה, אך בטסלה החזירו לו את הרכב בטענה כי הם לא הצליחו לשחזר בעצמם את הבעיה. טסלה טוענת כי היא לא מוצאת עדות לתלונה שכזו מצד הלקוח.

טסלה: אנחנו עדיין בטוחים יותר מנהיגה רגילה

טסלה פרסמה מספר נתונים חשובים אודות זירת התאונה, ואודות מצב הנהיגה האוטונומי: ראשית, התבצעו למעלה מ-85,000 נסיעות במצב נהיגה אוטונומי במקטע בו התרחשה התאונה הקשה, ו-200 נסיעות אוטונומיות מתבצעות באותו מקטע על בסיס יומי. בנוסף, החברה טוענת כי קיר הבטיחות הוחלף יום לפני התאונה, ויכל למנוע את מותו של וונג במקרה של התנגשות.

מלבד זאת, טסלה מבקשת להזכיר לאלו החוששים מהתקדמות טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, כי על פי נתוני החברה בארצות הברית, נהגים המשתמשים במצב הנהיגה האוטונומי מורידים את הסיכוי שלהם להיות מעורבים בתאונות פי 3.7. בעוד בעולם ישנם בערך 1.25 מיליון מקרי מוות בשנה כתוצאה מתאונות דרכים, החברה טוענת כי אם כל נהגי העולם היו משתמשים בטכנולוגיה של טסלה, כ-900,000 חיים היו ניצלים ממוות בשנה.

לא השבוע הכי טוב בתולדות טסלה

בשנת 2016 רכב Model S של טסלה, אשר נהג במצב אוטונומי, היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית שגבתה את חיי הנהג שלו, בזמן שחיישני המכונית לא הצליחו לזהות משאית אשר חצתה את הנתיב שלה עקב סינוור מקרני שמש. זוהי לא התקופה הטובה ביותר עבור טסלה, שהוציאה השבוע הודעת Recall ל-123,000 רכבי Model S עקב ברגים תקולים במערכת ההיגוי של הרכב. בנוסף, בכיר בחברת ההשקעות Vilas Capital Management, שלח הודעה ללקוחותיו בה הוא טוען כי טסלה עשויה להגיע לפשיטת רגל תוך חודשים ספורים, זאת עקב ביקוש פחות למודל S ו-X.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

14 תגובות על "עוד תאונה קטלנית: רכב טסלה במצב נהיגה אוטונומית דהר לתוך קיר הפרדה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פייסבוש
Guest

למה זה עושה רעש?
2 תאונות קטלניות בתולדות(!) הנהיגה האוטנומית של טסלה….
מנגד
בארה”ב נהרגים בממוצע 100 אנשים ביום(!!!!!!) בתאונות דרכים.
לי זה נשמע כאילו מחכים שזה יהיה מושלם….
או שבעלי אינטרסים מדגישים נתון אחד לעומת אחר…

עופר
Guest

התוצאה נכונה, הדרך לא. משווים fatalities לכל מיליון ק”מ של נסועה.
הנתונים שנתת לא רלבנטיים כי אתה לא משווה תפוחים לתפוחים.

ניר
Guest

אז מה צריכה להיות ההשוואה? אדון גאון?

ben
Guest

לבדוק כמה ק”ל נסעו כל הרכבים האוטונומיים של טסלה ולחשבן האם ברכבים רגילים היו מתרחשים יותר תאונות או פחות.

יוסף
Guest

מליארד קילומטרים של נהיגה אוטונומית ככל נזכור לי..מכובד ביותר.

מהנדס
Guest

זה רק אני שמשכה את עיני העובדה שמהנדס באפל נוהג בטסלה? לא מנכל, לא סמנכל, לא חבר דרקטריון… מהנדס מהשורה.
והמהנדסים בארץ נוסעים בפיקנטו.
מה יהיה עם המיסוי במדינה הזאת?

עופר
Guest

לא רק את עיניך, גם את עיניי כמו הרבה אחרים, ולא מצאתי לנכון להגיב איזושהי תגובה מיוחדת. לא חייבים להגיב כשאין משהו חכם להגיד. אתה רוצה מדינה אחרת? תעבור למדינה אחרת. כל מדינה והיתרונות והחסרונות שלה.

מגיב למהדנס
Guest

מהנדסי אפל גם בארץ יכולים להרשות לעצמם מכונית טובה יותר מפיקנטו.

אדר
Guest

אם המהדנס היה מודה לבעיה כזו, למה המשיך להשתמש בנהג האוטומטי?

יוסי
Guest

חבל ריציתי שהחברה תצליח, בנתיים נראה שהם מתנערים מאחריות מכל התאונות כאילו זה העתיד שאנשים ימותו מהרכבים האלו בתור צמצום אוכלוסייה

אהרון
Guest

הייתי רוצה לראות סטטיסטיקה אמיתית שתשווה את הבטיחות של טסלה או מכונית אוטונומית אחרת לנהג אנושי, עד אז כל הפרסומים מוטים על ידי אינטרסים של כל צד.

עכגע
Guest

נשמע מוזר שהיו לנהג 5 שניות של אזהרות והוא לא הגיב.
למה היו אזהרות? על איזה בעיות בדיוק הן אותתו? ואם האזהרה הייתה “אתה עומד להיכנס בקיר” , אז למה הבלימה האוטומטית לא הגיבה?
נשמע כמו כסתח של טסלה.
כל רכב עם בלימה אוטומטית אמור היה למנוע את התאונה הזאת, בלי קשר לנהיגה אוטונומית.

אני אסכים לסוע במכונית אוטונומית אולי עוד 20 שנה. תחשבו כמה באגים אפשריים יש במערכת האלה,תחשבו כמה שנים עובדים על טייס אוטומטי במטוסים. אני לא היה שפן ניסויים של אינטל וטסלה…

שיר
Guest

הדבר הטוב היחיד הוא שמהנדס של אפל נהרג

שלום
Guest

חחחח אשכרה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: