הסטארטאפ Tastewise מגייס 1.5 מיליון דולר וחושף על הדרך כמה עובדות מפתיעות על סחוג

הסטארטאפ הישראלי טייסטוייז, שפיתח מערכת זיהוי טרנדים למסעדות, חושף: סחוג הוא הטעם החדש שכובש את ארה”ב

מקור: Mushki Brichta – CC BY-SA 4.0

חברת Tastewise (טייסטוייז) הישראלית, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח מגמות בשוק המסעדנות והמזון בזמן אמת, מכריזה היום (ד’) על השקת פעילותה וגיוס של 1.5 מיליון דולר שהשלימה לאחרונה מקרן PICO Ventures. בנוסף להודעה על הגיוס, חשפה החברה דוח שחושף את הטרנדים הבולטים כיום בתחום הקולינריה ועסקי המסעדות בארה״ב המבוסס על מידע שנאסף ממיליארדי תפריטים, פוסטים ומתכונים.

המערכת מזהה טרנדים קולינריים

הפיתוח של Tastewise מנתח בכל חודש יותר ממיליארד תמונות שאנשים משתפים ברשתות חברתיות, תפריטים של מעל ל-150 אלף מסעדות בארה״ב ויותר ממיליון מתכונים ברשת – ומפיקה תובנות על בסיס אלו ומקורות מידע נוספים. לקוחות החברה, בהם רשת Marriott International, משתמשים במידע כדי לזהות הזדמנויות חדשות ולגלות את העדפות הצרכנים ולתת מענה מהיר לטרנדים חדשים. בין היתר מספקת המערכת מידע בזמן אמת בנוגע להעדפות טעמים והצרכים התזונתיים המשתנים של לקוחות. החברה משתמשת באלגוריתמים של למידת מכונה וחיזוי כדי לצפות מגמות קולנריות, וכך מאפשרת למסעדות להתאים את התפריטים לביקוש הלקוחות באיזורים גיאוגרפיים שונים, לשפר את יעילותן ולהיחשף להזדמנויות עסקיות.

Tastewise הוקמה ב-2017  על ידי אלון חן, בעברו מנהל בכיר בגוגל במשך עשור, ואייל גאון. סבב הגיוס הנוכחי בגובה 1.5 מיליון דולר הובל על ידי PICO Ventures.

החברה חשפה דוח מגמות עדכניות בתחום הקולינריה בארצות הברית ועל פיו חל זינוק בפופולריות של הסחוג בארצות הברית. מספר האיזכורים של המאכל החריף שמוצאו בתימן ברשתות חברתיות עלה ב-129% בשנה ובכ-4% בתפריטים תוך פחות מחצי שנה הודות להשתלבות שלו בדיאטות אופנתיות כרוטב חריף נטול סוכר ונטול גלוטן שעשוי מרכיבים טבעיים בלבד. טרנד נוסף ובולט בדוח הוא ירק ה-Ube הפיליפיני, שהצבע הסגול שלו גורם למאכלים להצטלם היטב, בעיקר גלידות וקינוחים. אופנות קולינריות צומחות נוספות הן פטריות כמהין, מח עצם והמתאבן מהוואי Spam Musubi.

בתגובה לגיוס מסר אלון חן, מנכ״ל ומייסד שותף של Tastewise: “הטכנולוגיה שלנו נותנת לצרכנים כוח להשפיע על המסעדנים, ומאפשרת לתעשיית המסעדות והמזון להדביק את קצב השינויים בהעדפות האמיתיות של הלקוחות. עד כה, השפים היו היחידים שהכתיבו את הטעמים והמנות, ואילו כעת אנו מאפשרים להם לזוז מהר יותר, להשביע את השינויים התכופים בתיאבון הלקוחות ולעדכן את התפריטים במנות חדשות מדי כמה חודשים. אנו מכניסים חדשנות ועושים מהפיכה בתעשייה ענקית שמגלגלת קרוב ל-6 טריליון דולר בשנה בארה״ב באמצעות הכנסת טכנולוגיות חדשות, כולל בינה מלאכותית, למידת מכונה, חיזוי אנליטי, ראיית מחשב ועיבוד שפה״.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

2 תגובות על "הסטארטאפ Tastewise מגייס 1.5 מיליון דולר וחושף על הדרך כמה עובדות מפתיעות על סחוג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גוגל
Guest

התימנים השתלטו על ארצות הברית

אילן
Guest

איך כותבים סחוג באנגלית?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: