טייקי הישראלית מגייסת 9 מיליון דולר [גיוס]

חברת הסטארטפ הישראלית טייקי, הודיעה מוקדם יותר היום על השלמת סיבוב הגיוס השני של החברה וחושפת לראשונה את הרעיון שעומד מאחורי המנגנון המתוחכם לפרסום מבוסס טרנדים.

הצוות של טייקי. עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ הישראלית טייקי (Taykey) הודיעה מוקדם יותר היום על השלמת סיבוב גיוס ההון השני של החברה (B) בגובה של כ-9 מיליון דולר. בסיבוב הנוכחי השתתפו Softbank Capital ו-Softbank Capital, יחד עם הסניף הישראלי של סקויה שכבר השקיע סכום המוערך ב-3 מיליון דולר בסיבוב הראשון שגייסה החברה.  יחד עם השקעת ה-Seed שביצעה מאגמה, המוערכת בכמה מאות אלפי דולרים, גייסה החברה עד היום יותר מ-12 מיליון דולר.

הפרסום הדמוגרפי כבר לא עובד

הרעיון שמאחורי טייקי התחיל את דרכו בכלל בתור מנוע לאתר שאלות ותשובות אי שם ב-2008. בדיעבד התברר שאחד מתוך כל הפיצ’רים שהוכנסו לתוך המנוע, איפשר למערכת לחזות טרנדים ושאלות עתידיות, מה שהעלה את הפוטנציאל להפנות את הטכנולוגיה לתחום הפרסום. במאי 2009, החליטו היזמים עמית אבנר (המשמש גם היום כמנכ”ל החברה), איתי בירנבוים (CTO) ועומר דרור (סמנכ”ל פיתוח) לבצע את שינוי הכיוון, ולנסות לחדור לשוק הרווי של פתרונות לאופטימיזציה של פרסום באינטרנט.

את הטכנולוגיה לתחזיות וטרנדים, לקחה החברה על-מנת לבצע את ההתאמה של הפרסום לטרנדים ונושאי השיחה החמים ברשת, בניגוד להתאמה הדמוגרפית מבוססת פילוחים ונתונים המתקבלים מאתר היעד, מה שמספקות רוב החברות המתחרות בתחום. לדברי אבנר, עולם הפרסום באינטרנט כפי שהוא עובד היום לא מספק ערך אמיתי למפרסמים כי הפילוח והרלוונטיות של הפרסום לקהל היעד לא גבוהה מספיק.

הפתרון של טייקי כולל אלגוריתמים מיוחדים ומנוע הסורק למעלה מ-150 מקורות מידע ורשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ועוד, באמצעותם הוא מסוגל לאתר את נושאי השיחה החמים ברשת ולרכוש עבור המפרסמים את מילות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש וברשתות הפרסום השונות, באופן דינאמי.

החברה עובדת כיום עם כמה עשרות לקוחות גדולים בארצות הברית, כאשר הגדולה והמוכרת מביניהם היא חברת המשקאות פפסיקו.

חברה של מיליארד דולר

בשלב זה טייקי לא מפרסמת את הנתונים לגבי הרווחים שלה באופן ציבורי, אך התחזיות מצביעות על-כך שהחברה צפויה לסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות של מספר מיליוני דולרים. אך לעומת רוב חברות הסטארטאפ בישראל ובניגוד כמעט מוחלט ליזמים בגיל הזה, מנכ”ל החברה עמית אבנר הסביר בראיון לניוזגיק, כי יש כאן יותר מעוד חברה שרצה אל האקזיט. אבנר הודה כי מאחר והחברה פועלת בהצלחה בשוק הפרסום, אין ספק כי היא תהיה על הכוונת של החברות הגדולות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל ומיקרוסופט (אם היא לא נמצאת שם כבר היום), אך הוא מאמין כי יש כאן פוטנציאל לחברה גדולה יותר.

“אנחנו לא חושבים שטייקי היא חברה של 100 מיליון דולר, אנחנו חושבים שזאת חברה של מיליארד דולר. אנחנו מאמינים בטכנולוגיה שלנו, אנחנו יודעים שהיא טובה בלחזות טרנדים הרבה לפני ששאר הרשת רואה אותם ומאמינים שהצבת המודעות אל מול הקהל הרלוונטי במהירות היא ערך מוסף שמפרסמים יודעים להעריך” ציין אבנר.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

7 תגובות על "טייקי הישראלית מגייסת 9 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טל
Guest

רעיון מעולה!
שיצליחו

רועי אדלר (סולוטו)
Guest

מזל טוב עמית ועומר!
צוות מעולה, טכנולוגיה אמיתית, מצפה להצלחה כבירה :)

רמי
Guest

נשמע מבטיח

אודי (AItype)
Guest

מזל טוב עמית, איתי ועומר !
זה מעודד לראות שעדיין קרנות משקיעות בפוטנציאל צמיחה וחזון, ולא רק מחפשות מכירות והכנסות.
מצפה לשמוע עליכם גם בעתיד (הלא רחוק…)

איריס קמינסקי
Guest

איתי אני גאה בך כבוד שווה יותר ממיליונים כבוד כבר יש לך מאחלת לכם בהצלחה נשיקות איריס קמינסקי

איריס קמינסקי
Guest

איתי אני גאה בך כבוד שווה יותר ממיליונים כבוד כבר יש לך מאחלת לכם בהצלחה נשיקות איריס קמינסקי

דן
Guest

המנכ”ל סטודנט במכללה האקדמית תל אביב יפו בבית הספר למדעי המחשב, כבוד!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: