קרב האשמות: טסלה מאשימה את הנהג בתאונה הקטלנית; המשפחה: היה כשל במצב האוטונומי

בהצהרה נחרצת שפרסמה טסלה היא טוענת שהאשם היחידי בתאונה הוא הנהג שלא מילא אחר ההנחיות במהלך נסיעה במצב אוטונומי; המשפחה: היו כשלים במערכת הנהיגה האוטונומית

תמונה: deancssmith, Twitter@

לפני כשבועיים וחצי התרחשה התאונה הקטלנית שבה היה מעורב רכב מתוצרת טסלה, במסגרתה נהרג הנהג כאשר מצב הנהיגה האוטומטית היה פעיל. טסלה שיחררה מספר תגובות מאז התאונה והסבירה כי על פי העדויות שבידה, הנהג קיבל מספר אזהרות ויזואליות וקוליות שדרשו ממנו להניח את הידיים על ההגה במהלך הנהיגה לפני התאונה, אך הוא התעלם מהן.

שבועות אחרי וטסלה ממשיכה לדבוק בשלה, ושחררה לאחרונה את ההצהרה הנחרצת ביותר שלה עד כה, בה היא ממשיכה לתלות את כל האשמה בנהג. אלא שמשפחת הנהג ומומחים לרכבים אוטונומיים חושבים אחרת ולא משלימים עם הגזרה, ומוכנים להיאבק עד שיצליחו להוכיח אחרת.

במקום להתנצל, ממשיכה להאשים את הנהג

בראיון שנתנה וויל וונג, אשתו של וולטר וונג, נהג הטסלה שנהרג ל-ABC7 News, היא סיפרה כי וונג התלונן מספר פעמים על מנגנון הנסיעה האוטומטית בטסלה, וכי זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הרכב נטה לאותו קיר הפרדה שהוביל למותו. יחד עם זאת, בטסלה החזירו לו את הרכב בטענה שהם לא הצליחו לשחזר בעצמם את הבעיה. אגב, טסלה טוענת כי היא לא מוצאת עדות לתלונה שכזו מצד הלקוח. וויל הוסיפה ואמרה שהם יודעים שוולטר הוא לא “מסוג האנשים שיסיר את ידיו מההגה”, וכי מאז ומתמיד הוא היה נהג זהיר.

לפני יומיים שחררה טסלה הצהרה נוספת בה היא ממשיכה להכחיש את ההאשמות נגדה; “לפי המשפחה, מר וונג היה מודע היטב לכך שפיצ’ר הנהיגה האוטונומית לא מושלם, ויתרה מכך, הוא אמר להם שהוא (הפיצ’ר) לא פעל באופן אמין באותו מיקום מדויק, ובכל זאת הפעיל אותו באותו המיקום. התאונה התרחשה ביום בהיר עם ראות של כמה מאות מטרים קדימה, מה שאומר שהגורם היחידי לתאונה הוא אם מר וונג לא שם לב לדרך, זאת למרות שהרכב שלח לו אזהרות מרובות לעשות זאת… טסלה מבהירה כי טייס אוטומטי דורש מהנהג להיות ערני ועם הידיים על ההגה. תזכורת זו מופיעה בכל פעם שמופעל מצב הנסיעה האוטומטי. אם המערכת מזהה כי הידיים לא על ההגה, היא מספקת התראות ויזאוליות וקוליות. זה קרה מספר פעמים בנסיעה של מר וונג באותו היום”. כלומר, טסלה ממשיכה לדבוק בגרסתה.

משפחתו של וונג בינתיים שכרה עורכי דין שייצגו אותה בתביעה כנגד טסלה. לטענת עורכי הדין, בעקבות תלונות נוספות של נהגים על כשלים במנגנון הנהיגה האוטונומית ברכבי טסלה, הם סבורים כי הוא תקול וככל הנראה הוביל למותו של המנוח, זאת למרות ניסיונותיה של טסלה להאשים את הנהג. לדבריהם, החיישנים פירשו לא נכון את קווי ההפרדה על הכביש ומערכת הבלמים לא הצליחה לזהות את קיר ההפרדה.

במקביל, ה-NTSB (המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה) אישרה אמש (ד’) כי מתנהלות כרגע שתי חקירות נוספות בנוגע לתאונות של שני רכבי טסלה נוספים, כשבאחת מהן לדוגמא התלקחה אש בסוללה בעקבות איבוד שליטה של הנהג והתנגשות במחסן שלו. כפי שניתן להבין, הפרשה רחוקה מלהסתיים, וכנראה שדו שיח בין התובעים לנתבעים – ימשך, ואנחנו כמובן נמשיך לעדכן בהתפתחויות.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "קרב האשמות: טסלה מאשימה את הנהג בתאונה הקטלנית; המשפחה: היה כשל במצב האוטונומי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גמל
Guest

למגיבים מעל . פספסתם את העיקר ! איך נותנים אישור בטיחות למערכת נהיגה עצמאית כאשר היא לא מושלמת ??! וזה מסוכן כמו המקרים שקרו

רון
Guest

אין אישור למערכת נהיגה עצמאית. המערכת מסווגת ככלי עזר לנהג, ואם הוא מוריד את הידיים מההגה למשך מעל 10 שניות הרכב עוצר.

NAV NAV
Guest

כנראה שזה לא מספיק טוב, כי 10 שניות זה הרבה זמן ועובדה שהרכב לא עצר

אני
Guest

הבעיה שאי אפשר באמת להיות ערני כשאתה לא נוהג. רוב האנשים לא מסוגלים לנהוג במשך שעה ואז ברגע הנכון לקחת שליטה.
לכן אם המערכת לא יכולה לנהוג באופן מושלם אז היא לא הבטיחותית. לא יעזור לטסלה לזרוק כל פעם את האשמה לנהג אם מדובר על משימה שרוב האנשים לא יכולים לעמוד בה.

גגדדג
Guest

ברור שלטסלה יש אשמה. קודם כל למה אתם שמים אפשרות למצב אוטומטי אם הוא לא מושלם.
דבר שני, זה לא שהבן אדם נתן לטסלה לו לסוע על מצב אוטונומי באיזה כביש הררי ונידח.
הוא נעשה בהיי וואי בצורה רגילה והאוטו נכנס לבד בקיר הפרדה.
זה אולי האתגר הראשון והבסיסי ביותר של מכונית אוטונומית

wpDiscuz

תגיות לכתבה: