מנציג מכירות רובוטי ועד ליוזמה שתרקיד אתכם כמו לורד – 5 קמפיינים שעושים זאת אחרת

כשמשלבים טכנולוגיה עם עולם הפרסום נוצרים מהלכים חדשניים ובלתי נשכחים. אלה הם 5 מהלכי פרסום יצירתיים וטכנולוגים שיעוררו בכם השראה השבוע

dancing

1. רובו-שופ

בשנים האחרונות חברות ומותגים נמצאים במרוץ מתמיד לשיפור חווית הלקוח במטרה להציע לצרכנים ערך מוסף ייחודי שלא ניתן למצוא אצל המתחרים. אחד האתגרים שאליו נדרשים עסקים מכל התחומים בכלל ובענף הקמעונאות בפרט הוא סוגיית מתן השירות האישי ללקוח ברצפת המכירה.

קמעונאית “עשה זאת בעצמך” (Home Improvement) האמריקנית Loew’s הצליחה לפתח פתרון יוצא דופן, חדשני ועתידני לבעיה הנתונה. היא פיתחה את OSHbot – רובוט שדובר מספר שפות שתפקידו לסייע ללקוחות להתמצא בחנות בקלות וביעילות. לקוחות יכולים לדבר אל OSHbot כמו לנציג מכירות מן המניין, לשאול אותו שאלות אודות המוצרים ואף להראות לו חפצים והוא מצדו, יזהה את השאלה או את החפץ שלפניו ויחזיר תשובה רלוונטית בשפה הרצויה.

הרובוט העתידני נולד במעבדת החדשנות של הקמעונאית, שמשתפת פעולה עם סופרי מדע בדיוני וסטארטאפים מתחומים שונים במטרה לפתור בעיות צרכניות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

2. תקועים בלופ

אם חשבתם שקבציי ה-GIF הם נחלתה של הרשת בלבד, טעות בידכם. בזכות המאפיינים הייחודיים של קבצים אלה נראה שגם תעשיית הפרסום מתחילה לאמצם. הראשונה לעשות שימוש בקבצי GIF מחוץ לגבולות מסך המחשב היא Netflix, חברת שירותי Streaming, שלא מזמן השיקה את שירותיה בצרפת.

לטובת קמפיין ההשקה נוצרו 100 קבצי GIF ייחודיים, המייצגים את מיטב הסדרות של Netflix בצרפת (בין השאר סדרות מצליחות כמו “Orange is the New Black”, “Breaking Bad” ו-“Fargo”). בזכות היכולת המובנית של קבצים אלה לייצר תנועה מתמדת, שלטי החוצות הופכים להיות אינטראקטיביים וכך בעצם מממשים ביתר קלות את ייעודם – הסבת תשומת ליבם של העוברים והשבים.

אך במקרה של Netflix זה לא הספיק – באמצעות הכנסת רכיב נוסף מבוסס Real-Time Marketing החברה יכלה לשלוט על המסר המרכזי המופיע בכל שלט בהתאם למיקומו, השעה ביום וההקשר הכללי החל מאירועים חדשותיים בולטים, מזג האוויר, תוצאות אירועי ספורט מרכזיים ואף הזדמנויות צריכה רלוונטיות.

3. דלתות מסתובבות

לעיתים נדירות ניתן למצוא מהלך פרסומי שבחדשנותו מצליח לתפוס את תשומת ליבם של הצופים ולרתק אותם למסך. כזה הוא מהלכו של מותג הרכב Honda, שבמטרה לקדם שני דגמים בעלי “אופי” והצעות ערך מנוגדות- דגם ה-Civic המשפחתי ודגם ה-Civic Type R הספורטיבי, סיפר את סיפור המותג מנקודת מבט מפוצלת לשתי זוויות שונות, בעוד שהצופה יכול להחליף בין הנרטיבים המקבילים באמצעות לחיצה על מקש ה-R במקלדת.

בלי יותר מדי ספוילרים, הסיפור עוקב אחר מעשיו של איש משפחה סטנדרטי למדי, שמנהל חיים כפולים מסקרנים במיוחד. בצפייה בגרסה האינטראקטיבית, אל תשכחו ללחוץ על מקש R.

4. לזוז כמו לורד

במטרה להגביר את מכירות אלבום הבכורה שלה ‘Pure Heroine’ בארגנטינה, לורד הזמרת בת ה-18, יצאה בקמפיין אינטראקטיבי שזיכה אותה בסופו של דבר בתקליט זהב במדינה. לטובת המהלך הוזמנו צעירי ארגנטינה לתחרות ריקודים בה הם התבקשו לתעד עצמם מחקים את סגנון התנועה הייחודית של הזמרת ואולי לזכות בהנחה לרכישת האלבום. תוכנה המבוססת על טכנולוגיה קינטית ניתחה את סרטוני הרוקדים וקבעה באיזו מידה הם קרובים לסגנון הריקוד של לורד ואת גובה ההנחה שהם זכאים לה. למשל, דמיון של 38% זיכה את המשתתף ב-38% הנחה וכו’.

הקמפיין נחל הצלחה מסחררת- 52 אלף מעריצים השתתפו בתחרות וכ-13 אלף זכו בהנחה על האלבום ואת הרקדן המוכשר ביותר הטיסו ללוס אנג’ל לפגישה אישית עם לורד. שווה לא?

5. מציאות מקופלת

תעשיית הפרסום החלה לא מכבר להתנסות בטכנולוגית המציאות הרבודה והמדומה ומשקפי ה-Oculus Rift כבר כיכבו בקמפיינים לא מעטים. כעת גם תעשיית הרכב מצטרפת לחגיגה ומגלה את הפוטנציאל הפרסומי שטומנת בחובה הטכנולוגיה.

מותג הרכב השוודי Volvo יצא בקמפיין מציאות מדומה במטרה לאפשר לצרכנים סקרנים להתנסות בחוויית הנהיגה בדגם החדש של ה-XC90. לשם כך נוצרה אפליקציה ייחודית ל-Google Cardboard, משקפי הקרטון של גוגל שהופכים את הסמארטפון למחולל מציאות מדומה, שלוקחת את המשתמשים לנהיגת מבחן בנופים פסטורליים, בעוד שהם יכולים לבחון את פנים הרכב ב-360 מעלות, להביט מחוץ לחלון ולשוחח עם נציג המכירות שיושב במושב האחורי.

החוויה אמנם לא תואמת את החוויה החלקה והנקייה שנוצרת באמצעות משקפי Oculus Rift, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר בסה”כ בחתיכת קרטון מקופל עם הסמארטפון בתוכו, בהחלט ניתן לסווג את הקמפיין כיצירתי ויוצא דופן.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

תמר דן, מקאן תל אביב

אנליסטית במחלקת מחקר אסטרטגי במשרד הפרסום מקאן תל-אביב

הגב

1 תגובה על "מנציג מכירות רובוטי ועד ליוזמה שתרקיד אתכם כמו לורד – 5 קמפיינים שעושים זאת אחרת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
א.פרקו
Guest

מאד נהניתי לקרוא את הטור שלך. את כותבת יפה מאד ובהחלט יודעת “להחזיק” את הקורא.
בהצלחה בהמשך!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: