כשפרסום וטכנולוגיה נפגשים: מחשב-על שמכין רוטב ברביקיו

כשמחברים טכנולוגיה לעולם הפרסום נוצרים דברים שאף אחד לא יכול היה לחשוב עליהם. מעיתון עדכני המודפס על נייר מגבת בשירותים ציבוריים ועד מחשב-על שמכין רוטב ברביקיו. פותחים קצת את הראש וחושבים יצירתי

נייר חדשות

אתר חדשות מקסיקני בשם Mas Por Mas חיפש דרך חדשנית לשווק עצמו ולהגביר את תנועת הגולשים בו. לטובת העניין, אובזרו חדרי השירותים במקומות ייעודיים במקסיקו סיטי במתקני מגבות נייר, בהם הותקנו מדפסות קומפקטיות שמדפיסות במהירות גבוהה במיוחד. בכל פעם שנעשה שימוש במתקן, המדפסת הדפיסה על נייר המגבת את החדשות העדכניות ביותר ולטובת אלו שמתעניינים בחדשות נוספות צורף QR Code המקשר לאתר האינטרנט עצמו.

אין ספק שהגדלת טראפיק הנו גורם קריטי להצלחתם של אתרים בכלל ואתרי החדשות בפרט, אבל מה עם העיתונות המודפסת? לאור העובדה שזו “נאבקת על חייה” בעקבות המהפכה הדיגיטלית, הצורך בחשיבה יצירתית ופורצת גבולות היא קריטית. דוגמא למיזם חדשני בתחום הנו “PaperLater” של חברת Newspaper Club, שמאמינה בערך הרב הטמון בעיתונות המודפסת ומציעה שירות שמאפשר למשתמשים להזמין עיתונים אישיים, המורכבים ממאמרים שנבחרים על ידם באתרי האינטרנט השונים. היוזמה הזו אולי לא תצליח להציל את העיתונות המסורתית אבל בינתיים היא בהחלט מציעה רעיון מקורי למי שמחפש מתנה מושקעת ויצירתית או דרך מיוחדת לשמר אירועים משמעותיים בחיים.

רוצים לנסות ? כנסו והיווכחו בעצמכם: http://www.newspaperclub.com/

מתחברים לשטח

במטרה להעביר את המסר כי רכב השטח Amarok של פולקסוואגן מצויד בטכנולוגיה מתקדמת, פיתח המותג מודעת פרינט למגזין, שמשמשת גם נקודת גישה לאינטרנט, דרכה יכולים הקוראים להתחבר לרשת Wi-Fi. המותג מעודד אנשים לקחת את המודעה עמם לכל מקום, כדי שגם כאשר הם נמצאים בשטח, לא ירגישו מנותקים מהעולם.

סלפי מקררים

מותג גבינות השמנת פילדלפיה השיק קמפיין שמעודד את האוסטרלים לצאת מהקופסא ולהתחיל לבשל באופן יצירתי.
כפרפרזה לטרנד הסלפי, הצרכנים מתבקשים לצלם את המקררים שלהם ולשתף את התמונות בעמוד הפייסבוק של המותג או באינסטגרם עם ההאשטג FridgeShelfies#. בעלי התמונות קיבלו בחזרה מתכון המותאם למצרכים המצויים במקררים שלהם, ובנוסף לכך פעם בשבוע בחר המאסטר שף האוסטרלי Hayden Quinn , את תמונת המקרר האהובה עליו ובישל מנה מהמצרכים שהופיעו בה.

10362235_1615514005341236_405886119_n

בירה ללא הפסקה

מותג הבירה הייניקן מסייע לאנשים ברחבי העולם לגלות את האירועים הפופולאריים ביותר שיש לערים שלהם להציע. לשם כך, היא משיקה שירות חדש בשם @wherenext, הפועל כמעין “מצפן דיגיטלי” המבוסס על פלטפורמת טוויטר. השירות מנטר את הפעילות ברשת החברתית ומציע למשתמשים מידע אודות האירועים המתרחשים בעיר בזמן אמת. wherenext@ הינו תוצר של מחקר שערך המותג, בו נמצא כי אנשים חוששים לפספס חוויות פוטנציאליות.
זו איננה הפעם הראשונה שהמותג מעודד אנשים לגלות את מה שיש לערים בעולם להציע. קמפיין בשם “Cities Of The World” שהושק מוקדם יותר השנה, כלל בין השאר מהדורה מוגבלת של בקבוקי בירה מעוצבים בהתאם למאפייני הערים המרכזיות בעולם.

רוטב בסגנון IBM

ווטסון, מחשב-העל של ענקית הטכנולוגיה IBM, שהתפרסם לראשונה כאשר ניצח בשעשועון הטלוויזיה האמריקאי “ג’פרדי” (שבץ-נא), החל כעת להתעניין בתחום הקולינריה.

לאחר שניתח מספר אינסופי של מתכונים, הרכיב ווטסון מתכון לרוטב ברביקיו גורמה שזכה לשם Bengali Butternut BBQ Sauce וכולל כתריסר מרכיבים, ביניהם דלורית, יין לבן, תמרים, צ’ילי תאילנדי, תמרינדי ועוד. לכבוד יום העצמאות האמריקני החליטה IBM להציע למכירה מהדורה מוגבלת של רוטב הברביקיו המיוחד. לכל המאוכזבים שלא זכו לרכוש אותו, המתכון של ווטסון זמין ברשת חינם לכל הדורש.

12978492515_7111cca1bb_z

המדור נכתב על ידי דודו פוגל, מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן אריקסון ישראל, בסיועה של תמר דן, אנליסטית במחלקה.

קרדיט תמונה: Flickr / IBM Cognitive Cooking

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

דודו פוגל, מקאן דיגיטל

מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן אריקסון תל אביב

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: