טסלה במחיר רכב רגיל ודגם שעושה 0-100 קמ”ש ב-2 שניות: כל ההכרזות מ”יום הסוללה” של טסלה

באירוע מוזר קצת, שכלל הצגה בפני דרייב אין של משקיעי טסלה (בתוך רכבי טסלה) חשף אילון מאסק כמה מהחידושים העתידיים של החברה. המשקיעים, אגב, לא נפלו

מאסק מציג את סוללת העתיד של טסלה | צילום מסך

טסלה ערכה אמש (ג’) אירוע לבעלי המניות שלה, שכלל כמה הכרזות מעניינות על עתיד החברה בכל הקשור לרכבים שהיא מייצרת והדרכים שבהן היא מתכננת לשפר את אותם הרכבים בשנים הקרובות. האירוע, שזכה לשם “יום הסוללה” כלל גם דרייב אין של בעלי מניות בחברה שצפו באירוע מתוך, ניחשתם נכון, רכבי טסלה, ובסופו של דבר גם שלחו שאלות למנכ”ל והמייסד אילון מאסק – שענה עליהן בשידור חי.

להוציא יותר מהטסלה, בעתיד

ההכרזה המעניינת ביותר מהערב היא זו הקשורה בסוללות של רכבי הטסלה, שעל פי מאסק צפויות לזכות לשדרוג. באירוע שערכה אמש חשפה החברה כי היא מפתחת סוללה חדשה, שתיוצר במפעלי החברה ושתוכל לשפר את כוחן וטווח הנסיעה של מכוניות טסלה בעתיד.

מאסק אמר באירוע כי הוא חוזה שהייצור של הסוללות החדשות שמפתחת החברה יוכל לצמצם משמעותית את מחירם של רכבי טסלה השונים ויאפשר לחברה, לדבריו, למכור בעתיד רכבים חשמליים בעלות זהה לזו של רכבים המונעים ע”י דלק.

הסוללה החדשה של טסלה תהיה בנויה מתאים חדשים שמפתחת החברה, וצפויה לספק לרכבים עד פי 5 יותר אנרגיה, להגדיל את העוצמה של הרכבים פי 6 ולהגדיל את טווח הנסיעה שלהם ב-16% לעומת הטווח שאליהם מגיעים הרכבים כיום עם סוללות שטסלה רוכשת כיום מיצרניות חיצוניות.

סוללת ה-Tabless אינה כוללת את החלק המחבר (או Tab) בין תאי הסוללה לבין הגורם החיצוני שאליו היא מעבירה אנרגיה. הסוללה הזו אמורה לחסוך לטסלה זמן רב בייצור, מכיוון שכל סוללה מצריכה חיבור של פחות חלקים. בנוסף, בטסלה טוענים כי הסוללות החדשות יספקו ביצועים טובים יותר, מכיוון שהאלקטרונים צריכים לעבור מרחק קצר יותר, וכן יפחת מספר הבעיות התרמיות בהשוואה לסוללות הנוכחיות שבהן משתמשת טסלה.

מלבד היתרונות שבשיפור יכולות הרכבים המגיעים עם ייצור הסוללה החדשה, העובדה שטסלה תייצר אותה in-house, בניגוד למצב הנוכחי שבו היא רוכשת סוללות אך ורק מספקים חיצוניים, תשפר משמעותית את תהליך הייצור ואולי אף תקצר אותו. ועכשיו נשפוך קצת מים קרים על הסיפור: עוד לפני האירוע מאסק אמר שייקחו בערך שנתיים עד שהחידושים שהוצגו אמש יגיעו למפעלי טסלה, כך שיש זמן עד שתוכל להתפאר בהם – ובמה שהם מביאים לרכביה – בפועל.

הדרייב אין של מאסק | צילום מסך

טסלה ב-25 אלף דולר?

הישג עתידי נוסף שרוצים לרשום בטסלה, על כתפיה של ההכרזה שעליה קראתם כרגע, הוא מכירת דגם של אחד מרכבי החברה ב-25 אלף דולר בלבד – מחיר הזהה לזה של רכבים עם מנוע בעירה-פנימית שנמכרים כיום. מאסק אמר באירוע כי על ידי שימוש בסוללות ה-Tabless, שייוצרו במפעלי החברה ויחתכו את העלות-פר-קווט”ש (המשמשת לאמוד את קיבולת הסוללות, א.א.), תוכל החברה להתחרות לא רק ברכבים החשמליים – אלא בקטגוריה השולטת בתחום הרכב.

על הנייר מדובר בהכרזה מעניינת מאוד, אבל יש רצוי, ויש מצוי. בפועל, מאסק אמר כי הדבר ייקח לפחות 3 שנים. בעבר הוא הספיק להתנבא ש-Model 3 של החברה יעלה רק 35 אלף דולר, אך בעיות לאורך תהליך הייצור הובילו לכך שהגרסה הזולה ביותר של הרכב נמכרת ב-38 אלף דולר – כשהיקרה ביותר עולה 55 אלף דולר.

 מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-2 שניות

מאסק הכריז באירוע גם על דגם חדש ל-Model S של החברה – דגם ה-Plaid (מאה נקודות למי שזיהה את הרפרנס הקולנועי) שיעלה לא פחות מ-140 אלף דולר. הדגם החדש יאפשר במצב Ludicrous להגיע מ-0 ל-100 בפחות מ-2 שניות, ליהנות מטווח נסיעה של כ-836 קילומטרים בטעינה וליהנות ממהירות נסיעה של עד 321 קמ”ש. הרכב צפוי להגיע ב-2021.

ביי ביי קובלט

בהמשך להכרזה על ייצור סוללות ה-Tabless החדשות במפעלי החברה, מאסק הכריז באירוע כי טסלה צפויה לייצר את הקתודות של הסוללות שיניעו את רכביה בעתיד מבלי להשתמש בקובלט. בפועל לא נשמע כי מדובר בהכרזה דרמטית, במיוחד כי לדברי החברה היא לא עושה שימוש רב בקובלט מלכתחילה.

עם זאת, מדובר בחומר יקר מאוד שהיעדרו יוכל לצמצם בדרך נוספת את מחיר הסוללות ויתרה מכך – מדובר במתכת שנכרית בצורה ידנית, ושמה נקשר ולא פעם בהעסקת ילדים במכרות קובלט. בשנה שעברה אף הוגשה תביעה נגד כמה ענקיות טכנולוגיה, בהן גם טסלה, בעקבות מותם והפיכתם לנכים של ילדים שכרו קובלט – לכאורה – עבור החברות הללו. מאסק לא הגדיר מתי המהלך יצא לפועל, אבל בהתחשב בכך שמדובר במהלך שקשור ישירות בייצור הסוללות in-house – לא מן הנמנע שהשניים ילכו יד ביד.

ויש מי שלא התלהבו מההצגה

למרות ההכרזות מתברר כנראה שאירוע המשקיעים לא עבד כל כך טוב. על פי רויטרס, ההכרזות באירוע – שכאמור כולן עתידיות – הובילו לכך ששוויה של החברה נחתך בלא פחות מ-50 מיליארד דולר מאז האירוע. על פי רויטרס, המשקיעים חיפשו הכרזות בתחומי הסוללה, אך כאלה שיודיעו על אחת שתחזיק לפחות עשור ועל ירידה ספציפית במחירי הסוללות – כך שיוכלו לדעת שמדובר במהלך שיוריד את מחירי הרכבים בטווח הזמן הקרוב, מה שלא קרה.

רוצים עוד? צפו באירוע המלא (3 שעות ו-18 דקות)

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

4 תגובות על "טסלה במחיר רכב רגיל ודגם שעושה 0-100 קמ”ש ב-2 שניות: כל ההכרזות מ”יום הסוללה” של טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

לדעתי זאת חברה מצוינת עם הרבה עתיד אם כי גם פועלת בלקיחת סיכונים גבוהה מידי.
אבל!!!!
אין שום קשר בין שווי השוק שבו היא נסחרת לשווי שלה, טסלה גם בתרחיש הכי אופטימי לא תוכל לייצר רווחים שמצדיקים כזה שווי שוק לעולם.
בתרחיש הכי אופטימי טסלה תהפוך לאחת הייצרניות הרכב המובילות, אבל אין סיכוי שתהפוך למונופול.

סתם שם
Guest

עד השנה האחרונה מקום החברה היא עבדה בהפסד בלבד, אם לא החברות האחרות של מאסק היא היתה נסגרת מזמן, בשנתיים האחרונות החברה התחילה להציג רבעונים של רווח אבל רווח מצחיק בהתחשב במימדי החברה, בשל עצמה מונופול היא לא תהיה לעולם במיוחד בהתחשב בעובדה שקיימות אלטרנתיבות טובות וזולות יותר בקטגורתי הרכבים החשמליים (שכמובן על רובם בארץ אפילו לא שומעים).

עברי
Guest

שוק האנרגיה הוא ענק ושם החברה בהחלט יכולה לשלוט.

ASD
Guest

זה לא רק הרכבים, זו גם הפריסה ההולכת וגדלה של רשת הטעינה שלהם. יותר מהכל, טסלה מייצרת אנרגיה לרכבים חשמליים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: