לא, לא דמיינתם, הקורקינט השיתופי שלכם באמת מאט מעצמו בכמה רחובות בתל אביב

אחרי הכללים הנוקשים שקבעה עיריית תל אביב לקורקינטים השיתופיים, היא גורמת להם עכשיו להאט מעצמם ברחובות מסויימים. וזה לא הכל

תאי חניה לקורקינטים שיתופיים. צילום: עיריית תל אביב

נראה כי בחודשים האחרונים עיריית תל אביב לא חסה על רוכבי הקורקינטים החשמליים השיתופיים. אבל חוץ מהגזירות שכבר הוטלו עליהם, ואלו שעוד שצפויות להגיע בעתיד, העירייה מכריזה כעת על כניסה לתוקף של סנקציה נוספת על רוכבי הקורקינטים השיתופיים.

סע לאט, בחסות העירייה

אחרי שורת הגזירות שהנחיתה העירייה באוגוסט 2019, בהן קביעת “תאי חנייה” לקורקינטים שיתופיים באזורים פופולריים, פריסה באזורים מרוחקים בעיר והגבלת כמות הכלים המקסימלית בעיר – עיריית תל אביב הודיעה היום (ב’) כי חייבה את מפעילות הקורקינטים להגביל את מהירות הכלים ל-15 קמ”ש באזורים עם מספר ממוצע גבוה של הולכי רגל.

בעמוד הפייסבוק של העירייה נכתב: “רכבתם על קורקינט שיתופי בעיר ופתאום הרגשתם שהוא מאט לבד מבלי שלחצתם על שום דבר? זה לא במקרה: בהמשך לצעדים הקודמים, החלטנו על עוד צעד שיחזיר את הבטחון להולכי הרגל במדרכות: אזורים ממותני תנועה!”.

“החל מהשבוע, ובדומה לערים הכי מתקדמות בעולם, כשקורקינטים שיתופיים ייסעו באזורים עם מספר ממוצע גבוה של הולכי רגל – מהירות הנסיעה שלהם תוגבל ל-15 קמ”ש בלבד. וכן, הודות לפלאי הטכנולוגיה זה יקרה אוטומטית”, נכתב בנוסף. העירייה צירפה לפוסט שלה בנושא מפה שבה נראים האזורים בהם תוגבל המהירות.

לפני כחודש הגדילה העירייה לעשות וחייבה את מפעילות הקורקינטים החשמליים להוסיף לוחיות רישוי לכלים שלהן ברחבי העיר (יחד עם מפעילות האופניים השיתופיים). מלבד פקחים שכעת יכולים לנסות להספיק לכתוב את מספר הזיהוי הלא כל כך קצר של כלים שעושים עבירות תנועה מולם, העירייה גם מזמינה את התושבים להשתמש באפליקציית 106+ כדי לצלם ולדווח על עבירות תנועה כמו קורקינטים הנוסעים על המדרכה.

בנוסף, החל מ-1 באפריל יחויבו המפעילות על ידי העירייה למחזר את הסוללות של כלים שיצאו משימוש כדי להקטין את ההשפעה האקולוגית השלילית של הכלים. הנחייה נוספת של העירייה, והחמורה שבהן, היא גם כזו שאין לה תקדים בעולם. עיריית תל אביב תחייב את החברות לספק קסדה המחוברת לכל כלי וכלי, כשלחברות יש עד 15 ביוני ליישם את הפתרון. לאור הכשלון של LEO הישראלית שניסתה להצמיד קסדות לכלים, כלל לא בטוח שהחברות יצליחו לעמוד בדרישה.

הפוסט של עיריית תל אביב על האטת הקורקינטים:

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

6 תגובות על "לא, לא דמיינתם, הקורקינט השיתופי שלכם באמת מאט מעצמו בכמה רחובות בתל אביב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירין
Guest

רעיון מעניין – חשבתם גם להאט גם את אוטו-תל כשהוא באזורים כאלה? לעצור בתמרור עצור? או שמנסים לסנדל רק פרויקטים שמתחרים עם יוזמות עסקיות מושחתות של העירייה?

רעיון לא רע
Guest

ובחזרה למציאות: אוטותל זה בכביש קוקינטים זה במדרכה.
המדרכה פשוט לא נועדה לאלפי המאותגרים שיכלית שדוהרים ב30 קמ”ש תוך כדי שהם צופים בסרוטונים בפייסוש מבלי שיש להם מושג מה הם עושים כרגע ואיפה הם נמצאים ובגלל זה הגבילו את הכלים עצמם
אתה כמובן יכול לטעון שהמצב בכביש מבחינת רמת הנהיגה לא הרבה יותר טוב וכנראה תצדק אבל בכביש לפחות יש לנהגים ביטוח ויש מערכת אכיפה כלשיהא

אנטון
Guest

ממש לא לעניין…. הקורקינט חייב להיות על הכביש (במידה לאין שביל מיועד לאופניים)…. ככה שאין שום קשר להולכי הרגל

מדרכן
Guest

לא חשבתי על זה, להאיט אותו בכביש זה כבר יכול להיות בעייתי

רומן
Guest

משהו מריח מסריח.. נכון שהיוזמה עבור האזרחים אבל עדיין מריח מאוד לא טוב כל הגזרות שהחברה מקבלת מהעירייה. ומה תגובת החברה לגזירה? האם הם סותמים את הפה בשביל הכסף או שבשביל הניסוי?

ASD
Guest

אם זה לא ישתלם להן, הן יסגרו.

כל השינויים הללו באו לעזור להולכי הרגל (שהם בראש רשימת העדיפויות של העירייה, כך עפ״י איזה משהו שנחשף לא מזמן בכלכליסט). בתור הולך רגל, אני מאוד מרוצה מהטיפול. ההליכה לפני שנה על המדרכה היתה מסוכנת ומפחידה והיה מלא בלאגן. היום הרבה יותר נעים להתהלך ברחובות.

בתוך רוכב ארעי של הקורקינטים האלו – וואלה, זה קצת מציק לי, אבל יש הגיון מאחורי הכל ואני מקבל את זה. בהתחילה היה לי מבאס שאני לא יכול לנעול בכל מקום, אבל עכשיו אני כבר יודע בדיוק איפה המקומות לנעילה ולא מופתע כל פעם מחדש. מתרגלים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: