תל אביב ממשיכה להקשות על הקורקינטים השיתופיים: כך הם ייראו מעכשיו

בעקבות התקנות של עיריית תל אביב – חברת Lime היא הראשונה להתקין לוחיות רישוי על הקורקינטים החשמליים שלה

כך זה נראה. צילום: גיקטיים

אם הלכתם בתל אביב בשנה האחרונה, לא יכולתם להתעלם מהקורקינטים השיתופיים. הם בכל מקום: בשבילי האופניים, בכבישים ולצערנו גם על המדרכות. בחודשים האחרונים עיריית תל אביב מנהלת מערכה חדשה כנגד ההשתלטות של הכלים השיתופיים על המרחב הציבורי, עם מנגנוני אכיפה שונים ומשונים כנגד החברות והמשתמשים, והחל מהשבועות הקרובים יש עוד כמה חוקים חדשים שחשוב להכיר, ושיעשו כאב ראש לא קטן לחברות השונות.

Lime היא הראשונה להתקין לוחיות זיהוי על הקורקינט

לאחר שורת התקנות החדשות שהחלה באוגוסט 2019 בתור פיילוט, העירייה החליטה להרחיב את התקנות וההגבלות. החוק המעניין הראשון שיכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר 2020 – כלומר בשבוע הבא – הוא חובת התקנת מספר זיהוי לכל ״כלי זעיר שיתופי״ (כלומר, קורקינטים ואופניים שיתופיים). כלים שלא יישאו את לוחית הזיהוי, יוחרמו מייד למחסני העירייה.

וכך זה מותקן. צילום: גיקטיים

מלבד פקחים שכעת יוכלו לנסות להספיק לכתוב את מספר הזיהוי הלא כל כך קצר של כלים שעושים עבירות תנועה מולם, העירייה מזמינה את התושבים להשתמש באפליקציית 106 כדי לצלם עבירות תנועה. בעירייה מסבירים כי התמונות יועברו לחברה הרלוונטית בתוף 24 שעות. הראשונה להתכונן למהלך הזה היא חברת Lime (ליים), שכבר בימים האחרונים התחילה למקם מספרי זיהוי על חלק נכבד מהכלים שלה, כפי כשתוכלו לראות מהתיעוד שלנו. בתגובה לשאלת גיקטיים, נמסר מ-Lime כי 30% מהכלים כבר צוידו בלוחית הרישוי, ועד יום ראשון הקרוב יושלמו ההתקנות על כל צי הכלים בתל אביב שמונה מאות כלים.

הגבלות הגיוניות, והגבלה אחת שעלולה להפיל את הכל

במסגרת הגזירות שהחברות לא בהכרח יוכלו לעמוד בהן טכנית, לראשונה בעולם תחייב העירייה את החברות לספק קסדה המחוברת לכל כלי וכלי. העירייה מאפשרת לחברות למצוא פתרון לנושא וליישם אותו עד ה-15 ביוני 2020. לאור הכשלון של LEO הישראלית שניסתה להצמיד קסדות לכלים, כלל לא בטוח שהחברות יצליחו לעמוד בדרישה.

אם אתם רוכבים באיזורים עם לא מעט הולכי רגל, תתכוננו לקצת אי וודאות בנוגע להמשך הנסיעה שלכם, כי העירייה מחייבת, החל מה-1 בפברואר 2020, להאט את מהירות הכלים ל-15 קמ״ש באיזורים שבהם ״זיהתה העירייה חיכוך רב עם הולכי הרגל״. באיזורים המוגדרים כ״מוטי הליכה ברגל״, העירייה תחייב את החברות לדאוג לכיבוי אוטומטי של הכלים בכניסה אליהם. מהם אותם איזורים, אתם שואלים? בעירייה נותנים לדוגמה את איזור נמל תל אביב.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

צילום: אמיר שניידר

כמו כן, נראה כי מיזם סימוני תאי החניה הוגדר כהצלחה על ידי העירייה (ולמען האמת, גם על ידי חלק מהמשתמשים), כיוון ש-180 תאים נוספים סומנו דרומית לרחוב בוגרשוב. החל מה-1 בינואר 2020 תמשיך העירייה לסמן תאים נוספים, גם בתחנות רכבת, ולהכריח את חברות הקורקינטים השיתופיים לאפשר סיום נסיעה רק בתוכם. לבסוף, העירייה הודיעה כי החל מה-1 באפריל 2020, תחייב את החברות למחזר את הסוללות של כלים שיצאו משימוש כדי להקטין את ההשפעה האקולוגית השלילית של הכלים.

מכל הגזירות החדשות שהעירייה הטילה על החברות, אין ספק כי הצמדת הקסדות לכלים היא המאתגרת מכולן. מלבד ההצטיידות בכמות הקסדות הנדרשת, יצטרכו החברות למצוא פתרון יצירתי שימנע את גניבת הקסדות וישכנע את הרוכבים לחבוש על ראשם קסדה שנחבשה על ידי עשרות, מאות או אלפי רוכבים לפניהם. האם העירייה תתחיל להחרים כלים שלא עומדים בתקן החדש שטרם נצפה בשום מקום בעולם? האם היא תרשום דוחות לחברות שלא יעמדו בדרישה? עד יוני יש עוד לא מעט זמן, אבל לא בטוח שהחברות יצליחו לעמוד ביעד השאפתני.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

31 תגובות על "תל אביב ממשיכה להקשות על הקורקינטים השיתופיים: כך הם ייראו מעכשיו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מורן
Guest

המכשירים האלו לא בנויים לתשתיות של הערים בישראל, עד שלא יהיה שינוי מהותי בתשתית, ימשיכו להיות תאונות.
לא מבין לי מה חשבו שנתנו לכל כך הרבה חברות קורקינטים להיכנס ביחד לעיר כל כך צפופה.

ASD
Guest

המצב היום הרבה פחות גרוע מלפני שנה. אין מה לעשות, הדרך להכניס חדשנות היא לא לחכות לרגולציה ובניית תשתיות (אחרת היית מחכה גם 5 שנים במקרה הטוב). החברות הגיעו, הצרכנים הצביעו ברגליים ועכשיו תפקיד העירייה לסדר את הבלאגן וזה בדיוק מה שהיא עושה.

קל לחשוב בדיעבד שאפשר לעשות הכל נורא מסודר ונכון – אבל המציאות לא כזאת.

טלאפלא
Guest

לא בנויים אז לא בנויים . מה אפשר לעשות . הקדמה מוצאת פתרונות ותפקיד הרשויות לשלב אותם היטב כי הם הפתרון לא הבעיה. וטוב להפנים את זה

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

למה מכוניות מקבלות כביש וקורקינט לא? בטלו כבישים והסבו אותם לטובת קורקינטים ואופניים, גם ככה הכל פקוק, כולם ירוויחו (חוץ מחברות הרכב שלא יאשרו מהלך כזה בחיים)…

אלכס
Guest

חוץ מאתה יודע… אנשים שעברו את גיל 16, ויכולים אשכרה לנסוע ברכב (לא להרטב בגשם, לא להזיע בשמש, להסיע אנשים אחרים, להעביר חפצים, וכו’) ולא כמו איזה בן טיפשעשרה לנסוע על קורקינט…

טלאפלא
Guest

חלש ומלא בפוזה. והפוזה יקרה חביבי

טלאפלא
Guest

אי אפשר לנסוע באיזור נמל תל אביב ?? אבל זה כל הקטע להגיע לחוף בלי להכנס לפקקים ולבעיות החנייה שם . עם ניהול וסדר עדיפויות כזה יש פלא שהתושבים אף פעם לא מרוצים ?

בצל כחול
Guest

לא אמרו שאי אפשר לנסוע בנמל… פשוט הורידו את המהירות המותרת כי יש שם הרבה הולכי רגל

ASD
Guest

אם היית מסתובב שם עם ילדים קטנים היית מבין איזו סכנת חיים הקורקינטים האלו. הילדים רצים והולכים וההורים לא צריכים לדאוג כאילו מדובר בכביש סואן.

בצל כחול
Guest
קודם כל יפה שעיריית תל אביב מגיבה בצורה מהירה לנושא הזה של כלים שיתופיים. צריך לתת גם קרדיט כשמגיע. הקטע הלא פייר פה זה שהם מוציאים תקנות חדשות ונותנים אפס זמן לחברות להתארגן!!! איך אפשר להתקין לוחות רישוי למאות כלים בזמן כל כך קצר. לגבי הקסדה, לא חושב שזה יקרה. או שיגנבו אותן, או שאנשים פשוט לא יסכימו להתשמש בהן כי זה מגעיל, מה לעשות…. הרעיון של איזורי החנייה שרק בהם ניתן לסיים נסיעה אמנם נשמע נחמד כי זה ימנע מאנשים פשוט לזרוק את הכלי באמצע המדרכה וללכת (מה שיוצר מטרד להולכי רגל כי פשוט אי אפשר ללכת בצורה נורמלית)… Read more »
איש נחמד
Guest

אני במקומן הייתי דורש שאם יש חנייה במרחק של עד 50 מטר אז לדרוש מהמשתמש לסיים שם ואם אין אז לא

בצל כחול
Guest

אתה חושב כמו משתמש.
עובדות העבר מוכיחות שהערייה מציבה חוקים שלא בהכרח באות לקראת נוחות המשתמש…

אולי לא חשבו על זה קודם
Guest
אולי לא חשבו על זה קודם

רק שזה לא יהפך לסוג של גיליוטינה

אסף
Guest

כבר הדפסתי מספר מגנטי מזויף.. פשוט מדביק אותו וממשיך..

ASD
Guest

אתה עושה את זה גם עם הרכב שלך?

תפוח רקוב
Guest

ממש מגניב, כל הכבוד על היוזמה הגאונית
ככה כשתדרוס ילד בן 3 או זקנה תוכל לברוח בלי שיזהו אותך

אלי
Guest

הבעיה היחידה עם הקורקיטנים והאופניים היא האנשים שנוסעים עליהם, ב99.9 אחוז מהמקרים הם אשמים בתאונות, ולא בגלל התשתיות אלה בגלל שהם עוברים על החוקים!!! חצי מהם בלי קסדה, רבע מהם נוסעים נגד כיוון התנועה והשאר פשוט לא מבינים מה זה זכות קדימה.

בצל כחול
Guest

הכי חשוב זה שאתה לא מתדרדר להגזמות!!!
99.9…. אפילו ההגזמה שלך מוגזמת!!
לקחת חבורה של ילדים בני 14 (שגם ככה אסור להם לרכב) והכללת את ההתנהגות שלהם על כל ציבור רכבי האופניים.

אז תן לי לחדד לך משהו קטן. רוב רוכבי האופניים החשמליים הם אנשים בוגרים שיודעים מה זה חוקים בכביש ובבעולתם אפילו רשיון נהיגה אבל בוחרים לא לעמוד בפקקים כמו כולם…
אגב מחסור בקסדה לא גורם לתאונה. קסדה תציל את החיים של הרוכב אבל מחסור בקסדה לא מסכן אף אחד אחר. אז בוא…. תחרטט על מישהו אחר

אחד שלא יודע
Guest

לא נערים ולא נעליים. אולי חלק קטן הם נערים, אבל רוב הדוהרים במהירויות מטורפות ונגד הכיוון הם אנשים “בוגרים” ששמים קצוץ על כל מי שמסביבם. מי שהולך ברגל בתל אביב חווה את זה יום יום, אחרי תפילת הדרך להליכה שתגיע ליעדה בשלום.

ASD
Guest

אני חושב שאתה לא מדייק. לדעתי זה 99.72 אחוז מהמקרים שהם אשמים בתאונות. 51% בלי קסדה ואילו רק 22.3% נוסעים נגד כיוון התנועה. כנראה שיש לך נתונים אחרים ממה שמחלקת הנתונים הפיקטיבית של האינטרנט שלחה לי. תבדוק אם קיבלת עדכון מאז הפרסום האחרון באתר טוקבקיסטיםממציאיםשטויות.אורג

Apple Fan
Guest

למה שמישהו יגנוב קסדה?
גם ככה מעטים חובשים אותם

ASD
Guest

כי אפשר.

אורי
Guest

איזה שטויות, העיריה פותחת אפשרות לאזרחים קטנוניים להיות מלשנים ובסופו של דבר אף אחד לא ירצה לרכוב על הקורקינט. למה? אנשים יסיימו רכיבה על שביל אופניים וממש ליד מעבר החציה ולפני תחילתו של שביל נוסף, יעמוד אזרח משועמם שיתעד את המקרה

שלמה
Guest

הטמטום הכי גדול בישראל (בת״א) כרגע, זה הרכבת הקלה, כיצד החברה בחרה בקרונות סינים מחברה ללא ניסיון? יש כבר הרבה ליקויים, החברה הזו עברה בנקודה אחת הרף שישראל הציבה! לעומת שאר החברות שיש להן ניסיון וקיבלו ניקוד יותר גבוה בבטיחות ואיכות.

חברה מספרד איכותית בעלת ניסיון, הפסידה מפני שהייתה יותר יקרה בכ-5% יותר מהסינים (הסינים היו רק זולים, בכל המדדים הם היו זבל). פשוט אבסורד.

ASD
Guest

אבל מה הקשר מהההההה

ירון
Guest

הרגו את העניין. אנשים פשוט יקנו קורקינט משלהם וזהו

יהודה
Guest

האם יש סמכות לרשות מוניצפלית ליצור רישוי לכלי רכב. כולל דוחות והחרמות. זה נשמע הזוי.
לא סתם זה נקרא מדינת תל אביב.

רומן
Guest

1700 שקל ויש קורקינט.. וגם נוסע במהירות בכלל לא רעה..
הבעיה בזה היא שהגב נשבר לך אחרי 20-30 דקות נסיעה.. זה הצרה..

meir
Guest

‏למה פשוט לא מחבר את הקסדה עם חוט ‏קצת ארוך ואז למי שלא ילבש אותה היא פשוט תציק בנסיעה

תימור
Guest

למה בכלל להכריח ללבוש קסדה? איזה מדינה גננת, מי שרוצה שישים, שהורים יכריחו את הילדים שלהם, למה להכריח את כולם?

יאיר
Guest

100% מניסוח הכתבה מעיד על הדעה האישית של הכתב. שזה לא ענייני ולא מקצועי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: