חברת Tastewise מגייסת 5 מיליון דולר כדי להכנס לכם לצלחת

החברה מאפשרת למסעדות ויצרניות מזון לדעת בזמן אמת מה הצרכנים שלהם אוהבים לאכול, ומה הטעמים והרכיבים החדשים שנחשבים לטרנדיים, בכל רגע נתון 

מקור: Tastewise

חברת Tastewise הישראלית עוסקת למחייתה בין היתר בהצצה לצלחות הפוטוגניות ביותר ברחבי הרשת על מנת לנתח מגמות בשוק המזון בזמן אמת. כעת, מודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס בגובה של 5 מיליון דולר בהובלת קרן PeakBridge. הגיוס מצטרף להשקעת סיד של 1.5 מיליון דולר שקיבלה החברה לפני כשנה מ-Pico Partners.

מציצה לכם בצלחת

המערכת של Tastewise (טייסטווייז) מספקת למותגי מזון, למסעדות ולמלונות מידע בזמן אמת בנוגע להעדפות טעמים והצרכים התזונתיים המשתנים של לקוחות. מאחורי הקלעים, נעשה שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה וחיזוי. אלא שבמקום רק להגיע למסקנה ש״כרוב כבוש הוא הלהיט הבא״ (מבוסס על סיפור אמיתי), ושכל המסעדות צריכות להכניס אותו לכמה שיותר מנות שהן מציעות, Tastewise לומדת גם את הסיבות שהובילו להגברת הפופולאריות של המאכל; החברה גילתה כי הצמיחה בהתעניינות בכרוב כבוש נבעה מטרנד של מעבר למזון עשיר בפרוביוטיקה, שעוזר למערכת העיכול והמוח. בצורה זו, החברה מאפשרת למותגי מזון והסעדה להבין את הצרכים שעולים בקרב הציבור הרחב לפני כולם, לפתח מוצרים ומנות חדשות, ולהתאים את עצמם לשינויים המתרחשים בשוק.

אלא שאם אתם שואלים אותנו, נדמה לנו שכל הרעיון בטרנדים הוא שזה ״כאן ועכשיו״, לא? נשאלת השאלה, האם עד שהמערכת של Tastewise בכלל מתחילה לפעול ולהגיע למסקנות, הטרנד כבר לא יחלוף? כנראה שצדקנו בחשש שלנו, כי בשיחה עם גיקטיים הסביר אלון חן שתהליכי פיתוח של מוצרי מזון ארוזים לוקחים בין 12-18 חודשים בממוצע, כך שהצורך בזיהוי מיידי של טרנדים הוא משמעותי בהחלט. לדבריו, ״היתרון היחסי של המערכת שלנו היא ביכולת לזהות טרנדים כאלו, ומעבר לכך – להסביר את המניע האנשי לטרנד – ‘הצורך’. לדוגמא, אם הבנו שכרוב כבוש עולה בשל הדרישה למאכלים שעוזרים לריכוז – יצרן המזון אולי פספס את ההזדמנות להשיק מוצר עם כרוב כבוש – אבל יכול לחדש עם מרכיב דומה אחר שעשיר בפרוביוטיקה שנתפשת כעוזרת לריכוז – לדוגמא אבקת מיסו. הצרכים של האנשים משתנים בקצב הרבה יותר איטי מטרנדים שנסובים סביב מרכיבים, אך הרבה יותר קשה לזהות אותם״.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

חן מוסיף ואומר כי המערכת שהם פיתחו מספקת הבנה עד כמה עמוק התבסס הטרנד, והאם הוא כאן כדי להישאר, או לחלוף באותה המהירות שבה הוא הסתער לשוק. כדי לעשות זאת, הם מנתחים מגמות עלייה בסוג ובכמות המסעדות שהוסיפו את המרכיב לתפריט, כמה סוגי אוכלוסיות שונות כבר צורכות אותו, כמה מתכונים כוללים את אותו רכיב, וכך חוזים מה סיכוייו להישאר רלוונטי לטווח האורך.  ״גם בענף המסעדנות שמשתנה הרבה יותר מהר – יש צורך בנתונים שאנו מספקים, בכדי להוסיף מנות חדשות, לשפר את התפריטים ולהתאים אותם לאוכלוסייה, למשל במיקומים גיאוגרפיים שונים״.

מקור: Tastewise

כיום החברה מנטרת מיליארדי נקודות דאטה, ובתוכם תפריטים של מעל ל-180 אלף מסעדות בארה״ב שמתעדכנים על בסיס שבועי ו-14 מיליון מנות, ונוגע למעל ל-7000 רכיבי מזון. בנוסף, Tastewise מנטרת מעל ל-2 מיליארד אינטראקציות בחודש ברשתות החברתיות הנוגעות לאוכל ולמתכונים, כדי לזהות איזה אוכל אנשים מכינים, מזמינים ואוהבים. ״כל נתון נכנס למערכת הבינה המלאכותית שלנו שמנתחת טקסט, תמונה והקשר בזמן אמת – ומציגה תובנות סיכומיות”, מוסיף חן.

החברה חשפה לאחרונה דוח מגמות חדש לשנת 2019, לפיו 37% מהצרכנים מעוניינים לקבל ערכים פונקציונליים מוספים מהאוכל והשתייה שהם צורכים. הדוח מציג עליה בצריכה של מורינגה (צמח שנחשב לסופר פוד) לשיפור מיקוד, טבעונות לאנטי-אייג׳ינג וקיווי לבריאות העור. כמו כן, התכונות הבולטות שצרכנים מעוניינים לקבל מהתזונה שלהם הן בריאות, הורדת מתח, איכות השינה ומיקוד מחשבתי. עוד עולה כי חלה עליה של 28% תוך שנה של פוסטים ברשתות החברתיות הקשורים לאוכל שמאזכרים את המילה ״שינה״, וכי טרנד נוסף הוא אבקת חלבון אפונה שחלה עליה של יותר מפי 5 בשימוש שלה לצורכי שיפור הבריאות (wellness).

Tastewise הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן ואייל גאון, ומועסקים בה 15 עובדים במשרדיה בתל אביב. ההשקעה האחרונה תשמש אותם לגיוס של עובדים חדשים, וכן להרחבה של הפעילות העסקית למדינות נוספות. כמו כן, החברה מתכננת לפתח כלים נוספים לניתוח טרנדים, כמו למשל הבנה מתוך תמונה של מנה ממסעדה מה המרכיבים שלה, ומה כל כך מיוחד בצורת ההגשה שלה. לדברי החברה, בין הלקוחות שלה ניתן למצוא את רשת המלונות מריוט ומותגי מזון ושתייה מה-Fortune 500.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: