האוהדים לא מגיעים? רובוטים יחליפו אותם: 5 יוזמות מעוררות השראה

מאוהדים רובוטים ועד שייק פירות שידאג שתסיימו לראות את הפרסומת עד הסוף. הנה 5 סרטונים שמציגים יוזמות יצירתיות ומעוררות השראה

app

פרי בהתאמה אישית

זה ממש לא סוד שהמכשירים החכמים מסיחים את תשומת ליבם של הצופים בטלוויזיה במהלך התכנית ובעיקר במהלך הפסקת הפרסומות. למרות שהפתרון האולטימטיבי לאתגר עדיין איננו בנמצא, רשת המזון המהיר McDonald’s בשבדיה, מצאה דרך יצירתית ליצור מעורבות של הצופה במהלך הפרסומות. לשם כך היא פיתחה אפליקציית משחק לסמארטפון שמתקשרת ישירות עם פרסומות לשייק הפירות החדש שהשיקה הרשת. ומה הפרס? שייק בחינם כמובן!

משקה מבוסס מיקום

במטרה לקדם את מכירותיו, מותג המים המינרליים Evian השיק קמפיין בשיטת ה-Real Time Marketing באזורים המרכזיים של ניו יורק בשעות החמות ביותר של היום. הקמפיין שהחל ב-Twitter עם טביעת ההאשטג Evianbottleservice#, עודד צרכנים לצייץ את מיקומם ולקבל בקבוק מים קרים ומרעננים ישירות להיכן שהם נמצאים.

מהלך מסוג זה אינו היחיד שהתקיים באותה התקופה בניו-יורק ונראה שהקיץ הוא גם זמן טוב לפיקניק זוגי בפארק. כחלק מקמפיין “Do us d Flavor”, מותג החטיפים המלוחים Lay’s בשיתוף עם Uber, אפליקציית ההסעות השיתופית שלא מזמן “עשתה עלייה” לארץ, שלח למשתמשי האפליקציה סלסילות פיקניק בחינם. המשתמשים שהזינו את קוד הקמפיין באפליקציה ועשו שימוש במסנג’ר החדש של החברה UberRush קיבלו בתוך זמן קצר סלסילת פיקניק זוגית מלאה ב… צ’יפס.

שמש, הביאו שמש…

תארו לעצמכם כמה זה לא נחמד כשהשמש נעלמת לכם באמצע בילוי חברתי ביום קיץ חמים ונעים. מותג הבירה המקסיקנית Corona מצא פתרון יוצא דופן לבעיה ואפשר לכמה חבר’ה קנדים, שגם כך סובלים מקיצים קצרים, לקבל עוד מספר שעות של שמש בזמן שהם שותים בירה של אחה”צ.

קשה באימונים, קל במגרש

הסינים ידועים ברצונם להפוך לטובים ביותר בכל תחום שלא יעסקו וספורט הוא אחד התחומים המשמעותי ביותר עבורם. במטרה לאמן את הכדורסלנים הצעירים במדינה, נבנתה תכנית המבוססת על טכניקה של אחד הכדורסלנים המוצלחים בעולם – Kobe Bryant.

התכנית שעליה אחראי מותג הספורט המצליח NIKE, מבוססת על מגרש כדורסל שרצפתו מורכבת ממסכי LED המגיבה לתנועתם של הספורטאים ומכווינה אותם באמצעות מצגים ויזואליים.

תכנית אימונים זו של NIKE היא חלק מתכנית ריאליטי שסובבת סביב ספורטאים סיניים צעירים, שמתאמנים עם Kobe Bryant ו-LeBron James. שלושת השחקנים הטובים ביותר עתידים להשתתף בפסטיבל הכדורסל של המותג.

אוהדים אבל מרחוק

קבוצות ספורט חוות לעיתים נפילות מוראליות, בעיקר אם הן מפסידות 400 משחקים ברצף בתוך 5 שנים, כמו במקרה של קבוצת בייסבול הדרום קוריאנית, Hanwha Eagles.

במטרה להעלות את מורל הקבוצה ואולי גם להחזיר אליה את האוהדים האבודים, המועדון החליט ליצור קבוצת רובוטים שיתפקדו בתור אוהדים ביציע. רובוטים אלה מספקים חווית עידוד אינטראקטיבית לאלה שלא יכולים או שאינם מעוניינים להגיע למשחקים. הודעות שנשלחות ע”י האוהדים בבית מועברים בשידור חי באמצעות שלטי LED שמחזיקים הרובוטים. הם אף יכולים לנוע למעלה ולמטה וליצור אפקט גל ולסייע בשיפור מצב רוח השחקנים ובמיוחד את זה של הצופים.

ומה קורה כאשר האוהדים דווקא מעוניינים להגיע למשחק אך התענוג נבצר מהם מסיבות כאלה ואחרות?

מסתבר שגם לכך יש פתרון והפעם הוא מגיע מהממלכה המאוחדת. אפליקציה בשם Fanmode, מתיימרת לחבר את כל עולם הספורט למגרש אחד גדול; היא מאפשרת לאוהדים שנותרו מחוץ למשחק לשדר את תמיכתם היישר אל תוך המגרש ולקחת חלק באירוע, למרות שהם נמצאים הרחק משם.

המדור נכתב על ידי דודו פוגל, מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן תל-אביב בסיועה של תמר דן, אנליסטית במחלקה.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

דודו פוגל, מקאן דיגיטל

מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן אריקסון תל אביב

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: